[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:27

vhu, ziet er mooi uit, is pony Linksvoor nieuw ?....beweegt en reageerd toch tikkie anders als de andere 3... gaaf span hoor ! knap gestuurd.

Baudyh, zaterdag wedstrijd, leuk vooruitzicht ! succes alvast.

Avaluna, sorry..geen ervaring mee..wel met de honden..die slopen dat direct...hahaha..hier aan de andere kant van het dorp heeft iemand ze voor de loopstal van een paar jonge pinken, dat gaat erg goed volgens mij...

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:20

Avaluna: Jortje blijft nog maar even haha (al is voor goed geld alles te koop, dus als je de staatsloterij gewonnen hebt ;) ) Verder geen ervaring met tochtstroken, volgens mij komen die hittepetitten hier dan nooit weer buiten...
Tine: balen van je hand zeg! Wel fijn dat je even hebt kunnen wandelen, al is het safe in de bak.
Baudyh al een hele wedstrijdplanning, fanatiek!
Marjola echt wát een toffe wagen, staat goed hoor! Veel plezier ervan.
Aks haha die Diddle, brave poown!
LS fijn dat Bambi verkocht is. Als rijpony of aan een welshliefhebber? Ben ook wel benieuwd waarom ze weg is. En volgens mij is je nieuwe pony Wiekslag's Claret of niet? Hij is idd veel gewisseld van eigenaar dan, volgens mij weet ik al 2 mensen bij wie hij gewoond heeft...
Over mennen in de bak... toen ik destijds nog mende was de bak daar ook te zwaar om lekker in te rijden. Ik reed 's zomers in het weiland, en 's winters op de club. Vaak mende ik maar 2x per week, 1x longeren en 1 a 2x per week oh zadel met een kindje.

Mijn minivakantie zat erop, dus gewoon weer aan het werk geweest. Flinke chaos, leuk zo 5 dagen vrij... Maar we hebben het weer overleefd :D Straks maar es richting stal...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:21

^) ik kan weer geen filmpjes kijken... ^)

Dids heeft trouwens sinds een weekje een paar snotoogjes... Ik denk dat het zo ongeveer begonnen is sinds ze ook weer hooi krijgen.. Ik weet niet of dat samen kan hangen? Zou dat vanzelf overgaan of zou ik moeten gaan uitwassen?
...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:21

Linksvoor staat Wicky (op de oude plek van Rattan), is halve hackney en hij heeft nog niet zoveel indoor ervaring. Was ernstig stresskipje die eerst alleen maar dressuur en vaardigheid heeft gelopen maar is afgelopen jaar stuk wijzer geworden en ontpopt zich als zeer dappere pony.

Avaluna hier geen ervaring met die tochtstrips maar heb van anderen begrepen die ze wel gebruiken dat ze erg goed werken op (loop)stal.

Flinke planning Baudyh *\o/* hier willen we ook elke maand iets wedstrijdachtigs doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:29

vhu, ik vind wel dat wicky mooi in 1 tempo doorloopt, dat heeft hij dan toch al bereikt en die ervaring komt vanzelf, hij blijft wel dapper doorlopen ! leuk dier hoor !
toch goed gezien dus..haha..
aks kan geen filmpjes bekijken..
snotogen...ik maakte dat altijd schoon met afgekoelde gewone thee...was het zo over..
royal weer aan de bak na 5 dagen vrij...chaos opruimen...haha..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:47

Ava wel ervaring met de tocht strippen ( verkoop ze zelf) in Duitsland word het veel verkocht op bv de stal met het buitenverblijf te scheiden. Werkt goed hoor.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:48

Ik heb 2 jaar zonder menbak gereden. Wij lesten gewoon tussen de velden in het bos: "Vanaf die boom middendraf en bij dat hek terugnemen in arbeidsdraf" :D . En bij het natuurinfo-centrum heb je een mooi parkeerplaatsje waar je voltes kunt rijden om een stel grote keien, dus daar veelal stelling, buiging, nageeflijkheid. Verder liep ik de B/L proefjes gewoon een aantal keer in de 20 x 40 bak, want die is voor het mennen niet fijn.
Toen kwam de wei in het bos waar we een 80 x 40 ring uitgezet hadden en tussen de Schotse Hooglanders reden. Het was helaas wel een half uurtje stappen naar de wei, met bovendien een wildrooster (afstijgen, hek open/dicht doen) en weer een half uurtje terug.
Nu dan dus de grote menwei vlakbij stal, met daarin ook een lekker hard stuk zand van 80 x 40 afgezet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:56

@Aks komt het niet gewoon door de wind? Het waait al een week of twee, drie regelmatig erg hard en dat doet het meestal niet in deze tijd van het jaar. Anders even masker opdoen? En idd schoonmaken met koude thee.

Om menwagen en trailer plus poown tegelijk te kunnen vervoeren (en dus fatsoenlijk op wedstrijd te kunnen zonder tig kilometers met heen en weer rijden of benzine voor twee auto's) ga ik weer bij mijn buurman een VW pick up huren. Maar dan moet ik van die oprijplaatjes hebben, iemand enig idee wat voor platen ik het beste kan kopen :7 ? Een keer eerder zo de menwagen vervoerd, maar toen heeft de vorige eigenaar hem er met de heftruck opgezet :P is niet overal voor handen hahaha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:00

betanco even contacten VHU? (zitten in rijsbergen)

masker op doen wil ik liever niet omdat hij er wat jeuk aan heeft en die snotjes aan z'n been probeert te poetsen :')
Heb een beetje het gevoel dat het van binnenuit komt..

Maakt het uit wat voor thee overigens? Ik dacht groene thee of?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:02

Da's een goeie tip Aks, thanks.
Doe het zelf altijd met kamille thee, maar volgens mij kan het met elk soort thee? Ook bij de honden. Ollie heeft af en toe ook zo'n druip oog maar die heeft wimpers die soms de verkeerde kant op krullen :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:06

Ik heb al eh.. aan alle toegankelijke kanten in zijn oog gekeken, vond hij niet heel erg tof, maar er zit niks in ofzo. Gebeurt indd ook wel eens, dan zit er opeens een bos haar onder 't ooglid..

Ik ga morgenochtend thee zetten en meenemen, mag morgen weer werken, kan ik daarna ff langs.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:06

Citaat:
Maisie: ik heb er de ballen verstand van dus wellicht heel domme vraag: hoe kan dat zo verschillen of ze naast danwel voor elkaar staan?

Even reageren. In het 2 span lopen ze heel ongelijk. Buiten heeft ferro altijd een hoger tempo dan
robijn. Dan loopt robijn dus altijd een stap achter ferro. Als ik robijn dan aantik gaat hij wel
mee lopen maar dan gaat ferro weer harder en dat gaat net zo lang door tot het spul aan de
kletter gaat zeg maar.

Wat er dan gebeurd als ik in een binnenbak kom is dat robijn in eens wel mee gaat doen en
de kar tegen ferro aan trekt en die dan weer naar voren schiet nou ja zo gaat het dan maar
door. Als ze voor elkaar lopen hebben ze dat niet en dan hoef ik er ook niet zo veel aan te zitten.

@ LS ik longeer veel en rijd als ik de mogelijkheid heb. Meestal buiten maar heb elke week les
en huur heel af en toe een bak. In de zomer kan ik op de wei rijden.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:10

Huh? Ik was jullie zomaar opeens kwijt? Las altijd mee, maar vond dat jullie opeens zo stil waren.
Maar ben er weer!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:40

hee peerappel! :D
Wij en stil...
:=

Vandaag paar fotootjes besteld, ga een fotoboek maken met mijn leukste foto's om een overzichtje te houden, en beetje bij te houden of ik vooruit ga met fotografie :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Grote gekke schnauz vandaag :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:00

Goedemorgen.
:+ wat zijn die schnauzers toch maf he ?!
Mijn ouders hebben er ook 1, zo eigenwijs, maar wel lief dier.
Jammer genoeg doen ze te weinig met hem. Zonde is dat.
leuke foto's aks.die bananen doos lijkt heel klein zo.
Peerappel,.....stil hier ? Soms wel wat rustig, naar stil nooit.....

Hier al vroeg op, gevoerd en straks trainen..

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:39

Goedemorgen

Bianca: weer lekker trainen. Zal wel aan de warme kant zijn voor de honden
Aks: mooie foto's weer
PeerAppel: stil hier.. haha Wel raar dat je ons kwijt was
Maisie: bedankt voor je uitleg. Jammet dat het dan zo verschilt waar ze lopen

Gisteren zijn Thabor en Amerigo gemend, vandaag wordt Rembrand gelongeerd.
Zoonlief heeft gisteren voor t eerst met de grote kruiwagen uitgemest. Niet helemaal vol natuurlijk, maar wel meer dan in zijn eigen krui, scheelde hem veel heen en weer lopen. Tophulp is het <3

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:50

Aks, mooie foto's weer! Ik dacht al dat er iets mis moest zijn, normaal zijn jullie niet echt stil... :+
Biancacoo, veel plezier met de training!
Tine, aah wat lief dat je zoon je helpt!

Ik heb niet zoveel bijzonders, school is weer begonnen namelijk. We hebben wel over 3 weken weer wedstrijd. :) Onderling op dezelfde plek als vorige keer.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:16

Goedemorgen allemaal
Wat gaan jullie weer hard! Zag mooie foto's van nieuwe wagen voorbijkomen en nieuwe onderleggers, amerigo, schnauzer, mooi filmpje van het tweespan..... en de rest die ik vergeten ben. Bianca weer lekker aan het trainen en Tine's hand waar het nog niet goed mee gaat. Leuk VHU dat Hero het zo goed doet. Voor de rest ga ik even met de anderen mee...
Hier erg druk met van alles en nog wat. Vond het tijd om de woonkamer eens op te pimpen dus heb wat zaken veranderd; zelf een smalle sidetable van 2 meter achter de bank getimmerd met daarop de enorme spiegel die ik van mijn oma had maar nog altijd lelijk bruin was. nu geschilderd in lichtblauwig en doorgeschuurd om het weer oud te laten lijken. Helemaal leuk, ook meteen wat potten en vazen in die kleur geschilderd en de kast in de hal wit gemaakt; die was donkerbruin. Dus even heerlijk wat anders. Soms heb ik dat nodig.

Ik men eigenlijk altijd buiten bij gebrek aan een goede bak en weides die te nat zijn. Hoe krijg je een bak harder?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:00

@Annemie: klinkt als superleuke veranderingen! Hier heb ik gevraagd voor goed stevige zandmengeling in de bak voor het mennen. Er is in Duitsland ook een bodemverbeteraar (is een vloeistof) verkrijgbaar die je kunt gebruiken, bevriest het ook niet, maar dat zal wel prijzig zijn.

@Aks: ah, wat lief! Heb laatst heel artikel gelezen over traanoogjes, ga het nog even opzoeken, ben de tips weer vergeten :o .

@Baudyh: en welke dikte en breedte zijn aan te raden? Wil idd in de inloopstal, maar ook in de box, als dit genoeg tegen houdt in de box kan het oudje ook gewoon altijd lekker in- en uitlopen.
Nou zal dit in de box wel qua wind, want daar is een overstek van 2 meter, inloopstal, ben ik benieuwd hoe dit gaat met die lamellen...

@Royal: hahaha, gelukkig is loterij niet altijd nodig, want ik speel niet eens mee :') . Is ook een mooi kleurtje e.d, maar ik ben even klaar met zoeken, heb geweldig goede d-pony's gezien die allemaal heel wat gepresteerd hebben op het hoogste niveau, toen we een leerpony voor dochter zochten, alleen was het goed door de keuring komen telkens een probleem. Heb een heel, heel leuke pony staan, Romeo :D en dan ook besloten om hem door te laten rijden voor dochter en dan over een paar jaar gewoon wat leuks jongs bij een fokker te halen, dan is dochter een stuk verder en op een d kan ik zelf ook nog wel ;) . Maw plan om voor 1 keer veel geld voor een goede pony te gaan betalen is van de baan, we maken zelf wel wat goeds van pony met potentieel ;) , we hebben hier ruimte genoeg voor wat jonkies.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:59

Goedemorgen allemaal.

Daar ben ik ook weer eens.
Iedereen nog de beste wensen. Dat dit jaar maar een heel mooi jaar mag worden voor iedereen!!

Als jullie het niet erg vinden, sluit ik me voor nu weer aan bij alle samenvattingen van de afgelopen dagen en lees is vanaf hier weer mee.

Ik zag in ieder geval mooie foto's voorbij komen van paardjes en hondjes. En filmpjes. En las iets over een reinigingskuur die goed aansloeg. En zag ook al een wedstrijdplanning voorbij komen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:21

avaluna, dat is gaaf zo'n jong diertje opzoeken en op laten groeien en dan verder opleiden, en romeo is idd errug mooi !!
annemie druk bezig geweest, klinkt goed !
wij hebben een rijbak waar veel leem door het zand zit, word de bak mooi hard van..maar ook wel meer ondoordringbaar voor water, dat blijft er dus op staan, omdat onze bak schuin ligt liep het water er altijd af, goed te slepen..
leuk onderlinge wedstrijd peerappel, onder het zadel of voor de kar ?
en idd zoontje hier ook weer naar school.

Tine,idd wat warm voor de honden, dus de afstand ingekort en 1x gestopt om ze water te geven.
nu weer thuis, en we hadden bij de achterdeur onhandig wat kleine kennels staan waar ze in konden als ik thuis ben....die heb ik vanmorgen uitgebreid, en netjes gemaakt, nu hebben ze lekker grote rennen waar ze als het droog is lekker naast het huis kunnen liggen, gezellig dichtbij.
anders zitten ze achter in de stal 40 meter verderop..zo vervelend vind ik dat..nu zitten ze naast het keukenraam en slaapkamerraam.
fijn dat je zoontje zo goed helpt !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:18

Ava je hebt pb!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:05

Zo ik heb me voor de rest van de week maar ziekgemeld. Ben werkelijk zo vreselijk moe echt niet normaal. Van de week ook maar even bloed laten prikken of zoiets pfffff.

@Avaluna leukste wat er is, jong dier opleiden tot een leuk paardje. En wat je zegt, je kunt er eventueel zelf ook nog op. Leuke plannen hoor :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:29

Pfffffffffff stress hier. Jurylid voor komende zaterdag belde af. Voor haar natuurlijk nog veel erger gezien de reden, maar hier ook niet fijn. Gelukkig heb ik een ander slachtoffer gevonden, nu nog nieuwe protocollen printen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:11

Vhu...Beterschap, niets aan, ik weet hoe het voelt, hier ook nog niet fit..
tine, dat is stress....gelukkig heb je een ander jurylid gevonden !