[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caadhola

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:55

Leuke foto's allemaal.
Ollie-ik les bij Christiaan

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:33

leuke fotos, vind Ferro heel gaaf! :)

@VHU; leer ze 'n lesje ( :+ )
ik ga zo naar Den Bosch. Eerst daar de goeie bus zoeken := en dan m'n fiets zoeken, kijken offie al gejat is := als dat zo is moet ik 'n half uur lopen. Anders kan 'k fietsen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:50

Goedemorgen.
@ Naaltje: reis ze. Mooie strafplaats.
@VHU: cap mag gewoon hoor. Valt nog neit mee om een fatsoenlijk hoedje te vinden. Doorgaans ook erg prijzig. Had een heel mooi wollen hoedje. Laat ik hem op de menwagen liggen, terwijl we met auto en aanhanger met kar naar huis rijden. Tja, die was toen weg. Heb nu een hoedje van 1 euro van de Action, rode sjaal eromheen, klaar. Maar het is niet zo'n mooi hoedje als ik had ;(
@ Ollie: mooie foto's
@ Maisie: ook mooie foto's
@ Lacuna: dank voor je uitleg over luis. Die had nog niemand gegeven en ik was toch wel benieuwd. Brave powns

Bak is hier niet bevroren, dus zo maar eens zien of ik ze kan vangen. Eerst zoon naar school brengen.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:54

Naaltje-ik hoop voor je dat je kunt fietsen.
tine-je kan bij V&D wel eens leuke hoeden kopen voor een redelijke prijs.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:09

Mogge,

ffies snel want ik moet vandaag voor mijn werk naar een beurs in Apeldoorn.
@Schaduw, dus jij komt om de 2 weken naar de Voornse?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:13

Ollie-Ja,dat klopt,maar door het weer is het eerder 1x per maand.
Veel plezier in Apeldoorn

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:12

goedemorgen.... *\o/*
Geweldige menfoto's gezien !!
Top paardjes hebben jullie voor de wagen !!
En jullie zien er idd heel netjes uit, ik ben ook zo'n boer'ntrien ! en vind al dat nette gedoe maar wat........ik voel me dan totaal niet op m'n gemak........maar het ziet er wel heeul strak uit dames !!
complimenten.

Buck en Lizzy samen op de foto <3 knapperds !!

Gisteren voor het eerst met onze trekker en koetsentrailer op pad gegaan naar de manege...........een half uurtje doe ik er over, het was nog een beetje een bumpy ride............ :o maar melody kwam voor het eerst niet bezweet de trailer af, als ik met de auto ben ( en dan rijd ik ook rustig ) dan zweet ze altijd.........dus had nu een drama verwacht,maar niks van dat alles, ze was heerlijk relaxed, en de les ging ook geweldig.

We hebben oefeningen gedaan om de paardjes wat meer over de rug te rijden, en daarna wat meer boven in te rijden, de juiste stelling behouden en verruimen en verkorten.....lastig hoor, maar.............voor het eerst een rustige stap gezien bij melody.

Ze is geneigd om over haar tempo te stappen, hebben jullie daar nog tip's voor om dat te verbeteren ?
Ook heb ik veel overgangen gereden van draf naar stap en andersom, en daar kwam ook verbetering in...... dus ben al heel tevreden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:21

En ook goedemorgen %) nogal wattenhoofd, hangende hoofdpijn en beroerd... zit moed te verzamelen om boodschappen te gaan doen. Daarna ga ik college geven (haha, ze moeten enorm aan de slag, ben benieuwd ~~}> ). Kan vandaag alleen even langsgaan bij poowns, hooi erin mieteren, water geven en weer verder. Rizanta wordt vandaag gemend door Peter. Ben jaloers op iedereen die vandaag tijd heeft om te mennen wat een ongelovelijk mooi weer is het!

Citaat:
Ze is geneigd om over haar tempo te stappen, hebben jullie daar nog tip's voor om dat te verbeteren ?
Ook heb ik veel overgangen gereden van draf naar stap en andersom, en daar kwam ook verbetering in...... dus ben al heel tevreden.

Ik vind dat jullie echt heel goed bezig zijn. Uberhaupt knap dat je overgangen steeds beter worden, dat gaat dan echt de goede kant op. Dat boven tempo stappen....heel veel stappen wordt het vanzelf beter. Niet teveel aan peuteren, met stem en rust in je handen rustiger proberen te krijgen. Kost veel tijd en geduld maar dan wordt het wel beter, tenminste, zo gaat het bij ons. Snuit kan ook veel te hard stappen, slaat echt nergens op, maar grote voltes, links / rechtsom, voorzichtig dan ombuigen en vooral rust in mezelf vinden helpt veel.

Naja, dat is wat wij doen hoor, wat voor verstand heb ik er nou van maar goed... :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:30

Naaltje succes
vhu in principe start ik dressuur met hoedje, buiten wil ik nog wel eens met cap starten ivm de wind
leuke foto's gezien
bianca heeft een goede les gereden
vhu succes

ik ben net op het werk, groot kruispunt waar ik over moet zit een brug in en die wilde dus niet dicht
heb er 1,5 uur over gedaan en 15 km omgereden

ik krijg vandaag mijn werk af en zal niet weten wat ik die andere 3 dagen moet doen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:31

Ollie, jou paardje staat er ook knap op!! :D

VHU, ik reed mijn dressuur proef ook gewoon met mijn cap op.. Kleurde bij me tuig en outfit. Alleen deze was niet officieel maar gewoon clubkampioenschappen. :o

Bianca, wat leuk met trekker en koetsentrailer op pad had er was komish uitgezien haha!!

Zo mama is weg, zo stiekem mijn zweetdekens wassen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:35

@Tallechie wel super dat je je klus dus helemaal af hebt kunnen ronden, dat geeft toch een fijn gevoel!
Citaat:
Zo mama is weg, zo stiekem mijn zweetdekens wassen.

Moet je even nadat je ze hebt gewassen een spoelprogramma'tje laten draaien met wasverzachter, ziet / ruikt je moeder er niets meer van ;)

Deze vond ik nog grappig om te laten zien. Rizanta stond bij haar vorige baas op 1 kg krachtvoer en 12/7 kuil. Ze was toen ik haar kocht dus behoorlijk rond / had enigszins zo'n hang/merrie die drachtig is geweest buik
Afbeelding
Ze staat nu op 2kg sportbrok, 1 bekertje 3-6-9 mix en krijgt 3x per dag flinke berg kuil. Op deze foto is heel duidelijk te zien wat dat doet met haar 'buikje'
Afbeelding
Ze staat ook anders in het werk natuurlijk.
Nou ik moet gaan, ben beetje bijgekomen, hoop dat het goed gaat en geen ge.... :r want echt stabiel voelt het nog niet :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 10:47

Goeiemorgen :wave:

Wat zag ik weer gave foto’s van Ferro! Knappe pony is het ook.

Succes vandaag, Naaltje!

Geniet echt van je foto’s VHU. Heerlijk ontspannen ziet het eruit.
Fijn dat je zo’n leuk paard hebt gevonden waar je heerlijk mee kunt rijden en mennen!

Dit weekend wordt weer druk. Zaterdag wedstrijd in Jorwerd en zondag in Middenmeer.
Lekker starten met de nieuwe wagen. *\o/*

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:09

Suc 6 met de wedstrijden!

Zo Rizanta ziet er goed uit! En je ziet idd waar ze heen gaat met dat voer. :D Ze krijgt mooie spiertjes!!

En thanks dan draai ik hierna even een leeg wasje. :D

Liz vreet ook echt veel maar laten we het erop houden dat ze in de groei is. 1kg juniorix Cavalor en 2x per week een schep slobber... daarnaast nog suplement, lijnzaad en brood + appels. Ik heb mijn hartog voerbox helemaal vol hooi nu, gister hadden ze nog een hele berg over. _/-\o_

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:43

stiekem dekens wassen,deed ik ook altijd. Nu geen dekens meer en wel eigen wasmasjien.
Tallechie, de andere 3dagen lekker in je neus peuteren? ;)
Beterschap vhu!
Zo! Vanochtend trein gemist ivm auto krabben,reed met vriend mee,die komt langs t station. In den bosch verkeerde bus gepakt, chauffeur was in de war,zei dat ie mijn halte had maar was niet. Toen eindelijk op t goeie plek, fiets foetsie. Eind gelopen. Was stik mistig,das lastig paarden zoeken.. Alles gevonden, teruggelopen,goeie bus naar t station gepakt,sprintje getrokken naar spoor 6 en voor mn neus mooi de trein zien vertrekken.. Zucht, not my day.. Stap zo hopelijk in een rustige intercity,zit tot mn knietjes onder de rivierklei.. O:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:04

morgen!

vhu, beterschap
ik vind trouwesn dat rizanta nu absoluut geen buikje meer heeft hoor zo vanaf die 2e foto te zien.

wauw ik vind ferro echt een leukkie om te zien zeg!

ik ben ook jaloers op mensen die vandaag kunnen mennen.
ben ik een dag vrij, is het zulk heerlijk weer! maar ik kan wel lekker lang naar de pony's als ik dat wil.
knapperd!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:06

Je mag wel met Buck mennen. ;) Moet je wel alleen in de bak want ik ben levensmoe ga zo met stalgenootje Liz verder afscheren. := Gok dat ik wel even bezig ben. :z

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:10

hoezo ben je dan levensmoe? en was ze nog niet af geschoren dan?
wil best weer een keer met buck mennen, maar ik moet vandaag ook m'n eigen pony's nog doen.
ga denk ik maar met ivy een stuk wandelen of longeren.
en wobbe lekker borstelen in het zonnetje, dan kan ik ook lekker van het weer genieten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:15

Nee haar benen nog niet af geschoren, ze slaat en springt de lucht in door de praam heen. Dus doen beetje pasta erin.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:23

oepsie... nou veel succes

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:46

Naaltje wat een wereldreis.

Ik ga straks maar even overleggen wat de doen

Jullie allemaal lekker mennen en rijden, bij mij duurt dat nog wel 3 maanden ben ik bang.
Ga vanavond wel even heen denk ik, kijken hoe het met hem is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:17

Heb wel alles bijgelezen maar geen tijd om overal op te reageren. Sorry. Maar moet dringend naar bed.

Wil jullie nog wel even het goede nieuws vermelden dat de fysio langs is geweest en een dikke OK heeft gegeven om de wedstrijd te kunnen en mogen starten. Ben helemaal blij. *\o/* *\o/* *\o/*
Ook wel beetje zenuwachtig, want ik vind de proef die ik moet rijden heel erg moeilijk. Daarom wilde ik afgelopen weekend nog een keer starten, om deze proef te oefenen. Maar ja, dat lukte dus niet. Maar goed, ik kan in ieder geval starten, dan zien we wel hoever we komen.

Koopcontract is ook aangekomen. En alweer retour gestuurd.

Tot later.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:19

Martine super!!!!! Je kan het, rembrand kan het komt helemaal goed.
Mooi dat het koopcontract ook binnen is.

Slaap lekker.

Misschien kom ik nog kijken, maar we hebben 's avonds verjaardag en omdat ik vandaag aan het werk ben, ben ik morgen kapot en moet ik alles zaterdag doen dus weet nog niet

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:43

Wij hebben een oude wasmachine omgetoverd tot paardendekens wasser :D

Hoed heb ik een keer ergens 2e hands op de kop getikt. Ik ben verder ook niet zo netjes hoor vind dat zo'n gedoe bij de paarden en zit aan het eind van de dag ook helemaal onder de blubber, kwijl, stof enz.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:46

Dat is goed nieuws Tine !!! Rembrand weer aan het werk, super !!
dan zie ik je zaterdag misschien wel !!

Buckje, doe je wel voorzichtig met Lizzy ( of Lizzy met jouw := >;) )

VHU, succes met de college !!
En Rizanta is idd wel veranderd, geen buikje meer !!

Verder.......lekker weertje hier, ben vanmiddag vrij, dus ga denk ik even dubbele longe doen met melody vanmiddag ?! :)ddd

Of even rusten, was gisteren pas laat thuis......vanwege de trekker, dan duurd iets langer dan met de auto....... :O
Maar iedereen was erg verbaasd dat ik met de trekker was, hahaha, supermoderne wagen, en dan een trekker ervoor..... :):)

een oude wasmachine voor mijn paarden en hondenspul, zou idd een superidee zijn.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:15

VHU": ik rij ook met cap mijn wedstrijden,ben geen hoedjes-mens,alles wat op mijn hoofd zit waait af(bassebalcap enz)
als ik een hoedje zou nemen, zal het wel zo"n kleine huis op de prairie mutsje zijn, met zo"n strik onde de kin :j die waaien niet af :D :D
die luizen....echt balen ,2 jaar geleden 1 gehad,vrees dat de geiten ze nog hebben,krengen zijn niet te vangen, zelfs noiet nder het eten, dus onbehandelbaar,vandaar dat we de ponys goed in de gaten houden wat luizen betreft.
heb bij agradi toen bus poeder gekocht, tiamo was niet te wassen met dat spul van de dierenarts.
nu onder het eten,poeder erover inborstelen en....ze hebben niets in de gaten, dus geen gestuiter!