[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:22

Het was een maand terug denk ik onze laatste buiten rit. Ik ben bezig om hem aan de broek te laten wennen. Als die dat kent kan hij niet meer zo hoog bokken. Dat scheelt. Maar ik voer de training wel wat op. Morgen weer naar les. Aan de bak kan die.

Ik moet ff nog wat dingen opmeten maar dan gaat er ook een bestelling richting jibberjabber. Setje oornetje met onderlegger. Mooi spul

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:27

thxx biancacoo :)

doe de groetjes van mij erbij Baudyh :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:32

bic lekker gemend

mooie amerigo fotos

baudyh discussie met manfiguur en met paard :(:)

Wij gingen mennen vandaag, maar na 2 kilometer bleken we gebrek aan lucht te hebben ^)
Dus weer afgetaaid naar stal. En toen nog maar even een zadel op Dids zijn rug gelegd en in de wei wat gerommeld.

Die paar km in het bos liep hij in elk geval ontzettend zeker, voorwaarts en betrouwbaar :+:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
oke, en heel lang blijven wij nooit serieus *\o/* :Y)

(Ik weet het, ik moet 's gauw wat les nemen, maar ben al lang blij dat ik er weer óp klim :) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:47

Ik heb niet echt goede foto's kunnen nemen want mevrouw Ollie was nogal :):) vandaag :+ en daar ben ik op zich dus soort van 'blij' mee omdat ik haar in de bak soms wat suffig vond. Nou daar was vandaag weinig meer van te merken (en van de week voor de wagen ook al niet meer).
Drainage compositum is soort algemene opruimkuur voor alles wat niet in het paardenlijf hoort en een soort opkikker voor het immuunsysteem, zie http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2506/25645
Ik heb haar dat gegeven op aanraden van osteopaat. Die was al wel maand of twee geleden hoor bij Ollie geweest en toen had ik nog zoiets van ach valt wel mee maar along the way had ik toch zoiets van ze is me te mak / tam. Ze heeft in oktober bulten gekregen in haar hals en die zijn nu bijna weg (maar nog steeds niet helemaal.... hoop dat het met die kuur nog verder wegtrekt) en door die bulten zei osteo dus doe maar eens een reinigingskuurtje. Maar ik ben daar altijd erg terughoudend in dus vandaar de wat late reactie :o maar denk nu zeker dat het nuttig is.

Echt gave set Bicci!
En leuk dat het erop zitten ook gewoon weer leuk lijkt Aks, super! Hoe is het met je rug?

Het ziet er echt super profi uit Marjola, gaaf hoor! En tweespanmaatje zoeken.... tja, bij ons kwam Hero zoals Royaltjuh het zegt zomaar langs, kon hem echt niet laten staan. Of het een tweespan wordt geen idee maar zo op het oog lijken ze erg leuk bij elkaar. Ik vind tweespan mennen erg gaaf om te doen.

Het fijnste tweespan qua rijden met elkaar was voor mij ooit een tweespan dat ik reed bij de stalhouderij waar ik heb gelest en gegroomd. Waren twee paarden die echt fijn met elkaar opliepen. Dan is tweespan rijden zo leuk en mooi. Snuitje en Rattan hadden ook momenten dat ze heel fijn met elkaar liepen, maar ook momenten dat ik blij was dat ik weer heelhuids thuis was :P Snuitje en Alwyn waren nooit een tweespan, die waren zo verschillend dat is nooit lekker samen gaan lopen. Het lijkt dan misschien wel wat, maar voor je gevoel loopt het niet lekker voor de wagen.
Vind het lastig hoor, een mooi tweespan vinden. Zo op het oog, qua maat en gangen kan het dan wat lijken maar als het qua temperament niet past dan wordt het niets. Voor echt fijne moet het klikken met jou als menner en met de pony's onderling. Maar wel super leuk om naar op zoek te gaan :7 :j

Wat leuk de cadeautjes voor je schoonmoeder Biancocoo. En kan me voorstellen dat je trots bent op je hondjes, dat is net zoiets als wanneer ik met Ollie door de 30 km grens heenga met een mooi gemiddelde +:)+

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:57

Misterylady, grappig ik zit ook vaak op de telefoon en dan gaat het bijlezen in combinatie met reageren iets minder handig waardoor je al snel alleen meeleest.
_Marjola, WAUW wat een super gave wagen heel veel veilige kilometers gewenst!!
Royaltjuh, Wat een enorm gave bok!! Die palomino's tonen altijd zo mooi vind ik.
Maisie, Tips geven ga ik niet doen want kan het moeilijk zien zo en heb hierin ook niet veel verstand maar ziet eruit als een fijn span.
Tine, wat een enorm leuke foto dat is iets om in de kamer te hangen!!
VHU, weer een stapje verder met Hero dat gaat de goede kant op!!

Zo dat is even de bijleespost voor nu %)

Hier heb ik vandaag mee gedaan aan een shetlandermenrit in Bennenkom was weer een lekker uitje!!
Buck was fanatiek en DJ mijn nieuwe aanwinst heb ik nu 3 keer voor de kar gehad.
Iemand intresse in foto's ? Bambi is inmiddels ook verkocht..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:01

Dat is snel met DJ ... hoe doe je dat, doe je ze dan niet voor de band ofzo? Ik doe super sloom beetje klooien met lange lijnen, dan bandje en als dat allemaal in alle rust gaat voor de wagen. Maar dan ben ik wel (als ik naar Alwyn, Ollie en Hero kijk) minstens twee maanden onderweg voordat ze voor de wagen staan....
Fijn voor je dat Bambi is verkocht. Vond haar wel erg leuk om te zien trouwens.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-01-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:04

Hihi DJ was al beleerd hoor staat ongeveer een half jaar voor de wagen nu. Het enige jammere is is dat ik er al achter ben dat hij in 2013 incl mij nu bij zijn 4e baas is.
Met beleren zelf ben ik hier ook altijd rustig soms duurt het 2 weken, soms een maand, soms 2 maanden licht net aan hoe de ponys zijn. Groot gelijk dat je even lekker blijft aan klungelen als dat nu goed voelt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:08

OK ik dacht al hoe doet ze dat :7
Ben altijd erg van het lekker aanklooien, ook met onder het zadel beleren altijd gedaan. Kan een week duren of een half jaar. Pas als het relaxed is ga ik verder. Anders word ik zelf gestresst en da's niet goed :P

Wat leuk dat jullie die shetlanderritten hebben :)
Zonde zeg dat hij zoveel bazen heeft gehad. Lijkt me voor een pony niet fijn. Ik merkte aan Ollie dat ze eigenlijk pas na bijna een jaar (nu zo ongeveer dus) echt laat zien wat voor pony ze echt is (een toppony in haar geval). Die had ook een paar bazen gehad in december/januari afgelopen jaar. Dat is toch niet fijn voor ze.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:25

_/-\o_ bedankt vhu, leuk om te lezen dat je begrijpt hoe dat voelt,.....vooral na eagle die toch een heel jaar geblesseerd is geweest..ben ik erg gelukkig met wat ik mee mag maken, zoontje mee, die heeft de hele rit tatutatuuugeluiden gemaakt,.mama, we gaan als de brandweer, superlief...

Aks, balen van lekke band...en fijn gereden.

Ls, fijn dat pony al verkocht is, leuk dat je nieuwe pony goed voor de kar gaat, ik hoop dat die bij jouw een thuis heeft gevonden,maar dat weet je van tree voren nooit

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:27

Sorry typfouten, zit op telefoon.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:34

Bij de gene waar ik hem van heb was zoiezo al zeker dat hij daar weer weg ging als een goed huisje zich aanbood (ik dus). Die gene daarvoor had geen klik met hem, en die daarvoor was een hengstenhouder.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:48

VHU ik denk dat het gevoel met robijn en ferro hetzelfde is als wat jij bij alwyn en snuit had.
Het loopt op zich wel leuk samen maar het is geen echt span vanwege de verschillende karakters.

In het tandem lopen ze zo veel fijner!!

LS waarom heb je bambi verkocht die had je toch ook nog niet zo lang? Vind DJ wel een stoere pony!

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:54

Bedankt allemaal! :D
@VHU een echt span vinden is nog een hele kunst, maar dat is voor ons echt toekomstmuziek hoor. ;) Daar gaan we pas naar kijken als we met de huidige enkelspannen aan de top van ons kunnen zitten. Degene die ik nu gespot had was ook 10cm kleiner, dus dat had een 2e enkelspan geweest :P
@LS ik denk dat ik het even gemist hebt, maar waarom heb je je vorige pony verkocht? Toch geen goede klik? Fijn dat het tot nu toe goed gaat met je nieuwe aanwist. Hopelijk kan hij snel 'aarden' bij jou.
@Aks balen van de lekke band, maar zo te zien hebben jullie genoeg lol samen gehad vandaag ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:05

Vraag
Wij zijn bezig met kur op muziek, maar van welke bakmaat moeten wij uitgaan?
20 x 60 of 30 x 60?

Bij ons op de club is het plan om in juni de wedstrijd uit te schrijven. Dat zal outdoor zijn.
Wat doen jullie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:24

Goedemorgen

Janouk: indoor is 20x60 (aangezien bijna nergens 30x60 bestaat), outdoor 30x60. Als je 1 kur wilt maken, hou je outdoor gewoon een flinke binnenhoefslag aan.
Marjola: mooie combinatie hoor <3
Maisie: ik heb er de ballen verstand van dus wellicht heel domme vraag: hoe kan dat zo verschillen of ze naast danwel voor elkaar staan?
VHU: fijn dat Ollie wakker is geworden
Aks: zonder lucht :+ en lekker gereden.
Baudy: handen en oren vol tijdens buitenrit. Lastig

Vanmorgen in stromende regen en harde wind met Rembrand gewandeld in de grote bak. Straat durf ik met die hand niet op, maar goed heeft ie toch iets gedaan

Nav vragen over mijn hand: hechtingen zijn niet door arts verwijderd, dus heb hem niet gesproken. Die pijn zou normaal zijn volgens assistent. Maar ja, dat was (in mijn ogen) wel een heel raar mens. Ze vond dat ik een vieze hand had. Tja, er zat oud bloed (heb flinke nabloeding gehad). Dat krijg je niet zomaar weg, ik mocht tenslotte niet weken en ik ga rond de wond toch echt niet schrobben. Volgens haar had ik mijn vingers niet voldoende bewogen, dus t was mijn eigen schuld dat ik zoveel pijn had en niets met hand kon........ Ik heb wel siliconenpleisters gekregen omdat de wond erg lelijk is. Dit zou moeten helpn

Afijn, ik doe natuurlijk nog steeds braaf de hele dag oefeningen (die ik zelf bedenk, want geen advies gekregen anders dan pianospelen). ik krijg mijn hand nu weer recht boven de pols en de vingers ook recht. De andere kant op komen vingers weer tegen duim aan, maar kan nog niets vast pakken. Nu probeer ik te werken naar vuist maken en kracht te krijgen dat ik bijv weer een pen kan oppakken. Ben nog wel even zoet hier.

Nou, ik ga eens proberen of ik toch beetje huishouden kan doen hier. Wordt anders zo vies

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:21

Tine.. ;( dat is wel een heel nare operatie dan....ik snap niet dat ze het nog op die manier doen..
Balen zeg, ik hoop echt dat je heeeel snel weer wat meer met je hand doen kunt en er verbetering aan de wond te zien is....en de pijn weg gaat, maar dat zal nog wel even duren..

vhu, wat fijn dat Ollie goed reageerd op het compositum..ik heb dat bij vamor ook eens gebruikt, werkte erg goed..even reinigen van binnen ! soms is dat gewoon nodig.

hier vanmorgen 28 minuten gewandeld en af en toe gejogd..het gaat al iets beter, maar nog lange weg te gaan voor ik echt kan hardlopen !

aks..haha..poepopruimdienstdiddle&Co..geweldig leuke foto ! fijn paard is het toch !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:43

Bianca: in Assen doen ze de operatie ook nog op deze manier hoor, naast jouw manier. Jouw manier kan niet bij iedereen, aldus de site van het ziekenhuis. Daar staat ook dat voor beide methodes een revalidatie van 4 weken tot 6 maanden is, dus blijkbaar heb jij gewoon heel veel geluk gehad.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:49

balen van je hand tine.. :(:)

Wat komen hier toch ongelooflijk mooie wagens voorbij zeg :oo :+:
Als ik later groot ben ;) :))

Hier vandaag uitgepland/vrij. Voel me hondsberoerd, zo even naar stal om het wiel van mijn wagen af te halen, kan ik die morgen wegbrengen om te repareren. En verder ga ik proberen zsm in mijn bed te verdwijnen...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:33

Diverse redenen zal straks een PB sturen.

Goedemorgen, hier zo een een afspraak en daarna naar stal paardjes vanmiddag binnenhalen en DJ als het lukt scheren. Die heeft echt enorm veel jeuk! Hoop dat er een stal genootje is die ook een stukje wil scheren. :o

Hoe doen jullie het trainen met jullie pony's trouwens voor de wagen? Altijd naar buiten of hebben jullie een bak waar je kan trainen voor de wedstrijden ? Ik wil wedstrijden gaan rijden maar op mijn stal zijn beide bakken te zwaar om met de kar in te rijden. 1x per week kan ik naar de club maar verder alleen naar buiten..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:38

Blijft onwijs vervelend dat je er zo veel last van hebt Tine, ik heb het wel eens vaker gehoord.
Ik heb ook geluk gehad, weet ik..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:46

Wij trainen Janouk 1 x per week in de les in de verenigingsbak voor de koets. 1 x per week loopt ze voor de koets buiten.
Voor de rest train ik Janouk onder het zadel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:01

Jakkes, heb ik net een mooi wedstrijdschema uitgedokterd, willen een paar (sgmw) ineens de datum gaan verzetten. Niet leuk -O-

LS; ik heb een goede bak aan huis. Helaas maak ik zelden buitenritten aangespannen, bij gebrek aan een groom. Dus normaal gesproken lopen ze 3/4 keer per week voor de wagen. De rest is longeren of ohz.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:58

Da's niet handig inderdaad als ze gaan schuiven met data. Hier ligt alles ook redelijk strak vast als ik eenmaal dingen inplan, ook ivm activiteiten zoon- en manlief :list:

Sterkte met de %) Aks :(:) het gaat wel rond zeg.

Hier vandaag weer naar school, was op zich gezellig maar was ook weer blij dat ik op tijd weer naar huis kon :+ Heb ondertussen de treinen goed in de gaten en ik moet zeggen, ik vind het momenteel heerlijk om met de trein te gaan. Het gaat minstens zo snel als met de auto (als je de juiste aansluitingen dus hebt gevonden en de juiste route op de stations) en ik kan tenminste nog wat doen, loop na de trein/metro direct langs de supermarkt heb ik direct ook weer boodschappen gedaan (moet met trein en metro).

Hier super menbak tot onze beschikking (60x60, mooi wat harder zand) 8-) maar men (en rij) erg graag buiten =:) . Dus dwing mezelf minimaal 1x per week serieus met de wagen te dressuren ~~}> . Dat lukt niet altijd :o Schema van Ollie is 1 a 2x per week mennen, 1 a 2 x per week rijden (als ik 2x men, rij ik 1x en omgekeerd) en 1x per week longeren aan lange lijnen/pessoa. Ze werkt dus 4x per week. Heb het gevoel dat dat voor haar ook wel genoeg is. Als we buiten mennen of rijden zijn dat ook altijd flinke ritten van zo'n uur of twee dus dan moet ze de andere dagen ook wel een beetje haar rust / herstel kunnen pakken.

Wat vervelend dat DJ zoveel jeuk heeft.... heb je hem onder dekens staan? Het is erg warm voor de tijd van het jaar. Bij Ollie van de week ook maar even ipv 200 grs de 0-grs opgedaan en bij Hero paar dagen zonder....

En hierbij een kijkje bij het stuurwerk van mijn instructeur tijdens districstkampioenschappen, die ze hebben gewonnen *\o/* mijn instructeur kan dit spelletje gewoon zoooooo vreselijk goed.
http://www.youtube.com/watch?v=NkfvEONn ... e=youtu.be
Vorig jaar was hij ook kampioen maar toen zat Rattan nog in het span. Nu dus 1e keer met alle bruintjes en zonder Rattan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:27

Ik kan het echt even allemaal niet meer bijbenen :o :o .

Ik zag een supergave Jort, wow, doe mij die maar, hahaha, dat zou droompony voor dochter zijn, Aks en Didds lekker bezig en tijd voor een grapje, een supermooie wagen voor Marjola, wow en ook HT die helemaal in het nieuw op pad gaat, straks, een knuffel voor Tine, ben benieuwd naar foto's van DJ, Baudyh die achter de broek gezeten moet worden :(:) , knappe Haf Abby ook nog voorbij zien komen, Hero van VHU live en ook prachtig door Biancao en tjee, ik zie het allemaal wel, maar lukt niet om op alles te reageren.

Wel nog een vraagje, als het mag :o , iemand die zijn ervaringen met tochtstroken (plastic flappen) in de stal wilt delen met mij?

Verder alles prima, hier, is erg drukke tijd, wel fijn ook vakantie gehad, heel erg blij met de nieuwe stallen en o, ja, hier een supermooie menbak van 30x60 voor mezelf, maar te weinig tijd om er gebruik van te maken, ook een heel kegelparcours en zelfs een marathonhindernis, ooit, ooit, heb ik er de tijd voor, hahahaha. Wil wel weer snel gaan beginnen met iig te lessen, kan nu samen met dochter, hebben nu alles x2 :D .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:35

Ik rijd ook een keer in de week binnen menles en probeer nog ergens in de week hem voor de kar te krijgen maar inderdaad door gebrek aan groom lukt dat lang niet altijd. Dus verder longeer ik hem dan zo een 3 x per week. We hebben een longeerbak bij huis. eentje van ik denk iets van 16 x 16 meter of zo.
In de zomer of als het land droog is rijd ik in het weiland. En ik probeer meestal op zondag een buitenrit te doen,maar dat lukt de laatste meer niet dan wel.

Ik heb ook al een hele planning gemaakt voor de wedstrijden en de meeste ook al opgegeven. Ik wil er elke maand 1 starten dus dat is ook een gepuzzel. Niet te ver weg van huis enzo.
Ik ga nu as zaterdag naar Tine 2 x B dressuur proef
Februari gebruiken om hem klaar te krijgen voor de L
8 Maart Voor het eerst L dressuur starten in Hardenberg
5 April 2 x L dressuur bij Tine in Onstwedde
17 Mei de eerste eendaagse smw in Den Ham
7-8 Juni swm in Hellendoorn
13 Juli 2 x L dressuur en 2x L vaardigheid in Nieuw Weerdinge
2-3 Augustus swm Boijl
6 September Mendurance Zelhem
en dan misschien in Oktober nog een oefenmarathon.

Nou dat wordt mijn 2014. Heb er zin in!