[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:33

[quote="Maisie Remko heeft de pony gekocht en we gaan hem vrijdag ophalen en dan mogen we hem hier door onze eigen DA laten keuren. Er volgen snel nieuwe foto's denk ik !! Vanmiddag marathon met Robijn ben benieuwd ga eens proberen wat meer snelheid te maken dat kan hij nu wel.[/quote]

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd. Maar even een vraagje: is de volgorde niet verkeerd zo? Moet je niet eerst laten keuren voor je koopt?

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:44

ja is mijn idee ook maar remko heeft het zo afgesproken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:53

Eerste keer wilde lisanne ook nog op de bok op de foto.. hihi ik zie er echt niet uit, maar wilde toch ook even een fototje van Tabor laten zien.
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:14

tabor ook voor de kar gestaan? leuk hoor!
hoe is het met je vader laura?

lotte, wat eern leuke pup! ziet er heel erg lief en knuffelig uit!

nouvel, wat een onwijs stoere foto's! was ze zo zenuwachtig op het voorterrein?

Gisteren met wobbe weer in de bak gereden.
er was toch niemand dus daar maakte ik mooi gebruik van.
heb vooral geprobeerd hem recht te maken en te rijden.
heb weinig voltes gereden, alleen rechtuit en een enkele volte voor de afwisseling.
het ging aardig goed, was wel werken maar het lukte wel een beetje.
meneer had het ook best warm, was flink nat van het zweet.
maar hij had goed zijn best gedaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:07

beide hebben nu 2 keer voor de wagen gestaan.
Vandaag even een dagje vrij, miss wat speelwerk in de bak met ze :).. maar ook even minder geestelijk en fysiek werk :D

Met mijn vader gaat het stukken beter. Hij heeft eindelijk weer oke kunnen slapen, zware medicijnen maar hij moet wel weer vandaag naar mn eigen dokter. Die vertrouwt de diagnose niet.
Ze wilt weten of hij nou eerst longontsteking had of eerst de klachten die hij eerst had.. Want het is dat ze gisteren vroegen heeft u koorts ik wil dat u dit meet.. Anders had mijn pa niet geweten dat hij koorts had zei die. hij had 38,9.
Lief dat jullie allemaal zo meeleven :)

Net kon ik mij samen met een vriendin bij een webshop niet inhouden :P.. heb nu iets gekocht wat ik altijd al wilde :D.. 2 rode zweetdekentjes voor 10tje per stuk en mooie rode windjack voor 19 euro van premiere allebei. Wilde altijd kingsland maar ach daar is de portumonee niet groot genoeg voor. Nu heb ik toch een leuke set :D

Leuk dat wobbe het al weer zo goed deed :D.. Hij vind het werk leuk he?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:41

hij vind het inderdaad leuk om te werken.
als ik hem een paar dagen niks laat doen kan ik dat merken aan hem.
Maar hij vind sommige dingen nog wel moeilijk.
voor de sulky zijn we nu dus bezig om hem 'recht' te krijgen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:58

Wat is Tabor toch een knapperd <3 Hij deed het zo goed :D

Hopelijk komt je vader er weer goed bovenop Laura, wel een chaos dat het zo onduidelijk is.

Vandaag gehoort dat ik 'echt' over ben! Dus volgend jaar leuke stage plek.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:35

Was echt super leuk manon en zonder jou had ik het echt niet gered nu ze voor de kar lopen heb je gewoon echt extra handen nodig.

Hoor hem nu allemaal gerommel op zolder :kampeer spulletjes zoeken :P.. dus heb het idee dat hij weer even lekker zn ding kan doen. (we gaan miss op vakantie met de knollies.. dus manon je mag nog mee, weet niet wnr je weer naar school moet?)

Gefeliciteerd dat je over bent :D.. Ik zal voor tijger morgen even gaan vragen bij mijn nieuwe stal ;).. Dan hoor je meer erover :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:52

@ IvysToeter: bedankt, ze is ook erg lief en knuffelig <3

@ Laura: goed dat het weer beter gaat met je vader. Ik vind het niet meer dan normaal dat we meeleven, ik probeer me altijd in te leven in jullie verhalen. Net als de periode van Quincy, toen heb ik ook wat traantjes gelaten omdat het mij verschrikkelijk leek wat tine allemaal moest meemaken.

@ millanka: gefeliciteerd!

Ik ben zonet bij de buren langs geweest (de vrouw is instructrice op een hondenschool hier in de buurt), ze waren erg enthousiast over Zhora. Ze twijfelt echter of Zhora wel een American Stafford is, haar eerste indruk was een Weimaraner, maar ook dat niet zuiver.
Ze zei: "Ik weet niet welke kruising het is, maar het is de beste kruising geweest die ze hebben kunnen doen, zo een prachtig dier!" Wat is dat toch leuk om complimentjes te krijgen <3
Ik heb nu besloten dat ik met Zhora naar de hondenschool ga, donderdag ga ik al een proeflesje meedoen.

Heb vanmorgen een naar berichtje gehad van de vorige eigenares van Zhora.
Ze woont nog niet zo lang samen met haar vriend (toen hebben ze Zhora en die andere onmiddellijk gekocht), toen ze nog bij haar ouders woonde had ze 2 Jack Russels. 1 daarvan had epilepsie, maar ze hadden het ongeveer onder controle. Nu is dat hondje vanmorgen gestorven, en 1 van haar paarden wordt vandaag opgehaald. Nu weet ik niet wat ze bedoelt met "opgehaald", of het dier ziek is, of verkocht,...?
Ik vind het verschrikkelijk voor haar, gisteren heeft ze haar favoriete hondje moeten weg doen, vanmorgen is het hondje gestorven wat al 16 jaar bij hun is, en dan nog een paard weg. Pff... Sommige mensen zit het toch echt niet mee hé :(:)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:53

Als je binnenkort nog is wat hulp nodig heb dan lijkt het me super om nog is te komen :D

Ja lijkt me leuk om mee te gaan :D Als ik niet in de weg zit tenminste ;) mijn stage begint 6 september, dus dat duurt nog wel even (gelukkig)

Heb gister niemand op stal kunnen spreken maar ik ga misschien straks nog even of anders sowieso morgen :D vind het echt super dat je dat voor ons zou willen doen, kan sowieso vaak komen helpen (zit dan zonder pony, zoveel vrije tijd :Y) ) en als je er nog wat voor wilt of iets, gewoon zeggen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:56

@SL: nu is het vanaf een foto moeilijk beoordelen, maar ik denk dat instructrice van hondenschool gelijk heeft. Ik dacht ook gelijk aan (kruising) Weimaraner (ben zelf ook hondentrainer geweest) Maar wat het ook is, maakt niet uit. Hij ziet er prachtig uit. wel heel verstandig van je om nar training te gaan.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:34

- Mooie foto's van Nouvel
- Tallechie heeft rust nodig
- Marianne gaat vooruit in het enkelspan
- Laura doet het rustig aan met Tum, en hoopt op een knalrode wagen (de bijhorende zweetdekens heeft ze al). Verder nog foto's van de 2 logeerpony's
- Ollie gewoon blijven binnenvallen. Zo zijn de meesten hier begonnen. Ik "ken" ook alleen Popkjen in het echt. Veel plezier op vakantie
- Joukhe heeft het zadel er opgegooid voor een buitenritje
- Lotte heeft een nieuwe pup die al heel hard aan haar gehecht is. De hondenschool is ook al geregeld
- Ook Tine ruilt de koets even in voor het zadel maar dan enkel voor Rembrand
- Ferro van Maisie is aan de beterhand, en de nieuwe pony is gekocht
- Ivystoeter is in de bak aan de slag gegaan
- Millanka is geslaagd: Proficiat en gaat Laura van de zomer helpen

Mijn pony heeft vandaag voor het eerst voor haar nieuwe tweewieler gestaan. Het was passen en meten, en het gaat maar net. De lamoenen (het stuk dat vast aan de tweewieler zit) zijn aan de smalle kant. Ik overweeg om ze te laten uitbuigen, maar wil er eerst zo een beetje mee rijden om te zien of hij verder bevalt.
Iemand met een tweewieler en een pony van ongeveer 1m18 die even de breedte tussen de lamoenen wil meten? Dan kan ik even kijken en vergelijken. Foto-topic volgt later.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:58

@ b485 Hier staan ze op 50 cm. Maar verder bevalt hij wel??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 18:59

Thanks voor de samenvatting babs.

Ik ken alleen Martine en royaltjuh in het echt, verder volgens mij ook niemand uit het topic. Gewoon binnenvallen. maakt niet uit als je een keer vergeet te reageren omdat je het niet bij kan houden.

Ik weet niet waar ik last van heb maar ben niks niet fit. Gistermiddag en vanmiddag vrij gehad ivm arm en ben beide dagen op de bank in slaap gevallen. Gebeurt me anders nooit.
Het eten smaakt me ook al een paar dagen niet.

Doe echt de hele dag niks, zelfs geen zin om naar paardlief te gaan.

Hoop dat het snel weer over is, vriendlief begint zich ook al zorgen te maken.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:00

@ tallechie (en de rest natuurlijk ook) je mag zeker een keer wat meer geluk hebben!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:44

Net heel dom geweest had de raad van me vader opgevolgd. Precies zoals hij het zei, maar ook echt precies zo.

(jullie weten nog dat ik ander half uur had staan wachten voor mijn werk enzo toch) nou wat denk je vandaag werd ik toch weer gebeld of ik nog werk zocht.. dus ik heb precies zoals mijn pa zei gehandeld :P.. iets te letterlijk (mijn pa zei het bedrijf laat al zien hoe het met zijn personeel om gaat en als ze terug komen moet je daar niet als een zwak iemand op in gaan) hij was er alleen bij vergeten om te zeggen als hun mij weer op bellen dan niet :P.. Dus zo gezegd ik werd gebeld en ik zei letterlijk ik heb geen intresse meer, heb je al werk dan?? Nee maar jullie hebben mij zo lang laten wachten voor niets.. als jullie zo om gaan met jullie personeel dan weet ik al wat me te wachten staat. Ík voel me niet serieus genomen als ik bij jullie kom solliciteren. Dus ik wil niet meer langskomen :P.. ze waren teleurgesteld want ze hebben mensen te kort en ik ben al ingewerkt en ben ook een aanpakker.

Nu het jammere van het verhaal is dat mijn pa zei dat ik niet naar hun toe moest gaan om me opnieuw aan te bieden maar ook niet gezegt als hun mij belde :P ( want dan stond ik sterker in bijv salaris en mijn eisen) heb dus een baan weer voorbij laten lopen.. lkkr slim van me weer

* heb het vast niet duidelijk uitgelegd :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:31

ah weer een mooie samenvatting! :D

rivaldo, dat is jammer zeg van je baantje...
nu weer op zoek naar iets anders?

ik ken volgens mij uit dit topic alleen Monique in het echt... 8-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:32

ik ga voetbal kijken :evaw:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:59

Nouvel schreef:
ah weer een mooie samenvatting! :D

rivaldo, dat is jammer zeg van je baantje...
nu weer op zoek naar iets anders?

ik ken volgens mij uit dit topic alleen Monique in het echt... 8-)

En Monique kan het ook niet goed bijhouden ... zeker de komende weken niet.

We vertrekken morgen naar Spanje (of eigenlijk vannacht) om ons droomhuis te gaan bekijken. Duimen jullie?

@ Ellis: geweldige foto's van Fifi en het tuig! Jij ziet er ook mooi uit hoor.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:18

heel veel succes in spanje! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:22

Monique, heel veel succes!
Ik ben benieuwd!
Kiezen jullie iets uit met een vakantiehuisje erbij? :o :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:41

Monique, veel succes!

En iedereen die even weggaat of druk is met werk, heeft moeite dit topic bij te houden. De ene keer lukt het beter dan de andere keer. Maar het is wel heel gezellig hier. En mensen leven ook echt met elkaar mee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:08

Nouvel schreef:
Monique, heel veel succes!
Ik ben benieuwd!
Kiezen jullie iets uit met een vakantiehuisje erbij? :o :D

Ha, we willen ons eigen gastenverblijf gaan bouwen ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:23

goed zo! 8-)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:45

Oee lekker spanje!! Waar?? Ben namelijk er pas nog geweest in granada!!