[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:13

Het is niet anders. Denk zodra ik ander werk heb, moet nu alles met de muis doen, het wel beter gaat.

Ik heb ook fijn gereden en als ik de film terug kijk zag het er ook netjes uit maar is niet anders.

Zaterdag en zondag ga ik helpen bij de marathon.

Heb vanmiddag vrijgenomen. Even kijken wat ik ga doen

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:26

Ben enkele dagen niet online geweest, maar bij deze haal ik men schade weer in.

- De volgenden hebben last gehad van de warmte: Tine, Jeleee
- Jeleee laat Kay castreren
- Lotte heeft weer brand gespot, bosbessen geplukt, heerlijk gereden (2 keer), een Jack Russel gevonden
- Maisie heeft een hoefbevangen pony en is gaan kijken voor een nieuwe pony (ziet er een leuk ding uit)
- Naaltje heeft een slechte week: bijlagen voor tentamen niet meegestuurd en nog steeds bulten op de sexy witte benen maar heeft waterspelletjes gespeelt met Dids, is begonnen op haar nieuwe job (auto's wassen), is een relatie begonnen met de WC pot maar heeft dan toch een super ritje met Diddle kunnen doen (inclusief ijsje en milkshake)
- Yuri is terug van vakantie en treft voorbereidingen voor de Fjordenkeuring
- Onweer in sommige stukken van Nederland
- Bora hoopt op onweer voor het blussen van een brand vlak bij haar paard
- Tine puzzelt om de ideale manier te vinden om de kar op da aanhanger te krijgen en vast te zetten, heeft onverwachts op wedstrijd toch nog in de prijzen gereden
- Rafiki van Ivystoeter wordt niet meer uitgelachen want hij wordt volledig geschoren (of wordt hij toch nog gepest want wie draagt er nu laarsjes in de zomer). Met Wobbe gaat het rechtrijden en de correcte stelling moeilijk. (Hebben ze jouw nog niet tegengehouden op te laten blazen? :D )
- Laura heeft Tommy en Tabor succesvol voor het eerst voor de kar gezet. We wensen haar papa veel beterschap. Ze heeft kleurendilemma's
- Ook Lacuna had last van een dronkemanspaard voor de kar. Veel vakantie plezier
- Sonjim moet het nieuwe tuigje al laten aanpassen
- Talechie is ook op wedstrijd geweest maar vond dat er meer in had moeten zitten
- Marianne heeft heerlijk enkelspan en dubbelspan gereden
- Joukhe heeft een hekel aan studielink en digid
- Poeltje heeft het druk (1 keer longeren, 2 keer mennen)

Lotte: ivm Guusje Ik vind dat een pony een afleiding kan zijn voor een gehandicapte persoon. Het moet wel eerlijk blijven tov de pony. Dus zoals jij het beschrijft, klinkt het mij niet helemaal OK. Maar met goede begeleiding (iemand die zowel iets van paarden als van mentaal gehandicapten afweet) kan het zeker goed zijn.

Vaste/losse draagriem. Ik heb een losse draagriem, maar zit toch redelijk vast. Ik moet er redelijk aan trekken om hem te doen bewegen. Is dat de bedoeling of is het beter als die veel losser hangt (ik men met een tweewieler).

Vanavond men tweewieler ophalen!!! Woehoe. Ik hoop alleen dat hij correct geleverd is. Want die van de vriend van Popkjen was volledig fout.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:26

b485 schreef:
Vanavond men tweewieler ophalen!!! Woehoe. Ik hoop alleen dat hij correct geleverd is. Want die van de vriend van Popkjen was volledig fout.

Wij hebben gisteren de vervangkoets gehaald die we mogen gebruiken tot de juiste er is. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren want de fabriek is dicht in augustus...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:09

zo ik heb lekker vakantie!
hoop het nu allemaal weer eens een beetje bij te kunnen houden, maar met dat mooie weer ben ik er bang voor...

gelukkig is er hierboven al een mooie samenvatting gemaakt... 8-)
mijn dank is groot! :D

succes met de tweewielers!

ik kreeg net toch nog 2 foto's gemaild van de demonstratie op CH Hoofddorp vorige week...
Mijn vriend zou foto's maken, maar Fifi draaide zo door op het voorterrein en bleef zoveel spanning houden dat hij zijn handen vrij wilde houden om bij te kunnen springen als dat nodig zou zijn, dus geen camera en geen foto's...
wel leuk dat ik het nu toch nog een beetje terug kan zien!

Afbeelding

Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:10

Wauw, ik ben verliefd op je tuig! Wat een mooi tuig, staat goed! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:18

Mooie foto's, tuig staat haar goed inderdaad

Vervelend dat de tweewieler niet in orde was.
Succes met het ophalen van de wagen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:44

Mooie foto's hoor.

Heb een rust avond ingelast. Ben gestopt vanmiddag met werken, had zo veel pijn.
Deze week maar even rust houden. Nog een weekje werken en dan is het project afgelopen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:00

@ nouvel prachtig paard, prachtig tuig!

@ tallechie sterkte!

@babs, tnks voor de supersamenvatting!

ik heb vanmiddag heerlijk gereden, allebei de pony's in het enkelspan. ik merk nu alweer progressie en kan al weer aardig dressuurmatig rondrijden :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:50

Lekker dat je weer lekker gereden hebt :D

Vandaag tum ook weer voor het eerst in het tuigje weer gezet.. met manon (millanka) aan de longeerlijn gewoon zonder bandje en enkel stappen en halthouden.. ging super :D.. we gaan rustig aan dit soms doen ;)

Me ouders zijn weer naar het ziekenhuis.. ze zijn echt al lang weg..
hij had ook last van zijn borst en koorts .. ik maak me zorgen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:59

@Nouvel, wat een prachtige combinatie zijn jullie! :P en gelukkig heb je toch nog mooie *-:)

Ik ga 2 weekjes naar de zon en weet niet of ik jullie nog bij kan lezen. Jullie zijn zo hecht en kennen elkaar al zo goed dat het voor mij weinig zin heeft om er een paar 'losse flodders' doorheen te gooien. Ik ken alleen Maisie en Yuri. Dus bij deze :wave: veel plezier verders in dit topic :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:10

@ ollie, jammer maar ik kan het ergens wel begrijpen, het topic gaat de laatste tijd ook onwijs hard nu er heel veel nieuwe mensen bijgekomen zijn. ik moet soms ook flink bijlezen.

@ laura, sterkte! :(:)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:12

Sterkte Laura!!

Ga zo nog even samenvattingen zoeken en verder lezen.
Ben vandaag lekker een rondje buiten wezen rijden onder het zadel. Heerlijk zo weer een beetje afgekoeld prima!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:13

bedankt allemaal!

het topic gaat voor mij ook veel te snel om alles bij te kunnen houden...
ik kom dan ook af en toe gewoon brutaal binnen vallen, en dat moet jij ook gewoon blijven doen ollie! ;)
fijne vakantie, veel plezier!

rivaldo, dat klinkt naar, hopelijk gaat het mee vallen, sterkte ermee...

marianne heerlijk gereden, fijn!

tallechie, sterkte...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:16

@ babs: geweldige samenvatting! bedankt! Ik sluit me er volledig bij aan ;)

@ Nouvel: mooie foto's!

@ tallechie: balen dat je zo veel pijn hebt. Veel sterkte, rust maar eens goed uit.

@ marrianne: super dat je zo goed hebt gereden!!

@ ollie1: geniet van je vakantie!

Ik heb ge-wel-dig nieuws!!! Vanmiddag kreeg ik telefoon: "heb je interesse in een American Stafford pup(teefje) van 4 maanden oud?" De hond moest heel dringend weg. Ze hadden 2 American Stafford honden in een klein huisje zonder tuin, en de huisbaas had hen gezegd dat 1 van de 2 weg moest. Wij hadden hier al plannen om een 2e hond bij te halen, maar volgend jaar pas. Maarja, kijken kan geen kwaad hé :Y) De eigenares wou eens langskomen om kennis te maken met de hond.
Vanaf de eerste ontmoeting was ik al stapel verliefd! <3 Mijn ouders waren erg twijfelachtig omdat het wat vroeg is voor een 2e hond (we wilden een 2e hond voor de "overgang", zodat we nog eentje hebben als onze huidige hond sterft) maar ook zij waren direct verliefd.
Mijn ouders beseften dat we deze aanbieding geen 2e keer zouden krijgen, en dat de hond verkocht zou zijn als ze bedenktijd zouden vragen. De hond is dan ook bij ons mogen blijven, ik vond het wel erg voor de eigenares. We hoorden achteraf dat ze de hele rit naar huis heeft gehuild. :(:) Zij vond deze hond de liefste, maar haar vriend had liever de andere hond. Helaas moest zij toegeven en haar favoriete hondje weg doen.
Hier een fotootje:
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:18

wat een leukerd zeg, gefeliciteerd met jullie aanwinst!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:18

@Nouvel onwijs mooie foto's!!
@SL oe wow wat leuk zeg!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:26

wat een super leuk beesie.. fijn dat jullie hem zo kunnen opvangen en houden :)

Me pa is terug hij heeft een longontsteking.. maar over zijn verdere klachten nog veel onduidelijk..

Zaterdag als mijn pa het aan kan.. gaan we kijken voor een knalrode menwagen :D
Concourswagen is ook al zo goed als besproken door vriendin :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:29

Manon (millanka) mocht op de terug weg met tom ook even wat sturen :)
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:33

ego-post: tweewieler is opgehaald. Hij ziet er super uit. Hoop alleen dat het stuk waar de pony tussen moet breed genoeg is. Maar dat een beetje neer buiten buigen zal wel kunnen zeker.

Morgen foto's, hopelijk met een pony er voor :-)

Alleen een dikke tegenvaller: er is al een beetje lak af. De bescherming op de buis van de aanhanger is blijkbaar niet schuurbestendig genoeg en is dus onderweg doorgesleten. Beetje lak aan de onderkant van het lamoen eraf.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:57

Leuke pup zeg!! Ik ben dol op staffie's.
Wat zonde van het nieuwe karretje b485!

Zie nog een erg mooie foto van fifi, wat een gaaf tuig zeg :D:D

@ Ollie hee hier ook! Gezellig, jammer dat je weer gaat :(
Fijne vakantie, dikke knuf!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:32

@ Rivaldo: sterkte met je pa
@b485: balen van je nieuwe wagen. Kunnen zij niet wat lak bijleveren?
@SL: leuke hond!!
@Nouvel: mooie foto's
@jouke: fijn zo'n lekker ritje
@ollie: gewoon langs komen hoor!
@marianne: fin dat je vooruitgang merkt.
@tallechie:inderdaad maar even rustig aan doen

Ik heb gisteravond heerlijk ohz gereden met Rembrand, was naar verenigingsles en hij ging heel fijn. Hopen dat hij zaterdag ook zo voor elkaar is!! Ik ga het zo, als zoontje naar school is, thuis weer verder oppakken (althans dat hoop ik ;) ) Amerigo heb ik gisteren weer even voor de kar gehad, ging best aardig. Vandaag gaan we even longeren en hopelijk zoontje er ook nog even op.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:38

Ollie: je bent gewoon welkom hoor :D

Lekker dat je onder het zadel met rembrand heb kunnen rijden :D

Vandaag hebben tommy en tabor lekker vrij en ga ik even met mijn eigen knollies aan de gang :D.. Denk even laten rennen in de bak :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:42

@ ollie fijne vakantie !!!
@ sander lotte gefeliciteerd leuke hond mijn broertje heeft er ook 2 kyra en spike
@ b45 ben benieuwd naar foto's van pony en wagen !!

Hier gaat het ook weer goed Ferro loopt prima en ik mag over naar 1 zakje pijnstiller per dag dus hopen dat het dan over is. Remko heeft de pony gekocht en we gaan hem vrijdag ophalen en dan mogen we hem hier door onze eigen DA laten keuren. Er volgen snel nieuwe foto's denk ik !! Vanmiddag marathon met Robijn ben benieuwd ga eens proberen wat meer snelheid te maken dat kan hij nu wel.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:05

b485 schreef:
ego-post: tweewieler is opgehaald. Hij ziet er super uit. Hoop alleen dat het stuk waar de pony tussen moet breed genoeg is. Maar dat een beetje neer buiten buigen zal wel kunnen zeker.

Aha ik zal eens naar stal gaan om je nieuwe aanwinst te bewonderen ;) Trouwens @nouvel en rivaldo: onze koets is geen tweewieler maar marathonwagen :)

Leuke pup SL.

Nouvel mooie foto's en inderdaad prachtig tuig!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:14

@ Laura: de (vorige) eigenares was ook erg blij dat wij haar wilden. Ze is veel te verliefd op het beestje om haar aan vreemden te verkopen, daar zou ze niet kunnen aankomen wanneer ze wil, hier mag ze op elk uur van de dag (zelfs dagelijks) komen kijken. Wij hebben hier een grote tuin, ze heeft nog een vriendinnetje erbij en ik steek er heel veel tijd in.

Balen zeg van je vader, hopelijk is hij snel weer beter! Dan kan je ook gaan kijken voor je nieuwe menwagen..
Veel plezier met Rivaldo en Tum vandaag!

@ babs: leuk dat je tweewieler er is, maar jammer van de lak.

@ Yuri: bedankt! Ik ben er sinds gisteren ook dol op :Y)

@ tine: super dat je goed hebt gereden met Rembrand!

@ Maisie: het zijn toch leukerds hé? :o Ons hondje heet Zhora.
Op 3 uur tijd liet ze me niet meer met rust, ze volgt me overal.(mijn zus en ouders kunnen haar weinig tot niets schelen)
Gisteren moest ik mijn vriend even gaan halen met de auto, Zhora zag dat ik weg ging (er was volk thuis dus ze was niet alleen) en toen heeft ze zich door de poort gewurmd (wat best wel onmogelijk is) en is ze mij proberen te volgen. Gelukkig hadden de buren het gezien en zijn ze hier komen aanbellen om het te melden. Ongelofelijk hoe snel zo een beestje zich kan hechten aan iemand! <3

Wat goed dat Ferro weer beter loopt! En gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop! *\o/*
Succes met de marathon met Robijn!