[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:27

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:53

gereageerd :D :D ziet er erg leuk uit :D

Ja het gaat echt super,, ga nu naar ze toe, even tum onder de slang zetten, vacht doen en opzoek naar meer teekjes.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:01

had hij zoveel teken?

ja ik ben echt heel erg blij met mijn sulky

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:25

Hee :D

Ik ben echt ontzettend verbrand! in gezicht, armen, benen en zelfs me voeten! :P
Hele dag in de zon gezeten bij de paarden gekeken naar dressuur en springwedstrijd.

Daarna heb ik sil gepakt om weer een keer aan grondwerk te doen.. even had hij een momentje van "wat moet ik doen???" Daarna een momentje van: " Owja!!" en daarna " dacht t ff niet!" en toen gaf ie toch maar op en deed ie maar wat ik vraag haha. Zo gaat t altijd bij sil. je ziet hem gewoon denken haha

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:26

Rivaldo super dat het tumtum is geworden!! Ze zien er ontzettend leuk uit samen!
Jenkins: wat jammer dat je lamoen te lang en te breed is voor Sil... Veel succes met het op maat maken!
Buckje: geen slecht idee om Lizzy te scheren, anders zou het echt verschrikkelijk warm zijn!

Ook nog gelezen over mensen die bang zijn om alleen te gaan rijden, weet niet meer wie dat waren :D (Naaltje met Dids, en nog iemand geloof ik) Mensen die zijn gaan pootje baden met hun paardjes en in galop door het water crossen,... Veel meer weet ik niet meer :o

Ik ben namiddag met vriendje met de koets gaan rijden, het was zalig! We hebben getwijfeld of het wel slim was om op het heetste moment van de dag te gaan, maar we gingen in het bos, dus dat is allemaal schaduw. Als ik Romeo zou meenemen naar de Veluwe in juli, moet hij er ook aan wennen om met zulke temperaturen te werken... De rit is ongelofelijk goed gegaan! We hebben de tocht van vorige week opnieuw gereden (26 km dus) op 2 uur tijd, Romeo ging ontzettend goed, er zaten zelf stukjes rengalop tussen (niet gedwongen, Romeo deed het met plezier) :D We hebben de kuilen ook opnieuw gedaan, die deed Romeo nog enthousiaster dan vorige week :Y)
Bij thuiskomst heb ik Romeo een lekker frisse douche gegeven, hij genoot er zo van! Heb het water een heel tijdje laten stromen, geweldig om je pony zo te zien genieten :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:28

lekkere rit gehad zo te lezen.
en daarna een welverdiende douche!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:30

effe gekopieert uit mijn fototopic

Citaat:
Ik zal morgen de lichtogen 1 gaatje omhoog doen.
al ben ik dan bang dat het lamoen gaat 'zweven'.... hij doet dat nu net niet.
of zou het niet uit moet maken qua balans van de sulky als ik mijn lichtogen 1 gaatje hoger doe?
of moet de balans dan weer opnieuw ingesteld worden?

PlezierenJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:04

ha dat klinkt heerlijk. :)

Vandaag ben ik weer bezig geweest met de dames, gaat echt super. En ik denk dat ik binnenkort verder kan met het beleren van mevrouw (geen zorgen ik zorg voor ervaren begeleiding, ben nu nog vooral grondwerk aan het doen zodat ze er weer in komen :D)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:09

Jeetje zeg een heel antwoord getypt, ben ik nite ingelogd kan ik weer opnieuw beginnen :+

Van sulky's in balans heb ik geen verstand, onze tweewieler (die ik dus altijd sulky noem) ligt wel gewoon horizontaal, dan zweeft hij in de lichtogen en ligt het dus perfect in balans, drukt niet op de schoft en trekt niet aan de lichtogen.

Vandaag heerlijk met Tamara gemend (onze groom), dat wil zeggen zij heeft gemend met Simba, ik erbij met de fiets. Was erg leuk want nu kon ze zelf eens mennen. Ging erg leuk. Gaan we dus herhalen want dan kan zij met Simba mennen en ik met Alwyn *\o/* Sim zag er na afloop zeer tevreden uit, vanmiddag zijn we nog heel lang op de tuin geweest, loopt hij gezellig rond. Zag er ook niet zielig uit. Voel ik me wat minder schuldig.

Nog met Alwyn gewandeld, Freddy gepoetst. Die mannetjes doen het erg goed op de grote wei tussen de grote paarden. Ze horen er echt bij, lopen goed in de groep en als alles gaat galopperen worden ze niet weggeschopt of achterna gezeten. Is enorme opluchting want ik vond het wel erg spannend die ukken in de paarden wei. Ze zijn nu de enige ukken, want de andere kleine pony bleek hoefbevangen te zijn, is uit de wei gehaald.

Zo ik ben ook verbrand zeg... 8-)

Oja, Sander_Lotte, als jij een keer per week zo'n lange rit doet en twee keer per week longeren / wandelen, zul je zien hoe zijn conditie vooruit gaat hoor! Super leuk dat het zo goed ging.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:34

*schaamt zich diep*

Nieuw topic, had gelijk ff de 1e pagina's gelezen maar was em daarna weer kwijt. Ik zal eens een pagina of 10 bijlezen zo :P

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:51

Zo... tsjong nou heb alles globaal gelezen... Zal proberen het nu weer bij te houden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:22

Ik heb zonet gebeld met de eigenaar van mijn vzhaflingers om te vragen wat hij ervan vond om Romeo mee naar de Veluwe te nemen.
Hij zei: "Daar had ik ook al aan gedacht, zeker nadat je me zei dat Romeo de tocht van vorige week met gemak uitliep." Er was wel een probleempje ivm het vervoer... Hij neemt sowieso 2 van mijn vzhaflingers mee, een merrie en een ruin(beste kameraadjes), staan altijd samen op de trailer. Ik zou de 3e haflinger meenemen als Romeo niet mee gaat. Sander(de 3e haf) zou op een vrachtwagen komen te staan bij 7 andere paarden. De eigenaar van mijn vzpaardjes twijfelt of Romeo mee op die vrachtwagen kan, en of de tussenschotten niet te hoog zijn voor Romeo.
Er is ook een mogelijkheid om Romeo op de 2paardstrailer te zetten, maar dan moeten mijn 2 vzhafjes uit elkaar gehaald worden. De merrie is een echte b*tch, die kan onmogelijk bij 7 vreemde paarden op de trailer, zij moet dus op de 2paardstrailer. Maar nu is de vraag of Romeo wél bij haar kan staan, 2 uur lang... (er is wel een tussenschot van ong. 1.20 tot beneden, en de hoofden hangen vast aan de buitenwand van de trailer)
Wat denken jullie hiervan?

Mijn vriend zijn broer wil ons eventueel wel brengen naar daar, maar ik voel me dan zo schuldig dat hij 8 uur in de auto moet zitten om ons te brengen. (bij het gaan 2 uur heen en 2 uur terug, en bij het halen ook weer 2 uur heen en 2 uur terug)
Deze mogelijkheid gebruik ik liefst niet (hoewel mijn vriend hier best wel op aandringt).

Maar 1 ding is 98% zeker: Romeo gaat mee naar de Veluwe *\o/* (hopen dat we niet bij die 2% terecht komen...)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:26

Super Lotte :D Je gaat het vast erg leuk krijgen :D Ben Jaloers!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:02

SL lekker naar de veluwe.
Naaltje even een dip met rijden, komt wel weer als je minder stres hebt hoor.
Sappos, sterkte en hopenlijk herstel je snel.
Laura Tumtum is cute. Proficiat.

Ik heb een probleem ik heb een kleiner tuig nodig voor Chicko, Bij wien staat het tuig al op het kleinste, maar bij Chicko kan er rondom nog 10 cm pony bij. Oeps, Ik dacht ik ga wandelen met het schoftje op, niet dus.
Wien is weer kreupel maar nu aan het ander voorbeen dan eerder, maar ze heeft een ei achter haar voorbeen, kon wel geprikt zijn door een beest.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:13

Arme Wieneke... :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:15

lekker SL :D pony naar de veluwe, lijkt me echt fantastisch! :D
verder lees k over pootjbaden, een kei van een romeo, teken, en gewassen ponys ;)

wij zijn 30 km wezen fietsen, naar mijn ouders en terug :)) bij m'n ouders gebbqt en via dids terug gefietst
nu hangen we heerlijk op 't balkon, biertje en vogel erbij :9 :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:29

Heb weer een hoop bij gelezen. Veel verbrande mensen, Laura hoog in de wolken ( en hopelijk blijf je daar nog een poosje!!)

Vanmorgen met paard een buitenrit gemaakt, eind van de middag met pony. Laatste ging niet helemaal goed. Als pony eens iets eng vindt (gebeurt heel zelden), dan kan ik hem met stem en evt lichte tik van de zweep er gewoon langs/over krijgen. Vandaag liep het echter even anders.

We moesten langs een pomp, die het water in de wijken (soort sloten) doorpompt. Ding lijkt op grote metalen kast en het water hoor je in de lage kant neerkletteren. Dat vond pony dus spannend, niet zo heel gek, maar ik had nooit verwacht dat hij gek ging doen, nog nooit gedaan buiten, dan is hij juist super betrouwbaar. Maar hij ging aan de kletter. Niet zo fijn met een klein ventje van 4 naast me op de bok en manlief achterop. Ik hield hem gelijk terug, maar toen ging hij bokken of eigenlijk slaan naar de kar. Dus snel kind en man eraf laten gaan. Was als de dood dat een been over streng of boom zou komen, want dan zou ik helemaal dikke paniek hebben in de tent.

Gelukkig bleef ik zelf wel heel rustig (bij Rembrand raak ik in paniek en verstar helemaal als er maar iets dreigt te gebeuren; ik pakte in ieder geval wel aan) Eerst geprobeerd hem zelf weer goed te laten lopen, maar hij bleef slaan, dus toen man maar ernaast laten lopen, mijn keel schor gepraat. Na paar honderd meter was hij weer gekalmeerd. Toen hele spul omgedraaid en er maar weer langs, en nog 2 keer, waarvan de laatste keer man weer gewoon achterop zat. Op zich is er helemaal niet zoveel gebeurd (kar is wel een beetje de lak beschadigd, lang leve de ijzers :( , maar verder gelukkig niets), maar ben weer helemaal vertrouwen kwijt, terwijl ik dat buiten met de pony juist wel had. Eigenlijk zou het het beste zijn als we morgen weer gingen, maar ik wil eigenlijk niet dat mijn zoontje het nog een keer meemaakt als het weer verkeerd gaat. Dan wil hij nooit meer mee op de kar en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik vraag me nu alleen af, of ik iets verkeerd heb gedaan. Ging hij slaan op mijn ingreep? Was die te fel, waardoor hij daardoor boos werd en ging slaan? Maar ja, ik wilde ook niet aan de kletter. Bij thuiskomst was de bovenkant van zijn tong heel donker, onderkant wel gewoon roze. Hij loopt altijd heel licht in de hand en ik had nu heel veel gewicht erop. Ik heb steeds weer geprobeerd hem zo veel mogelijk leidsel te geven, ivm ontspanning, maar hij bleef maar druk houden op leidsel, terwijl hij wel op kniehoogte met hoofd liep. Heel raar allemaal. Iets wat ik er eigenlijk echt niet bij kon hebben.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:35

Ook al was jou ingreep te fel en werd hij boos, dan had hij nog niet mogen schoppen naar de kar. Hij weet dat jij daar bent, hij hoort dat en voelt dat. Een paard mag ongeacht de situatie echt niet naar je schoppen!!!

Heel raar dat hij nu zo anders reageerde en inderdaad helemaal niet leuk als je zoon van 4 dan naast je zit...

Kan je niet morgen, ook al is het een klein ritje, toch nog gaan maar dan zonder zoon? Desnoods doe je een rondje van een half uurtje en fix je iemand waar je even je zoon bij kan laten, of bij je man en dat er iemand anders mee op de kar gaat.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:48

Weekendje weg geweest en kan 7 pagina's bijlezen.
Proficiat met Tum Tum, veel plezier op de Veluwe, weer extra kosten voor extra tuig, nieuwe sulky. SuperRoos die aan andere menner zoekt (Dennis, verkoop je haar?), Tuiger die op pensioen mag,...

Tine, Ik denk dat als hij aan de kletter gaat, je moet denken aan de veiligheid van jezelf en je omgeving. Ik vermoed dat het op straat gebeurt is, dus ik vind dat je dan best wel serieus mag ingrijpen.

Normaal zou ik zeggen dat als ze beginnen te slaan, dat ze vooruit moeten, maar net na een paniekreactie lijkt me dat geen goed idee. Dus kalmeren en het veilig houden.

Ik denk dus dat je goed gehandeld hebt. Kan je niet aan de hand opnieuw langs die pompen gaan, als dat goed gaat gaan inspannen en er aangespannen opnieuw langs door? (zonder zoontje dan)

En is het niet veiliger als je zoontje bij je man vanachter zit? Dat je man er met zoontje heel snel af is, en jij dan met de pony en koets verder je plan trekt? Kan me inbeelden dat het niet op een paar seconden gebrud is als je man je zoontje nog van de bok moet komen halen. (hangt natuurlijk van je kar af)

Mijn pony is knettergek. Vrijdag een ritje in het bos gaan maken. Ze sloeg aan de kletter (een klein beetje) omdat ze schrok van de kar die over een dennenappel reed. Het bos ligt altijd vol dennenappels, en we rijden er altijd over. Gekke pony.

Morgen een hele dag bij de pony's: Weideonderhoud, menles en knuffelsessies.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:56

Wat gaan jullie hard zeg, zal zo even bijlezen ben kapot hihi..

Pony's waren door een vriendin al apart op het land gezet. Tum en riv hadden hun halster niet om dus ik liep naar tum hem met de hoop te vangen.. en ja hoor gelijk. Toen rivaldo die zich altijd liet pakken maakte even een keiharde sprint door het land.. dan rende ik gisteren nog achter tum aan en nu had rivaldo het ook geprobeerd. Gelukkig is hij na een sprintje gelukkig klaar :P

Vandaag tum gewassen en vond weer 5 teken.. daarna naar een stal verderop gelopen om tum te laten zien. Daarna rivaldo erbij gepakt en samen in de bak laten rennen.. eerst was tum echt aan het crossen.. daarna reageerde hij goed op stem en deed hij rivaldo erg na :P

Daarna mochten ze in de kleine groep staan waar rivaldo al in stond (1 merrie en 1 ruin van paard formaat) had tum even naar het ruintje gebracht en die begon gelijk te gillen,dat ruintje doet dat altijd.. rivaldo hoorde dat en ging zich ermee bemoeien, hij ging er letterlijk tussen staan en ging die grotert even plagen.. leek net of hij tum wilde beschermen, zo lief.

Ik ga zo een fototopic maken :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:05

teken..geen leuke beesten...
ook ik ben helaas verbrand
paard aan de kletter...gelukkig wel goed afgelopen

hier ook een mindere dag.
jackson struikelde midden in het sureawater en ging kopje onder.
hij lag onder de dissel.
gelukkig stond hij zelf snel op.
geen tuig kapot, maar jackson loopt nu wel een beetje moeilijk
moon had gelukkig niets en bleef rustig staan..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:07

kijken jullie ook naar undercover nederland?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:10

Millanka schreef:
Ook al was jou ingreep te fel en werd hij boos, dan had hij nog niet mogen schoppen naar de kar. Hij weet dat jij daar bent, hij hoort dat en voelt dat. Een paard mag ongeacht de situatie echt niet naar je schoppen!!!

Heel raar dat hij nu zo anders reageerde en inderdaad helemaal niet leuk als je zoon van 4 dan naast je zit...

Kan je niet morgen, ook al is het een klein ritje, toch nog gaan maar dan zonder zoon? Desnoods doe je een rondje van een half uurtje en fix je iemand waar je even je zoon bij kan laten, of bij je man en dat er iemand anders mee op de kar gaat.

We gaan proberen morgen nog een keer het stuk te rijden. Ben er vandaag dus ook nog 3x langs gegaan na de 1e keer mis. Maar beste is om morgen weer te doen. Moet even kijken of we oppas voor ons zoontje kunnen vinden. Aan de hand erheen is niet echt te doen, is best een eindje weg.

Man had zoontje zo weggeplukt hoor, dat is bij deze kar heel goed te doen gelukkig.

Ik snap niet dat hij zo reageerde. Heeft hij echt nog nooit gedaan, is een heel onderdanige pony, heel gevoelig. Kan het van zijn kant toch ook nog paniek geweest zijn dat hij zo ging slaan?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:28

Ik ben zo ongelofelijk zenuwachtig voor onze vakantie naar de Veluwe!(en het is pas over 2 maanden :o ) Ik heb altijd al van genoten van die vakanties, maar ik had nooit durven dromen dat ik ooit mee zou gaan met mijn eigen paardje! (zelfs nooit durven dromen dat ik ooit echt een eigen paardje zou hebben) Iedereen in de club heeft een verkeerd beeld van Romeo vind ik, iedereen heeft iets van "leuk om te zien, prachtig beestje, maar een wagen zo lang trekken?!? Nee dat kan niet, laat beestje maar lekker grazen." Dus wil ik iedereen versteld laten staan ~~}>

Net gekeken naar een nieuw programma op tv: flikken maastricht. Is dat in Nederland toevallig ook op tv?

@ Tine: kan me voorstellen dat het wel even schrikken is, gelukkig kan je man jullie zoontje snel van de wagen afhalen. Erg zonde van het vertrouwen, maar de pony mag in geen enkel geval beginnen slaan naar de wagen. Succes morgen als je nog eens gaat proberen!

@ Sonjim: dat is niet goed dat wien weer kreupel is! Hopelijk is het snel weer over :(:)

@ Naaltje: aardig stukje gefietst! Nu niet meer op het balkon zeker? Ik vind het alweer serieus afgekoeld ;(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:28

kijkt er niemand naar undercover nederland? :P