[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:47

Och jeetje :(:).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:19

Fifi moest ook op zand met hooi, ze heeft 5 dagen metacam gehad een potje poeder dat het bloed verdunt, dat moest ik opmaken en daar heb ik toevallig gisteren het laatste schepje van gegeven.

Verder geef ik ook bijna elke dag wat wilgentakken in de paddock, is goed en ze is er lekker mee bezig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:10

dit bit is toch gewoon een B stang?
http://link.marktplaats.nl/477835568

ik zit er naar te kijken voor Fifi, ik rijd nu met een liverpool in de bril, maar daar krijg ik nog wel een commentaar op, bovenste gat van een B stang staat misschien beter en geeft hetzelfde effect volgens mij...
bit op de foto ziet er wel mooi uit...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:19

Die van mij kreeg equipalazone. Eerst 2 zakjes per dag en later 1. Wij hebben m ook
gelijk op de bak gezet en 2x per dag zn voetjes nat gemaakt.

@ nouvel dat heeft idd dezelfde werking. Waarom pak je geen bit zonder kinketting of werkt dat niet?

Afbeelding
Dit is ook een kunststof b stangetje.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:38

Goedenmiddag,

Even vluchtig bijgelezen :o

Allereerst wat is er weer een water gevallen zeg :(
@Tass, wat vervelend waarschijnlijk hoefbevangen :(:)
@Nieuweling, welkom :j

Hier algehele malaise.... :o Brutus nog onder de bulten, remklauw van menwagen stuk en nergens te verkrijgen.... en volgend weekend staat er een 2-daagse wedstrijd gepland. Voor de rest zou ik wel willen ;( en :z want ik ben zoooo moe van alle overige oliebol ^)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:40

@ olie welke remklauwen heb je nodig?

En wat vervelend van brutus en zn bulten weet je nog niet waarvan het is?

Trouwens nouvel waarom krijg jij commentaar op dat je in de bril rijdt?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:46

royaltjuh: zag net dat je jarig bent: van harte gefeliciteerd *\o/*
oeps bevangenponyzomer,dat is niet best(sun loopt standaard met graasmasker op de wei)
word inderdaad wel moeilijk om de pony beweging te geven terwijl ze amper kan lopen :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:47

ollie... :(:)

maisie, die jij aangeeft heb ik inderdaad ook al eens naar zitten kijken, maar ik vind die ringen voor de leidsels zo klein voor een paard...
vind dit altijd meer ponybitjes op 1 of andere manier...

ik houd wel graag de ketting eraan voor het geval dat ik een gat moet zakken om 1 of andere reden...

er zijn mensen en juryleden die vinden dat je een leidsel nooit aan de ring van de bril mag doen en dat wordt zo af en toe wel eens over gezeurd... :+
daarbij vind ik een B stang wel een mooi bit maar ik had ze nooit in kunststof gezien zo...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:08

@ SCW: ik ben niet meer uniek in dit topic omdat ik Lotte heet en de nieuwe heet dus ook Lotte, heb je hem? :)* :Y)

@ Poeltje: dat kan ook eens leuk zijn hé, met alleen de kar gaan rijden ;) Zijn de pony's niet kopje onder gegaan? :(:)

@ Royaltjuh: gefeliciteerd met je verjaardag!

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:09

@ tallechie, hoe heb je gereden??

ik heb vandaag heerlijk een buitenrit gemaakt, net toen ik terug was een giga onweersbui. Het is net of het vosje het helemaal niet erg vind dat de zwarte weer weg is. Hij is weer heerlijk aanhalig en hinnekt me tegemoet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:13

lekker hoor, en fijn dat je net op tijd binnen was!

hier vallen de hele dag door al enorme buien...
paarden hebben een paar uur binnen gestaan om op te drogen en toen hebben we ze toch allemaal de dunne waterdichte dekens op maar opgegooid...
blijft de hele week zo, en Fifi lijkt al niet helemaal fit, en dan houd ik haar liever een beetje droog...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:18

Pfoe ..... wat een regen vandaag!
@Nouvel ik reed Rizanta ook in de bril, ook altijd wel iemand die daar commentaar op had op wedstrijd of als ik ergens was. Maar als ze het er goed op doet zou ik niets veranderen.
@Ollie :(:)
Arme Roos, loopt niet lekker zo. En Tass dat kan natuurlijk, maar ook naar zeg ;(
Wat een rotjaar vwb hoefbevangenheid }:)

Vandaag dus met stalhouderij op pad en ik heb zelf ook een flink stuk gemend met tweespan grote peerden (tegen de 1.80 8-) ). Ze liepen zo braaf met elkaar op, da's toch wel even wat anders dan het gehyper wat ik er normaal voor heb staan. Vond het wel even prettig maar ook wel beetje.... erg rustigjes zeg maar :+ Denk niet dat ik ze altijd zo rustig zou willen hebben :o Maar gezellige dag gehad en omdat ik ingedeeld was bij de Jan Plezier, waarbij de koetsier & groom onder een afdakje zitten ben ik niet totaal verkleumd en natgeregend, dus dat viel mee.

Ik weet nog niet hoe Bente het vandaag heeft gedaan want heb nog geen berichtje gehad. En voor de rest moet ik nog boodschappen doen en eerst :9k

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:44

Oja vwb onder de deken / een deken zetten, die van mij staan niet zoveel buiten dus bij hun is het haren wel begonnen maar een dikke vacht zie ik nog niet verschijnen en ik hoop ook dat die voorlopig nog wegblijft. Hoop eigenlijk pas in november te hoeven scheren en dan gewoon een keer. Eigenlijk hoop ik natuurlijk dat het helemaal niet nodig is maar ik ken Snuit's en Bente's haar-gedoe nog niet onder de omstandigheden waarin ze nu staan....

Hoop stiekum ook op heel mooi najaar....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:06

dat hoop ik ook nog steeds... :+

ik kijk even af hoe het weer blijft komende dagen/weken, en als het niet veel warmer en droger gaat worden laat ik 'm er maar op liggen, wil niet teveel op/af wisselen, en iedere keer natregenen is nu ook niet echt bevordelijk op dat schrale ruggetje...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:36

Ik zou met Fief ook zeer voorzichtig zijn hoor, gelijk heb je!
Snuit is bijna te dik :x dus die mag het wat mij betreft wel een beetje koud hebben misschien dat hij daar iets slanker van wordt :=
Bente is precies goed. Bente krijgt trouwens ook Omega 3-6-9 mix, net als Rizanta dat ook kreeg.
Heb net echt heerlijke hamburgers gemaakt & frietjes & salade, zo lekker zaterdag eten :Y)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:58

Ik zwaai eventjes! Even ego hoor :D Donderdag met det naar de osteo geweest en vandaag weer ingespannen. Lekker alleen maar rondjes gedraafd over de drafbaan. Ze was niet nat van t zweet en t buiten adem zijn viel ook mee. Ga dus morgen toch proberen op wedstrijd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:51

ipsilonka, fijn dat het goed ging, succes morgen!

vhu, ja bij twijfel toch maar dekentje op nu...
ze hoestte van de week al wat en ik vond 'r vandaag heel mat, liep met wandelen ook maar te sjokken, dus even voorzichtig...
ik geef nu ook een paar dagen de omega 369, door de zemelen met subli SP, paar handjes voer, weken en je hebt een klein emmertje vol zowat! :D

bah, het onweert en regent hier alweer...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:19

He wat vervelend Nouvel dat ze er zo 'sjokkerig' bij liep. Moet ze niet gewoon weer een keer hengstig worden of zoiets, is dat al weer 'op regel'?
't Is niet echt het jaar van Fief he. Arm peerdje.

Bente lust haar Omega 3-6-9 niet 'echt', meng het regelmatig door haar slobbertje, wat ze altijd na het werken krijgt. Ze wordt nogal verwend :o krijgt altijd nadat ik ben geweest schep slobber.

't Is zowiezo een tuttebel met eten, had gisteren brood meegenomen, een boterham gaat nog wel, maar twee....nee hoor die tweede laat ze staan in haar bak. Heerlijke kruidenmuesli had ik voor Snuitje gekocht toen die zo slecht eruit zag, maar dat heeft hij nu niet meer nodig dus ik heb nog een halve zak. Denk leuk, krijgt ze een handje bijv. bij plassentraining of als ik langs de weg wandel, even om haar gerust te stellen bij enge dingen... wil ze dat gewoon niet....of paar hapjes met hele lange tanden :roll: . Dus ben blij dat ze slobber wel lekker vind heb ik tenminste iets om extra te voeren. Bix & hooi eet ze gelukkig wel.

Onweert het bij jullie ook nog steeds?

Enne...Bente is in de 'echte' waterbak geweest bij Peter *\o/*

@Ipsilonka gewoon proberen 'lekker' te rijden, niet te veel concentreren op die winstpunt, lekker 'gaan met die banaan' :j

Lees trouwens net dat het postkantoor aan de Avenue Concordia, dat is een straat hier vandaan is overvallen vanmiddag. Ik kwam vanmiddag ook thuis en moest omrijden. Ik zag ook allerlei politie en de helicopter dus was al bang dat er iets ernstigs was gebeurd. Verdorie, het was een gewapende overval en het personeel was vastgebonden en een bezoeker ook. Je zult er maar werken of net langskomen! Mijn man en zoon hadden er vanochtend nog een pakketje opgehaald. -:(-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:33

ow getsie, wat een naar idee die overval...

Wat een tutje die Bente met eten... :D
Fifi is ook niet echt een ideale eter, vooral hooi dat ze niet super vindt eet ze gewoon niet en trekt ze door haar hele box of paddock heen... :+
Ik maak nu elke dag slobber van een paar handjes Subli SP, zemelen en dan de omega 369 en dat krijgt ze 's avonds bij haar gewone voer en dat zit er allemaal zo in! :9 :D

Ik kijk morgen wel weer even hoe ze het doet, misschien toch een beetje kou gevat met dit wisselende weer of gewoon even een dipje...
het ging natuurlijk allemaal zo goed en vlot, kan best dat ze even een terugval heeft...
misschien weer wat meer last van de wond of 'r spieren door het bewegen...
even stapje terug en paar daagjes alleen rustig aan wat doen...
bak staat toch onder water, dus longeren en teugelen lukt nu toch even niet, hoop dat ik morgen even in kan spannen voor een stukje stappen!

enne...
Bente in de waterbak, cool! *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:33

Ellis, ik rijd Det meestal in de bril aan de stang (snap je?) Maar heb hier nog nooit wat van gehoord.
VHU wat gaaf door de waterbak!!!

Ik ga morgen ook gewoon rijden, zie het wel. Heb wel wat fans geloof ik :D Mijn ouders gaan voor het allereerst Detje in het echt bewonderen, erg he. In november heb ik haar al een jaar. Ik ben echt opgegroeid in een paardenfamilie (NOT)

Det staat nu ook lekker binnen 's nachts. Deken gaat wel om als het waait, maar voor alleen regen niet. Ze heeft t gauw warm. Gister wel een nieuwe regendeken gekocht voor haar en een vliegendeken voor het prachtige najaar wat we gaan krijgen :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:34

zoals als jij het doet moet het inderdaad officieel, ik heb 'm aan de ring...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:45

Denk dat als het zo doorregend vanacht dat alle paarden van dit topic absoluut waterproof worden zeg het is hier werkelijk niet te geloven wat er uit de lucht valt.

We wonen zeg maar midden in de stad dus er gebeurt hier wel eens wat maar zo'n overval op klaarlichte dag in een openbare ruimte, ik vind het heel naar. Ken die mensen wel die op het postkantoor zitten op de zaterdag zijn wat oudere mensen, vind het zo zielig voor ze.

Hahaha Ipsilonka een echte paardenfamilie :+ Mijn ouders zouden komen kijken naar Rizanta op de wedstrijd van Zelhem, een dag daarvoor is ze dus overleden. Vonden ze zo erg dat ze haar nooit hadden gezien. Die van mij zijn wel altijd heel betrokken geweest met de paarden, mijn vader kan er ook heel goed mee overweg. Hij ging vroeger altijd mee op wedstrijd als het aan hem lag deed hij dat nu nog volgens mij maar goed, zij wonen in Groningen, ik in Rotterdam :7

We gaan allemaal voor een schitterend en vooral heeeeel lang najaar =:)

Oja Bente heeft wel een nieuwe regendeken....maar die is een beetje te groot, deze hadden jullie al gezien of nog niet _O-
Afbeelding
met de singels vast valt het wel mee :P

@Maisie aaaahhhh wat zielig voor Ferro zo'n rose deken :#

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:54

gave jurk voor bente! *\o/*
die hadden we inderdaad al eens gezien volgens mij inderdaad...
maar hij is wel cool!

haha familie en paarden...
mijn ouders hebben ferro ook nog steeds niet gezien...
iedere keer zullen we een dagje gaan, maar het komt er gewoon steeds niet van...

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:12

Tass, wat balen van de hoefbevangenheid! Veel beterschap! :(:)

VHA, leuk deken :))

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:37

goedeavond allemaal

ik heb vandaag voor het eerst op een zaterdag gewerkt nou dat stelt dus ook geen drol voor het was erg rustig.. vanmiddag nog even met het paard van me moeder bezig geweest en morgen nog een x longeren en daarna richting coevorden voor de demo met het 4span