[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:43

Oh, wat is dat leuk zo'n vat, waar krijg je die <3 ?

Moos lekker gewerkt en oppaskindje enthousiast!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:29

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:53

Avaluna, volgens mij kun je ze hier in Maasbracht ook krijgen op de Battenweg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:17

Wat een super idee Biancocoo! Ze wilde gewoon een hol :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:59

yep...een eigen veilig plekje..dat zocht ze..
ben blij dat ik nu weet wat ze graag wilde..

er zijn meer plaatsen idd waar ze die verkopen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:37

jan huige in een ton met een hoepeltje erom.... :)ddd mooi hok/ton hoor, fijn dat ze zich erin thuis voelt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:46

goedemorgen allemaal..
al weer drie kwartier op...hondjes gevoerd..maar t'is warrum... {:)-:( word een heel kort rondje rennen vandaag... ^)

de hondjes slapen s'nachts binnen..Aiya wil naar d'r ton :x :x :x baas...doe die kenneldeur nu open..hahaha..

werkze voor iedereen..beterschap voor diegene die dat nodig hebben..en veel plezier voor diegene die vrij zijn..
Aks :(:) :(:) hoe is't met je.. ??

Tine, hoe voelt je hand, al ietsje meer houvast met je vingers ?

Oh ja..gisteren reden we op de snelweg naar Ens..haalden we de grote vrachtwagens in van de van grunsven groep...man wat een indrukwekkende paardenwagens zijn dat.. :wow: :wow:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:35

Goedemorgen allemaal

Bianca: de wond begint nu wel mooi dicht te groeien. Kan heel lichte dingen vastpakken, maar nog geen kracht zetten. Dus sleutel omdraaien, pot chocopaste open of dicht draaien lukt nog niet. Blijf buitenkant van hand (pink en ringvinger en dat stuk muis) soort van verdoofd gevoel houden, dus ben wel heel blij dat ik volgende week afspraak heb met arts, want lijkt me niet goed.

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:55

verdoofd gevoel...lijkt me niet in orde...sterkte ermee..hoop dat het snel beter word..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:11

Klinkt naar zeg je hand, maar hopelijk gaat het wel de goede kant op.

Biancacoo jij bent wel een vroege vogel hè. Wou dat ik dat meer was. Heb echt de pest aan vroeg opstaan.
Vind het zo leuk die hond in de ton!

Hier hadden we gisteren een mooie maar heftige crematie. Gelukkig was het smiddags en hoefde er daarna niks meer. Me hoofd stond er niet meer naar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:58

ja, klopt baudyh, altijd al ochtendmens geweest, al van kleins af aan.
net getraind was onwijs nat en heerlijk !!
nu weer gedouched en warm

fijn dat de crematie mooi was, kan me voorstellen dat je hoofd nergens anders meer naar stond.. :(:) :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:06

gets tine, :(:) dat je hand niet vlot wil helen..

@baudyh; :(:) altijd heftig uitvaarten..

stalhouder van happytime weer thuis, gelukkig :)

Met mij gaat het wel weer :+ Ik baal gewoon een beetje van mijn huidige werk.. Telkens uitgepland, eerder weg etc.. pfft..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:08

*like I said...*
Moest vandaag om half 1 beginnen.
Krijg net een sms, hoef helemaal niet te komen. Niet genoeg werk

Fijn....
^$%$@$%@ ^)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:22

Aah dat is balen Aks! Zo kan je nergens van op aan qua inkomen e.d.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:37

@Aks: oh, balen, zeg :(:)

@Biancao: ik vind de tonnen echt super, eens kijken of er ook duo-tonnen zijn voor die 2 mutsen van ons :') .

@Baudyh: :(:) , is dan idd fijn als je verder niets meer hoeft.

Hier ook weer even wennen aan het meer geregelde leven, net dan ook maar alles klaar gemaakt voor vanavond, stallen, paddocks en weilanden zijn weer mestvrij, nu nog even huishouden en vanmiddag op kantoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:23

Aks..getver dat is balen zeg...
Ava.er zijn ook grotere tonnen, en rekken waar je er 2 naast elkaar leggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:20

Ik voel een hondentonnen-hype aankomen :D echt super grappig dat ze perse naar haar ton wilde (is ze trouwens niet schijnzwanger of zoiets? Mies heeft dat een keer gehad, sleepte ze van alles in haar 'hok' (dwz is plek onder de kapstok, errrrug handig ivm alle hondenharen in de jassen maar ach :P ) en was ze ook niet uit haar hok te branden zeg maar).

Zo Baudyh, heftig hoor... :(:) en Aks uitgeroosterd, dat is ook waardeloos.... maar ja, daarom werken ze natuurlijk met uitzendkrachten -O-

Diddle was vandaag erg vrolijk trouwens, we kwamen langs met Ollebol en wagen en hij kwam echt zo dapper aandraven zo van :wave: ken je mij, ik ben die jongen van hiernaast, echt grappig. Ollebol keek even opzij en liep daarna met haar neus in de wind verder, arrogant stadsmeisje :')

Groom kon vandaag dus lekker flinke rit gemaakt, voornamelijk over de weg want alles is zo nat en modder, wel nog lang pad met allemaal hele diepe plassen genomen, daar draaft ze nu enthousiast doorheen, zonder springen en ook zonder twijfelen of (dreigen met) bokken (nou ja denk niet dat ze zo bokt als DB maar met de lange rit in de Drunense duinen heb ik een paar keer gehad dat ze opzij bokte, zo'n beetje half om half, als de wagen wat driftte, dus had zoiets van dat moet geen gewoonte worden }> ) als de wagen even doorglijdt of wat dan ook. Dus die waterbakken als we die ooit gaan tegenkomen die kunnen we ondertussen goed aan =:) . En wat een wind zeg :oo

Stond vandaag eindelijk op zonder het gevoel door een trein te zijn overreden dus denk dat we de goede kant opgaan :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:44

Jeetje wat een woei. Normaal gesproken zou ik zoonlief zo ophalen met de auto bij dit soort weersomstandigheden (harde wind en regen). Maar het is echt onverantwoord om achter het stuur te kruipen, waardeloos. arme ventje -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:53

*&^%&%$##^% mijn hond labrador is net gegrepen door een soort vechthond: cane corso zo te zien.
In zijn kop en dat beest bleef schudden. Gelukkig kreeg ik hem los.
Hij heeft een paar flinke gaten in zijn kop: 6 krammen en 3 krammen en nog wat andere tandjes hier en daar door de huid.
De beste mevrouw wilde haar naam niet geven, want ' mijn hond was begonnen, volgens haar. Dus eigen schuld }> ". De hond liep in een groep en kwam ons tegemoet. Geen idee wie er begonnen is. Maar ik zit met de schade.

Ik had geen zin in discussie en wilde graag naar de dierenarts, dus vroeg haar telefoonnummer en ben snel naar de veearts gecrosst.
Gelukkig zijn zijn ogen/oren heel. Hij is behoorlijk beurs. Nu maar hopen dat het niet gaat ontsteken.
En mevrouw .............(*&*(*^%$$ heeft natuurlijk een niet bestaand telefoonnummer opgegeven.
Ik ben te naïef voor deze wereld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:55

Kan hij anders meerijden met een vriendje ofzo? Want nu moet hij met de fiets? Da's toch ook gevaarlijk? Ik weet ook niet hoe dat gaat hoor, wij wonen naast de school (niet eens een straat om over te steken maar gewoon 20 meter lopen en dan naar rechts het hek door :+ ).

Dit weekend hebben we Ollebol een jaar. Gewoon een toffe pony is het geworden. Vandaag omdat het overal zo nat was stuk woonwijk meegepakt. Ik ben dan totaal niet meer bang dat we vrachtwagens of 'rare' dingen tegenkomen. Je weet eigenlijk pas hoe fijn dat is als je anders hebt meegemaakt en er weer zoeen hebt die zo nuchter is. Dat je gewoon maar ergens heenrijdt zonder je zorgen te maken over wat er zou kunnen gebeuren.
En ze liep lekker te sjouwen, gaat ook steeds beter een vlot tempo :D
Afbeelding

Jeetje Janouk ik las het op facebook, wat erg! Is toch echt niet normaal zo'n reactie... en dan niet eens een juist telefoonnummer geven, ongekend. Kun je nog aangifte doen of zoiets?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:19

Hij gaat inderdaad op de fiets. Vriendjes/klasgenoten wonen alemaal de andere kant op. Bovendien blijft zijn fiets dan op school en zit ik morgenochtend weer met een probleem. Lastig. Bendie hand echt spuugzat.

Mooie fote

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:34

Oja, begrijp het nu je kunt door die hand niet goed autorijden nou kan me dan helemaal voorstellen dat je echt compleet zat bent van die hand!

Janouk, anders ook arnica of traumeeldruppeltjes aan de hond geven tegen de zwellingen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:43

Janouk ik zou zeker aangifte doen. Waren er geen andere mensen bij die weten we het is? Sterkte ermee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:20

Janouk: flink waardeloos. Dikke knuf voor de hond. En inderdaad arnicadruppels geven of sintjanskruidolie op de wonden smeren
VHU; Ollie alweer een jaar. Wat vliegt de tijd
Aks: balen dat je steeds onduidelijkheid hebt of er werk is. Is niet goed voor de portemonnee

Net in mijn uppie geprobeerd de nieuwe menkar op de trailer te krijgen Dat lukt dus niet. Met de vorige lukte me dat wel. Gelukkig kon zoonlief helpen, maar zelfs met 2 was het lastig. Hij past er niet goed op. Nou ja, hij staat. En na de les van vanavond blijft hij op de vereniging staan. Vanavond loopt Thabor weer mee in de les en zaterdag loopt hij mij met de wedstrijd. Ik ga maar eens avondje sociaal doen, want ik moetnatuurlijk wel mee (heb lease auto, dus moet wel mee. Iemand anders mag niet rijden zonder mijn aanwezigheid)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:28

Arnica heb ik vroeger ook wel gebruikt voor de Siamezen. En ooit een eigengebrouwd heksenmiddel gekregen van een toverkol en haar druïde waar ik vroeger een paard van bijreed. Die spoten hun paarden een middel intraveneus in als er bepaalde planeten in een verkeerde lijn met de aarde stonden. Anders zou ik vallen.

VHU lekker gekoetst met groom door de plassen :)

Aks, dat is echt niks.... zo heb je toch niks aan je dag, kun je toch helemaal niks plannen?

Tine, zulke wonden hebben nu eenmaal tijd nodig! Kleine stapjes...

Vanmorgen snel voor de buien nog zo'n 45 minuten gekoetst op de dressuurwei. Was right on time terug, het weer werd snel slechter.
Oja, was ik vergeten te vertellen: eergisteren was Moos weer echt springpaard. Nam met koets en al weer een reusachtige sprong over een lange plas water (en haalde het uiteraard niet). Ben toch stiekem benieuwd wat hij doet met een waterbak in de marathon :)) . Of hij denkt meteen: "hier kan ik niet overheen" en weigert, óf hij gaat er gewoon voor en neemt een gigasprong _O- .

En btw, ik hoorde vanmiddag dat ik alwéér tante word, en uit volledig onverwachte hoek :') . De schoonzus die altijd gezegd heeft geen (eigen) kinderen te kunnen / willen krijgen (beetje vaag, maar er zit wel een stukje meer verhaal aan vast), is zwanger! Ontzettend leuk voor hubby's broer, die altijd graag een gezin had willen hebben, dus ik hoop voor hem dat het zelfs niet bij één zal blijven.