[AR] Wie is er lid van een (actieve) menvereniging in Limburg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Wie is er lid van een (actieve) menvereniging in Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 14:30

Geen idee, bel Andreas anders even, het is jammer als jullie niet kunnen 'mennen'.
Het is hartstikke fijn weer ervoor. Heb gisteren en vandaag 2-span gereden.

Sommige dingen moet je gewoon doen, alles is beetje eng/spannend voor de 1e keer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:08

@Kanniet: ik weet niet of je al gebeld hebt, of dat ik even voor je moet bellen?
Nou, onze pony heeft pas een paar keer enkelspan gelopen en is nogal een aparte, vorige maand is hij dus mee geweest en ik kon er niet aan rijden, want hij was ontzettend gespannen, maar ik was ontzettend blij dat hij braaf was, hij is ook nog de tweede keer in z'n uppie de weg op geweest. Van ons sloeg mentechnisch dus helemaal nergens op, maar ik vind het ontzettend gezellig en leuk, ik heb jullie zien rijden en je valt écht niet uit de toon, hoor. Zijn velen met jonge paardjes/minder ervaren spannen.

's Ochtends rijd je dressuur met nog een ander span en 's middags staan kegeltjes.

Wij hopen volgende maand met de menbak te beginnen, met een beetje geluk wordt het toch een lengte van 80 meter, dan zal ik in de winter flink voor jullie vlakken en slepen en dan hoop ik dat we gewoon lekker kunnen mennen :j .
Voor nu maar even duimen dat het droog blijft, dan kan het volgende week iig bij ons in de onderste wei.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 17:18

@avaluna: dat klinkt heerlijk én zou gewéldig zijn!
Veel plezier morgen op de training.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:18

misschien kunnen we ook eens kijken als het op zondag bv te nat is op het terrein dat we met een groepje ergens een buiten rit maken(als iemand ergens een leuke rit weet).wel jammer dat de lessen nooit door kunnen gaan,ik ga morgen eens kijken of de sulky in de trailer gaat samen met de pony.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:37

avaluna schreef:
@Kanniet: ik weet niet of je al gebeld hebt, of dat ik even voor je moet bellen?
Nou, onze pony heeft pas een paar keer enkelspan gelopen en is nogal een aparte, vorige maand is hij dus mee geweest en ik kon er niet aan rijden, want hij was ontzettend gespannen, maar ik was ontzettend blij dat hij braaf was, hij is ook nog de tweede keer in z'n uppie de weg op geweest. Van ons sloeg mentechnisch dus helemaal nergens op, maar ik vind het ontzettend gezellig en leuk, ik heb jullie zien rijden en je valt écht niet uit de toon, hoor. Zijn velen met jonge paardjes/minder ervaren spannen.

's Ochtends rijd je dressuur met nog een ander span en 's middags staan kegeltjes.

Wij hopen volgende maand met de menbak te beginnen, met een beetje geluk wordt het toch een lengte van 80 meter, dan zal ik in de winter flink voor jullie vlakken en slepen en dan hoop ik dat we gewoon lekker kunnen mennen :j .
Voor nu maar even duimen dat het droog blijft, dan kan het volgende week iig bij ons in de onderste wei.

Avaluna wat een actie met die menbak. En wat leuk, jouw bericht verder. Je hebt me over de streep getrokken, we waren net aan het bedenken dat we morgen naar de Brunsummerheide gaan om de route te proberen, maar dit is nóg beter. Als je voor me wil bellen, heel graag, want mijn deutsch is verschrikkelijk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 17:42

@kannier: leuk! Gewoon lekker meedoen als er nog plek is....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:53

Hoe laat gaan jullie?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:02

Ik heb niets meer gehoord, dus gaan we vandaag, bij gebrek aan verdere ondernemingsdrang, in en rond ons dorp de boel onveilig maken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:05

@kanniet, jammer dat je niets meer gehoord hebt....
Ik heb vanmiddag het verjaardagsfeest van Dunya en mij
en ervoor heb ik een hele lijst wat ik nog wil doen met en voor de hobby!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:07

Dunya jarig? Van harte Anke, en natuurlijk hoort daar een feestje bij!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:06

Dunya is 25-2 en ik 27-2 jarig...dus op 26-2 het feestje, mooi ertussenin.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:50

@Anke: oh, wat leuk, proficiat met Dunya en ook alvast voor jou :j .

Sorry, heb Kanniet al een berichtje gestuurd, zojuist, was gisteravond weg en vanmorgen al vroeg hier alle beesten en kind klaar maken, want ik moest, op eigen verzoek, als eerste rijden om 09:30.
Misschien handig als ik mijn nummer even pb ook naar de rest of had ik dit al met mijn adres?

Was erg leuk en kon er al meer aan rijden, maar ben echt even gaar nu.

Rit maken lijkt me idd erg leuk, maar ik heb niet altijd vervoer, zeker de komende tijd niet, omdat we nog een communie te regelen hebben en een boerderij te verbouwen.
Ik wil wel mijn "trailerrijbewijs" gaan halen, dan kan ik wat meer, ben nu toch veelal afhankelijk van manlief.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:50

Maakt niet uit, Avaluna. Ik was alleen even bang dat een afspraak voor mij gemaakt was die ik dan niet nakwam. Dat zou ik vervelend hebben gevonden.

Vandaag zijn Groom en schoondochter met Siebje en de tweewieler een ritje van zo'n 8,5 kilometer gaan maken. Ging lekker en we merken dat Sieb merkbaar meer conditie begint te krijgen (8ste conditierit). Het is zó leuk om te zien hoeveel plezier hij erin heeft. Hij springt net nog niet zelf in zijn tuig en ja, dan is het echt plezier voor allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:42

@Kanniet: hahaha, wat leuk dat de pony er ook zo veel zin in heeft, gelukkig hebben jullie toch nog gereden, vandaag *\o/* .
Ben wel jaloers op jouw mennende familie :j .

Tjee, ben echt kapot, gelukkig is het goed weer, kan de bende buiten blijven (ze kunnen ook de stal in als ze dat zouden willen :D ), zo dus even de hond uit laten en paarden wat extra hooi, dochter onder de douche en in bed en dan lekker uitrusten.
Morgen maar even met de pony van dochterlief op pad.

Zag dat 10 maart de eerste mendurance rit in Limburg is, lijkt me leuk, maar echt nog niet genoeg conditie :o :o :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:07

Lekker dan..... vereniging probeert startpas voor me aan te vragen, maar krijgt het inloggen op de KNHS - site niet voor elkaar. Heb de helpdesk een mailtje gestuurd, ben inmiddels mijn vooroorlogse persoonsnummer te weten gekomen (in een ver, ver verleden, toen internet nog niet bestond en mobieltjes uitsluitend aan de plafonds van babykamers hingen, reed ik ook wedstrijden ;) ). Maar helaas, de helpdesk meldde er meteen bij dat ik voor mezelf geen startpas kan aanvragen; dat moet toch echt de vereniging doen -O- .

Les vnaaf is wederom niet doorgegaan. Volgende week een menclinic van Gerard Leijten in Katsbek voor leden en nietleden van Vereniging Mergelland, en daarna zal het buitenseizoen wel weer aanvangen. Ik zal het wel missen, was erg gezellig met de hele koppel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 22:24

@Gem: ik wist niet dat zij ook startpassen aan kunnen/mogen vragen.

Waarom ging het niet door dan, was toch lekker weer?
Wel balen zeg....

Hier staat Katsbek al op de kalender 5,- entree, ben benieuwd.
Hopelijk rijden er niet alleen beginners mee, maar krijg je ook op een
wat hoger niveau dingen te horen.

Ik ben blij met het buitenseizoen, dan kan er lekker gelest worden op zondagen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:44

Uiteraard ben ik ook blij met het buitenseizoen, maar ik vond het lessen in een groep en de gezelligheid achteraf in de kantine ook wel wat hebben :) .
Gaan we even meeten volgende week tijdens de clinic :) ? Geen idee wie er meerijden.

Over het niet doorgaan van de les: lesmees had vanmorgen op de e.o.a manier kennis gemaakt met de achterhoef van een paard :\ . Niet zo goed bevallen geloof ik, want hij kon niet meer staan. Was er verder niet bij, ik kwam pas later op stal en kon weer met een lege aanhanger naar huis.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:23

Ik vind het naar buiten gaan met een groepje als de les niet kan doorgaan een goed idee. Ik doe mee.
Ik ben ook weer langzaam aan het opbouwen en wil deze week best weer lessen. Gezien de droogte die in mijn wei ontstaan is is mijn inschatting dat het terrein zou moeten kunnen als het morgen en zaterdag niet gaat plensen. Naar Manon toe met het hele spul kan ook maar dan moet ik in etapes rijden mijn groom en chauffeur is druk aan het verbouwen dus kan voorlopig niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:47

Sonjim: bij aangespannen kan het zelfs niet anders dan dat de verenigingen de startpassen aanvragen. Geen idee waarom.

Nog meer mensen die volgende week donderdag naar Gerard Leijten te Katsbek gaan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:58

Ik weet nog niet of ik naar de clinic ga.

Zoals het er nu uitziet kan het het hier iig zondag :j .
Hele week komt er telkens wat tussen :( , maar goed, we zijn ook wel met veel dingen bezig nu, morgen komt een vriendinnetje van Connor rijden en mee naar het circus, dus wie weet kan ik zaterdag nog even kort inspannen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:59

@Sonjim: als het hier is, kun je natuurlijk ook al eerder de wagen brengen :j .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 00:16

@Gem: bedoelde het meer dat ik niet wist dat het via hun vereniging ook kan, startpas aanvragen.
Wel jammer, had toch iemand anders de lessen over kunnen nemen, desnoods had hij mij ook kunnen bellen bellen/smsen. Op donderdagen heb ik vrij en ik woon vlak in de buurt van Katsbek.

@Avaluna: dus als het terrein niet kan/mag gebruikt worden a.s. zondag, zou het ook bij jou kunnen?
Dames hebben jullie nog voorkeur voor een tijdstip?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:20

@Anke: mits geen plensbuien, kan het wel :j . Het hobbelt alleen ff naar de wei toe :') .
Zal dan nog even kijken of ik hoopjes moet ruimen, pony van Connor gaat mooi in die wei staan met mooi gras, leuk zo'n halsbeschermer, stroom deert niet, dus ze loopt al een paar dagen leuk over in de andere wei, de mannen durven niet, dus die staan op een kale wei }> .

Houden jullie "normaal" niet 14:00 aan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:23

Anke: :j de vereniging is bij de KNHS aangesloten. En lessen overnemen.... daar denkt Stan echt niet aan, en heb ik helaas ook niks aan. Ster gaat nog altijd met zijn vrachtwagen mee naar Katsbek ;) .

Even offtopic: Ster d'r wedstrijddebuut gaat een week eerder plaatsvinden *\o/* . Rijmeisje Joëlle gaat haar de 18e onder het zadel uitbrengen in Oirsbeek tijdens de oefendressuurwedstrijd :D .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 07:45

@gem: dacht misschien zijn vader ofzo... Je kar moet inderdaad mee. Lang leve een Koetstrailer!
Spannend zeg, Oirsbeek, ook lekker dichtbij!
Zit zelf niet in de regeltjes wat er nodig is als vereniging om een startkaart aan te vragen.
Vindt het sowieso jammer dat ze zich gesplitst hebben, bundelen maakt je sterker.

Mannen zijn daar vaak toch anders in....ik zoek liefst naar een oplossing zodat dingen
gewoon door kunnen gaan. Met samenwerken bereik je veel meer, sta je sterker.
Bij de meeste mannen staat helaas hun ego dan een beetje in de weg.

@avaluna: het is allang fijn dat er een alternatieve plek is.
14 uur inderdaad, alleen is dat pas 1 keer geweest.
Het is midden op de dag, dus als iemand liever met de tijd schuift,
is dat ook mogelijk.