[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:21

Gem schreef:
Om mezelf nog eens extra te motiveren en belonen voor het bijna inschrijven (kan ik er wat aan doen dat het online inschrijfformulier nog niet op de KNHS-site staat? O:) ) koop ik morgen "in partnership" met mijn zoon een camerabril :D .
Altijd al willen hebben voor de marathon, maar aangezien dat wel een heel lang verhaal gaat worden, vind ik dat ik hem voor de mendurance ook wel waard ben :P :)) .

Vrijdag of zaterdag wordt de bril geleverd, meteen een uitbreidingsset mee besteld en geregeld dat hij er een leuk prijsje van maakte. Voelt altijd lekker in de portemonnix :P .

Moonlight17

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:04

Nou de les was naar een later tijdstip van de dag verplaatst, dus het was al weer een stuk lekkerder rijden. Gestapt totdat dat iedereen had gesprongen (wel peesbeschermers er al afgetrokken) en toen al stappen het tuigen eraf gehaald en onder het water gezet met jullie fijne tips. Heel erg bedankt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:09

+:)+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:56

Net alle paarden electrolyten gegeven.ik heb er nu gekocht die ze moeten leren drinken en als ze aan de smaak gewend zijn zouden ze zo een emmer met de electrolyten leeg drinken.dus zaterdag krijgen ze het nog eens et slobber.
je merkt wel verschil wie het heel makkelijk leeg slurpt en wie de wat minder van gecharmeerd is

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:42

Vanmorgen om 5 uur naar de Oostvaardersplassen gereden om de Koniks te bezoeken. Die lijken zich niks aan te trekken van de warmte. Er was schaduw zat maar ze lagen lekker te zonnen. Andere kudde stond lekker aan de waterkant te suffen. Ondanks de warmte waser nog energie genoeg voor spel en jaja....sex

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:55

Hahaha, nou... pfff. Dan hebben ze meer energie dan ik := :')

Hier staan de pony's ook nog vrolijk in de zon, ze zweten niet eens. Sabrina had wel haar halster met UVkap afgesjort, maar die heb ik weer netjes omgedaan. Ze staan tussen twee forse sloten in, dus water zat. Staat ook een lekker windje, prima plekje zo! 8-)

Zie hier in de omgeving echt schokkend veel paarden op weilanden zonder schaduw. Ook moeders met veulens. Ik vind dat daar best streng op gecontroleerd mag worden! Ook paarden die je normaal nooit buiten ziet, staan nu ineens zonder schaduw buiten. :n

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:44

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:17

Prachtige foto,s. Op foto,s zie je ook meteen dingen die gebeuren en niet toegestaan zijn

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:27

Zoals?

O ja. Hond op de wagen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:41

Napie schreef:
Zoals?

O ja. Hond op de wagen

Jip

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:51

Capbandje los tijdens de rit zag ik ook voorbij komen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:19

Vanmorgen Pip een uurtje gereden na alle dagen rust te hebben gehad in de wei. Ik dacht een kalm rondje te maken, dat had Pip anders bedacht. Super alert en sensitief, veel was reden om te schrikken dus Pip zat in zijn bui.
Maar wel lekker gehobbeld zo vroeg in de morgen en de rest van het weekend gaat er niets gebeuren. Te warm en zondag kunnen we niet naar stal want alles is afgesloten ivm de tour de france.
Barney gaat dus pas maandag voor de wagen en dan gaan we weer starten met de ritten en oefenen voor een dressuurproef. Hopen dat het weer inderdaad een beetje koeler wordt. Vanmorgen was het gelukkig prima te rijden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:24

Oh ja ,die tour de france! Gelukkig zit ik net iets te ver uit de buurt en hoef ik maandag niet naar school.

Hier hebben de pony's vrij. Heb niet het idee dat ze het zo vreselijk warm hebben, maar ik heb het wel vreselijk warm :Y) :')

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:46

Vanavond tegen half 9 nog even vertrokken voor een ontspannen rondje van ca. 15km. De temperatuur was inmiddels aangenaam en we hebben echt heerlijk gereden.
Volgens mij genoot Coldy er ook van. Liep de hele route mooi attent met haar oortjes naar voren. :-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:18

L rivaldo,zou je mij dat schema nog kunnen door sturen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 09:38

Ik heb hem zelf nog niet ontvangen zal er even achteraan mailen. Degene die ik heb kan ik eventueel ook inscannen maar die is nat geweest.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 09:40

Hier niet meer gereden tum staat nog steeds op rust die hoorde ik gisteren weer hoesten helaas maandag laatste dag van medicijnen geven. Hij moet echt weer aan het werk zijn nek houd echt suikers vast, en hij zit al op zo een streng dieet.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:20

@L_Rivaldo Misschien kun je regelmatig een stukje wandelen met Tum? Geen echte inspanning, wel beweging.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:36

Rivaldo, mijn pony was ook verkouden en om de longen in beweging te houden was het advies van onze DA om rustig te longeren. Het heeft wel een maand geduurd, was een hardnekkige hoest.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:46

Barney heeft een allergische reactie op iets in de lucht gehad. Kwam gisteren op stal en achter zijn oren alles open geschuurd en voor zijn ene oor ook. Allemaal bultjes en bij de staart ook open. Gelijk veearts laten komen en hij heeft een injectie gehad met ontstekingsremmer. Ook Hydrocortisol voor het insmeren van de plekken en weer shampoo voor het verzachten van de huid en de jeuk.

Moet je Barney hebben, die haat het als je aan zijn oren komt. Zo erg dat hij gaat hangen of steigeren. Knippen lukt me dus ook nooit. Nu moeten we zijn oren insmeren, dat gaat met een hoop gedoe gepaard.

Hij heeft het weleer eerder gehad, zo zielig om te zien. De veearts had er dit weekend vier gehad met hetzelfde euvel.

Balen dat Rivaldo zo blijft hoesten, rustig bewegen kan inderdaad verlichting geven omdat het loskomt. Heb je ook sputolysin gekregen om het slijm los te krijgen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:38

Sputolysin vind ik altijd erg goed spul heb standaard pot klaarstaan voor geval dat. Maar sinds ik alleen pony's heb heb ik nooit meer dieren ziek gehad **klopt af op blank hout** die zijn toch wel veel harder dan paarden.

Wat zielig van Barney ... misschien muggen? Die zijn wel heel agressief de afgelopen dagen omdat het zo warm is? Of na-reactie op zo lang het tuig op? Dat had Ollie met het menhoofdstel. Volgens de osteopaat had ze soort van blauwe plekken achter haar oren en ook door die druk kon het oorsmeer zeg maar niet goed op normale manier uit het oor / door het oor. Daarom was ze daar enorm gevoelig op. Kon er niet naar wijzen laat staan aankomen of idd uitknippen. Sinds ik niet meer met menhoofdstel rij kan ik eraan komen (incl knippen whatever) en is het goed... Met menhoofdstel aan keek ze ook altijd 'bozig'.
Als ik weer ga mennen krijgt ze een op maat hoofdstelletje van biotane of zoiets, zo licht mogelijk en met ergonomisch kopstukje of zoiets.
Of na-reactie op de muesli.... Ollie krijgt daar bulten van en niet te weinig ook. Vandaar de zemelen in de pulp.
Hoop dat hij er snel vanaf is, niet fijn helemaal niet met die warmte.

Sinds ik eraf gestuiterd ben staat Ollie stil. NOg een keer gelongeerd maar daarna werd het zo warm. Heb afgelopen week zoiets gehad van laat maar, veel te warm, en erg druk met ons oude huis wat dus als het goed is nu verkocht is. Hoop het volgende week weer op te gaan pakken, heb nog wel last van die ribben maar toch maar proberen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:54

Sabrina hoest ook nog steeds. Hoor het niet zo vaak (1 keer in de 3 dagen). Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Morgen de training weer oppakken. Komende 5 weken worden hier errug hectisch, gevolgd door 2 weken vakantie. Wil erg graag eindelijk de goede stalling vinden maar het wil nog niet erg lukken.

Nu woont er op een paar minuten van mijn huis, en ook van mijn nieuwe huis, een oude man die met shetlanders fokt. Heeft ze achter zijn huis staan en ziet er allemaal super uit! Eigenlijk zou ik daar eens moeten vragen of hij geen plekje heeft. Gezien zijn leeftijd kan hij misschien ook wel wat hulp gebruiken...
Maar durf het steeds niet ,bang dat dit 'm ook weer niet wordt. Blijven dan steeds minder opties over helaas.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:16

LinSa zit er bij jou in de buurt niks? Ik zou het gewoon vragen, nee heb je ja kun je krijgen toch?

Barney1978, och wat sneu, hopelijk slaat het allemaal aan, zodat de jeuk snel over is. Gisteren was er wel veel smog in de lucht, kan het daarmee te maken hebben?

VanHuisuit, wel rustig aan doen hoor, ik hoop dat de pijn snel minder gaat worden. Pijnlijke ribben is echt vervelend, weet ik alles van.

Vandaag met dochterlief op wedstrijd geweest. Met de B pony ging ze voor de 2e keer starten, op open terrein, lees een weiland met dressuurbordjes en dan 6 ringen naast elkaar. Het ging goed, 1e proef mooi 3e met 198 punten en 2e proef 4e met 186 punten. Met de D pony had ze een beetje pech, er kwam me toch een wind, niet normaal en dat vond ze een beetje spannend, geen winstpunten gereden, maar wel weer veel geleerd. Och zegt ze, mama, we hebben weer meegedaan. Wat mij wel opviel is dat er veel kinderen zijn die heel erg goed zijn in........ schelden op je ouders, pfff niet normaal het lijkt wel of dat steeds erger wordt. Er stonden er zelfs te huilen omdat ze niet 1e waren geworden, zegt een voorbijganger tegen dat meisje, de volgende keer beter, dat heet incasseren, je had dat gezicht van dat meisje moeten zien....
Deze week weer eens de training oppakken, Davincy heeft even vakantie gehad.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:32

Aah tijnie beterschap voor Barney.

VHU hoe is het met je ribben?

Hier de afgelopen dagen overleefd. Wat een warmte!
Ik ben niet echt gemaakt voor de warmte, maar met een badje en een waaier toch aardig goed door gekomen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:26

Het hoofdstel denk ik niet als oorzaker, hij heeft hier nooit last van gehad ook niet meer bijna zoveel km's. Ik denk wel 1 of andere mug, hij heeft eerder allergische reacties gehad in de zomer. Alleen nu reageert hij heftiger met de jeuk en het open schuren, zijn lichaam zat vol bobbeltjes en zijn gezicht ligt open. Ik kan je vertellen, ik lijk wel een overbezorgde moeder.
Maar vanmorgen voor mijn werk snel langs gegaan, dat snel werd iets langzamer want het ging niet zo lekker. Ik kon duidelijk merken dat de jeuk er weer was en ondanks dat de plekken die al kaal en open waren, niet weer open zijn geschuurd zat hij niet lekker in zijn vel.

Ik heb de veearts weer gebeld en al mijn afspraken verplaatst. Ik moest nu de Prednisolon pillen komen halen, dit is hetzelfde als de spuit die hij heeft gehad. Wat echt heel erg eng is, is het feit dat hij dan wel een klein risico loopt bevangen te raken en dit was ook met die spuit. Ik moet het voor negen uur geven in de ochtend. Dan is het wel even onhandig dat ik zo ver van stal woon, morgen eerst vroeg naar stal en dan weer een uur terug naar een afspraak de andere kant op. Ik weet zeker dat de staleigenaren het wel zouden willen geven maar ik ben mina meut en geef het liever niet uit handen, dan weet ik zeker dat het erin zit en op tijd is gegeven. Een staleigenaar heeft meerdere dingen te doen en dan kan het even ontglippen. Ik vind hem zo zielig, hij voelt zich duidelijk niet fijn en Pip mag ook niet aan hem komen.

Ik mag gelukkig even stoppen met de Hydrocortiderm. Het lijkt wel oorlog als ik het op wil smeren, hij flipt echt compleet en gaat steigeren. Met een hoop geduld en gehannes zit het er uiteindelijk op maar grappig is anders. De pillen moeten nu hun werk gaan doen en de wonden zijn wel rustiger en droog.

Vanaf morgen gaat Pip weer voor de wagen en Barney moet nog even wachten. Ik heb bijna dressuur wedstrijd met hem maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Ik zit te twijfelen om snel een startkaart voor Pip aan te vragen, ga ik het gewoon met hem proberen. Wat denken jullie, zou dat slim zijn?

Wat een warmte he Bianca, had je geen zwemplas in de buurt om in te duiken voor verkoeling?

Wat knap van je dochter Martha, dat zijn mooie punten. En heel goed dat ze zich niet druk maakt en het gewoon leuk vond. Ik ben niet zo thuis in de dressuur onder het zadel, zeker niet bij kinderen. Maar als dat de reacties zijn van veel kinderen dan wordt de lat wel hoog gelegd, het gaat niet alleen om het winnen lijkt mij. Ik vind het al erg knap dat die kleine kinderen zulke wedstrijden rijden, dat is niet niks. Zeker als het dan zulk weer wordt, begrijp ik goed dat dat best spannend kan zijn.