[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:31

Als ik in mijn eigen tempo dingen doe gaat het wel maar op school dat kost me wan zinnia veel energie, niet eens als ik er ben dan merk ik het niet echt maar als ik dan thuiskom -O-

Moet even aan de lading denk ik...

Wel goed zeg dat je nog iemand hebt gevonden Tine!

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:59

beterschap vhu

stress tine. Mooi dat je nog iemand kon strikken :j

Baal van mijn werktijden.. Pakketjes mis ik altijd als ze ze komen bezorgen, en ergens ophalen bij een winkel gaat ook niet. Raaaaah :')

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:15

Beterschap VHU. Even bijtanken wil soms wel eens helpen.

@Aks: leuk, hond in de doos :D
Pakketjesproblemen gelukkig nooit last van. Heb een goeie deal met de pakketbezorger :D

Moet nog wel wennen aan de langere reisafstand woon-werkverkeer. Ben echt helemaal gaar 's-avonds. Misschien scheelt het als het straks weer wat langer licht is, merk sinds twee dagen dat het langzaamaan langer licht blijft aan het einde van de middag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:44

Gelukkig andere jury gevonden voor zaterdag, Tine.
VHU ziekjes, ff bijtanken thuis.

Hier gaat ook alles niet even soepeltjes. Morgen voor de tweede keer binnen één week op crematie. Een klant van ons plotseling na een kort ziektebed overleden. Vorige week ook al een klant van ons. Morgen ochtend eerst met db en ted naar de hoefsmid.
Vandaag heeft een andere smid er ook al een paar gedaan. Dus ze staan er morgen allemaal weer tip top bij.
We waren er nu toch wel uit dat onze trailer auto moest gaan vertrekken. Maar ja nog ff APK. Nou niet ff dus. Is het chassisnummer weggeroest. Moeten we via de rdw naar een keuringsstation op er een nieuwe in te laten slaan. Moet ik maandag ff op en neer naar Groningen. Zucht. Maar ja geen keus.

Gaan er nog mensen naar Paard 2014 in Hardenberg. Wij staan er met een stand. Dus volgende week weer druk. Maar wel leuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:13

even snel..linkje hier plaatsen van stephz design.
zij heeft van mij ook mooie foto's gemaakt bij kuinderbos, heeft nu hier op bokt ook een topic geopend..maakt werkelijk schitterende foto's.
Erg leuk om te zien.

[FK] [FOTO] Stephzsdesign - Foto overzicht van 2013

baudyh...sterkte, nooit fijn crematie...en auto zonder chassisnummer, balen zeg..
ik ga niet naar paard 2014..
aks..balen van pakketjesbezorger..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:32

Baudy: sterkte met crematie en balen van auto zeg
VHU: beterschap.
AKS: balen van pakketjes, hier ook mooie deal met bezorger

De jury die invalt, is de mevrouw die Thabor momenteel ment en die zoonlief af en toe een menles geeft. Ben erg blij dat ze me helpt, want de kur op muziek zit ook bij die groep en niet iedereen wil dat jureren. Echt top dat ze dit wil doen!

En ik heb een djembee instructeur voor zoonlief gevonden. Blijkt dat hij de zoon is van onze Leonberger fokker.

Vandaag met mijn meninstructrice (die dus geen menner is) geregeld dat zij voortaan zoonlief 1x per week les gaat geven. De springjuf is erg fijn, maar zegt vaak af (met goede reden, maar toch), is nu ook alweer 5 weken geleden. Dus voor het springen hou ik haar, maar om continuiteit in de lessen te houden dus een andere juf

Op maandag heeft zoon straks (als ik weer kan autorijden) dressuurles, op dinsdag djembeeles, en als het lukt op woensdag springles.

Nou, ik ga weer verder met de protocollen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:38

haha, bezorger heeft me horen mopperen denk ik? :))
Stond vanavond nog 's aan de deur ( ??) Maargoed, pakketje binnen dus! :)
Nu alleen nog op de fotos wachten! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:09

Nog even wat spam van mijn tophulp. Iedere dag haalt hij ca 5 kruiwagens (niet vol hoor, dat is nog te zwaar voor hem) voor me uit de wei.

Afbeelding

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:29

baudyh schreef:
Gelukkig andere jury gevonden voor zaterdag, Tine.
VHU ziekjes, ff bijtanken thuis.

Hier gaat ook alles niet even soepeltjes. Morgen voor de tweede keer binnen één week op crematie. Een klant van ons plotseling na een kort ziektebed overleden. Vorige week ook al een klant van ons. Morgen ochtend eerst met db en ted naar de hoefsmid.
Vandaag heeft een andere smid er ook al een paar gedaan. Dus ze staan er morgen allemaal weer tip top bij.
We waren er nu toch wel uit dat onze trailer auto moest gaan vertrekken. Maar ja nog ff APK. Nou niet ff dus. Is het chassisnummer weggeroest. Moeten we via de rdw naar een keuringsstation op er een nieuwe in te laten slaan. Moet ik maandag ff op en neer naar Groningen. Zucht. Maar ja geen keus.

Gaan er nog mensen naar Paard 2014 in Hardenberg. Wij staan er met een stand. Dus volgende week weer druk. Maar wel leuk.

owjee,

heel veel sterkte...
:(:) :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:31

vhu: rustig aan.....hier ook vanavond mijn les afgemeld....kon ff geen gehobbel in mijn buik hebben, was vast de stress van de laatste dagen, vandaag stalbaas weer thuis, :j
tine goede hulp van zoon, zo schattig met 2 grote vrienden die toekijken <3
baudy;sterkte met crematie
en verder Y;( zal ook beter mijn mail moeten lezen.....ik had meegedaan om kaarten te winnen van mennen in mokum, werd er net op gewezen dat ik een kaart had gewonnen(stond al 4 dagen ofzo op de site)zag dat janouk er ook 1 had gewonnen..... O:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:33

Janouk weet alleen van niets. Ik heb geen mail gehad. Welke site?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:44

Goedemorgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:45

ht en janouk kaarten voor mennen in mokum gewonnen..is dat al geweest ?? ik ken het niet sorry..was wel gaaf dat jullie kaarten hebben gewonnen..
Tine, knap van je zoon dat hij zo goed helpt !
Aks heeft pakketje binnen..goedzo.

Verder..geen nieuws vanaf hier..
hondjes huilen wat overdag..dat is niet de bedoeling....deden ze eerder ook nooit..baal ik wel van..
zitten nu weer naast huis, veel gezelliger natuurlijk..

ik zou graag van die hondenhok wijnvaten willen voor ze, ze kruipen zo graag ergens in..dat lijkt me een superding voor ze..lekker in zo'n hok liggen uit de wind..haha..
denk dat ik eerst maar eens zo'n grote blauwe ton ga uitproberen voor ze, die wijnvaten zijn zooo duur. :$ :$ :$ :$

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:53

Goedemorgen.

Biancacoo, voor jou is het een slechte winter nu met de honden. Kennels anders ingericht zodat de honden nu lekker dicht bij het huis kunnen liggen.

VHU, beterschap. Hopelijk ben je snel van je moeheid af.

Tine, balen dat je op het laatste moment een ander jurylid moet zoeken. Gleukkig is dat gelukt!

Aks, baalt van pakketenbezorger. Gelukkig heeft ie geluisterd en nu toch het pakketje bezorgd.

Misterylady heeft lange reisafstand. Gelukkig wordt het alweer langer licht.

Baudyh, twee crematies binnen één week. Dat is helemaal niet fijn. Sterkte. Paardjes hebben allemaal de pedicure weer gehad en Ted en DB krijgen ze vandaag. Oef dat is wel balen van het chassisnummer. Kost weer een hoop tijd en geld.

Biancacoo, mooie foto's maakt ze inderdaad.

Tine, instructeur gevonden voor zoonlief. Zoonlief krijgt straks 3 dagen achter elkaar verschillende lessen. Leuk voor hem. Hij helpt wel heel goed mee met de wei, dat is wel lief van hem.

HT en Janoek hebben kaartjes gewonnen maar wisten het zelf niet. Nu wel dus!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:15

mooie samenvatting claud,
wb winter..ach wat is slecht, we kunnen nog goed trainen, en ik geniet volop samen met ze, dus..ik vermaak me prima, sneeuw is natuurlijk heerlijk, maar heeft ook weer nadelen..haha..nu kan ik wel gewoon met de kar blijven trainen.
het blijft natuurlijk wel nederland..dus ik zal me moeten aanpassen.

hoe is het met je stippeltje ? nog kunnen mennen ?

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:25

Dat is ook weer waar, zo is er altijd wel iets in NL. Zo lang het voor de honden niet te warm is kun je lekker doorgaan.

Met Bubbles gaat het goed. Vanavond hebben we weer menles. We zijn nu wel op zoek naar een sulky omdat de huidige kar toch wel aan de zware kant is voor het trainen in de bak. Het probleem is alleen dat het soort sulky wat ik in gedachte heb (in ieder geval niet zo een waar je wijdbeens op moet zitten)toch redelijk prijzig is.

Verder is die kleine grapjas soms zijn manieren in de wei kwijt. Afgelopen zondag bleef ie wel staan en had ik hem in 1 x te pakken maar de zondag ervoor ben ik een uur bezig geweest en had hij zich al helemaal in het zweet gewerkt. Hoefde dus niet meer met hem te gaan wandelen :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:29

Baudy, gecondoleerd en sterkte met de crematies. Echt zoiets dat er altijd wel inhakt. Toevallig vandaag gehoord dat de vader van een medewerkster van de zorgboerderij (van vriendin) afgelopen weekend éven op zijn bed ging liggen omdat hij zich niet zo lekker voelde... is niet meer opgestaan.

Biancacoo: die blauwe vaten moet je idd voor een klein prijsje kunnen kopen :j .

Gisteren voor het eerst in 3,5 week weer met Moos gaan koetsen (eerst een wondje in zijn mond en daarna 2 weken varen). Had wat opstartproblemen, want hij ontsnapte me bij het ophalen uit de paddock en liet zich niet meer vangen, de eikel :( . Wel kunnen aaien, maar zo gauw ik hem beet wilde pakken draaide hij zich om en was vertrokken. We hebben hem met zijn drieën moeten insluiten voor hij zich overgaf.
Voor de wagen was ik op mijn hoede dat hij bommetje kon zijn omdat hij al zolang niet gelopen heeft, een ander bit in had, maar ondanks zijn 48% volbloed was hij superbraaf :) . Het bit vond ik geen succes, maar zaterdag gaan we toch weer naar Leonne. Mag zij haar visie er eens over laten gaan.

Vanmorgen met oppaskindje naar stal om Moos zijn zweetdeken te verwisselen voor de outdoor, en zijn we samen meegeweest met het tweespan van lesmees. Oppaskindje vond het geweldig en kletste honderduit over alle dieren die we tegenkwamen (vooral de paarden in de weides). Ik vrees dat ik nu toch echt de shetlander van vriendin zal moeten gaan beleren want "Sjors moet ook voor een klein babykoetsje" :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:59

Mooi zo Gem +:)+
En zie mooie samenvatting, thanks Claud +:)+
Baudy inderdaad sterkte, trieste dagen zo... :(:) en zoonlief van Tine als top-hulp 8-) dapper kereltje.

Hier lekker op mijn gemakkie aangeklooid. Eerst Ollie uitgebreid gepoetst, vlechten losgemaakt zodat ze even kunnen luchten en morgen er weer in en haar staart gepluisd en netjes (ze heeft echt een mega bos staart). Hero ook flink gepoetst en vlechten juist ingedaan (hij is dan zo knap *D en manen worden al wat mooier/langer), daarna tuig op, wat gewandeld en weer even paar keer voor het sleepje gezet. Elke keer paar stapjes en toen weer los. Deed hij goed 8-) hij is dan toch echt wel stoere bink net als zijn mama <3 gewoon een fijne pony. Wilde hem eigenlijk wat verder laten lopen maar band was loodzwaar in het natte zand door alle regen.

Oja, ze zeggen dat het vanaf volgende week koud wordt.... totaal geen zin aan eerlijk gezegd!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:32

Claud..een kleine dondersteen dus !
een kennis van mij heeft zo'n tweewielertje van de lemerij heeeeel mooi zijn die voor die kleine pony's !
maar idd wel prijzig !

vhu, fijn bezig geweest met de paardjes, genieten zeg dat Hero het zo goed doet !

Gem moet ook aan de minikoets voor oppaskindje...en heeft een ondeugende Moos ! die het wel heel goed deed voor de wagen, goed bezig zeg !!
idd fijn als leonne even naar het bit wil kijken en Moos reactie erop.

vanmiddag dan toch maar zo'n wijnvatton gekocht.... :o supermooi en hufterproof !! onze aiya is er meteen in gaan liggen nadat ik er een handje stro ingegooid had..en er niet meer uitgekomen..inmiddels een uur verder..helemaal gek op haar huisje...hahaha..super om te zien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:08

Even snel een knuffel voor Baudyh en VHU :(:) :(:) .

Zoon van Tine doet goed zijn best, Claud ook lekker aan de slag met haar stippel en nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar het wijnvat, Biancao.

Pffff, hier echt doodop, moet eigenlijk nog even stofzuigen, is vanmorgen niet gelukt, maar pfff, afgedraaid, zo dochter ophalen van voltige en dan pianoles...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:49

avaluna,afgedraaid, na drukke dag,..ik heb vanmorgen eerst maar stofgezogen enzo....had ik dat maar gehad..
Oh ja..je hebt geen facebook, hier komt een foto van de ton..en aiya die er helemaal blij mee is..
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:00

Biancacoo: gaaf hoor, aiya ziet er idd tevreden uit :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:04

Aiya is echt blij met haar plekje, ze is heel druk en stressgevoelig, kan haar draai niet vinden, sleept bed/pan/stro/kleed, 100x per dag overal onrustig naartoe...deze middag zagen we een ander hondje....ze snuffelde aan het hok..ging meteen het stro goed leggen, en ging tevreden liggen kijken....bijzonder om te zien, dat dit is wat ze nodig heeft.
Gelukkig is mijn man nu ook duidelijk overtuigd dat ze dit fijn vinden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:40

mooi hokje zo biancacoo! :) Lekker smoeltje die hond :+:

Vandaag is NIET mijn dag ^)
hopelijk maakt de avond nog wat goed..

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:22

Mooi hok, biancacoo! Een hele goede investering als Aiya er zo positief op reageert :)