[AR] SGMW 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

Re: SGMW 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:32

Een creme met wijnrode kar is ook supergaaf!
Rij je tandem van het weekend?
Als je op het hoofdterrein dressuur moet rijden kan ik even bij je komen kijken, rij namelijk iets voor je, dus ben daar dan nog aan het stappen

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 05:31

nee geen tandem meer heb nog maar 1 haflinger, ik heb geen idee waar ik moet rijden volgens mij in ring 2 en weet niet waar deze ligt.,

op zich vallen de tijden hartstikke mee vooral de klasse 1 je hebt een minimum en een toegestaande tijd waar je tussen binnen mag komen, ook kan je dit per km uitrekenen zodat je onderweg weet op welke tijd je ongeveer zit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:58

Is toh altijd zo? Ik heb een km teller dus gewoon lekker ong 12km/u aanhouden en kom goed binnen :j

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:21

Een kmteller mag toch niet, of loop ik achter en zijn de regels veranderd?
Hier altijd een keurig schema, bevalt best. En we stappen altijd wel stukken, want tempo in draf ligt te hoog. ;)

Zelf vind ik het wel fijn A-traject en E-traject te fietsen als groom. Of de menner moet de route wel kennen. ;)

Jammer dat de Flevo mendagen niet doorgaan, eerst zouden we daar eigenlijk ook starten.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:23

Ik zou als ik jullie was toch maar een tijdschema'tje maken ;)
Vooral voor het E-traject, als je dan wachttijden hebt moet je toch ff gaan rekenen omdat je dan op een andere tijd binnen moet komen.
Je kunt dan ook veel beter pijlen of er tijd is om even te gaan stappen ;) Dan zijn dingen die niet lukken met alleen een km-teller.

Ik zou zeker proberen, ook de eerste keer, binnen de tijd te blijven. Dat kan je namelijk best veel strafpunten schelen.
Ik heb zelf een excelbestand ergens gevonden waar je alleen maar het aantal KM en km/u hoeft in te vullen, tijdschema rolt er dan zo uit ;) Ik kan die mailen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:38

Volgens mij mag KM-teller wel hoor... zal het eens nakijken maar volgens mij mag t gewoon, ben er iig niet op aangesproken.

Idd, ik kwam te snel binnen bij E traject, leverde me 15 strafpunten op en mn 3e plaats weggegeven hihi, maar heb ook niet goed op de tijd gelet, maar is dus iets voor volgende keer haha.

@hafjelinger, wil je die sturen? O:) ( melanie521@live.nl )

Ik doe zelf mn crosswatch om (grote gele eventingwatch, verkopen ze ook bij bijv demenner en letty's enzo) en dan tijd. Mocht ik ergens moeten wachten zet ik mn stopwatch even stil.

Maar je krijgt toch altijd briefje met wat grondtijden zijn? Zo was klasse 1 11km/u in het E traject. En 12 km/u in het A traject. En stap iets van 5/6km/u.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:45

Ik mail hem je zo!! :)
Zo'n crosswatch heeft ons pap ook. Kost een paar centen maar we hebben er ontzettend veel plezier van! Lekker grote knoppen en die piepjes om de minuut vind ik erg fijn :j Vooral ik het staptraject.

Dat briefje waar jij het over hebt zit vaak in het programmaboekje :j Uit die tabel kun je de gegevens halen om je tabel mee te maken of om het excelbestand mee in te vullen :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:43

Jaa ik knipte m de vorige keer uit en achterin t doorzichtige hoesje kan mn groom m zien haha.
En crosswatch had ik al voor natuurlijk eventing ohz, heb m al paar jaartjes, superdingetje :j

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:26

volgens mij mag een km teller idd niet! ik gebruik gewoon een normale stopwatch gaat prima!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:10

Niks te vinden wbt km-teller op de wagen in het reglement."
Werd er de vorige keer ook niet op gewezen, terwijl ze heel streng waren met controleren :j (zoals mn groom had de gordel 2 keer om de beugel heen geslagen, was voor haar 1ste keer ermee, had het wel duidelijk gezegt maar was ze vergeten, maar het werd ons vergeven gelukkig) Maar werd wel direct door een official gezegd tegen ons :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:17

ik heb het even opgezocht maar in het wedstrijd regelement mennen op blz 59 art 524 onder noemer uitrusting punt 2 staat
Snelheidsmeters en afstandmeters zijn in geen enkele proef toegestaan

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:20

Ja, wij zijn er weleens op aangesproken omdat er nog een dingetje op de wagen zat van een km teller, terwijl we er niet eens een werkende kmteller bij hebben. Dit mochten we absoluut niet gebruiken. Nu waren we dat ook niet van plan.
Gewoon een stopwatch en zo'n ingevulde tabel, dan kom je normaal wel uit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:35

Hmm vreemd dat dat niet mag, 12km/u is al niet zo snel dus moet ze constant inhouden.
Maargoed volgende keer idd maar ff eraf halen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:11

@ melanie eigenlijk moet je ze niet inhouden maar gewoon op het eigen tempo laten lopen dit kost ze minder energie en dan gewoon op het end stappen todat je mag binnenkomen.
als ze ze nu gaat inhouden en je moet in de klasse 2 weer harder zal je er aan moeten rijden om je tempo te halen omdat ze gewent zijn dat jij ze altijd aan het inhouden was.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:55

Maak ik me geen zorgen over met deze eigenwijze snelheidsduivels, stappen zit er al helemaal niet in als ik ze op hun tempo laat draven want dan worden ze alleen maar zenuwachtige springers, vorige keer waren ze super braaf en hebben ze braaf ook gestapt omdat ze toen wat rustiger moesten draven, int begin wat gepiep erover maaar daarna heerlijk gereden. :j
Eraan rijden heb ik nooit hoeven doen, wel de rust erinhouden en juist terug rijden, dressuur is bijv erg lastig, al helemaal als ze samen moeten stappen.
Ach, gaan er lekker op oefenen, komt wel goed :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:40

@ melanie vinden ze stappen zo ie zo moeilijk ook buiten of alleen als jij wilt dressuur rijden?

ik heb woensdag les gereden met het achterspan van het 4 span en de rechter (jong paard) vindt stappen ook moeilijk en gaat dan heel hard stappen/dribbelen en dan ook de kar in zijn eentje trekken, ik moet dan in het begin het linkerpaard er veel meer bij rijden zodat die ook gaat trekken en dan ligt heel even het tempo erg hoog maar daarvan gaat de rechter wel stappen.

misschien moet je daar is op letten of ze wel allebei gelijk werken in de stap en als ze het buiten wel doen daar eerst veel oefenen maar ook dat ze dan jou tempo willen stappen. probeer maar is eerst hun tempo, dan ze wat harder laten stappen en dan weer wat onder hun tempo stappen. oh ja en het niet te lang dradig maken. stukje stappen,stukje draven, stukje stappen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:46

Stappen is vooral het moeilijke punt van mn rechterpony, maar als hij zo gaat dribbelen gaat de linker ook meedoen, en dan is het bloed onder mn nagels vandaan halen begonnen.

Ze werken wel gelijk, ik mag al blij zijn als ze stappen, daarin tempo's uitproberen is nog even teveel gevraagd, houd ik in, gaat ie dribbelen, laat ik linkerpony ietsje sneller stappen, gaat ie dribbelen, en steken ze elkaar aan.
Vaak stapt de linkerpony wel braaf, maar gaat de rechter dribbelen en juist uit de strengen lopen, maar ook als ie meetrekt gaat ie dribbelen en zeuren. Ik werk er ook in enkelspan aan en afgelopen wedstrijd heeft ie super braaf gestapt.
Werken we heel hard aan, maarja, die pony's weten allang wat ze gaan doen.
Alles probeer ik hoor, inhouden, loslaten, boos worden, heeeeel veel geduld hebben, stilzetten, moe maken. Maar nee, meneertjes ongeduld. Maar het gaat wel echt steeds beter, dus daar ben ik erg blij mee.

wat dat betreft vind ik mennen met grotere pony's./paarden makkelijker, die Dpony van me kan ook uren stappen, ondanks dat ie ohz echt een dribbelkont is.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:01

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:44

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:30

Dressuur en vaardigheid gingen fijn joh!

Helaas twee ballen 1 tijd fout, maar heel fijn te rijden.

Melanie: een troost: mijn merrie (rechtsvoor) heeft het eerste half jaar voor de kar alleen gedribbelt en nu de laatste twee wedstrijden stapt ze steeds meer en langer. Komt allemaal goed maar heeft ws gewoon tijd nodig.

Hoe ging ie? :))

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:42

Wooooooooooo.

Echt veel lagere punten dan verwacht voor dressuur zeg! :(
Jammerrrrr........

Reden netjes. Geen fouten.
Twee weken terug 4 fouten (stap werd draf, middendraf werd galop, volte een hand was geen volte etc) en hogere punten als deze week.

Echt stom.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:20

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:32

Wij zijn net terug van Den Ham.. onze nieuweling heeft zich keurig gedragen, daar gingen we voor. Nu gewoon ervaring op doen en conditie training! Hij had lekker de puf er uit toen hij klaar was.
Volgende maand druk... Delfzijl, Vriezeveen en dan Gaasterland.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:06

Trouwens... hier nog iemand misschien uit Den Ham die eventueel ons dressuurbriefje kan opsporen en op kan sturen? We moesten helaas weg.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:38

Weet er iemand toevallig het mailadres & evt. tel.nr van secretariaat van Lonneker? :o Ik zoeken en zoeken, maar kan het nergens vinden.. of ik heb niet goed genoeg gezocht, dat kan natuurlijk ook... :P