Mijn eerste sulky was een sulky uit de mini-draverij. Ideaal qua gewicht, hij trok hem zo het hele bos door. Echter niet erg ideaal qua vering (0,0). Hij is natuurlijk bedoeld voor een vlakke baan. (Plus geen zweng dus met de strengen ook niet ideaal...)

Toen kwam er een cavaletti... Echter ondanks dat hij die ook makkelijk trekken kon, paste hij er maar net voor maar niet ideaal af te stellen, plus vond ik hem idd ook niet zo stabiel... :/ (let even niet op de broek, die zit normaal wel netjes vast door het oogje maar heb daar even geen duidelijke foto's van de zijkant van)

Vervolgens dacht ik het afgelopen augustus maar eens echt goed te doen en een nieuwe excellent aan te schaffen:

Pony staat er mooier voor en hij was ook best redelijk goed in balans te krijgen. (Op de foto nog niet helemaal goed afgesteld, nu beter maar heb daar even geen foto van). Alleen nu ben ik ermee gaan rijden... en omdat deze sulky natuurlijk toch een stuk degelijker en van betere kwaliteit is, is hij natuurlijk ook een stukje zwaarder. En nu trekt mijn pony dat prima over de weg, dan kan er zelfs nog iemand naast me. Echter in het bos (waarbij ik wel altijd alleen ga!) trekt hij hem maar moeizaam en is hij eigenlijk gewoon te zwaar. Dit vind ik echt vreselijk jammer want ik vind deze sulky echt fantastisch! En voor op de weg en voor wedstrijden is hij ook zeker uitermate geschikt! Alleen ik wil heel graag ook het bos in kunnen met mijn pony dus ik denk dat ik toch ga overstappen op een HCA (eenzitter)... Heb de excellent met pijn in mijn hart dus maar weer te koop gezet...