[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:56

Ik kan alleen mobiel posten...
:/

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:22

das wazig aks...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:26

Aks: das lastig, denk ik (heb geen mobiel die dat kan hahah)
Janouk: :(:)
Ollie: dat soort acties durf ik nu echt even niet. Veel te glad hier. Dooit nog steeds niet echt. Alles is nog wit en nu ook mistig.
Tallechie: fijn dat het meeviel
Ollie: te veel te doen. Hoe herkenbaar ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:36

Ollie lekker filmpje!
Beterschap voor Janouk!
Tallechie ondanks vele geinteresseerden toch maar 2 kijkers gehad.
Maisie alvast succes met wedstrijd en andere wedstrijdgangers ook!
Tine nog wat kunnen doen met de paarden?

Ik ben met bijrijdpaardje naar de binnenbak van de vereniging gereden. Eigenaresse ging mee met de scooter. Paardje was alweer 2 jaar niet in een binnenbak geweest, maar was heel braaf. Wel wat gespannen, maar geen gekke dingen en heb lekker kunnen rijden.

Straks een kraamfeestje en vanavond etentje en dan is de dag alweer voorbij!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:44

ik weet nu waarom brutus zo snel en wendbaar door de hindernissen gaat :)*
poeltje met peppie gaat ook al zo snel(dezelfde training thuis als brutus?) +:)+
raar idee dat het aan de andere kant van nederland glad is...en hier NAT
gelukkig druk met werk en de heren weer een mooi kerstkapsel geven en leuk kerstpakket gekregen: dienblad met chocolademelk,mokken,gezellige kaars in glazen pot,kerstgeurstokjes.....en envelopje :$

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:26

das leuk HT :))

mijn baas geeft al jaren geen pakket meer,
deden verloting onder alle werknemers,
3 ervan kregen kort reisje dan |o

manlief kreeg van zn baas flesje rode wijn mee, kerststol en enveloppie :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:40

-O- stomme regen de hele dag al -O-

heb knollie maar appeltje gebracht,
hij was nat, dan kan je niet poetsen en aan hobbelen denk ik niet eens,
brrr
op stal 2 roomboter banketrondjes afgegeven,
bakkie thee gedaan..
en verder, tjah...balen van het weer -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:56

Wat een heerlijk bokkende Brutus en die korte pootjes van Hans :')
Poeltje strak door de bocht 8-)

Hier even bijkom-dagje ... gisteren ging het met ons alle drie helemaal niet allemaal ;( en |(
Vandaag erg hard gewerkt bij de stal, stalletjes helemaal leeg gehaald, nog met stro, hooi en voer gesleept en paard/poown soort aquatraining gegeven in de bak (lees: los gehad in bak, training geven ze zichzelf dan a la Brutus/Hans), wat is het allemaal nat zeg -O- .

Zoonlief is nachtje aan het logeren bij vriendje en manlief en ik halen zo Chinees op en gaan gewoon beetje duf bankhangen, heerlijk.

Oja, voor de mensen die graag lucerne voeren, Mijten heeft nu zakken met lucerne waar ook zemelen doorheen zitten. Dus dan heb je direct de juiste Calcium verhouding door die zemelen, hoef je niet apart slobber te doen of zoiets. Wonderbaarlijk: Bente eet het (vaker lucerne geprobeerd maar ze vrat het nooit :+ ) Bij mij krijgen ze nu dus vrijwel geen brok meer (per keer handje over voer), 3x per dag halve emmer lucerne mix plus wat wortels en voor het idee af en toe wat slobber van senior priores plus dan naar behoefte hooi. Ze glimmen als een spiegel en zijn mooi vol *D plus heel energiek en vrolijk :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:13

@Janouk: heel veel beterschap voor HRB :(:)

@Ollie: hahaha, wat leuk. Bruutje is natuurlijk super, maar ik vind Hans ook echt geweldig <3 . Hier krijgen de mannen geen halsdekens meer, want die gaan altijd stuk :D

@Poeltje: gaaf! Veel succes, morgen!

@VHU: kan me voorstellen dat jullie even bij moeten komen :(:) .

@Frensie: fijn dat het paardje braaf was in de binnenbak.

Hier heel erg druk geweest, maar wel op een fijne manier.
Harstikke nat, ook hier.. -O- , vannacht hebben ze gewoon lekker buiten gestaan, vanmorgen rijbak mooi droog, maar daarna vrijwel de hele dag regen, regen en nog eens regen... Zo maar naar binnen halen.
Eten is zo klaar, dan de beestenboel verzorgen en de keuken opruimen en dan ga ik ook lekker een filmpje kijken op de bank.
Morgen nog flink aan de schoonmaak, nog een toetje uitproberen en wat kookvoorbereidingen voor maandag, 's middags springles. Dochterlief had trouwens nog geluk, kom ik net bij de drogist, zijn alle Schleich-spulletjes met 20 procent korting, kon het niet laten wat paardjes mee te nemen :o , kunnen nog mooi onder de boom :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:20

Dames, hier een dolgedraaide supermarkt tut... Mensen zijn echt gestoord voor kerst. Het was vandaag alweer zooooooo druk!! Nog 2 dagen bikkelen en dan 2 dagen vrij, heerlijk!!!

Tallechie, wat stom van de verjaardag. Wij vieren eigenlijk ook nooit verjaardag. Maar nodigen dan spontaan een aantal mensen uit om te bbqen, altijd gezellig.
Paarden aqua training bij VHU, altijd goed. Dat mijten voer is hier volgens mij niet te krijgen helaas.
Gek om te lezen dat het bij TIne ijzelt, terwijl het hier zeik weer is... hihi.
Het fillmpje van ollie kan ik niet zien, maar we hebben al de hele week kuren met youtube hier.
Beterschap voor Janouk!
Oja, ik heb de pony sinds gister van de metacam afgehaald en op buut gezet, ben benieuwd of het haar helpt.... Wel een drama om de buut naar binnen te krijgen zeg, jek!

Ik ga nu eten maken en dan doe ik niks meer!! (nou ja, vanavond laat natuurlijk wel nog even de paarden knuffelen en hooi geven) Misschien wel even lekker in bad bubbelen, maar veel meer word t niet.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:24

@ ips ik deed buut altijd mengen met appelmoes en dan in een spuit met grote opening.. later was spuit niet meer nodig pony vrat het zo op.. weet niet of dat voor jou ook helpt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:39

*blij*

heb maar eens ff serieus nagekeken of ik nog met enkel B mn trailer mag rijden als de regels aangepast zijn half januari,
ennuh....yes!
nog steeds geen E nodig, yeahh

*\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:33

bicci schreef:
*blij*

heb maar eens ff serieus nagekeken of ik nog met enkel B mn trailer mag rijden als de regels aangepast zijn half januari,
ennuh....yes!
nog steeds geen E nodig, yeahh

*\o/*

Hoe kan dat dan? Je zit met maximale massa's, dan kom je met auto en trailer toch al heel snel uit boven de 3500 toch? Of wordt dat gewicht aangepast?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:39

onze trekwagen komt op 1900 en de max trailer is 1300, samen minder dan 3500

:D

edit, voorheen gingen ze uit van leeggewicht trekwagen, die moest dan weer hoger zijn dan de max vd trailer.
wat samen niet meer dan 3500 mocht zijn.

nu gaan ze uit van max gewicht trekkend voertuig en max trailer dat samen niet meer dan 3500 mag zijn.

dus blijven in de goede gewichten hier :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:36

Lanouska bedankt voor de tip, ik heb het vanmorgen met de spuit gedaan. Maar dan verlies ik naar mijn idee veel. Ik heb er vanavond slobber van gemaakt, dat ging beter.
Van trekgewichten niet echt verstand, heb bijna 8 jaar mijn E. En met mijn bus kan t ook niet anders haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:02

Goedemorgen,

Wie doet ermee waterpoloen???? Mijn bak is er wel geschikt voor, of de wei......

Dus zo maar met de 2 grote jongens naar de binnenbak. -O-

Wel lekker uitgeslapen. We werden allemaal pas om 9 uur wakker. Heerlijk.

Leeg gewicht van mijn trailer is al bijna 1100, maximaal 2800 geloof ik. Dus dat zou ik niet redden. Maar heb gelukkig al heel wat jaar mijn E. Hoef ik nooit te rekenen of het wel mag of niet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:04

hier wil ik de kippen zwemles geven vandaag -O-

snert regen..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:24

Hier ook alles super nat, blegh!
De labjes zijn meegeweest naar stal en andere stalgenoten hadden honden ook mee. Liepen 5 labradors rond en 1 Setter, lekkere boel dus, haha. Nu liggen ze lekker te maffen.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:27

Hier ook al de hele tijd regen -O-
Ik hoop dat het even ophoudt, zodat ik toch nog aan het werk kan met Luna...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:26

Ik ben net uit bed. Hier is het wel droog achtig. Gisteren gingen de laatste om 4 uur weg maar
was wel gezellig.

E rijbewijs heb ik ook al weer een poosje.

Gisteren nog voer gehaald voor de paarden. Toen ze nog heel even buiten gehad en de stallen gemest.
Maar wat een triest weer zeg !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:35

Mogge,

Kamer van zoonlief is net klaar en van behoorlijk kleurig behang voorzien *\o/* , nu snel spullen inpakken en richting De Ronde voor de kerstindoormarathon {:) , ffies omschakelen... in andere modus zien te komen :+ ...., erg sterk deelnemersveld. Detoppers van Zeeland doen allemaal mee (behalve Maisie) 8-) en het is een parcours met erg lange lijnen wat dan zeker met een kleine pony niet in mijn voordeel is ;) , maar goed ik vind het al gezellig om ffies met iedereen bij te kletsen en meer als onze best kunnen we niet doen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:31

Ollie: veel succes en natuurlijk ook veel plezier
Maisie: inderdaad triest weer zo...
Bicci: en, doen de kippen al een mooie schoolslag

Vanmorgen met Thabor en Rembrand dus naar binnenbak geweest. Maar mijn lichaam kan het helaas echt niet aan om er 2 achter elkaar onder het zadel te rijden. -O- Snertlijf Toen ik weer thuis kwam was het even droog, dus Thabor werd weer gezadeld, Amerigo ook en de heren hebben hier samen een kort buitenritje gemaakt. Ondanks flinke wind ging het erg goed (gelukkig, ik vond het best spannend. Ok, zoon heeft al veel buitenritten gemaakt. Over hei en strand, maar dat was met manegepony's. Amerigo heeft al heel lang geen buitenrit gemaakt. Maar het ging super goed.

Nu even naar bed, ben zo vreselijk moe. De nieuwe katten zitten inmiddels op de deel, dus kan de logeerkamer goed gaan schoonmaken en zien dat ik die kattenstank weer kwijtraak.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:57

de kippen lachen me soort van uit.

agjah...lui op de bank films kijken dan maar..

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:01

Ollie1 schreef:
Mogge,

Kamer van zoonlief is net klaar en van behoorlijk kleurig behang voorzien *\o/* , nu snel spullen inpakken en richting De Ronde voor de kerstindoormarathon {:) , ffies omschakelen... in andere modus zien te komen :+ ...., erg sterk deelnemersveld. Detoppers van Zeeland doen allemaal mee (behalve Maisie) 8-) en het is een parcours met erg lange lijnen wat dan zeker met een kleine pony niet in mijn voordeel is ;) , maar goed ik vind het al gezellig om ffies met iedereen bij te kletsen en meer als onze best kunnen we niet doen :D

hoi ollie veel succes ik kom straks aanmoedigen maar je kan het

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:17

Ollie: veel plezier!
Tine: wat leuk dat ze een buitenrit gemaakt hebben. en balen dat het niet lukte om 2keer na elkaar te rijden...

Toch nog een droog momentje gevonden & een menrit gemaakt :D Halverwege begon het toch wat te druppelen, maar het was leuk!
En Luna was heerlijk vlot :)