[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:05

Die Lizzy....foei. Zou precies hetzelfde hebben gedaan Buckje, als ik word getrapt of als er gedreigd wordt, zelfde met bijten, ben ik geen lieverdje maar ram er direct bovenop. Helpt meestal goed _-:(
Denk dat zelfs een hele spuit niet zou hebben geholpen, sedatie met zo'n huis tuin en keuken spuit helpt niet als ze echt niet willen, dat is mijn ervaring. Had vroeger paard dat claustrofobisch was, op trailer was een ramp |( We gingen dan eigenlijk altijd met de veewagen. Als we een keer ergens met de trailer heen moesten (geloof dat het een paar keer is gebeurd) en dan verder weg, zodat je haar die dag kon laten bijkomen, lieten we de DA een middel spuiten.

Net gehoord dat Rizanta vandaag een soort Welsh in mega-formaat was voor de wagen :):) ze was wel hanteerbaar maar super druk en enorm actief *\o/* ze heeft zo eens in de drie/vier weken zo'n hyper-aanval, denk dat ze dan hengstig moet worden ofzo. Nu maar hopen dat ze dat niet heeft als we gaan mendurancen := Nou ja morgen wordt ze gelongeerd en als ik dan zaterdag kom zal de boel wel weer afgekoeld zijn :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:07

Na sedatie ook uitkijken met voer/hooi, omdat darmen niet goed werken. Meer kans op verstopping.

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:13

Klopt Tine, ik ga nu ook nog eventjes kijken. :)

Alvast 1 foto
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:14

Let vooral op haar ezel oren. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:24

Plaatje hoor. Hihi, wel lange oren ja!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:56

bianca ik ben bang dat het niet gaat lukken om te komen kijken. Heb ontzettend last van mijn rug. even kijken hoe ik morgen ben, maar omdat we zaterdag verjaardag hebben moet ik dan ook fit zijn. Als ik wel ga meld ik het vrijdag avond wel. Ik ben niet goed in mensen herkennen.

sl vervelend dat zhora je heeft gebeten, dribbel heeft me soms ook te pakken.

Zaterdag lijkt inderdaad een lange dag te worden, aan de ene kant ben ik blij dat ik nu niet mee doe.
Ik zag dat je ook stalling kon huren. Het is voor mij ook een uur rijden dus veale had dan ook op de trailer moeten staan. Gelukkig is hij dat gewend met de marathons, maar anders lopen we ook wat met hem rond.

Naaltje fijn dat je zo lekker hebt gemend en dat je stalgenoot ook heeft kunnen mennen.

Buck vervelend dat ze je getrapt heeft maar goed opgetreden, bij mij hoeven ze ook niet te bijten of te trappen. Krijgen ze ook een trap terug.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:32

Tallechie, jammer dat je niet komt, maar doe lekker rustig aan !!
Volgend jaar is er weer een kampioenschap !!

Buckje : gave foto van Lizzy !!!

VHU haha, dat Rizanta een gekke bui had !! ( dan is ze vast nog moooooier om te zien ?!?!)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:41

Whaha Rizanta als Welsh GAAF! Dan is ze nog leuker welshen zijn cool. :D

Lizzelllll
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:42

leuk ding :D
kouwe kont vast zo buiten :D

ik zit aan de ibuprofen.. kop doet weer zeer en ik zit als een idioot te gloeien hier binnen...
en te rillen
en 't is 19 graden.. iets gaat er mis ;) :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:15

Lizzy is cool,
Rizanta een grote welsh, daar wil ik wel een filmpje van zien.
Naaltje koppijn, dikke knuffel en beterschap.
Tine mag toch starten super.
Tallechie heeft rugpijn, balen zeg lekker rustig aan doen nu he.
VHU heeft de klas getemt en moet veel gapen.

Hier zijn de pony's vooral aan het werk met de ukjes erop, hoewel onze uk gisteren voor het eerst gelongeerd heeft.
Wieneke heeft een redelijk uier, kan nog veel voller maar verliest wel wat wittig vocht uit het uier, dus een week of 2 schat ik en dan hebben we een chicko maal wieneke erbij in de wei.
Mijn vriend gokt op een hengst met de kleur van Chicko, de uk op een merrie vos met een brede bles (hoezo ze is Candy fan), ik denk een bonte merrie en ik gok op de carnavalsweek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:13

Hallo allemaal. Lees wel mee, maar schrijf even niet zo veel. Ben veel aan het werk en het te weinig tijd.
Ik ga trouwens wel mijn kar verkopen. Ik wil een 2 wieler ervoor terug. Ik heb geen tijd voor een twee span en nu staat die kar een beetje te niksen. En sulky is toch wat makkelijker om zo ff te pakken.
Iemand interesse in de 4 wieler?
Afbeelding
Schijfremmen achter, handrem, blad vering, inclusief langboom, verstelbare bomen, opberg vakje achter, plaats voor 4 mensen (of 2+ 4 kinderen)
Vraagprijs via pb.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:31

Help...wij hebben motten in onze kledingkasten :oo
Alles eruit gehaald en echt niet normaal zeg, wollen kleding zit in heel veel stukken gaatjes in -:(-
Morgen mottenballen of zoiets, wie heeft tips :?

Sorry Naaltje wat heerlijk dat je lekker hebt gemend!
Mel, fijne wagen! Misschien kun je hem anders inruilen voor een mooie tweewieler?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:47

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:44

wat is lizzy mooi geworden zeg.
naaltje: enjoy de club......ik ben bijna uitgerild,hoofdpijn ook bijna weg,zelfs de koorts heeft de benen genomen...
tja het is zeer vervelend (vooral omdat ik nooit wat mag in nemen,gaat vanzelf wel weer een keertje over) :(:) :(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:17

naaltje lekker dat je zo'n eind gement hebt!

Melanie, wat voor sulky ga je nu kopen?

VHU, wat balen zeg van je kleding! Ik zou echt niet weten wat eraan te doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:55

Goedemorgen!

@ Naaltje: mooi stuk gemend, bij heerlijk weer (wel koud, maar dat zonnetje <3 )
@ Melanie: proberen inderdaad om in te ruilen?
@ VHU: dat is heel flink balen van je kleding. zo opspeelt. Waardeloos dat al dat ongedierte zo opspeelt momenteel. Zou echt niet weten wat je eraan moet doen.
@ Sonjim: ben heel benieuwd wat het zal worden.
@ Buckje: ik vind Lizz geweldig. Die kleur vind ik erg mooi.
@ Tallechie: lekker rustig aan doen zaterdag. Het is nog koud ook, dus lekker thuis blijven.

Het is kkkkkoud hier :brr: . Maar goed, de bak is niet bevroren. Straks heel dik in pakken, nieuwe thermo onderhandschoenen gelijk even uitproberen. Ben best beetje zenuwachtig of Rembrand wel echt goed is. Ben zo bang dat hij straks toch nog niet goed is, dat we te optimistisch zijn geweest.

Maar goed, eerst zoon even naar school. tot later.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:00

@tine; ja wij waren onderweg zelfs vergeten dat het koud was :)) nou reden we ook uit de wind, dat scheelt ook he :)
@buckje; leuke fotos!
Ik las over veulentjes op komst :+: dat verplicht tot fotos tegen die tijd, dat weet je he :D
happytime ook al niet lekker geweest... hmm.. 't zou goed kunnen dat het nog wat erger wordt, d'r hangen allerlei ziektebeestjes in de lucht natuurlijk...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:35

Goedemorgen,
Ben mijn bed uitgerold. Goed geslapen, rug is wat beter nog wel wat stijf.

Tine hopelijk is R gewoon goed.

Vandaag een redelijk druk dagje, maar wel alles op eigen tempo.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:51

Melanie-ik denk dat inruil een idd goede optie is.
VHU-dat wordt mottenballen aanschaffen,vervelende beestjes,zonde van je kleding.
buckje-Lizz is mooi zo!
Tallechie-doe lekker rustig aan.
Tine-hier valt het wel mee met de kou,nu is het windstil,succes met Rembrand.

Alle starters morgen,alvast veel succes.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:57

Afbeelding
hier ging ik gisteren 12 paarden in zoeken :))

*gaat nu stagedocu schrijven onder 't genot van een muziekje*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:01

:wave: Wat gaan jullie hard zeg in dit topic :P.. paar daagies niet meegelezen of gereageerd en heb weer lekker veel huiswerk hihi :))

Zal zo even rustig gaan bijlezen :)

Heb gisteren beide mannen voor de kar geknoopt en ben voor het eerst alleen op de kar naar buiten gegaan met beide.
Tum trok heerlijk mee en als hij dat niet deed reageerde hij wel snel om toch aan de bak te gaan.
Wow wat ga je dan hard in galop als beide mannen ervoor gaan :D.. heerlijk <3

De dag daarvoor heb ik beide mannen een kwatier gelongeerd (met lijn) wat ik normaal bijna nooit doe, nu merkte tum dat hij echt wel moest luisteren op stem en zweep. Denk dat hij daardoor ook wel gisteren erg fijn meeliep. Alleen de stap is nog erg moeilijk als combi. Uiteindelijk wel hele kleine stukjes gelijk gekregen maar de een loopt zo vlot en de andere traag.. werk aan de winkel hihi...

Vandaag ga ik ook 2span rijden met de 2 kids die ik lesgeef. We nemen gelijk de picknickmand mee :9k

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:09

Bianca: Fijn dat ze nu rustiger van de trailer afkwam!

VHU: Wat een verschil zeg die foto's je ziet duidelijk een mooi opgetrokken buikje, heel netjes zo!
En als welsh lopen, super gaaf!

Buckje: Wat een mooie foto's van lizzy <3

Melanie: Ik ga morgen naar van schie om te kijken wat hij voor mij kan betekenen voor een 2wieler, als ik meer weet laat ik het jou ook wel weten als je dat wilt.
Ga zo ook hca bellen :)

Sonjim: Zou leuk zijn als er een bonte uit komt (hihi neej hoor ben niet gek van bont :o )

Naaltje: Hoe is het nu met je migrane?
Je hebt een lekker lang ritje gemaakt, hadden wij maar wat meer ruiterpaden hihi :p

SL hoe gaat het met je vinger?

Tallechie: Ziet er erg leuk uit je baby kamer :D Is alles nu al geleverd?

Ollie en maisie: Wat een knappe pony's hebben jullie toch :D.. Bleef het ongeluksnummer 13 rechtop staan?
Robijn is volgens mij echt vooruit gegaan..
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 18-02-11 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:13

@laura; lekker gemend met 2! stoer! :j
mijn koppijn is er nogsteeds... ibuprofen deed gisteren ook niet zoveel.. achja..
En de ruimte om te mennen bij ons, dat is geweldig.. zowat alle paden zijn geschikt voor galopjes met de kar ook..
Ik zag op kaart dat we het ene deel van 't bos bijna helemaal hebben gezien, dan moeten we een grote weg oversteken en kunnen we doorsteken naar de volgende groep bomen :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:15

Vervelend dat het nog niet weg is :(..
Heerlijk is dat zeg :D
Kan daarom ook niet wachten tot we in epe mogen rijden :D

Ook had ik het er gisteren nog over de menendurance in kootwijkerbroek met mijn groom. Vervoer blijft lastig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:18

als 'k daar dan zo rijd weet ik ook opeens weer waarom dids verhuisd is :) dit is goud waard :) ga binnenkort op zoek naar een plek waar we kunnen zwemmen :D dan moet ik de andere kant op, de kant van de heide :))
als je keer vervoer hebt kan ik bij mij op stal ook wel wat regelen dat pony nachtje kan overnachten enz hoor ;)