[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:33

Wat maak je me nou keona -O- . Nou ja, dan moet ik als, in limboland wonende, allochtoon uit het westen de zuidelijkste provincie maar verdedigen :)F :D .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:22

Gem schreef:
Wat maak je me nou keona -O- . Nou ja, dan moet ik als, in limboland wonende, allochtoon uit het westen de zuidelijkste provincie maar verdedigen :)F :D .

Ja sorry zo veel weekende en dan pakken ze dat weekend.want de datum die ze eerst hadden kon ik wel.dus nu moet jij limboand verdedigen,maar weet dat dat goed gaat komen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:33

Ik was al bang dat het samen met een menweekend in Eindhoven zou komen, maar gelukkig is dat een week eerder.

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:06

Mooie foto's Linsa, ik zal je een PB sturen. Zou ik dan het grote formaat via Wetransfer kunnen ontvangen?

Onstwedde en Hellendoorn starten we nog maar Teteringen niet. Dan is het tijd voor andere activiteiten en gaan de duur trainingen even op een laag pitje. Dan zijn ze weer op orde om in de winter te starten voor Ysselsteyn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:19

Nu ik de knoop dan toch doorgehakt heb, wil ik wel wat meer info (of een link naar een website waar ik dat kan vinden) dat ik niet zo snel op de beschikbare sites kan vinden :P .
- Beenbescherming toegestaan?
- Menzweep mag in de koker? Reglementen zijn niet duidelijk of de menner de zweep in de hand moet houden. En indien de zweep in de koker staat, mag de groom deze eruit halen tijdens de rit?
- Mag een telescoopzweep in ingeschoven toestand op de wagen staan?
- Mogen de leidsels / kinketting door de groom versteld worden tijdens de rit (niet zijnde op groom/vetkeuring-punten)?

En wie heeft nog tips and tricks? Ik zag die afgeknotte driehoek al in de reglementen :x .

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:42

Ja hoor Barney1978, dan stuur ik ze met WeTransfer!

Hier probeer ik weer wat kilo's eraf te trainen (bij de pony's dan he..), maar ik loop heel erg tegen het feit aan dat ik te graag en te veel in één keer wil. Ze zijn echt moddervet, je kan ze rollen. Conditie is echt 0,0 omdat ik het zo druk gehad heb de laatste tijd.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met de training.. wat voor schema handig zou zijn. Nu rommel ik wat aan terwijl ik mijn hart vast houd wat betreft de hoefbevangenheid..

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:55

Gem: beenbescherming is toegestaan
-Menzweep mag in de koker, raak je hem kwijt dan moet je er wel voor zorgen dat iemand hem onderweg alsnog aan je komt brengen zoals bijvoorbeeld een reserve zweep.
- telescoopzweep weet ik niet
- ja groom mag dit onderweg verstellen en dit mag ook op groom punten mits jij maar niet van de wagen gaat

Linsa ik heb een schema voor je, ik geef je mijn mailadres en als je dan antwoord krijg je hem toegestuurd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:56

Gem schreef:
Nu ik de knoop dan toch doorgehakt heb, wil ik wel wat meer info (of een link naar een website waar ik dat kan vinden) dat ik niet zo snel op de beschikbare sites kan vinden :P .
- Beenbescherming toegestaan?
ja. Maar wordt vaak wel warm aan de benen
- Menzweep mag in de koker? Reglementen zijn niet duidelijk of de menner de zweep in de hand moet houden. En indien de zweep in de koker staat, mag de groom deze eruit halen tijdens de rit?
zweep moet op de wagen aanwezig zijn maat hoeft niet in de hand
- Mag een telescoopzweep in ingeschoven toestand op de wagen staan? ja
- Mogen de leidsels / kinketting door de groom versteld worden tijdens de rit (niet zijnde op groom/vetkeuring-punten)? ja

En wie heeft nog tips and tricks? Ik zag die afgeknotte driehoek al in de reglementen :x .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:01

Ik probeer juist kilo's aan de pony's te krijgen. Ik baal wat van mijn stal. Mag zelf niet hooi bijvoeren en voor mijn idee krijgen ze te weinig, ik mag geen shelter plaatsen en ze mogen ook niet de hete uren op stal en er is geen schaduw in het land. Het water komt uit een bron en bevat voor mijn idee teveel ijzer. Bah.... toch rustig kijken of er iets anders is maar ben bang dat het dan minder weidegang wordt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:02

Thanx!
Nog even één vraag herhalen: mag de groom de zweep uit de koker halen? Ik maak hier nogal eens mee dat de zweep achter een tak dreigt te blijven hangen als die in de koker staat. Ik (als bijrijder achterop) moet geregeld de zweep redden, anders breekt hij af.

oei napie, je mag daar niet veel :n

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:04

Gem: tips and tricks, wat wil je graag weten?

De pulp heeft mijn pony's erg goed geholpen om de turgor goed te houden, ondanks de afstand en warmte.

Trainen doe je altijd eerst in afstand opbouwen, pas als de gewenste afstand goed gaat kun je de snelheid omhoog trainen.

Rij met iets van een GPS of dergelijke, dan weet je precies wat je aan het doen bent en of je je aan je doel houdt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:04

Een groom mag dat doen ja

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:05

Helaas eten mijn pony's geen pulp. Ik heb ze nog nooit hun neus zien optrekken voor iets maar wel voor pulp. Is voor deze week ook wel goed om extra vocht te geven

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:07

Okee, thanx!

Tja, tips and tricks, de dingen waar ik zelf niet bij stil zou staan :o .
Is een extra groom op de verzorgingspunten in klasse 1 al nodig?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:12

Meestal niet. Beetje afhankelijk van het weer. Als koelen echt nodig is dan is het handig gezien je niet teveel water op de kar wil meenemen ivm het gewicht. Ik heb alleen mijn laatste klasse 2 en klasse 3 met groompunten gereden met een groom in de auto. Was wel luxe.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:19

Klotsende jerrycan achterop moet je zelf ook van plassen :x

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:19

Gem schreef:
Okee, thanx!

Tja, tips and tricks, de dingen waar ik zelf niet bij stil zou staan :o .
Is een extra groom op de verzorgingspunten in klasse 1 al nodig?

Nee vind ik niet

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:21

Ik heb ook geen groom in de klasse 1 gehad toen ik net startte. Maar we hadden wel zo'n vijftien liter spuit mee op de wagen, in het staptraject koelden we ze vanaf de wagen. Later is mijn broer de vaste groom geworden en heeft ook in de klasse 1 onderweg gestaan. Ik heb het als prettig ervaren, het is niet perse nodig.

Barney en Pip krijgen inderdaad deze week ook pulp ivm de warmte. Maar ik heb het ze leren eten door te mengen met muesli en dit af te bouwen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:26

Als ik spuit vanaf de wagen, denk ik dat het staptraject een galoptraject wordt :D :') _O-

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:01

Hahahaha ja ,dat moet ik hier ook niet proberen. Madam is niet erg op water gesteld.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:29

LinSa, ik had nummer 152. Mooie foto's heb je gemaakt.

Wat vervelend Napie, dat geeft je vast geen fijn gevoel.

De paarden gaan bij ons vanaf morgen tot uiterlijk 11 uur naar buiten en dan weer vanaf een uur of 6. Er staan er ook een heel deel 's nachts buiten. Het wordt gewoon niet leuk warm, bah.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:30

Wij staan midden in het bos... gelukkig veel schaduw.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:33

Ik heb 2 kannetjes van 5 liter op de wagen met emmer en spons.ik bied ze eerst aan om te dringen drinken ze niet worden ze gedouche/afgesponsd.voor mijn pony,s heb ik echt genoeg aan die 10liter.
In ysselsteyn had ik geen mee enkel een lege emmer,er was halverwegen een waterpunt waar ik heb gekeken of ze dorst hadden dat hadden ze niet.ik koel echt alleen als het warm is gewoon omdat me dat lekker lijkt onze hartslag is altijd goed,dus daar hoef ik jiet voor te koelen.

Ik weet niet of jou paard graag drinkt onderweg maar het is fijn om het hem te kunnen aanbieden,dus eventueel 5liter mee pakken,en denk je dat je wel moet koelen moet je misschien iets extra mee pakken.

Ik zelf koel niet bij koude tempraturen,haha ik koel als het voor mij zwem weer is

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:39

Die van mij is niet zo'n drinker. Neem dus meestal wat slobber + elektrolyten mee.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:56

Ja dat kun je ook tussen door geven maar moeilijk met bit ik doe dat dus na binnenkomst voor dat je op nieuw moet keuren je hebt dan toch 30min de tijd.ik ken je paard niet dus weet niet of je dan genoeg aan die 5liter hebt.heb je kleine kannetjes anders kun je er lenen.en je moet naar het weer kijken succes