[AR] Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:42

Wie weet wie weet hebben wij vanaf vrijdag een groom dankzij dit topic. *\o/* nu knol weer menbaar krijgen. Ben al heel wat weken aan het duimen draaien en wachten. Ik mag niet eens slepen met hem.

Hij mag pas weer een bit in na fiat van de tandarts na een stom eigen schuld schadegevalletje. Mep gehad van weimaatje tegen zijn onderkaak. Botscheuring, botvlieskneuzing en mogelijk nog tand of kiesschade. De eerste twee zijn genezende de laatste moet nog gecontroleerd worden. Maar er mag nog geen mondsperder op de komende twee weken. En daarna hopelijk weer vol aan de slag met hem met onze nieuwe groom. Dan hebben we naast stalhouder een tweede groom die wel van dressuur mennen houdt ook. :j

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:49

Rivaldo, zie dat het ongeveer 40minuutjes rijden is.. helaas toch wel ver. Ik men zelf ook enkel en tweespan. Maar lijkt me zo leuk wedstrijdervaring op te doen als groom. Zit zelf altijd op de bok bij die paar wedstrijdjes die ik rijd. Allicht wel keer leuk om af te spreken. Wekelijks gaat m sowieso niet worden. :)

Sjolvir

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:19

Heb dan wel geen groom, maar vanaf vandaag wel een trailer met koetsen frame!
Jippie!!
Startkaart van Sjollie activeren, met haar durf ik wel alleen op dressuur wedstrijd.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:40

FrieseMenner schreef:
Hier inmiddels een groom gevonden. Een leuke, spontane meid die nog wel veel moet leren maar gelukkig bereidt is om te leren! Daarnaast heeft ze wel al veel ervaring met rijden, verzorging e.d. Helaas heeft ze zelf ook nog een tweetal rijpaarden staan en kan ze dus op een beperkt aantal dagen.

Aankomende zomer hoop ik mijn rijbewijs + trailerbewijs binnen te hebben. Dan is het ook mogelijk om zelf naar het bos, strand o.i.d. (Gaasterland/kuinderbos) te gaan. Wellicht een idee om eens een keer op zaterdag/zondag af te spreken om te groomen/mennen, kost wat tijd maar heb je wel een leuke morgen/middag en kunnen we ervaringen uitwisselen. Ik sta er in ieder geval voor open!

Kuinderbos is om de hoek, mocht je een keer willen mennen, laat maar weten!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:35

FrieseMenner schreef:
Aankomende zomer hoop ik mijn rijbewijs + trailerbewijs binnen te hebben. Dan is het ook mogelijk om zelf naar het bos, strand o.i.d. (Gaasterland/kuinderbos) te gaan. Wellicht een idee om eens een keer op zaterdag/zondag af te spreken om te groomen/mennen, kost wat tijd maar heb je wel een leuke morgen/middag en kunnen we ervaringen uitwisselen. Ik sta er in ieder geval voor open!

Ik wil best een keer met een groepje menners en grooms wat afspreken dat we met zijn allen naar het bos gaan :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:33

Karuna, wat fijn dat je door dit topic een groom hebt gevonden. Goed idee van mij hè? Maar wat een sores met het mondje van je paard? Hoop dat alles goed komt, anders bitloos rijden? Niet voor iedereen weggeleegd.
Erpel en Rivaldo, wat jammer dat jullie zo ver van elkaar wonen. Ik hoopte zo dat de afstand overkomelijk zou zijn.
Poeltje, Friese menner en Fenny. als jullie tesamen afspreken; wel foto's maken he?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:39

A.s. zondag 14 april is er in het amsterdamse bos een oefen SGMW, is er iemand hier die mee doet en die een groom/fotografe kan gebruiken? :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:52

Jenkins schreef:
A.s. zondag 14 april is er in het amsterdamse bos een oefen SGMW, is er iemand hier die mee doet en die een groom/fotografe kan gebruiken? :D

Misschien moet je dat zetten in het topic over die ritten? Of nieuwe topic maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:15

Sandrina goed idee inderdaad. :j morgen kijken hoe het klikt tussen ons knollie en haar. Hij past niet bij elke groom, daar loopt hij soms letterlijk overheen.

Maar bitloos mennen bij onze tinker, nooit :n veel te link. Ik rijdt soms bitloos met hackemore en in de bak vind ik dat wel ok. Maar buiten vind ik het risico veel te groot, daar is hij toch net niet relaxed genoeg voor. En een bitloos menhoofdstel vinden in de maat idioot groot is ook al niet te doen. Kaakgekruisd werkt niet ivm zijn baard. En ik heb het bitloos geprobeert met slepen maar dat deed hem ook zeer. Dus dan maar even afwachten en geduld hebben.

Maar mondje :') hij zal zich gevleid voelen met zijn breedbek kop maat 15,5.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:44

Karuna, wist niet dat je een breedbekkikker op stal hebt staan? Nee, ik hoor het al; bitloos rijden is niks voor jou(w paard) 15,5? Tjonge, ik vind 13,5 al zo breed! Daarvoor een hoofdstel vinden is een onmogelijke opgave. 'k Zal duimen dat knollie en groom door een deur kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:06

Ik zal morgen merken of de eerste aantrekking tot elkaar er is, hoofdstel en bit waren geen probleem. Lang leve loesdau de winkel. *\o/* al is bij hem alles breed maar kort. Hoofdstel is iets aangepast in de lengte en ons mentuig is ook een aantal keren verbouwd en aangepast. Bestaat nu uit meerdere onderdelen. Schoft is verlengd in omvang en van andere singels voorzien, alles was te smal na een tijdje. De kar heeft verstelbare lamoenen waardoor die is meegegroeid met hem.

13,5 is een lang verleden tijd hier, daarmee is hij beleerd op zijn 3 e. :') .

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 15:55

Lijkt wel een tinkertanker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:54

Valt mee, een beetje breed uitgevallen voor zijn 156, hihi.

Maar de koppeling is gelukt, klinkt fout :+ . Het klikt heel goed tussen tinker en mens. :j zo goed zelfs dat we joepie een verzorgster hebben ook zodat ik een dagje extra rust kan nemen. En ze woont echt heel dicht bij stal. 10 minuten met de auto geloof ik, wij doen er zelf minstens 20 minuten over maar vaker een half uur. nu de tandarts afwachten en gaan mennen, heb er zin in,

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:25

Hoi, ik wil ook af en toe wel groomen! Ik heb ervaring met 1, 2 en 4span, recreatie, trouwerijen en oefenen voor marathons. Ik woon in Schagen, NH. Voor vragen liever pb.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:38

Groom gezocht:

voor mijn fjorden ruin van 3,5 die sinds kort voor de wagen loopt ben ik opzoek naar een rustige groom/menner. Ik heb zelf geen koetsiersbewijs, wel een ruiterbewijs en de gene hoeft van mij hier ook niet van in bezit te zijn. Er mag uiterraad ook door de groom gemend worden. Mijn ruin heeft soms nog momenten waar hij niet alleen langs iets engs durft wanneer er iemand naast loopt is dit geen enkel probleem meer. Ik heb ook nog een oude merrie van 22 die wat ervarender is zij is ook voor de wagen beleerd. Beide enkelspan beleerd. Ik zoek iemand voor zaterdag en eventueel vaker. Paarden staan in Ruurlo. Mocht je interesse hebben pb dan!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 02:32

Karuna, wat fijn dat de koppeling gelukt is. Ik wens jullie veel gezellige kilometers toe. En ze gaat ook nog verzorgen? Dat is helemaal fijn; dan kunnen mens en paard elkaar nog beter leren kennen dan alleen tijdens de ritten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:19

Dat washaar insteek ook. Maar ze voelde beiden heel goed aan. Connor keek haar na toen ze de stal uitging met een teleurgestelde blik dat ze bij hem wegging. Een heel goed teken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:04

Dat is zeker een goed teken. Vooral fijn dat ze zo dichtbij woont.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:05

Ik woon inmiddels in Maasbommel, ben Gelderland overgestoken ;)

Tijd om vaste groom te zijn dat is hier niet echt maar zo af en toe mee dat zal wel gaan lukken.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:18

Hoi Menners,

Ik heb me een paar maanden geleden opgegeven als groom maar helaas niemand nog waarmee ik kon.
Nu heb ik alleen een ander vraagje.
Ik overweeg mijn paard voor de kar te zetten. Nou heb ik een heel leuk wagentje gevonden voor een leuk prijsje, maar wat vinden jullie als kenners hiervan.
Ik wil met het karretje zowel bos als weg.
Dit is de link, alvast bedankt!!!

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:21

Karuna, wat leuk dat je een groom/verzorger gevonden hebt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:24

Cryssie schreef:
Hoi Menners,

Ik heb me een paar maanden geleden opgegeven als groom maar helaas niemand nog waarmee ik kon.
Nu heb ik alleen een ander vraagje.
Ik overweeg mijn paard voor de kar te zetten. Nou heb ik een heel leuk wagentje gevonden voor een leuk prijsje, maar wat vinden jullie als kenners hiervan.
Ik wil met het karretje zowel bos als weg.
Dit is de link, alvast bedankt!!!

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Gappig karretje, weet niet of hij lekker zit, vergeten te kijken of hij geremd was, denk het niet.
Kleine wielen, grotere is fijner.
En in het bos weet ik niet hoe stabiel deze is.

paard al beleerd? Anders zou ik dat eerst laten doen, ook zonde als je kar zou kopen en hij blijkt toch niet geschikt om wat voor
een reden dan ook.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:25

Het karretje is geremd.
Paard is gewend om te slepen en tuig om te hebben. Kar nog niet geprobeerd. Voorzie geen problemen met haar!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 21:23

Chryssie: wat een leuk karretje en nog geremd ook. Ik voorzie alleen rugpijn als ik naar de rugleuningen kijk. Maar daar kan je kussens voor maken. Heb ik ook gedaan, met een soort matras van binnen, leuk lapje en rijden maar!
wat Sjolvir zegt is wijs: eerst paard goed laten beleren en kan jij al mennen?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:52

Met die rugleuningen idd hahaha. Ik twijfel nog heel erg hoor ermee. Het is zo'n takkestuk rijden.
Misschien wacht ik totdat er wat meer in de buurt is.
Mennen leer ik van een stalgenoot van mij op stal. Ook daar zie ik niet veel problemen in.