[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:47

Even over de wasmachine. Heb bij mij thuis nu 1 keer dekjes gewassen, daarna een zonder iets er in. Daarna gewone was van ons. Vriendlief is allergisch voor paarden en hij trok dus kleding aan wat ik daarna gewassen had en kreeg uitslag, jeuk last van de ogen. Toen kwamen we erachter dat het daar aan heeft gelegen.

Mijn paardenwas gaat dus naar mijn ouders. Dekens laat ik door instructrice wassen.

Gaan dus wel veel uit het topic naar de kampioenschappen.
Mocht ik wel heen gaan en jullie herkennen mij moeten jullie mij maar aanspreken.
Ik kan jullie allemaal niet onthouden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:44

Tallechie, dus je gaat ook naar Exloo !!
Leuk ! Wij gaan ook kijken.

Ik ben zelf niet zo van het aanspreken hoor !! dat doe ik echt niet....... :o (scheitlijster he ?! }:0 )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:45

Echt super tof Tine! We verwachten wel foto's he *-:)
Nou Naalt dat klinkt echt als een compleet vreselijke dag zeg wat een gedoe. Gelukkig kon je de paardjes wel vinden :=
Ben benieuwd hoe Buckje het ervan af heeft gebracht #)
Happytime poedert paardenspul tegen luis, dat hadden we vroeger ook toen we het een keer hadden. Stuk handiger dan wassen. Frontline voor honden schijnt trouwens tegen alles te werken, ook bij luis bij mensen, hoorde ik vanochtend op het schoolplein }:0
Mais ondanks keurig hoed ook onder de troep aan het eind van zo'n dag. Had vroeger een vriendin die altijd aan het eind van de dag nog een keurig witte rijbroek en blouse had, ik voelde me daar altijd zo'n viezerik bij :oo

Citaat:
VHU, succes met de college !!
En Rizanta is idd wel veranderd, geen buikje meer !!

't Buikje ging er eerst wat te snel af, toen zag je opeens ribben, ze moest echt omschakelen, nu zit er een mooi laagje vet en hopenlijk ook wat spier ;) overheen :D
College ging deze keer harstikke lekker. Gewoon direct gezegd hoe ik les wilde geven, wat ik van ze verwacht (eigenlijk vrij simpel, naar elkaar luisteren en meedoen) en het liep dus weer als vanouds. Ook maar even niet met beamer gewerkt gewoon ouderwets met whiteboard, stiften en flips, dan werkt alles tenminste zoals ik dat wil :+

Heb nog steeds een wattenhoofd en voel me erg vaag maar hoofdpijn is weg. Denk dat het gewoon slaaptekort is. Heb maandag, dinsdag en woensdagavond gewerkt tot 22.30 uur en dan moet ik altijd even bijkomen, ga dan meestal pas tegen 01.00 uur ofzo naar bed. Tja wekker loopt wel af om 07.00 uur, dus moest vandaag ook vreselijk :O

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 16:52

Doe vanavond maar lekker rustig aan, VHU. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:55

@VHU: fijn dat het nu weer liep zoals je wilde.
@ Biancacoo: je moet me wel aanspreken hoor. Weet anders echt niet wie je bent!! En zou het jammer vinden iemand te missen! Ik moet met Rembrand rond half 2 dressuur, rond 18.15 met pony vaardigheid en dan rond 19.15 met paard vaardigheid.

wasmachine: heb hier een aparte wasmachine voor de paarden en honden spullen, maar was er ook wel eens gewone was in. Dekens spuit ik af met hogedrukspuit in de zomer of ze gaan naar een paardendekenwasservice (leuk woord voor galgje hihi)

Ik ben na een wedstrijd, zeker met witte rijbroek, doorgaans ook niet meer schoon. Voel me inderdaad ook altijd een boerentrien, die niet schoon kan blijven. Bij het mennen valt het minder op, zwarte kleding.

Vanavond gaan we naar theater, Lebbis. Heb er zin in. Is doorgaans erg goed. Morgen dan nog lesje met Rembrand en zijn kar en tuig schoonmaken. Ga nu tuig van Amerigo schoon maken (kar is al schoon en staat al op de trailer)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 16:58

Lebbis, Tine? Waar gaat dat over? :D Klinkt wel erg leuk.
Succes met het tuig schoonmaken, heb ik deze week nog gedaan. Tuig was schoon, ik was heel smerig.

Een deel van dit topic ziet elkaar dit weekend. Leuk! Fototoestel maar weer meenemen dames.
Ik zie Dennis dit weekend in Middenmeer. :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:02

Idd, ik ga ook naar Middenmeer (bijna een thuis wedstrijd, is de dichtst bij zijnde verreniging voor mij, heb er 3 weken terug ook gedressuurd).

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:03

Lekker, voor ons denk ik iets meer dan anderhalf uur rijden. Hoelaat moet je starten, Dennis?

Ik stond 's ochtend ingedeeld, maar heb gevraagd of ik in de groep van half 2 mocht. :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:05

Bij de tandems (ze hebben alle 4 de tandems bij elkaar gepland), rond half 4 en 4 uur uit mijn hoofd.

Mijn instructrice rijd 's ochtends, dus ga dan ook al wel ff heen, haal mijn pony's later pas op.
Vriendje moet toch werken, dus daar hoef ik niet voor thuis te blijven ;).

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:12

Oke! Heb jij vorig jaar ook middenmeer gereden? Dat was mijn allereerste wedstrijd ooit.
Vond het een mooie wedstrijd, ook leuk dat ze die andere bak voor de helft gebruiken.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:16

Zie op de startlijst trouwens dat jij rond 17:00 moet, Dennis. :) Zijn wat nieuwe aanmeldingen gekomen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:17

Zo het is dus echt een wedstrijd weekend :j
Als het goed is heb ik Bart zover dat ik zaterdag zijn auto kan gebruiken, kan ik met de poowns gaan tweespannen :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:22

Had de nieuwe nog niet gezien :). Tijden maken mij weinig uit als het zo dicht bij is :).

Bakken daar zijn idd netjes. En ze hebben het enge zijltje weg gehaald als het goed is :+.
Zie in dit topic het enge zijltje ;) (is de doorgang tussen de bakken).
[AR-ITP] Whitney klasse M dressuur

Heb er vorig jaar niet gereden bij gebrek aan pony. Whitney was te jong, Roos erg drachtig en nummer 3 is verkocht.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:35

@martine, wat goed dat je gewoon kunt starten super!! Ga je heen en weer rijden of neem je de pony direct mee? Wordt wel een lange dag anders voor hem op de trailer

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:48

@ bettepet volgens mij moet het kunnen jou voorlezen.. kan ik eerst met 2 en 4 span mee (helpen) dan me moeder om half 11 kijken/filmen en daarna jou voorlezen moet je maar even kijken wat je wil

@ tine leuk dat je mee kunt doen

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:13

@lanouska, ik bekijk het allemaal nog ff, je hoort nog van me. Als ik je morgen mee moet nemen uit NB dan kan ik je zaterdagavond ook wel weer mee terug nemen uit exloo, scheelt je benzine haha.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:19

@ bettepet moet morgen naar G moet sjaak wassen/vlechten en zijn stal doen.. moeders brengt me in bronneger rij met vrachtwagen mee naar coevorden en wordt door H weer thuis gebracht zaterdag maar met een beetje geluk is de auto morgen gemaakt hij staat nu bij de garage

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:20

Tine, wat goed dat je gewoon mag/kan starten van de fysio.

mensen met heel veel wedstrijdplannen.
ik denk dat als ik wedstrijden zou rijden met mijn sulky, dat ik gewoon mijn cap op zou doen.
mijn sulky vind ik vrij 'stoer' en om dan een heel erg netjes hoedje op te doen is ook wer zozo.

Vanmiddag heerlijk op stal geweest.
Ivy aan de dubbele longe gehad.
en daarna heb ik nog een stukje met haar buiten gewandeld, want ze was nog wel een beetje buiten adem.
ze had zelfs flink gezweet! maar het is dan ook echt heerlijk weer!
heb gewoon zonder jas staan longeren in mijn vest.
Ook lekker ivy haar staart gewassen (eindelijk hihi)
en wobbe in het zonnetje staan borstelen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:22

@ Lanouska: ja, echt super. Had eigenlijk niet verwacht dat het zou lukken. Is tenslotte maar 1 week. Maar het lijkt helemaal goed.
@ Bettepet: pony gaat gelijk mee, anders wordt het zo'n gedoe. Rembrand moet de rit dan 2 keer maken. Gelukkig zijn beide ervaren wedstrijddieren, staan heel relaxed op de trailer. Neem voldoende hooi, water en voer mee. Ze staan nu dag en nacht (nu nachten ook ivm been Rembrand, moet zoveel mogelijk bewegen) buiten, dus dan vind ik het ook minder erg als ze voor 1 keer wat langer op trailer staan. Zodra ik helemaal klaar ben, rijdt man met kind en paarden naar huis. Ik blijf dan alleen tot de prijsuitreiking. Nou ja, samen met nog heeeeel veeeeeeel mensen.

Je zult me vrees ik rest van de week aan kunnen vegen na deze dag, want kan tussen de middag niet slapen. Ik ga tussen dressuur en vaardigheid nog wel proberen te slapen in de auto, maar het wordt koud en beetje stress zal ik wsl ook wel hebben :o . Maar goed, een mens moet er wat voor overhebben ;)

Lebbis is cabaret (Hans Sibbel). Hij deed vroeger samen met Dolf Janssen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 17-02-11 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:28

@ tine inderdaad prijsuitreiking is idioot laat wij brengen na de vaardigheid de paarden naar huis en komen dan weer terug

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:28

@tine, ja daar heb je gelijk in. Ik hoop tussendoor nog even naar huis te kunnen woon er ong 15 - 20 min vandaan, alleen weet niet hoe het loopt qua tijd ook niet met de prijsuitreikingen en of het mogelijk is om tussendoor nog vaardigheid te verkennen en dergelijke, hier heb ik nog een mail over gestuurd maar nog geen mail terug ontvangen. De wagen laat ik staan als ik ff op en neer ga naar huis, de pony gaat mee in de trailer, en breng ik dan in de tussentijd denk ik niet terug naar de pensionstal, maar de pony kan als ik thuis ben gewoon lost staan op de trailer met hooi en water, dus dat is voor mij geen probleem.
Na de vaardigheid wil ik dan kijken of het nog lukt om de pony weer naar stal te brengen dat is ook ong 15 - 20 min vanaf Exloo en dan kom ik nog weer terug voor de prijsuitreiking, mocht dat nodig zijn natuurlijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:41

Wat een mooie foto's ben ik tegen gekomen!
Pony's van Buckje gezellig op de weide, Maisie met de prachtige Ferro en Robijn, VHU en Rizanta (mooi paardje, ziet er goed uit), en de rest ben ik vergeten :D

Ik ga zo weer naar de hondenschool met Zhora. Nu ik die slipketting heb, kijk ik er weer naar uit om naar school te gaan. :D
Zhora heeft me gisteren (per ongeluk) gebeten... Vinger doet er nog pijn van! |(
Ik was met de honden aan het spelen en had een stuk touw vast. Ik daagde de honden uit om het te pakken, en uiteraard sprong Zhora ook omhoog om het touw beet te nemen. Helaas had ze meer vast dan alleen het touw, het puntje van mijn wijsvinger zat er ook bij :o Je ziet er gelukkig niets aan, maar klikken op de muis moet met de middelvinger gaat helaas niet meer, ook typen en schrijven met een pen gaat moeizaam :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:42

wedstrijdplanningen, leuk! :D

ik ben 14,5 kilometer met dids voor de kar op pad geweest :) stalgenootje was mee als groom, zij heeft halve rit gemend, had ze nog nooit gedaan maar ze was heel erg vriendelijk en ging eigenlijk heel goed. Heb zelfs een heel stuk achterop gestaan wat ik normaal niet zo gauw doe :) Dids was ook wel in een gruwelijk goed humeur vandaag :))

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:50

Het was prachtig weer, jullie lekker gemend zo te zien!!

Tine, dat is geweldig nieuws op naar het starten!! :)

VHU, ik heb het er wel redelijk goed vanaf gebracht. Lizzy gesedeert ik denk ze doen een hele spuit voor een paard dus ik doe iets meer dan een kwart van de spuit. Helaas was het te weinig of helpt het gewoon niet?! Ik had dus die sedatie + praam om en ze kwam er dwars door heen. Dit gedrag komt er puur door de luizen frustratie want de vorige keer met scheren was ze ook lastig maar niet zo erg als nu! Ik heb een trap in mijn buik gehad deed wel ff zeer... heb me niet kunnen beheersen en echt een flinke trap terug gegeven... Dat is echt uit den boze, angst of geen angst ik weet niet waaruit ze het deed het was igg niet gericht maar pissig was ze wel!! Na het scheren was ze wat klam, haar een beetje slobber gegeven tijdje gewacht en los gegooit. Ook nog even wat foto's gemaakt waar ze zeker niet verkeerd op staat!! Het is echt wel mijn meisje ik zette haar terug in het land ik riep haar en toen gaf ze wel weer een hinnik... Dus gelukkig houd ze nog van me. :D
Owja, en de luizen vonden haar sokken ook errrug lekker ben blij dat ik ze eraf geschoren he!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:54

dat klamme dat is van de sedatie :j
1 streepje is meestal voor 75kg.