[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:03

@Bicci: lief van je mannetje!

@Tine: ziet er erg mooi uit, vind ik, dankjewel! Is wellicht een goede optie als onverhoopt mocht blijken dat er nog iets door moet.

@Ipsilonka: oeh, wat verschrikkelijk vervelend, ook voor je weilanden, straks. Op de ruiterverening hebben ze ook een eb en vloed buiten, schijnt alleen minder goed te werken omdat er allemaal bomen omheen staan.
Heb wel eens gemend in een eb en vloed binnenbak en dat was idd super :j *maar als het niet persé hoeft ;) *

@Prinsje: spannend, hier ben ik nog aan het twijfelen over het E-rijbewijs, nu ook veel te druk voor, eigenlijk.

@Biancao: mooi, hoor :j <3

@Akshay: hahaha, aan het bier en aan de krachttraining, dadelijk ben je een vent :+ .

Gisteravond nog lekker een ritje langs het water gemaakt met de pony van dochterlief.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:31

Avaluna: lekker ritje gemaakt. Wij vinden bodem er ook erg mooi uitzien, heel natuurlijk. Hier vlakbij hebben ze wit vilt. Stuift alle kanten op als het droog is en ziet er heel chemisch uit.
Bianca: dat zijn echt geen pups meer hahahaha Maar wat goed dat ze zo braaf blijven liggen.
Ipsilonka: dat klinkt als een lastige bodem. Fijn dat de eb en vloed dan wel werkt.
Prinsje: aan het snotteren door de pollen

Nou, fysio heeft gemasseerd, dus hopelijk ondervind ik daar snel reactie van.

Vanmorgen 20 minuten met pony gewandeld. Ga nu even mennen met Rembrand. Kijken of ik het geleerde in de les van gisteren in praktijk weet te brengen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:35

tine10 schreef:
Bianca: dat zijn echt geen pups meer hahahaha Maar wat goed dat ze zo braaf blijven liggen.

haha...dat braaf liggen was nadat ze die mooie geul naast de kabel gegraven hadden waaraan ze vast zitten....
en zondag mogen ze niet graven...tja... -O- zal tegenvallen...zal een schep meenemen om het weer dicht te maken..en een tuinstoel om er naast te blijven zitten...

Avaluna lekker een ronde gemend...het is ook lekker weer... :j
Ik hoop dat je fysiotherapie goed helpt..

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:33

Goedemorgen

Biancacoo wat zijn ze al groot!!!

Tine hopelijk heeft je fysio behandeling effect!

Avaluna wat lekker he nu het weer zomertijd is!

Hier vanochtend eerst even gezwommen en daarna in de les gereden. Nog een aanrijding gehad tijdens de les. Lesgenootje vergat even dat je elkaar de linkerhand moet geven met passeren, ik zat in galop en kon niet op tijd remmen en niet meer uitwijken, dus werd geplet tussen het schot en haar paard. Gelukkig allemaal niks aan over gehouden...
Nu even wat koffie drinken, stofzuigen, lunchen en dan een lange wandeling maken met de honden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:48

@Frensie: wat ben je toch weer lekker sportief actief *\o/* . Oei, gelukkig geen schade opgelopen.

@Tine: hopelijk helpt de massage :(:) .

Pffff, mezelf weer extra werk op de hals gehaald..., moet mezelf ook even een schop verkopen...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:16

@VHU je eerste endurance met bente was dus gelukt.Super hoor.Hoop je toch nog een keer op een mendurance tegen te komen.:-)

Onze mendurance zaterdag was super.Ik was voor het eerst best een beetje zenuwachtig met zo een jong paard die nog geen ervaring heeft.Maar hij overtrof zich super.Bij het voorkeuren was hij iets gespannen,mag ook als je voor het eerst echt van huis bent.Hartslag van 44 viel dan nog best mee.Met het inspannen was hij braaf.Alleen met het weg rijden steigerde hij iets. Hij was gespannen op het inrij terrein maar hield zich goed.En toen mochten we eindelijk van start.
AfbeeldingHij had al snel door dat als je heuvel op gaat je toch het beste in galop kan.Gelijk op 3 km stonden onze grooms met water,want het was best warm als je je wintervacht nog niet helemaal kwijt bent.Water over zijn nek vond hij heerlijk.Ook weer geleerd.Bij Het volgende groom punt op 10 km ging hij lekker op rust staan en genoot van het water.Wilde niet drinken maar een appeltje ging er wel in.Op de p/a hebben we hem eerst gekoeld en gekeken wat de hartslag was.74 maar die liep mooi terug na 5 min aangeboden en hij was 52!!!! dat is me met mijn pony nog nooit gelukt. Daarna nog 5 km tot de finish.Mijn groom melissa ging op het laatste harde stuk naast hem lopen om nog water over hem heen te gieten dat vond hij eerst raar.Hij dacht steeds dat hij stil moest staan maar met wat aanmoedigingen deed hij het prima.Op de finish eerst uitgespannen en na 6 min was hij 48......
AfbeeldingHet gemiddelde was nog niet hoog hoor maar 8,5 km per uur.Maar de eerste 3 wp zijn binnen en nu doortrainen om de conditie te verbeteren.Ik ben zo blij dat hij lekker cool in de kop is.Aanspanningen mogen hem van voren en achteren inhalen,als ze bij hem weg rijden hinnekt hij wel maar gaat niet drammen.Ik had zelfs een enjoy the ride rijder voor me waar we nog netjes het hek voor open hielde die toen wij amper door het hek waren ,weg gallopereerde.Deed hij niks op.Erg trots op mijn mannetje.Na 3 maanden voor de kar........
Op naar 5 mei de volgende in wateren.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:45

Wauw Baudyh wat een super debuut!!! Je mag terecht trots zijn op je paardje!
Ik heb meegedaan aan de Enjoy the ride (maar was niet die ruiter die voor je weg galoppeerde ;)), wel een beetje aso zeg.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:48

@Baudyh: wat een leuke foto's van jullie superdebuut *\o/* .

Ik ga met de kids een Palmpaasstok maken :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:43

gaaf man, mendurance :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:10

@Baudyh ik zag het in de uitslagenlijst wat ontzettend goed gedaan. En ook zo super dat jullie het als team zo fijn met elkaar doen. Dat heb je echt nodig! Knap van je paard maar ook knap van jullie +:)+ Ik vind momenteel het geregel en 'gedoe' voor mendurance te intensief eerlijk gezegd...heeft (vooral) te maken met de afstanden trouwens, Wateren is echt een wereldreis voor ons :oo Ik vind Kootwijkerbroek nog net te doen maar vooral de terugweg da's afzien hoor als je dan zo'n eind terug moet rijden (peerd eerst naar Rijsbergen en dan ook nog weer van Rijsbergen terug naar Rotterdam, we gingen zondag om 8.00 uur van huis, waren om 22.30 uur thuis).

Frensie botsing, ik ben daar zo neurotisch voor, komt doordat die benen van mij zo slecht zijn ^)
Tine is gemasseerd ik hoop dat het helpt meid! Ips zit met klei en beneden NAP, dat is altijd lastig, maar je hebt straks wel je peerd bij huis *\o/*
Zie nog geweldige opbergbox van Bicci in Bicci-rose :# geweldig!

Vanochtend nieuwe witte rijbroek (en ook bruine trouwens was nu toch bezig :+ ) gekocht met kontstuk zodat ik toch wat makkelijker kan doorzitten, nieuwe witte handschoentjes en nog wat spul. Direct nieuwe rijbroek (de bruine }:0 ) uitgeprobeerd en mezelf ernstig toegesproken dat ik moest doorzitten ~~}> en jawel hoor, het begon te komen. Lekker gereden op de wei, heerlijk is dat weer op het gras zeg :D Helaas niet aan mennen toegekomen, moest natuurlijk weer op tijd thuiszijn voor zoonlief. Jammer want het was zulk heerlijk weer.

Nou moet naar het hockeyveld :wave:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:34

@baudyh
gefeliciteerd met je super debuut in de mendurance!

Ik ben vandaag mega gedold door mijn Haflinger onder het zadel. -O- dat is niet voor het eerst :( Vandaag wilde mevrouw niet halthouden. Steeds een paar passen doordrammen en dan kaak naar voren en trekken. Grrrr En als ze dan eindelijk stilstond, ging ze helemaal opgeblazen met haar kaak naar voren staan met de speknek op spanning. }:0

Dus ik dacht; blijf rustig, diep ademhalen en wachten en vooral niet terugtrekken. Ze kan die spieren niet zolang vol op spanning houden. Nou, mooi wel. En wachten en wachten.
Tot puber vanaf het terras roept achter zijn huiswerk met veel sarcasme: " Janouk staat lekker te genieten in het zonnetje."
Asbakken die twee.

Eindelijk had ik gewonnen, dacht ik, Her Royal Badness was genegen haar verzet op te geven en gaf prachtig na, :D ondertussen boog ze snel naar rechts om even in mijn laars proberen te bijten. Draak. Maar daar zat ook mijn zweep; dus mijn reactie was snel; tikje was genoeg, want ze schrok verschrikkelijk. Had ze niet verwacht.
Het is echt zo'n apekop soms.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:52

@Janouk: oeh, wat een draak }> , hahaha, maar je had haar wel goed te pakken.

@VHU: ik vind de gewone menwedstrijden al té veel gedoe :o , is gewoon allemaal te ver weg ook.
Leuk meteen je nieuwe rijbroek getest.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:31

Hahaha die Janouk, en puberzoon, kan je ook wel schieten dan ;)

VHU rijbroeken geshopt met kontstuk... hmmm.... hoe zijn jouw andere broeken dan?? Met een open stuk zodat je op je onderbroekje zit?? _O-

Vanmiddag lekker met de honden gelopen. De ridgeback had erge dorst, vond ze zelf, die drinkt altijd maar 2x per dag en blijkbaar had ze nog niet gedronken. Ze kent alle plekken in het bos waar normaal water staat, maar alles stond nu droog, ze was helemaal beteuterd.
Gelukkig voor ze had ik water in de auto (nog van zaterdag maar dat scheelt ze niks ;)) dus konden ze na afloop lekker drinken. Alleen probeerde de labrador in de emmer te zwemmen... |o

Daarna even op de fiets boodschapjes gehaald en op de fiets naar stal om Gwin d'r deken om te doen en de paarden binnen te zetten. En nu even wachten tot manlief thuis is en dan koken. We eten vandaag stukje vlees, gebakken aardappels, sla en appelmoes. Lekker hoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:39

Baudyh...superleuke foto's knap van jullie meteen een mendurance meedoen....
Vhu de juiste rijbroeken gescoord..jeeeey !! *\o/*
frensie lekker gewandeld, en boodschapjes doen...met dit warme weer drinken de honden best veel.
je eten klinkt lekker frensie...wij eten vreselijk slecht pizza...wat naar dat je mederuiter er niet aan dacht dat je elkar de linkerhand moet kunnen geven...balen..hoop dat je er niets aan over gehouden hebt ??
Janouk aan het draken....hahaha....haflinger he ?!

Hier lekker warm..zoontje heeft goed gezwommen !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:09

@Ipsilonka: knap op Det gereden *\o/*
@Biancacoo: dankje, haha, met dat mooie weer heb ik de dag weer fijn niezend en briezend doorgebracht :D Wat een superleuke foto's. Blijven ze goed aan zo'n stake out liggen? Gaat dat nooit in de knoop :?
@Avaluna: die drukte klinkt herkenbaar, daarom heb ik ook voor zo'n dag gekozen, anders moet je steeds inplannen, dat is zo'n drama om te realiseren… Heerlijk zo'n ritje 's avonds nu het weer zo lekker lang licht is! Hoe gaat 't met dochterlief trouwens, niet meer ziek geweest???
@Tine: en… al reactie op de massage??? En hoe ging het mennen met Rembrand???
@Frensie: druk bezig geweest, wat goed zeg! En zo'n botsing heb ik ook wel eens veroorzaakt :x Daarom roep ik tegenwoordig vaak gewoon 'ik kan niet sturen' (dan let iedereen heel goed op hihi) omdat ik daar toen zo van geschrokken was…
@Avaluna: extra werk op de hals gehaald??? Vertel…
@Baudyh: leuke foto's, heerlijk zo'n team dat 'draait' :j Goud waard, top hoor!
@Bicci: ziet mendurance helemaal zitten :D
@VHU: in de shopmood vanochtend en de aankopen gelijk getest :D Trouwens, was jou helemaal vergeten, maar wat een supergave foto's van de endurance en gaaf dat het zo'n succes was zeg!!! Ziet er super uit!!!
@Janouk: wedstrijdje met her royal badness gedaan… hihi… Eentje met karakter zeggen ze dan he :+
@Frensie: haha, jij hebt ook de lolbroek en de grapjas maar aangetrokken… een rijbroek zonder kontstuk _O- En ook nog gefietst… sjonge jonge, jij bent morgen 2 kilo lichter denk ik!!!
@Biancacoo: zoontje goed gezwommen, altijd fijn, gaat hij binnenkort al op???

Heerlijk gewerkt vandaag, er was genoeg :D Maar heel veel uitzoekwerk gedaan, vind ik heerlijk, ben een echte excel liefhebber en heerlijk om te puzzelen aan cijfers (ieder z'n ding he…) Vriendlief heeft Mick laten lopen in de buitenbak vanmiddag (zonder longeerlijn longeren zeg maar, dat vinden ze allebei helemaal fantastisch om te doen, zo leuk om te zien <3 )
Ga straks peerdenbeest nog even lekker poetsen en dan zit de dag er op, morgen lekker vrij *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:22

hier internet stuk dus op telefoon.
Vanochtend vraag gelezen over mn sportschoenen project. Uitleg: ik heb 2 te dunne tussenwervelschijven waardoor wervels elkaar raken. Dat moet met sporten, vnl krachttraining, worden verminderd

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:43

prinsjeh..de stake out is een staalkabel of ketting van een paar meter lang (ligt aan het aantal honden die je eraan vast maakt) die je links en rechts aan de grond vast maakt met een lange pen in de grond, en de lange kabel of ketting heeft kortere zijaftakkingen, met een musketon waar je dan je hond aan vast doet. je spant hem dus strak over de grond, in principe gaat dat dus niet in de knoop..
de honden kunnen zo liggen, staan een rondje lopen....maar de aftakkingen zijn net zo lang dat de hondjes wel contact met elkaar kunnen maken, maar niet in de war kunnen komen.
ik vind het erg handig, maar voor de honden is het wel wennen.
succes met je hooikoorts....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:48

@Frensie: woehahaha, zo herkenbaar, onze labrador meent ook in elk schoteltje meteen een bad te moeten nemen :+

@Prinsje: lief dat je het vraagt <3 , met Connor gaat het gelukkig heel goed :j , af en toe een vlaag van gevoelige maag, maar niet meer echt ziek/geen energie, is dus heerlijk genieten om haar lekker buiten bezig te zien en te zien sporten.
Lekker gewerkt, fijn is dat :j .

@Tine: heb jij nog een bepaalde onderbouw in de bak, of echt alleen zand? Manlief vond het er ook goed uit zien, trouwens.
Heb iig een prijs opgevraagd, we kijken wel even wat hij zo doet, want onze bak is ook twee keer zo groot dan een 20x40, dus moet wel betaalbaar blijven.

De polo's van de ruitervereniging waren binnen, ik heb er nu ook met het wapen op de rug en mijn naam op de borst :D :') .
Connor ook opgegeven voor het concours en dat wordt nog heel hard oefenen.
Vorige keer vonden we beiden niks in Duitsland en nu gaat ze dus in een andere klasse starten, hier gaat dit dus niet op grootte van rijdier en dus ook niet op leeftijd van ruiters, ze zal dus tegen tieners gaan rijden ;) , maar ze wilt het zelf graag (zij rijdt ook met hen in de rijles).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:43

Zo, hier weer een drukke dag achter de rug. Terwijl zoonlief naar muziekles was, heb ik wat kleine boodschappen gedaan (nog wat dingen voor de wedstrijd), na de muziekles met zoon naar het zwembad. Wow, wat gaat hij hard vooruit. Zou toch moeten lukken over 4 weken dat hij diploma mag zwemmen. Daarna voer gehaald voor de paarden. Kom ik met volle kar met zakken voer bij de auto, wil mijn achterklep niet meer open. Had laatst een nieuwe sponsor gevonden voor de vereniging, een autobedrijf. Die zat daar vlakbij, dus maar even langs gereden. Kon morgen al terecht, maar heb het morgen en vrijdag retedruk, dus voor volgende week afgesproken. Neem ik gelijk een menkar mee, want die gaat hij misschien onderhouden voor me.

Na het avondeten en bedritueel met zoonlief nog de hele tuin (0,5 ha) gemaaid. MOet nu nog op de hometrainer. Bleh.

Avaluna: wij hebben de grond laten afgraven tot het zand (zit hier niet diep, op ene kant van bak was dat toen al op 30 cm, andere kant een meter ofzo). Daar woudzand over gedaan. Meer niet. We hebben ook geen drainage of iets dergelijks (wat op de site wordt geadviseerd) Als we ooit nog een 30x60 bak gaan aanleggen doen we het weer op dezelfde manier. (evt nog met drainage, want de winterwei ligt lager dan ons erf)

Prinsje: nog geen reactie van massage, nog steeds een knalkop. En mennen van Rembrand ging niet zo goed. Hij loopt op de rechterhand steeds over de schouder weg, dus daar druk mee bezig, maar dat vindt hij niet leuk. Dan gaat hij lopen, mag niet, dus hou ik hem in, gaat hij in galop. Ben een paar keer echt boos op hem geworden. Morgen maar weer oefenen. Morgenochtend komtook nog de fysio voor Amerigo en de springinstructrice om Thabor te rijden.

Nu ga ik snel fietsen en dan naar bed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:36

@Tine: wat fijn dat het zo goed gaat met zwemmen!
Hier ligt het stuk sowieso al hoger en is goed droog, wordt dus gevlakt en gaat nog iets meer aflopen naar de weilanden dan dat het nu dus al doet en dan gaat er dus "speciaal" zand over. Ik kijk dan hoe het gaat en indien nodig zullen we wss investeren in dezelfde pallets die jullie ook hebben. Drainage vind ik zelf erg lastig, je hoort toch vaak dat dit op den duur dichtslibt, optie die ze ons nog gedaan hebben, was een soort stol, doek met zand, soort van grind en dan weer zand, dit maakten zij het meest hier in de buurt, maar natuurlijk behoorlijk kostbaar voor een grote menbak, dan heb ik liever wat meer onderhoud en een grote bak.
Ach ja, we zullen zien, vind het iig erg spannend, ben wel heel enthousiast; mijn eerste eigen rijbak (hopelijk ook de laatste :') ).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:18

Heb bijgelezen, maar nog steeds niet fit dus reageer of later of niet.

Vanavond met schoonmoeder naar ziekenhuis geweest voor bestraling.
Morgenvroeg ga ik naar stal, gaan zoontje van staleigenaar op halen met veale van school. Daarna alwyn nog doen. Daarna boodschappen doen voor Daan zijn verjaardag. Vrijdag verjaardag en zaterdag kampioenschappen... zondag kun je me opvegen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:35

Goedemorgen allemaal. Het belooft een prachtige dag te worden. Veel plezier allemaal.

Janouk /3 is vandaag 14 jaar geworden. *\o/* Net een fruittaart ontvangen en een vrije dag. Dat wordt op prijs gesteld :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:47

Gefeliciteerd met Janouk !! *\o/*

Goedemorgen allemaal, werkze of veel plezier vandaag...
regende hier om 6 uur een klein beetje, maar ziet er nu al iets beter uit.. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:53

Goedemorgen,

Janouk gefeliciteerd.

Denk niet dat het hier een mooie dag gaat worden. Zwaar bewolkt en heel harde wind.
Tallechie: ziekjes

Nou, ik ga proberen deze dag door te komen. Ga nu snel paarden binnen halen, alle dieren voeren en zoon naar school. Dan even mennen met Rembrand, fysio voor Amerigo en instructrice die Thabor komt rijden. Dan nog nieuwe geit ophalen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:22

Goedemorgen!!

Hier lijkt het wél een mooie dag te worden!
Janouk gefeliciteerd met Janouk! :D
Tine nieuwe geit!!
Tallechie drukdrukdruk weekend, succes met de kampioenschappen!!
Avaluna druk aan het denken over hoe de nieuwe rijbak moet worden, gaaf hoor.

Hier al een rondje met de honden gedaan, die liggen nu tevreden met volle buik weer te slapen. Zelf ook ontbijtje op en nu boodschappen halen. Daarna met Gwin het bos in.