Dames, hier nog even een vraagje. Ik wil ook een mooi tuig kopen voor de wedstrijden. Maar wat is goed ? Ik wil het liefst een bruin leren tuig. En in een normale kwaliteit/prijs klasse (rond de 600 euro heb ik nu een paar tuigen gezien)
Nouvel
Geplaatst: 24-02-09 18:07
naaltje gefeliciteerd!
ipsilonka, Ideal heeft mooie bruine tuigen in die prijsklasse
Dat wilde ik ook eerst. Alleen Balinda is al 3 kleuren bruin en dat vond iik wat te veel worden. Op de schimmel hebben we wel een bruin tuig..
darwin
Geplaatst: 24-02-09 19:25
Ik vind een bruin tuig ook mooi, maar dan wel op een schimmel of een zwarte Wij hebben tuigen van zadelmakerij Paul Claessen, kun je vergelijken met Van der Wiel en van Rijs tuigen. Ik heb voor de liefhebber ook nog een Claessen 2-spantuig te koop.
Zondag heben we Eros nog even gefilmd in de bak, want die liet zijn eigen weer zo goed zien. Ben benieuwd als de concourswagen klaar , hoe dat ie het daar voor doet, want die is natuurlijk een stuk lichter dan een marathonwagen, dus zullen zijn gangen daar ook mooier in uit komen. hier kun je het filmpje zien. [WPC] Showbink Eros (v. Thorndonparc Prince) in aktie
Nouvel
Geplaatst: 24-02-09 19:26
ik heb een schimmel en wil daar heel graag nog eens een bruin tuig op...
ik heb nu een zwart kunststof tuig van paul Claessen
darwin
Geplaatst: 24-02-09 19:32
Ja, die kunstof tuigen maakt hij ook veel ja Wij hebben een enkelspan en 2 twee-spantuigen van Claessen, waarvan er 1 dan te koop is, die is trouwens van leer.
Ipsilonka, mooi karretje krijg jij, als ik het goed begrijp.
Naaltje, gefeliciteerd met je rijbewijs.
En sterkte voor degene (weet naam niet meer) met de poes die niet meer beter wordt
Nouvel
Geplaatst: 24-02-09 19:34
heb je een bruin enkelspan te koop?
ik ben nog steeds super blij met 't kunststof tuig, is een heerlijk tuigje en zo schoon!
darwin
Geplaatst: 24-02-09 19:35
Nee, dat heb ik niet
Nouvel
Geplaatst: 24-02-09 19:38
jammer, was leuk geprobeerd...
zag later inderdaad dat het om een tweespantuig ging, helaas, daar heb ik nog 1 paard te weinig voor...
Darwin: Eros is wel een hele mooie cob. Sowieso ben ik wel een fan van Thorndonparc Prince. Ik heb hem ooit in het eggie mogen bewonderen op zijn stal in Zevenhuizen. Mijn vriendin had een afstamming van hem maar dat was een heel ander type paard. Niks van zijn vader en maar weinig cob
darwin
Geplaatst: 24-02-09 20:03
Ik heb Prince toevallig afgelopen Zondag ook nog gezien in Zevenhuizen, toen waren we daar op visite. Ik vind het toch wel een stoer beest, en voor een hengst harstikke braaf, je kunt gewoon gezellig bij hem in de stal gaan om hem te aaien. Ik heb ook ooit een merrie gehad van Prince, die was toevallig ook zwart met 4 witte benen en een bles, maar die heb ik naar Oostenrijk verkocht. Eros kochten we als 2-jarige en nu is hij inmiddels 5 jaar en betuigd. Het is de bedoeling dat we straks met hem wat tuigrubrieken gaan rijden of gewoon af en toe een show om de cobs een beetje te promoten.
darwin
Geplaatst: 24-02-09 20:07
Napie, jij en ik zijn denk ik 1 van de weinige die fan van hem zijn. Ik hoor altijd alleen maar verhalen dat zijn nakomelingen een rotkarakter hebben. Ik denk dat het voor het merendeel aan de mensen zelf ligt, cobs zijn nou eenmaal niet allemaal zo sullig. Eros heeft ook echt karakter, maar als je daar mee om kunt gaan is het een superkarakter, maar voor mensen die dat dus niet kunnen is het een rotkarakter en wordt Prince dus afgeschilderd als een hengst die een rotkarakter vererft. Ik vind dit wel jammer en volkomen onterecht.
En het tuig zal in mijn bedoeling alleen worden gebruikt voor de wedstrijden. Aangezien ik verder met een Zilco tuig rijd, daar ben ik echt heel blij mee, maar zo'n bruin tuig staat inderdaad denk ik superchiq
Wij hebben dezelfde kleur wagen. We hebben er een schimmel voor staan. Het tuig is bij ons alleen nog wat lichter bruin
Ipsilonka
Geplaatst: 25-02-09 10:59
Welk merk tuig heb je dan? En mijn poownie is al de kleur van de bekleding, dus vandaar dat het iets donkerder bruine tuig niet uit maakt. ** heb terug gelezen en lees ideal als ik het goed heb **
Ipsilonka
Geplaatst: 25-02-09 11:03
Kijk wat leuk, vond nog een foto van stal online
Laatst bijgewerkt door Ipsilonka op 25-02-09 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt