[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:22

Paardjes weer lekker schoon HT :+
De onderleggers die ik zelf had gekocht waren normale maat hoor, die mijn groom had, had ze extra gekregen toen ze haar tuig overnam en dat bleken ook extra fulls te zijn. Maar ik had gewone gekocht maat paard. Die maat paard was voor mijn tuig dus te kort. Onder mijn tuig zitten die extra lange nog steeds.
Maar ik zal ze even opmeten :list:

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:00

@HT; en zijn ze mooi schoon nu? Of hebben ze al in de modder gewroet? ;)

nou, goeiemorgen! :') ik had echt geen zin uit bed te komen, ook kei slecht geslapen :=
en maak me stiekem ook nog eens veel te druk of ik het wel goed ga doen enzo := zucht

eerst maar met een chocomelletje wakker worden :9

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:38

Mogge,

Hier ook een vroege vogel om 6.15 uur eerst mijn eigen pony's te eten gegeven, hondje uitgelaten, toen richting paardjes van mijn vriendin gegaan, eten gegeven, stalletjes gemest en die staan nu lekker te genieten in de wei van wat kuil, daarna mijn pony's gemest, beentje van Simba gekoeld en verzorgd. Nu even een bakkie en wat eten en dan om 8.00 uur richting werk.... valt zwaar zo'n 1e werkdag.... ik had vanacht zo'n pijn in mijn maag... het is al wat minder maar nog niet weg....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:40

@Naaltje: rustig aan :(:)

@Lanoeska: gave foto's en klinkt goed de vrachtwagen.

vhu naar blijdorp, veel plezier, prinsje heeft al een mooie huifkar :'), hahahaha, hier de paarden gisteren in de avond toch maar buiten gezet met 100 gram en regendeken, tja, het is tenslotte juli...
Het ziet hier lekker zonnig uit, maar het is heel erg koud, dus ze staan er niet voor niks onder.

Cursus van dochter begint om 9 uur, zo ff zelf onder de douche en dan dochter wakker zien te krijgen :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:25

Goeiemorgen allemaal!

@Maisie: in het altijd-zonnige-zeeland stonden wij te verzuipen met ons veulen op de keuring... Hoop dat het komend weekend in Esbeek (waar ligt dat? nja, ik rij toch mee) met het andere veulentje beter weer is.

@VHU das inderdaad wel slecht hoor, hopen dat je man langzaam inpakt :P Aan de andere kant, ik zou hetzelfde hopen haha. Veel plezier in de dierentuin! Nu straks toch lekker op vakantie, en dan als je terug bent een heleboel meer rust met de paarden: kun je gewoon even onbezorgd genieten van je knappe Bente en je SuperSnuit :)

@Tallechie: wat een leuke stal voor Alwyn zo zeg met die grote spijlen! Zag m zielig kijken naar dat plukje hooi op de foto :(:) haha dat zal hij snel genoeg leren. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en natuurlijk heel veel fijne en veilige kilometers met hem gewenst.

@Lanouska: Bah, helemaal verzopen! Maar inderdaad, veilig door het parcours heen, alles nog heel, en met een tractor kwamen jullie ook nog veilig de modder uit dus al met al toch een geslaagde dag :)
Mooie foto's trouwens!

@Ollie: Super zeg van Simba!

@Naaltje: werk ze vandaag! Tuurlijk ga je dat helemaal goed doen, we kennen je een beetje... jij geeft vandaag minstens 150% en aan het eind van de dag ben je helemaal gebroken... En dan morgen weer zo'n dag! ;)
*als ik iets voor je moet doen voor Didsje ofzo, dan moet je het me maar laten weten he :)*
Mooie dids-hoofd-foto en een springwoef! Als je vakantiebaan weer voorbij is kom ik een dagje langs, al je mooie vakantiefoto's kijken!

@Askazita: die dikke onderleggers, even van een restje rode stof een hoes maken en eromheen schuiven, heb je een rode onderlegger die wel voldoende de druk verdeeld :) En als je een beetje handig bent, maak je meteen ook een gele, groene, blauwe, paarse of weet-ik-wat-voor-kleur hoes erbij en kun je kiezen in welke kleur je rijdt ;)

Over auto's... de mijne is ook altijd een pestzooi. En dan heb ik hem opgeruimd, en dan mik ik toch mn jas weer ff op de achterbank... en dan vergeet ik dat en mik ik mn bodywarmer erbij... en dan gebruik ik die niet en pak ik een vest en die beland ook op de achterbank...en dan moet ik nog wat paardenspullen van de zomerwei waar Sun staat meenemen naar de stal omdat ik het voor Storm wil gebruiken en dat blijft dan ook weer in de auto liggen... en het hek gaat helemaal van de dam als ik toch nog ff een hooinetje hooi van stal meeneem naar de zomerwei.... *zucht*
En dan kan ik opnieuw beginnen :P

Gisteren is mijn bijrijdster voor 2 weken op vakantie gegaan, dus de komende twee weken heb ik mn sunny weer helemaal voor mijzelf. (zij woont naast mn zomerwei waar Sun nu staat dus heb met haar afgesproken dat zij Sun gewoon alle dagen doet (minimaal 1 rustdag) en dat ik haar wel bel als ik zelf met Sun kom werken) Dus dat gaat ff druk worden, want Storm moet ook gewoon verzorgd worden en dan is de afstand waarop ze van elkaar staan best groot en onhandig haha.

Fijne dag allemaal!
Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:08

Ik ga even mee met lacuna haar samenvatting.

Alwyn had zijn hoofd en voorbenen ook al een paar keer gestoten, komt vanzelf wel goed.

Ga vanavond rijden met veale en zal alwyn dan even los in de bak doen.

Drukke dag met afwisseling van mijn vriend, we hebben alle 2 afspraken staan die elkaar als het goed is net passeren

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:15

Net na een uur bellen de huisarts aan de lijn gehad, kan ik pas donderdag heen.

Daan slaapt nu trouwens eindelijk (redelijk) door. Hij heeft gisteren om 19 uur zijn flesje gehad (met rijstebloem) en hij sliep om 2230 en om 4 uur was hij wakker, maar heb zijn speen weer in gedaan, en toen kwam hij pas om half 8

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:21

goedemorgen, ik heb 8 pagina's bijgelezen.... weet echt alle namen nog niet. er is iig een schimmeltje oververhuisd, een paard dat zonder steigeren vertrokken is, een paar wedstrijden, veel regen (hier ook) en een zere hand die donderdag pas nagekeken kan worden....

Mau zn mokbenen worden weer beter! kan ik van de week eindelijk weer rijden.... mennen gaat niet lukken denk ik, ma meot werken en gaat vrijdag op vakantie. alleen ga ik niet doen.

3 augustus komt arno brandt om mijn zadels na te kijken, ze liggen ech tniet goed meer.. hoop dat hij er nog wat van kan maken.. anders maar inruilen (dan ga ik echt ruzie krijgen thuis.. ma vind t omzin, ben al een jaar bezig haar aan t verstand te brengen dat een goed zadel belangrijk is, maar vroeger liet je een zadel passen en daar reed je dan voor altijd mee... toen was er ook nooit wat aan de hand... maar ja, tijden veranderen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:30

Goedemorgen,

Wat een bagger weer dit weekend zeg.....
Tallechie heeft haar nieuwe vriendje opgehaald :) ben erg benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen.
Lacuna heeft wat logistieke problemen door de vakantie van haar bijrijdster :)

Mijn auto is ook 1 grote puinzooi. Vooral sinds de verhuizing van mijn poownies vorig jaar :+ helft ligt er nog in :D
Gister van ellende nog maar een keer naar Harry Potter 7.2 geweest met een dinnetje :) prut weer....
Nog 1 weekje werken :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:36

ik heb gewoon geen vakantie... kan ook niet aftellenb helaas...

mijn auto heb ik net 1,5 week.. nu al een puinzooi...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:45

Naaltje, succes vandaag met 1e daggie, komt wel goed! :j
Ollie, pijn in maag over??? :(:) Werkse ook!!
Avaluna: wat voor cursus heeft dochtertjelief vanmorgen? (ben niet zo nieuwsgierig _O- )
Lacuna: eind van de week keigoeie conditie van het heen en weer sprinten tussen 2 weiden :):) en het werken met 2 paarden ;-)
tallechie: succes met afspraken (solli?) en het afwisselen van de wacht thuis en alvast plezier met de paardjes vanavond :D
Emptywords: heeft Arno brand zadel... zitten die nou echt zo fijn??? En gelukkig van de beterende mokbenen van Mau! +:)+
Evelli: jaaa... paardjes verhuizen is inderdaad supereffectief voor rotzooiauto :D

Zo, ik ga tandjes poetsen... nog keer poetsen... nog keer poetsen, spoelen, flossen, ragen en poetsen... en dan... gaat de tandarts tandjes poetsen en polijsten :D
Het zonnetje schijnt!!! *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:48

PrinsjeH inderdaad sollicitatie voor een stageplek. ik heb het zo druk momenteel dat ik niet eens waar ik moet beginnen..

ik heb de spullen van alwyn in de kast gedaan gisteren, maar moet eerst er alles uithalen voordat ik bij de andere spullen kan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:49

Voordeel van een rotzooi auto met paardenspullen is dat je er geregeld nog iets functioneels uit kan halen als je gaat kijken op wedstrijd of ergens anders :D ik heb altijd nog wel iets in mijn auto liggen :D (halster, touw, borstel, emmer, zweetdekentje enzo)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:53

ik heb geen arno brandt, en die gaat er ook niet komen, zo rijk ben ik helaas niet. Ik wil gewoon mijn zadels laten opvullen, en mocht dat niet kunnen, dan komt er gewoon een 2ehands zadel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:54

ik heb nu al 3 dagen een vieze handdoek en mijn zadel in de auto liggen... gelukkig zonder dekje, anders gaat t zo stinken :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:22

@Empty words 'vroegah' waren er ook minder zadels van slechte kwaliteit. Je kocht een stubben, een barnsby, een kieffer of als je veel geld had een daaleman of een schumacher. Dat waren allemaal zadels met goede (normale noem ik dat) boom en wol/paardenhaar gevulde kussens. Dan kon je door iemand die er verstand van had de kussens zodanig laten opvullen dat het gewoon paste en reed je er inderdaad minstens 10 / 15 jaar mee. Dus ik kan wel enigszins met je moeder meegaan. Tegenwoordig heb je zoveel verschillende zadels waaronder veel prut zadels...

Mijn oppas komt, we gaan naar Blijdorp!

Citaat:
ik heb het zo druk momenteel dat ik niet eens waar ik moet beginnen..

welkom in de wereld van de werkende moeders!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:27

veel plezier in blijdorp!!

daar heb je ook wel gelijk in vanhuiuit.. maar helaas krijg ik het niet uitgelgd bij mijn moeder.... maar nu komt de zadelmaker als ze op vakantie is :+ misschien niet goed, zo " stiekem" maar moet toch wat... met dit zadel doorrijden is ook niet goed. Dan betaal ik het toch helemaal zelf ipv 50/50 wat we normaal doen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:29

@EW: die AB zadels schijnen super te zijn, maar idd een goed merk aan te passen tweedehands is een stuk voordeliger.

@Prinsje: leergang voltigeren in Duitsland, krijgen ze een "diploma", beetje als het ruiterbewijs met theorie en praktijk. Ze was mooi op tijd wakker vanmorgen, ze vindt het geweldig.

Uiteraard heerlijk weer, want die van mij hadden een deken op, hahaha, geloof dat ik ze maar met deken moet laten staan, heb wel in mijn paard mijn meerdere moeten bekennen, paard van 1,80 dat tussen de draad door gaat... :( (vanwege aanleggen van weiden en nieuw kastje is de stroom er nog niet op), is toch niet normaal, 40 cm of zo.... één katrol al vorige week stuk en ze hebben echt gras genoeg, pony's blijven gewoon staan...
Maar hij heeft het voor elkaar de wei staat nu open.
Die wilde ik eerst hooien, maar gras zelf staat nog niet in het zaad, ach ja, laten we ze daar de komende twee maanden maar op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:36

Hey, ik had een pagina gemist en dus de mooie foto's van Tallechie, oops ff wennen die tralies, Melody loopt stukken beter, Harley/Harlekijn gaat ook goed *\o/* .
En vuile auto's, hier ook nieuw en niet waard, zeker niet met dochterlief, moet hem echt af en toe uitmesten... :o , ben wel in huis ook niet overdreven poetserig, heeft momenteel ook echt geen zin hier op de bouwplaats, hahahhaa.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:46

Evelli schreef:
Voordeel van een rotzooi auto met paardenspullen is dat je er geregeld nog iets functioneels uit kan halen als je gaat kijken op wedstrijd of ergens anders :D ik heb altijd nog wel iets in mijn auto liggen :D (halster, touw, borstel, emmer, zweetdekentje enzo)

:o
Ik stond van de winter met een zo uit het land getrokken dekhengst met mega manen op wedstrijd, zonder borstels......
Maar met Sanne :D :D :D.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:52

Ik kom ook nog eens aanwaaien. 2 weken vakantie en bijna 50 pagina's om bij te lezen. (das voor straks)

Heb 2 weken in onze bouwwerf gewerkt. De 2de week zijn de pony's mee geweest. Is toch echt een zalig gevoel om s'morgens tijdens het ontbijt (en de rest van de dag) de pony's gewoon te zien staan door het raam.

Ik ben ook een paar keer daar gaan rijden met de kar. Petra was schrikkerig en kijkerig wat natuurlijk te begrijpen is in een nieuwe omgeving (en veel wind). Het vervelendste was dat ze op een bepaalde plek (voor de deur van een vriendelijke boer) steeds ging mesten. Dit moeten we dus nog afgeleerd krijgen. Voor de rest een zalige omgeving. Veel mogelijkheden voor buitenritjes (wel alles verhard) maar kan echt uren tussen de velden en akkers doorrijden.

En nu "even" bijlezen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:53

Een paard afleren om te mesten? als het moet, dan moet het.
Moet jij maar zorgen dat je materiaal bij je hebt om het op te ruimen of weg te schuiven.

Dennis: Precies :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:14

b485 succes met bij lezen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:26

@HT: hoe gaat het met je broer :(:) ?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:33

VHU gaat op vakantie
Lanouska heeft een sterrenaccomodatie op wedstrijd
Alwyn heeft een nieuwe thuis
Har heeft de voorruit zonder omhoog gevonden
Naaltje is joker
Maisie is tweede
Diddle probeert staldeuren open te doen
Rhine is op wedstrijd geweest
Welkom nieuwelingen
Fifi is weer thuis
Dennis had ook weer goede resultaten op wedstrijd
Tine heeft echte werkpaarden. Deze moeten tenminste werken voor hun kost

Evelli: als het moet, moet het, maar Petra mest echt op bepaalde plaatsen uit gewoonte. Waar ze nu staat, gaat ze telkens op het grasperkje waar de koets staat (of ze nu juist heeft gemest of niet, op die plek gaat ze). Dus geen last van mogelijk klagende buren. Maar nu ging ze telkens voor die man zen deur (amper 2 minuten van thuis). Heb alles netjes aan de kant gedaan, maar hoop toch dat ik haar zover krijg dat ze thuis gaat voor vertrek.

Tijdens een van de ritjes dacht ik ook op een bepaald moment dat er qua plassen training wel heel weinig zou gaan gebeuren in mijn nieuwe omgeving (allemaal verharde wegjes met goten tussen de velden) tot ik een bocht omkwam en een mega grote plas zich over de weg gevormd had: de breedte van de weg en zeker 20 m lang.