Knap gedaan dames!! Ooit kunnen Det en ik dat ook (hoop ik)
tine10
Geplaatst: 24-12-12 01:39
Nou, ik heb inmiddels mijn pakketje met info voor de deelnemers aan de kur op muziek zo goed als klaar. De protocollen voor de kur zijn nu bij de jury ter controle. Heb nog contact gehad met de organisator van de kur in Ermelo. Die hebben nog helemaal geen protocollen gemaakt. Wat dus betekent dat ze ook de 15 verplichte onderdelen per proef niet hebben. Hoe moeten de deelnemers zich dan voorbereiden, vraag ik me af, want 23 februari is het zo. Het maken van een kur kost best even tijd en dan moet je hem nog gaan oefenen en bijschaven. Heb ze nu maar mijn protocollen gemaild, hopelijk kunnen ze er wat mee en kunnen de deelnemers dan aan de slag.
janouk
Geplaatst: 24-12-12 08:28
@tine ik ben wel benieuwd naar je protocol. Kur rijden lijkt me zo super. Ik heb hier een showkur op de muziek Sound of Music haha past goed bij de Oostenrijkse pony van me. Wil je me tzt je protocol opsturen? Alleen wacht ik wel even op een wedstrijd meer in de buurt dan bij jou. Ermelo valt in de vakantie; dan ben ik er niet.
Janouk wil Kur gaan starten in de Dirndl Tine helpt KNHS een handje
Verder benieuwd hoe het met VHU gaat?
Vandaag ga ik alvast wat taartjes (kleine appeltaartjes, muffingrootte) en cakejes (kerstboompjesvorm en stukjes witte bonbonbloc door het beslag) bakken en wat gerechtjes voorbereiden om mee te nemen naar Kerstdiner, ga een zalmmousseje maken (een amusegerechtje) en inpakken in gerookte zalm met een strikje van bieslook, dat worden kleine cadeautjes op een groot bordje met krulsla, citroentje en wat druppels citroen-yoghurt-dille saus En dan nog een chocolademousseje maken van witte chocolade en dat gaat in van die kleine glaasjes met gestampte bitterkoekjes eronder en een laagje glanzende chocolade erop, ook
Vanavond saampies hapje eten, restaurantje gereserveerd, heerlijk relaxen en een ander de afwas laten doen
Maar eerst nog wat vergeten boodschappen halen helaas!
Tine: mooie foto’s! ziet er heerlijk uit Janouk: rustdagje op de bank, leuk & goed dat het al beter gaat met Janouk Poeltje & ollie : proficiat! & iedereen veel plezier vandaag met de kerstvoorbereidingen
Ik ga deze namiddag proberen mijn tuig in te vetten. Het zit vol van de modderspatten door onze menrit van gisteren Ook Luna nog even aan het werk zetten, maar weet nog niet wat ik met haar ga doen.
Poeltje
Geplaatst: 24-12-12 13:47
@Tine: Wat een leuke foto's! Super dat jullie er als gezin zo van genieten! @Happytime: Hier ook een duikbril en zwemvliezen. Wat een ondergelopen blubberzooi. Lekker dat jullie een binnenbak hebben, ging het goed? @Avaluna: Een lekker toetje voor de kerst gemaakt. Wat voor toetje heb je gemaakt? @Ollie: Topper!! Super gedaan met je knappe pony! Welke indoors rijd je nog meer? @Smickey: Mag ik bij jou aanschuiven met de kerst? Klinkt heerlijk! @Lottex: Succes met het intuigen van het vet.
Zo, een goede nachtrust doet wonderen. Voel me alweer een stuk beter. Hopen dat dat derest van de dag ook zo blijft. Peppie wordt vandaag ohz gereden, dus die krijgt lekker zijn beweging.
Smikkel wat een lekkere dingen ga je maken! Lottex ook van mij succes met invetten, heb hier ook nog wel wat liggen voor je
Net rondje buiten gereden met bijrijdpaardje. Helaas was het aan het miezeren en daar word je altijd zo nat van, maar was lekker ritje! Beer heeft heerlijk op stal gespeeld met Blondie en die is nu lekker moe!
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
Ik heb eindelijk alles op stal.Gisteren heeft mijn vriendin haar welsh opgehaald en toen kon ted lekker naar binnen en daar was hij reuze blij mee.Vond hem s ávonds heerlijk languit snurkend in het stro.Hij was er dus blij mee.Hij komt overdag nog wel buiten hoor maar niet meer 24/7.
Ik twijfel nog of ik mee ga doen aan de kur bij tine.
Voor als ik jullie niet meer spreek. Fijne kerst en niet teveel eten hé!!!
@Bic: oh, die mousse is zo makkelijk zelf te maken! Heleboel receptjes te vinden op 24kitchen, smulweb, ah Gewoon uitproberen, zo leuk om dingetjes zelf te maken!
@Lottex: pakte Luna het mennen wel weer zo makkelijk op??? Leuk dat je weer zo met haar bezig kan!
@Poeltje: zo is het maar net, beetje nachtrust is als een medicijn! Hopelijk ben je helemaal fit om straks van Kerst te genieten!
@Tine: oe, was vergeten op jouw superleuke foto's van manlief en zoonlief op de paardjes! Is dat uitzicht vanaf jullie thuis? Geweldig zeg!!!
@Frensie: thnx, de appeltaartjes zijn superleuk geworden! Echt goed uit het muffinblik gekomen (had ze met bakpapiertjes bekleed, wel een prutswerk hoor!) Maar echt leuk om zo een schaal mee te kunnen nemen, weer eens iets anders dan een taart waar je punten uit snijdt (en die dan vaak instort ) Jammer van het weer, maar toch heb je lekker ritje gemaakt! En haha, bij jou op stal ook een Blondie
@Baudyh: lekker als ze zo naar hun zin zijn op stal he? Ons Mickje wil er 's ochtends niet eens uit En gaaf dat je misschien de kur rijdt! Waar twijfel je nog over?
Vriendlief kwam net met Mickje langs, die gingen heerlijk mennen samen, maar ik heb het daar nooit zo op deze tijd van het jaar hoor. Al die kids zijn thuis met kerstvakantie en dan die rot-rotjes die al worden gegooid… en dan zonder groom op pad, ik zal blij zijn als hij straks belt dat Mickje weer veilig op stal staat en hij naar huis komt. Pff…
Smikkel dat vraagt om een foto van de appeltaartjes!!
Ronnie25
Geplaatst: 24-12-12 16:32
Ipsilonka : Hahah ja iedereen op het laatste moment nog boodschappen halen tine10: Ahh leuk die foto's! Wat een schattig pony Poeltje: Eerste plaats Mooie prestatie
En verder is iedereen al druk met het eten voorbereiden lees ik! Haha
Bij mij was Ciska vanmorgen (Dennis) en ik heb even haar HCA uitgetest! Ben helemaal overtuigd! Bij mij moet er ook een komen. Al wil ik me Cavalier denk ik wel graag houden, maar deze HCA is echt veel lichter en makkelijker om te trekken voor die kleine
Ook is er speciaal voor hem een nieuwe stal gebouwd vorige week speciaal met extra laag deurtje enzo. Helemaal blij ermee. Me andere stal moest opgeofferd worden omdat die bij de nieuwe kantine getrokken word.
Wat een lief stalletje voor Ronnie zeg! Jij hebt toch een goudkleurige cavalier? Ik vind deze sulke bij Ronnie mooier in balans als ik eerlijk mag zijn.
Ipsilonka: Ja klopt die heb ik nu voor hem. Ja die is ook goed in balans hoor. Drukt niet op zijn rug, alleen die is zwaarder en groter. Deze HCA is echt top voor ronnie, zeker voor in de bak en op de baan. Ik twijfelde toen al tussen die cavalier en een hca. Maar ben nu overtuigd dat die erbij moet komen. Al is die cavalier wel weer super voor op de weg bijvoorbeeld.
ik heb vandaag samen met wendy en jelmer een rondje friesland gedaan... met jelmer mee geweest naar zijn werk.. leuke, gezellige, lange dag gehad.. jelmer doet koeien rijden van de boer naar het slachthuis... hele smalle dijkjes gezien.. een vrachtwagen gehad die na een hengst op de toeter niet meer ophield en een uur later spontaan zelf begon te toeteren... toen maar zekering er uit gehaald.. vanochtend stonden we om half 5 naast ons bed
happytime
Geplaatst: 24-12-12 23:51
wat een rust hier...iedereen ook heerlijk aan de kerstfilms ? heerlijk....... voor iedereen hier : hele fijne kerstdagen
tine10
Geplaatst: 25-12-12 11:10
Goedemorgen
Hier vanmorgen met Rembrand een buitenritje gemaakt. Wel rustig aan gedaan, want hij mist een ijzer rechtsvoor en het is door alle regen erg glad geworden. Vanmiddag gaan de mannen als het goed is weer samen een buitenritje maken.
Ik ga nu weer aan de voorbereidingen voor vanavond.
VanHuisUit
Geplaatst: 25-12-12 11:48
Iedereen fijne kerst! Gisteren heel mooi afscheid van mijn schoonpa nu gesloopt... Zijn nog bij mijn zus. Komt rest vd familie zo ook lekker eten en spelletjes doen.
Gem
Geplaatst: 25-12-12 12:52
Allemaal heel gezellige Kerstdagen toegewenst vanaf het schip in Bramsche! Hier slecht internetbereik, dus zal weinig online zijn .
hier de dag helaas begonnen met een flinke hoofdpijn aanval... heb gelukkig mn oude medicijnen terug gekregen van de huisarts. vanmorgen de eerste van op. die terug schakeling ging dus helaas niet zonder gevolg.. man, ik was er echt beroerd van. misselijk en alles erop en aan, die bicci-ballonen-tussenstand score zat op een vette 8 of 9..phoe..
maar, heb me er doorheen gebeten en hang nu ergens op een 2tje.. duimen dat verder wegzakt zoals t voor die nieuwe medicijnen was..
nu nog btje dommelen op de bank.. straks naar manlief zn familie toe..