[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:51

JEEE wat gaan jullie snel......
Veel gave topics gezien met nog gavere foto's van jullie paardjes !!

Super leuk belg veulen, ik heb mijn belg 3 jaar geleden verkocht, die was met mennen veel te enthousiast en te sterk voor me.........helaas, wel een verschrikkelijk leuk ras !!

Haha, Naaltje je zit vast aan je stageplek !! wat ga je er precies doen ?
In ieder geval gefeliciteerd. *\o/*

VHU die de hond niet kwijt kan....hahaha de meeste pensions zitten idd al vol. :j
Ik vang honden op maar meer hobbymatig , en ze beginnen hier ook al weer te bellen, schiet al aardig op.
Rizanta's foto's en filmpjes voor de wagen zijn super, kan me voorstellen dat je nog op een roze wolk zweeft..

Rivaldo, van kijken kun je idd ook veel nuttige tips gebruiken, en leren. 8-)

En al mensen aan het rondkijken voor vakantie's, hahaha, wij gaan alleen dagjes weg, of middagjes ivm de hondjes en de paardjes..... :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:22

Mogge,

We mogen weer vandaag :+

_maaike_D

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:25

jeetje wat gaan jullie hard hier :D

VHU: leuke foto's, ziet er top uit. wanneer ga je haar zelf rijden?
of heb je dat al gedaan? overheen gelezen?

tandemdebuut ziet er ook onwijs gaaf uit. wat een leuke combinaties hier

@tine: ik rij ook vaker zonder mestzak als met. bij merries moet je er ook gaatjes in maken voor als ze gaan plassen... :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:43

@Naaltje: Wat super als je daar stage kunt lopen, zeg! :):)

@Dennis: Ziet er goed uit voor je dressuurdebuut! Lekker doortrainen en dan komt het zeker goed.

@Ollie: Wat ga je vandaag voor leuks doen?

Wij gaan het aankomend weekend druk krijgen in Barsingerhorn. Eerst ga ik enkelspan pony starten, dan gaat Pieter enkelspan paard en aan het einde van de middag nog tandem pony. Zondag ga ik eerst met twee pony's springen en 's middags een vaardigheidje rijden in Emmeloord. Heb nu al zin in 't weekend. :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:57

Ga wederom mee met de samenvattingen. Ben weer op mijn werk.
Poeltje druk weekend dus. Succes.

Ik ga vanavond weer met de hond naar de da. heeft weer last van zijn anaalklieren.

vhu hond had hier ook wel heen gekund, mits hij met een kat kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:15

ik ben op stage
en ik ga m'n best doen veel uti m'n handen te krijgen vandaag..
Heb alleen m'n kop weer bij vandaag ^)

succes met de hond bij de DA tallechie :(:)
en werkze

regent 't bij jullie ook zo hard? :oo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:19

Het is hier heel erg mistig maar nog wel droog. Het is hier nu nog maar 4 graden

Jij succes met je stage. Ik heb nog niet veel zin, dus doe mooi rustig aan. Heb nog 2 weken de tijd en dat red ik makkelijk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:44

hier hoost het gewoon echt :=
van die bakken die leeggemikt worden, in vlagen, dan weer even rustig, en dan kletter.. :=

ik heb nog 1,5 week, en red het nooit, dus van rustig weinig sprake hier xD

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:04

Goedemorgen,ik kom me hier ook maar eens melden.
Heb regelmatig met jullie mee gelezen.
ik ben Carla en heb een Welshcob genaamd Dandy,wordt dit jaar 15 jaar.
Met hem rij ik enkelspan dressuur,vaardigheid,indoors en samengesteld.
Dan hebben we ook nog een 8 jarige Fries/Anda merrie,met haar rijden we dressuur,vaardigheid en voor de lol af en toe een indoor bij ons op stal.ook af en toe onder het zadel.
Ze lopen ook samen in het 2 span,aparte combi,ze schelen 10 cm,maar ze vinden het leuk en lopen gelijk op.

Poeltje,druk progamma voor jouw,wij rijden met Dandy in Barsingerhorn.enkelspan paard.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:12

Marianne, welkom back. Ik hoop dat het niet meer mennen met de shetters toch wordt goedgemaakt met de Welsh C.
Melanie: Je hebt een prachtig mooi veulen. En verwachte stokmaat is exact wat ik zou nodig hebben voor tweespan. Maar men man zal waarschijnlijk niet te overtuigen zijn.
Wobbe als testsubject. Wat is het onderzoek eigenlijk precies?
Millanka heeft een nieuwe haflinger. Tja, een goede omgeving kan voor hoesten wel al een groot verschil maken.
Naaltje heeft hopelijk een stageplaats. En haar stagebegeleidster komt hier ook opduiken. hihi
Foto's van Babybelgje. Superschattig
HCA die een bijeenkomst organiseert. Daar wil ik wel de foto's van zien. Lijkt me echt een leuk gezicht (en natuurlijk goede reclame voor HCA)
L_Rivaldo: verzorg je maar goed

Er worden ook al volop zomerplannen gemaakt: Ik zal al blij zijn al sik in de omgeving van ons nieuwe huis een aantal lange tochten kan gaan mennen. Bij voorkeur zou ik de verhuis van pony en wagen ook in de vorm van een trektocht willen doen (40km met de auto dus zal het met de kar nog wel een eind langer zijn om de drukke wegen te vermijden).

En nu fototopic's kijken

Welkom schaduw

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:22

Goedemorgen!

VHU, die roze wolk kan ik me voorstellen :j

Milanka, waar wordt die haflinger voor? gaan jullie ermee rijden? of mennen?

Tallechie, ik hoop voor je dat je vandaag even naar veale kan.
heb je hem toch weer even gezien.

Naaltje, gefeliciteerd!

Wesselady, welkom! hihi je belgje is leuk!

vakantieplannen? ik ga in september voor de 2e keer naar turkije :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:40

schaduw schreef:
Poeltje,druk progamma voor jouw,wij rijden met Dandy in Barsingerhorn.enkelspan paard.

Leuk! Dan rijden wij dezelfde rubriek. Net de opgave enkelspan paard de deur uitgedaan. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:56

Ik heb het KOUD :brr: :brr: Net eerst R ohz gereden, daarna A gemend, maar het is hier maar 4 graden en dikke koude mist. Brrr.
Zo de bak slepen en uitmesten, word ik vast wel weer warm van.

@ Poeltje: druk weekend zeg. Oef.
@ Schaduw: welkom. Grappig dat al die meelezers nu meekletsers worden.
@ Naaltje: waardeloos dat je hoofd weer zo doet. Ennuh, die regen mag je houden :D
@ Tallechie: alles blijft bij jou wel in de lappenmand zeg. :(:)

Nou, ik ga weer snel verder. 't Is zo weer tijd om zoontje van school te halen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:09

@ schaduw wat leuk, ik vroeg me al af wanneer ik jou hier eens zou tegenkomen!

@ rivaldo, nee de pony's waren niet van mij, maar deed ze wel dagelijks en nam ook de meeste beslissingen...

Ach mensen het moet gewoon slijten en ik weet dat het lang gaat duren, welshcob tsja die rij ik maar weinig en staat ook niet bepaald om de hoek, maar het is een genot om met die pony te mogen rijden alleen het vinden van een groom is lastig...

@ tine Jeetje 4 graden is wel héél koud! Maar die regen hier wordt je ook niet vrolijk van.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:15

tjee tine jij bent ijverig :) super :)

*typt gauw verder in t stage-gareel*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:18

geen idee hoe koud het hier is.
ben nog niet buiten geweest.
werd vanochtend wakker van de wekker om naar de pony's te gaan.
maar het stortte keihard! toen gevraagd of mijn moeder ze wilde doen (die moest toch naar stal toe) dus die zet ze buiten en weer binnen.
denk niet dat het bevordelijk is als ik nu nat geregend word... denk dat ik dan alleen maar meer verkouden/ziek word.

werd net ook gebeld door 'prive nummer'
denk dat ik wel weet wie het was, maar ik heb niet opgenomen.
had ik effe geen zin.
dus straks effe douchen en dan maar eens bellen of die persoon het echt was.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:54

Wat een weer allemaal joh! Klinkt niet zo lekker. Welke richting gaat dat allemaal op? het regende vanmorgen wel hier maar niet zo erg dat ik er echt veel last van had... Beter dan sneeuw vind ik altijd nog!

Ivystoeter @ dat is het handige aan bellen, je kan die persoon altijd nog even blijven ontwijken.

iedereen die op wedstrijd gaat, succes! En veel plezier met het rijden vandaag ;)

We hebben net bericht gehad, hij moet van de veearts meteen op medicijnen als hij bij ons komt, lekker pittig prijsje ook... Hij komt voor ons natuurlijk onverwachts dus we hadden ook geen extra geld apart. Volgende maand word dat wat makkelijker maarja... Het moet maar even.

Hij hoeft voorlopig niks te doen, eerst lekker aansterken en daarna voornamelijk rijden want voor een kar en een tuig heb ik nu geen geld en straks waarschijnlijk ook niet. Morgen erheen om het hooi alvast nat te maken en de stal klaar te maken, dan is alles helemaal klaar ervoor!

edit

ik heb eindelijk ontcijfert hoe het heet wat ons aanbeloven is, het is ventipulmin. iemand ervaring mee?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:03

Millanka jammer dat er een prijskaartje aan zit, maar dat wist je van te voren. Gelukkig kan het wel opgelost worden lees ik.

Jammer dat je hem straks ook nog niet voor de kar kan zetten.

Dat is het punt waar ik nu ook mee zit als ik een kleinere te leen zou krijgen. Dus wacht nog op een iets grotere tussen de 145 en 160. Die past het tuig van veale en kan ook voor die wagen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:05

oef.. je haalt je idd wel wat op de hals met een ziek paardje.. :(:)
@IT; had ik gister ook :)) alleen wilde ik niet opnemen omdat dat geld kost in belgie :)) als ze me willen hebben smsen ze maar :P dat gebeurde ook, was hoefsmid :)
hij wil savonds komen.. moet 'm nog terug sturen dat ik geen licht heb op stal, lijkt me lastig kappen voor 'm ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:08

Daar was ik al bang voor Manon :(:) hoop dat het mee gaat vallen qua kosten.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:16

millanka: ventipulmin ken ik wel, mijn ouide kwpner kreeg het jaren,maar bleek allergies te zijn voor droog hooi,ging ze acuut van hoesten,zelfs geweekt, nu met voordroog geen last meer en staat na jaren houtmot weer op stro (wel schone meststro van vorige dag over het schone stro tegen het eten)
en ja...tiamo longeerde ik alleen, doe ik altijd met de jonge dieren,maar dit mannetje is ff heel anders....iki moet gewoon ff wat slimmer dan hij zijn :o
ff ego post: zag tiamo met de kwpnertwenter spelen in de wei....zo leuk gezicht en die kwpner lopen.....wat een soeplesse,gummiebal gewoon :) (jammer dat hij toch eens een ander baasje moet gaan zoeken,ik rij niet meer onder het zadel,hij verdient beter ;) )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:26

:\ op de dag dat ik geboren werd stond 'We are the world' op 1 in de top40 :\ wat een domper!

Voor paarden met luchtwegproblemen raden zo ook Marstall Sinfonie aan :) heerlijk spul :D met speciale kruiden voor de luchtwegen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:35

ik begin een beetje gek te worden. Zit natuurlijk de hele dag achter de pc op een bureaustoel, maar mijn boek begint in de weg te zitten. Krijg nu gewoon last van mijn buik en kan ook niet op een andere manier gaan zitten. Moet nog een uurtje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:38

@ Milanka: aan de ene kant vind ik het heel goed dat je die pony wilt helpen. Aan de andere kant vind ik het niet verstandig. Je hebt er eigenlijk geen geld voor begrijp ik en met een ziek paard (en je zult er rekening mee moeten houden dat hij ziek blijft!!) kan het heel erg in de cijfers gaan lopen. Bovendien loop je ook nog het risico dat je andere paarden ook ziek worden. Dan ben je nog veel verder van huis.

Ik heb het gevoel (en dat is niet aanvallend en persoonlijk bedoeld, maar het verontrust mij wel) dat veel mensen te snel een paard aanschaffen en niet overzien wat het daadwerkelijk kost. Je moet een flinke spaarpot achter de hand hebben voor je ermee begint. Heb je die niet, dan moet je er denk ik niet aan beginnen. Het is niet voor niets dat er in Nederland zoveel paarden slecht verzorgd worden. Het is geen onwil van de mensen, maar wel onmacht. Dat heb je voor een deel zelf in de hand.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:16

Millanka,nu maar hopen dat financieel erg tegenvalt.

Tine,paard kopen gaat wel,maar daarna beginnen pas de echte kosten,gelukkig is mijn merrie verzekerd
die heeft al een paard extra gekost na een blessure.

Marianne,heeft even geduurd maar ik ben er,wel fijn dat je toch nog kan rijden,groom is idd vaak probleem.
Ik heb het geluk dat er bij ons vaak wel iemand is die mee wil.

Poeltje,leuk dan zijn we concurrenten,beetje jammer dat het zo ver weg is.

Net allebei de paarden laten lopen,Lotte gelongeerd,die liet ineens een uitgestrekte draf zien,waarvan ik niet wist dat die er in zat,ze heeft zich verraden.
Dandy had al een marathon in zijn hoofd geloof ik,die wilde het liefst alleen maar hard galopperen.