[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:27

Jongens, wat is het hier stil.

Ik heb Petra vrijdag weer ingespannen. Eerst even geoefend met mijn petekindje (2jaar) bij op de koets, op de schoot van mijn ma ( de oma dus). Dit moet op 25/04 ook lukken als ik trouw, dus eerst maar even geoefend.

Daarna nog de weg op gegaan. Ze had er echt zin in. Heb veel overgangen moeten maken, want ze wou alleen maar hard gaan. Verder hebben 2 opvliegende eenden vlak langs ons mij wel doen schrikken (vooral door de beken aan weerszijde) maar het ging goed.

Gr

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:48

Het is zeker stil hier

Vandaag mijn wagen naar huis gehaald zodat ik er 5 kilo zand en modder af kan poetsen. Tuig moet ook nog in het vet en de onderleggers in de was. Zaterdag mendurance Kootwijkerbroek, heb er erg veel zin in en denk dat de pony's er ook wel klaar voor zijn
Omdat het seizoen zo vroeg begint ze na veel wikken en wegen toch laten scheren. Hero had wel een 3 dubbele vacht. Dan is het niet zo vreemd dat hij tijdens het rijden niet zweet maar pas als hij weer op stal komt. Dat zweet doet er een uur over voordat het buiten is. Echt koelen doet dat hem ook niet dus.
Ze hebben keurig stilgestaan tijdens het scheren, ze waren echt superbraaf. Hero ziet er nu zo uit
Afbeelding

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:06

haha, mooi napie! :D die spikkeltjes? :))

ik heb afgelopen week de wei gesleept en gisteren geprobeerd een bosrit te maken.. (OHZ)
diddle viel, bovenop mij.. lig nu met hersenschudding enz thuis..

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:38

Altijd leuk, van die vallende paarden... Hopelijk ben je snel beter, maar doe toch maar rustig aan. Voor je 't weet zit je je hele leven geplaagd met hoofdpijn. Verzorg jezelf dus goed. :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:22

niksdoen is niet mijn specialiteit :)) ;)
ik zou eigenlijk vandaag naar praktijkschool moeten voor school.. hamsters zoeken, benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen..
en vanavond wél naar stal, hopend daar geen beestje met toch nog verwondingen te vinden :\ gisteren ging hij overigens wel gewoon nog door, heb ook nog fikse galop gepakt, stukken gedraafd..

*gaat terug naar bed*..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:24

ga idd maar lekker op bed liggen. Ben je wel geschrokken zeker. Ben ook een keer onderuit gegaan met pony maar dat was toch niet zo lekker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:26

ik denk dat de klap precies hard genoeg was :=
ben ook na ff wachten tot m'n ogen terug werkten gewoon weer terug opgestapt.. :=
toen ik daar lag had ik wel ff het gevoel dat ik ''op mezelf neerkeek'' alsof het iemand anders was die daar lag _O- dids deed het niet express ofzo gelukkig, gewoon stom ongeluk..
hij is wel meteen opgestaan, gelukkig mijn been lag onder hem maar daar heb ik behalve wat spierpijn niks aan :)

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:47

Zo, ben ik ook weer eens.... Erg drukke tijd gehad (en nog steeds)

Naaltje, dat is schrikken zeg! Beterschap!

Bij ons gaat alles z'n gangetje. Rafiq loopt nog braaf voor de wagen. We merken dat hij nog steeds vooruit gaat en zelfverzekerder wordt.
We genieten met volle teugen van onze tochtjes. Zeker nu het weer beter wordt! Heerlijk dit (bijna) lenteweer!!
Afgelopen zondag heb ik voor het eerst sinds lange tijd zelf de hele tijd op de bok gezeten. Op de nieuwe wagen kan de bokstoel ver genoeg naar voren zodat ik tenminste fatsoenlijk kan zitten met mijn korte beentjes...

Wanneer doen jullie je dekens af? Rafiq is niet geschoren en heeft een 150 grams deken op gehad de hele winter. Nu is hij flink aan het verharen en z'n vacht is al behoorlijk dun.
Nu wil ik z'n deken binnenkort eraf halen, maar ik begrijp dat het 's nachts kan het nog wel aardig koud kan worden. Rafiq staat ergens anders en ik wil de staleigenaar niet belasten met het op- en afdoen van z'n deken. Kan ik dus beter even wachten, of is het goed te doen om al wel z'n deken af te laten?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:02

jazz staat zonder deken maar die is zo enorm aan t verharen.

Ferro heeft nu alleen een regendeken op. Hij is wel geschoren maar ik doe dat altijd al in oktober zodat er nog een beetje haar terugkomt.

Mijn ouders beginnen er nl ook niet aan om dekens te wisselen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:28

bij ons op teletext geven ze voor komende zaterdag tussen -1 en -4? :oo
die van mij krijgt zijn deken al bijna weer terug op :') *eczeemdeken ;) *
met mij gaat het wel weer beetje, alleen heel m'n gezicht is blauwig := _O-
Diddle gisteren gecheckt, maar die had vooral zin in appels en geen warme pootjes of dikke pootjes, gelukkig! :D

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:52

Dus nu nog een witte smurfenmuts en het plaatje is compleet... :+
Sorry, flauw....
Fijn dat het beter met je gaat en dat Diddle er niks aan over heeft gehouden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:56

_O-
volgens mij denken ze allemaal dat ik op m'n gezicht gestompt ben _O-
:D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:10

jeetje naaltje dat is niet niks! ik hbe het tot nu toe alleen nog maar gezien gelukkig maar zal het zelf niet graag mee willen maken.

Vandaag weer een rit gemaakt met rakker. Hij heeft nu hoefschoentjes omdat ijzers geen oplossing meer zijn doordat hij dag en nacht op het land staat. daarbij zijn dus schoentjes wel super handig!

We zijn leidschendam een beetje doorgereden langs leidsenhage(groot winkelcentrum) langs trams bussen enz enz en het ging super goed.

En ik maak dan gelijk ook weer iets heel stoms mee, reed op een weg met daarnaast een voetpad en er loopt een mevrouwtje met haar hondje (dat hondje keek eerst totaal niet naar rakker om) en opeens rukt dat hondje zo dat mevrouwtje onderuit, lag ze bijna onder mijn tweewielertje haha. Gelukkig mankeerde ze niks maar het zag er best grappig uit :P

voor de rest heb ik heerlijk gereden want het is super weer!

laura_zarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:51

ik ga beginnen met mennen, ben mijn shetje aan het beleren.
ik zoek nog wel tips...
tot nu toe nog gewoon met een longeersingel en met hoofdstel en longeerlijn over de weg lopen zodat ze aan het sturen enz went;)
we hebben al een karretje gereserveerd maar moeten hem nog wel ophalen, daar zit ook tuig bij;)
heb er al echt heel veel zin in om lekker met haar 's avonds door het bos te gaan:D

naaltje gaat het? sorry volgens mij een late reactie :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:51

@laura_zarona; late reacties? ;) die heb ik ook :P ik ben alleen even wezen poetsen vandaag, helemaal niet gaan kan ik niet hoor :o
nu wel even iets aan school doen..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:44

naaltje, hoe gaat het nu met je? ik had het jaren geleden (dag voor kerst) paard sprong omhoog (schrok weer eens ergens van) en gleed uit,ik lag met mijn been ook onder mijn paard (die lag gelukkig in de berm)en mijn bovenlichaam op straat,paard had niets en ik....blauw been en botvliesonsteking in mijn pols, 5 weken niet mogen werken.
en mijn ego was flink aangetast ;)
en een kerstdiner met 1 hand eten.... :Y)
heb een vraagje over mijn concourswagen, die ben ik flink aan het verven enz.
zie op plaatjes/advententies dat de evenaar bij de 1 omhoog zit en bij de andere omlaag,waar moet die nou??
zelf heb ik hem omlaag,maar ga nu wel twijfelen.
heeft iemand ervaringen,of waarom de 1 omhoog zit en andere omlaag?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:45

@happytime; goed waardeloos.. heb willen werken vanavond maar dat was een slecht plan.. :=
ben wel naar stal geweest vandaag, met diddle even gesleept, gaat hem al steeds makkelijker af :)

evenaar? := :P is dat de zweng of? :oo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:47

Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste indoor marathon overleeft. Heb alleen 2 blauwe knieen over gehouden.

Zondag weer wedstrijd, dressuur en vaardigheid en 5 en 13 april weer marathons.

Volgende week zaterdag begint de praktijk van de mencursus

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:13

naaltje,ja de zweng,die bedoel ik.
nog erg blauw? las je stukje en zag mezelf ook meteen weer liggen,ik was ook weer (met 1 hand met moeite )opgestapt en gebeden dat ze nergens meer van zou schrikken(honden, konijnen, fazanten) omdat het nog best wel een eindje naar huis lopen was....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:15

Dit was indoor, dus viel mee. Was de eerste keer dat ik achterop stond en waarschijnlijk heb ik mijn knieeen dus gestoten aan zo'n buis ipv de kussens die daarvoor zijn.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:22

tallechie: misschien volgende keer skate(knie) beschermers om doen ;) minder pijnlijk met stoten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:25

:)* dat is een goed idee ;) ziet er alleen een beetje raar uit denk ik

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:43

happytime schreef:
heb een vraagje over mijn concourswagen, die ben ik flink aan het verven enz.
zie op plaatjes/advententies dat de evenaar bij de 1 omhoog zit en bij de andere omlaag,waar moet die nou??
zelf heb ik hem omlaag,maar ga nu wel twijfelen.
heeft iemand ervaringen,of waarom de 1 omhoog zit en andere omlaag?

De evenaar moet naar boven, anders zit je lamoen op z'n kop en is het achteraan veel te laag. Waar de zweng moet zitten, hangt van de constructie van je rijtuig af. Idealiter moet die onder het lamoen hangen, al zie je hem wel eens erboven zitten. Post eens een foto van je wagen, dan zien we vanzelf hoe het moet.

@Naaltje: genoeg rusten, hé...

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:23

Gisteren mijn 1e avond ritje gemaakt :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:28

sharenanero schreef:
Gisteren mijn 1e avond ritje gemaakt :D

heerlijk he, dat de dagen weer langer worden?!
wij hebben van de week ook een keer snel gegeten na het werk en toen nog net even in kunnen spannen, super met dat mooie weer!

naaltje, sterkte... :(:)