[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:28

@avaluna; verplichting.. geen voornemen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:54

Nog even kleine spam

<3
Afbeelding

Afbeelding

Dit was dus op 23 km :+ twee blije muppets op de Veluwe hahaha.

Wat een grappig gezicht trouwens bij het vierspan twee van die stoere stevige mannen (H en G). Zie ik mijn stoere stevige man dus toch echt never nooit niet doen :+
Als een bijrijdster lang niet heeft gereden en ze gaat weer rijden krijgt ze natuurlijk spierpijn....hoop dat ze toch wel doorzet Tine....
**hoor piepje van de oven** lasagna is klaar :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:56

Leuke foto's frensie
Avaluna met een rijbak bezig. Bij ons op stal zijn beide bakken prima voor ohz. voor mennen te zwaar voor de pony. Is nu ook vrij mul. Ik ga vragen of ik met alwyn op het gras mag rijden. Veale trekt er wel door heen.

De les met veale ging prima. Middendraf blijft een moeilijk punt. Hij doet het wel, maar vaak vraag ik te veel en gaat het fout, dus zaterdag maar niet te veel vragen.
Alwyn ging braaf, maar was zwaar dus rondje buiten uitgedraafd met instructeur achterop. zijn van alles tegen gekomen, maar ging super.

Met uitspannen ging het even verkeerd, weet niet precies wat er gebeurde, maar was iets met staartriem, hij begon te bokken en achteruit te slaan. Kon hem nog net houden. Tuig afgehaald en toen was hij weer rustig.

Daarna een vervelend gesprek gehad, kan ik niets over neer zetten hier, via pb meer info.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:57

wow Gave foto VHU.

Ik snap best dat ze spierpijn heeft, maar dan moet je juist blijven rijden. Als ze nu een week stopt en dan weer komt, dan heeft ze weer een week spierpijn. Wordt er niet beter van.

Avaluna, ik zal straks even foto maken en prijs zou ik ook moeten zoeken. Je hoort van me

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:19

@Tine: dat is fijn, bedankt alvast!
Eerlijk gezegd zou ik ook zoiets hebben als ik flink spierpijn heb; van dan kom ik toch even met het paard wat doen en kort rijden, maar goed, mensen zonder eigen paarden, hebben niet voor niks geen eigen paarden, denk ik wel eens... :x .
Maar goed, misschien is ze gewoon wat minder bikkel dan ik en zuinig op zichzelf en komt ze straks wel gewoon regelmatig.

@Tallechie: hoe gaat het met je? Een dikke knuffel iig.

@VHU: oh, wat een heerlijke foto's <3 <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:23

Thanks. Een van die foto's komt bij ons aan de muur. Het markeert voor ons zo duidelijk afsluiting van een tijdperk van en maar compromissen sluiten met hoe ik met mijn paard om wil gaan, nu is het cirkeltje weer rond voor me. De dressuurwedstrijd van zondag is veel minder een 'ding' voor me dan dit. Dit wilde ik zo graag, vind ik zo gaaf om te doen :D

@Tallechie altijd beetje vervelend als je zo rottig eindigt met mennen....misschien zaten er haartjes tussen of net iets te strak gehad of zoiets :? Je kunt evt paar keer zonder staartriem mennen, gewoon alleen broek er omheen, gaat op zich prima. Deden ze bij de stalhouderij wel eens als een paard zijn staart had bezeerd of soms was het daar gewoon soort van beurs dan waren ze er ook heel gevoelig op. Vervelende gesprekken zijn niet fijn :n Bente kan ook heel mooi strekken maar als ik maar iets te veel geef of te veel vasthou gaat ze galopperen of springen of komt erachter, afstemming is soms zo moeilijk :roll:
@Tine eens hoor...wat vervelend voor jullie zoontje...mijn neefje heeft zoiets trouwens ook gehad, met een bepaald 'vezeldrankje' enige tijd was probleem letterlijk en figuurlijk na paar weken opgelost, hoop dat het bij jullie net zo gaat werken (als hij dan weer last had, weer dat drankje en nu is hij 'eroverheen' gegroeid).
@Frensie wat leuk zeg dat het met dit Friesje zo lekker gaat dat je naar buiten gaat, heerlijk he zo'n haarbos voor je <3
@Akshay mmmmm sportschoenen.... >;) is hardlopen dan wel goed voor je rug? Bicci zocht nog een zwempartner poosje geleden :)*
@Ips wat stoer dat je erop zit nu, dapper van je *-:) en jullie huis en al die plannen, helemaal geweldig!

Verder overwegingen over bakken en zand....wij hebben alleen een dakterras :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:47

Aks...aan de sporting..petje af voor jouw....en sterkte..
VHU wat een super super supermooie foto's !!! echt heeeeeel gaaf !!!
Over de bak, wij hebben een mix van leem en zand, heerlijk hard om in te mennen, en goed te slepen om hem vlak te houden, wel rekening mee houden....water blijft er makkelijker op staan, dus vraagt wel meer onderhoud om hem wat bol te laten liggen zodat het water eraf kan..maar verder perfect om op te mennen en rijden !
update-je....airbrush van missy..
Er is weer een kleurlaagje opgebracht....lijkt toch weer heel anders..neusje grijs....wat meer haar hier en daar...en ze kauwt op een hapje gras...maar die moet ik nog maken.hahaha..

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:49

Hier dan 2 foto's van onze bak.
We hebben hem gekocht bij Megatop, prijs kan ik zo even niet terug vinden (manlief heeft administratie in zijn pc) Ze waren wel duurder geworden vorig jaar, omdat de vraag enorm was toegenomen. En aanbod van goed hout was gedaald. Maar ze hebben website.

Afbeelding

Afbeelding

Tallechie: pb staat altijd open he! Of de telefoon

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:58

Tine: dat spul vind ik er nou echt lekker koetserig uitzien :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:02

dat is mooi spul Tine...hoe vaak moet je dat aanvullen/vervangen ??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:06

Tine raar van bijrijdster, desnoods longeert ze hem of gaat alleen even stappen.
Mooie bak hoor.
Bianca mooie airbush hoor
Vhu heerlijke foto's ziet er goed uit.

Ik vermoed dat de broek wat was afgezakt en daardoor staartriem is gaan knijpen, daar houdt hij niet van.
Ik zal wel even kijken wat ik de volgende keer doe.

NOg steeds verkouden en hoesterig, maar heb antihoest opgehaald vanmiddag

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:10

_/-\o_ _/-\o_ allemaal super bedankt voor de felicitaties _/-\o_ _/-\o_

ik heb echt een topdag gehad hoor...
men menritje had ik al met plaatje laten zien...

nu nog mn nieuwe poetskoffer die van manlief gehad heb..
tis er zo 1..
<3 <3 <3 <3

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:19

in 't raze ook bic? :')

@VHU; die afstemming is moeilijk. Maar als die makkelijk was geweest was paardrijden toch nooit zo gaaf geweest? :D
wbt hardlopen. Nee moet niet gaan hardlopen. Krachttraining, aks wordt bodybuilder :P

gave bak tine!Teminste, 't spul dan he :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:38

:)) psies zoals die op de foto staat hierboven (L)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:40

Aks wordt bodybuilder. Jij liever dan ik :o
Bianca: vervangen hoop ik nog jaren niet te hoeven ;) Aanvullen ook niet eigenlijk. Afgelopen najaar hebben we nog een kleine lading laten brengen, zodat ik het met vorst makkelijker had (als je wat dikkere laag hout hebt, dan sleep je bij vorst het spul zo los) Eerste keer hadden we ca 10 cm over de hele bak. Dit hebben we ingefreest, zodat het mooi werd vermengt met het zand. Toen hield ik een dun laagje hout aan de bovenkant over. Ik vind het echt een ideale bodem. Voor ohz, maar zeker voor mennen. Ook springen gaat er goed in. En ik hoef veel minder vaak te slepen als toen ik alleen zand had. De bak op de foto (is vandaag genomen) is al zeker 1,5 maand niet meer gesleept. (laatste keer met de vorst) terwijl ik er iedere dag minstens 1 paard in laat werken.

Nu het zo droog is, geen last van gestuif, bij regen weinig last van plassen, want water blijft goed wegzakken en bij vorst dus ook heel fijn. Maar let op er zit erg veel verschil in houtsnippers. Sommigen nemen net gekapte bomen, takken of iets, halen die door versnipperaar en gebruiken dat. Maar dat rot dus heel snel!!

Nou, ik ga paardjes hun jas aandoen, een kopje thee maken en heul vroeg

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:47

@Avaluna: foei… voltigemeisjes plagen :D
@Frensie: geweldige foto's van de oortjes <3 Was dat ernaast op de fiets als ik het goed begrijp???
@Lanouska: schitterend span, lekker zo'n knalrood kleurtje, ziet er super uit!!!
@Frensie: ook nog met hondjes weggeweest en een hele lieve man die terras mooi schoon maakt :D
@Ipsilonka: dankje, ben er ook erg blij mee (nu m'n rijbewijs maandag nog halen ;-) )
@Avaluna: dankjewel en super vooruitzicht he… ben er ook zo blij mee!!!!
@Biancacoo: ziet een nieuw rechterachterpaard in span bij Lanouska, da's scherpe blik zeg :j
@Aks: hmm, sportschoenen, goed van jou!
@Tallechie: oei, dat was even schrikken met uitspannen met Alwyn en :(:) voor vervelend gesprek
@Biancacoo: die airbrush wordt weer schitterend, blijf het zo onwijs knap vinden, petje af hoor!
@Bic: jij hebt vast de mooiste poetskoffer van ons allemaal <3 Gaaffff en nog felifelifeli *\o/*

aanstaande maandag moet ik om 7 uur 's ochtends al beginnen met rijlessen pffff

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:51

@ PrinsjeH foto's zijn gemaakt terwijl ik erop zit.

Met rijlessen a.s. maandag bedoel je voor je E rijbewijs?? Lekker vroeg... succes!

Biancacoo mooi die airbrush!!!!!

Bicci ik ben ook dol op roze!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:52

o ik dacht dat er iets stond van rondje fietsen... sorry :o
:D
enja, voor E van 7 tot 12 en van half 1 tot 2 les en dan examen brr

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:59

spannend van de auto-trailer lessen!

Hier een goeie keuze gemaakt in de supermarkt!
Nieuw biertje van Leffe! :9
Leffe Ruby :+:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:02

prinsjeh....succes met je examen !!!
Aks bodybuilder..hihi..zie je al staan....je kent toch die bodybuild dame's wel he ?!!! whawha wha..
bicci....supergave poetskoffer hoor !!!!
en dank voor de complimenten voor de airbrush.
ga slapen.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:54

ik ga mee met de samenvattingen.....hoewel ik wel erg nieuwsgierig ben naar aks project met sportschoenen???? :j
vandaag 4 winterdekens gesopt en afgespoten,dacht dat ik een rode kop van inspanning had gekregen,maar trekt niet weg.....ieks verbrand! O:) maar wel gezond kleurtje... :=
ik duik mijn koffertje in.... :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:44

Goedemorgen

Kop knalt er hier weer af. Grrrrrr. Hopelijk doet de fysio straks nog iets anders dan vragen stellen....

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:54

Goedemorgen

Succes met fysio Tine
Ht dekens gesopt en kleurtje gekregen
En Aks, idd, wat gaan de sportscoenen met je doen :D

Hier Al fllink aan de reactine ivm hooikoorts, kan lekker niezen :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:40

Dames over de rijbakken, jullie wonen in een hele andere omgeving. Hier is het vanaf september geen doen als je geen goede bak hebt. We zitten een paar meter onder NAP. Op mijn huidige stal heeft jaren een Megatop bodem gelegen, wat een drama. Verrotte veel te snel, ook de leverancier wist het niet meer. Dus nu sinds 2 jaar een eb en vloed en het is heerlijk!

VHU wat een heerlijke endurance foto's, geweldig!

Ik heb gisteren weer gereden, ik vind het maar moeilijk op zo'n jong paard. Maar ben niet bang en daar ben ik eigenlijk al best trots op. Ook los gereden gisteren (alleen stap en draf).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:02

dat is idd lastig ipsilonka....eb en vloed bodem is natuurlijk wel geweldig !! :j
Leuk dat je met Det rijd .
Tine succes met je hoofdpijn....hoop dat fysio iets gaat DOEN !!
HT dekens weer schoon.
Prinsjeh..sterkte met je hooikoorts...
het is weer mooi weer...
pup's hebben gisteren even aan de stake out gelegen om te oefenen...
Echt puppy's zijn het niet meer... *D

Iedereen veel plezier en succes vandaag !

Afbeelding
Afbeelding