[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:04

Goedemorgen.

Helaas weer een heel korte nacht, was om half 1 nog wakker.

zometeen wel les met Rembrand. Ben benieuwd hoe het gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:56

Tine :z niet in slaap vallen op de bok he ?!
Aks :(:)
vhu....hondjes nog lekker uitgelaten,
frensie een rustige nacht gehad, en lekker met gwin en friesje aan de slag !

Hier werken.. ^)

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:59

Dames, daar ben ik weer even! Wat een week zeg.... We gaan verhuizen en dan komt Detje bij huis!!!! Ik ben zo blij :D Maar dus gister ons huis door de makelaar op de foto laten zetten, druk weekend om dat netjes te krijgen. Als het goed is krijgen we 1 juli de sleutel. Nu op zoek naar een keuken, badkamer, vloeren, stallen, rijbak, dak voor de loods, whhaaaa en al die dingen meer :P Maar goed, nu heb ik weer ff tijd dus ga weer even bijlezen :D
Oja, en heb van het weekend voor het eerst op Det gereden :D En donderdag eindelijk les van iemand anders, kom er met mijn juf ff niet zo uit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:00

super ipsilonka...det lekker thuis !!!! echt fijn !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:05

wauw ipsilonka. Dat is écht ultiem gaaf!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:12

Dat vind ik ook dames, helemaal hier in de buurt is het zo makkelijk nog niet om een leuk stekkie te vinden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:55

Vhu Daan heeft er geen last van gelukkig.

Ipsilonka super. Gefeliciteerd.

Tine vervelend. Maar kan met je mee praten helaas. Sliep om half vier nog niet en daan was er om half 7 weer. Wilde vanochtend gaan slapen, maar moet telkens zo hoesten tot overgeven aan toe.

heb straks les, mijn vader is er niet, heb overal spierpijn, zal dus wel niet zo goed gaan. Maar goed zaterdag kampioenschappen dus wil nog wel een keer les.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:31

Tallechie in de lappenmand :(:) , maar toch fanatiek naar les
Ipsilonka: gefeliciteerd.

Les met Rembrand ging heel fijn. Ben nu wel helemaal gaar en rillerig. Maar ja, moet zo zoon weer van school halen. Vanmiddag met hem naar de tandarts voor controle, dan gebruiksartikelen voor de vaardigheid kopen en nog wat boodschapjes halen.

Daarna hoop ik nog even in de tuin aan de slag te kunnen. Ben gisteren begonnen met het snoeien van de rozen. Is nog lang niet klaar en alles moet ook nog opgeruimd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:38

@Tallechie: heel veel beterschap :(:)

@Tine: hoe gaat het nu met je zoontje?

@Ipsilonka: ontzettend druk, maar ook ontzettend leuk :j . Hier komen ze vanmiddag voor de rijbak en daar word ik dus helemaal gek van, de één zegt dit, de ander dat, vind het ontzettend lastig, maar goed, eenmaal beslist moeten we het er mee doen :D .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:41

Tallechie beterschap!
Ipsilonka gefeliciteerd! Gaaf hoor!!!
Tine sterkte met de dag doorkomen!

Hier even oortjes-spam

Afbeelding
Met de fries het bos in.

Afbeelding
Niet helemaal scherp; met wapperende manen in draf.

Afbeelding
En de laatste, friesje op een 'berg'

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:15

Bedankt allemaal voor de felicitaties :) . Had het gisteren mega-druk, dus ben aan het bijlezen geslagen!

Frensie: heeft je schoonzusje een beetje last van PNS (zo heet dat toch?) of zo?

Maisie: zonde van je punten hoor.... en Ferro had er zin in tijdens de V :D

Heerlijke picknick foto van Ollie gezien :z

Kiss: gefeliciteerd met je punten! Knap hoor!

Nouvel: had je dat nog durven te dromen, dat Fief er weer zo uit zou zien?

VHU's Bente heeft een super endurance gereden! En Snuit trok een boos snuitje :P .

Janouk heeft een trainingsritje gemaakt in het Haarlemmermeerse bos zónder lamoen, als het aan hun lag :D

Bicci is jarig geweest, gefeliciteerd!

Tine telt schapen en bijrijdsters (2 stuks)

WB is druk voor de tentamenweek *sterkte*

SL: heeft helaas geen brevet met Zhora gehaald... volgende keer beter!

HT: heeft een NF - je voor een ander opgehaald, hier wel een fan hoor!

Aks: fietst 18 km in een krap uurtje :Y)

Tine: fietst, maar komt niet vooruit :Y) .

Ips: krijgt Detje aan huis *\o/* .

Avaluna: lijkt me ook heel lastig om een goede bak aan te leggen. Ik zou gewoon bij bakken in de buurt gaan kijken wat prettig aanvoelt.

Volgens mij ben ik weer bij..... ga een krijsend oppaskindje uit bed halen (en dan de ander erin). Tis weer zo'n dag -O- .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:22

Mooie samenvatting Gem
Frensie heeft lekkere rit gemaakt met Fries
Avaluna: op scan van buik bleek darmen vol te zitten met ontlasting (terwijl hij gewoon iedere dag gaat) Heb nu medicijnen waardoor het los zou moeten komen, maar merk weinig verschil en hij heeft ook nog steeds buikpijn.

Kreeg net sms van bijrijdster dat ze morgen niet komt en vrijdag waarschijnlijk ook niet. Ze heeft spierpijn in haar lies. Tja, Rembrand is breed. Maar volgens mij moet je dan juist weer gaan rijden. Ben een beetje bang (gezien vorige ervaringen) dat ik haar niet meer zie. Het leek ook zo mooi....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:43

Begint al lekker, Tine -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:00

Gem, Supersamenvatting *\o/*

Tine, o da's een domper... maar wie weet valt het mee en kan ze echt niet lopen van de spierpijn, even afwachten maar nog...

en verder... nog altijd in een flinke dip hier, maar ook wel wat leuke dingetjes te melden... zaterdag komt onze koetstrailer, hoera *\o/*
zal binnenkort eens fotootjes maken

en afgelopen zondag naar Hoeven gereden met paard en wagen, wat een heerlijk weer hebben we met de lente gekregen zeg *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:04

@Tine: mmm, vreemd, rot dat de medicijnen vooralsnog niet aan lijken te slaan en hij dus ook nog steeds last heeft :(:) .
Begint idd niet echt lekker, heb dit wel eens gehad met Romeo, ik zou er toch heel wat voor over gehad hebben om zo'n mooie pony te mogen rijden..., zijn ze heel enthousiast en dan ineens zijn ze van de aardbodem verdwenen...
Heb laatst ook gereageerd op een oproep van iemand voor ons paard..., na het tweede mailcontact al niets meer gehoord..., ach het zal wel aan mij liggen :') .
Ik hoop natuurlijk dat het wel wat wordt met je bijrijdster, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je het eerst allemaal even moet zien.

*ben trouwens laatst een beetje vervelend geweest tegen een meisje bij voltige..., ik help meestal bij de lessen en vorige week longeerde ik het paard en vroeg ik of ze even de mest wilde weg halen die net gelegd was...., antwoord was dus "nee" dat deed ze echt niet..., maar een week van te voren me wel aan het hoofd lopen zeuren hoeveel geluk Connor wel niet heeft dat ze kan rijden en een pony heeft..., nou maar goed dat de meesten geen eigen pony hebben en ja Connor is wat dit betreft best verwend, maar ze weet als geen ander hoeveel werk eigen paarden met zich mee brengen..., ik heb dus een beetje gepikeerd gereageerd *wist niet wat ik hoorde toen ze zei dat ze dit niet ging doen...* en dat het maar goed was dat ze geen eigen pony had :o }> , woehahahahaha, die potentiële verzorgsters voelen dit blijkbaar meteen aan :+ :') .

@Frensie: oeh, lekker ritje met het Friesje en wat is het toch mooi bij jullie <3

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:05

goedemiddag

ik ben helemaal brak ben vanochtend om 6 uur begonnen met werken tot 1. heb dus een shift gedraaid van 7 uur zonder pauze.

@ tine begint al goed ja.

ik kwam nog wat foto's tegen van de oefenmarathon van wierden van zaterdag. met gerard leijten achterop
en natuurlijk de nieuwe springschoenen en beenbescherming om
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:14

Leuke foto's Lanouska!!

Avaluna hoe oud was dat kind dat geen mest wilde scheppen?? Wat onbeschoft en onopgevoed...
We wonen hier inderdaad héérlijk!

Tine wat een slecht begin van je bijrijdster.... hopelijk komt ze wel volgende week!!

Gem wat een topsamenvatting! Je bent maar druk met je oppaskinderen... jij liever dan ik! Schoonzusje is waarschijnlijk wel een potentieel post-natale-depressie typetje. Bij haar is alles altijd nét even erger dan bij een ander. Tis een heel heel moeilijk figuur.

Net met de honden naar recreatieplas Zeumeren geweest, is hier in de buurt. De labrador heeft heerlijk gezwommen en de ridgeback een beetje gelantefanterd. Is ze goed in :D Daarna even doorgereden naar quiltwinkel voor stofjes. Heb nog wat stof nodig voor de babyquilt, maar ben vergeten om lapjes mee te nemen zodat ik dezelfde kleur zou kopen nu... dom dom dom. Dus donderdag maar weer opnieuw naar de quiltwinkel.
Zaterdag heeft manlief het terras schoongespoten met de hoge druk spuit, dus kan nu de ramen gaan zemen -O-
Daarna nog even naar stal om Gwin d'r dekentje weer om te doen. En dan is de dag alweer voorbij! Gaat snel!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:18

Wat ziet het span er weer geweldig uit zeg, lanouska!
Tine, wat vervelend dat de medicijnen niet aan slaan bij m. En over spierpijn met rijden, daar weet ik alles van. Heb nog spierpijn van zondag, maar moet vanavond weer :P
Avaluna, waar heb je uit eindelijk voor gekozen qua bak? Ik neig toch naar de eb en vloed.
PrinsjeH, een koetstrailer, zo heerlijk!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:42

@Prinsje: :(:) , maar een koetstrailer is wel een leuk vooruitzicht *\o/*

@Ipsilonka: lijkt me prima een eb en vloed, maar ook erg prijzig, we krijgen morgen twee opties/prijzen en wss wordt het het meest simpele, blijkt dat niet goed genoeg te voldoen kan het nog altijd anders.
*onze buren hebben paarden en eigen zandgroeves en maken hier veel rijbakken in de omgeving*
Stuk grond is eigenlijk mooi droog en komt een grondwaterput en sproeiers in de omheining.
Mijn grootste zorg is dat hij te zwaar zou zijn/worden (m.n. voor het mennen), vandaar dat we beginnen met weing zand.
Onze buren hebben ook een mooie rijbak en snappen eigenlijk al niet waarom we zo nodig zelf een bak willen aanleggen :') .

@Frensie: ben benieuwd naar je quilt. Oeh, dat ken ik, afgelopen zaterdag hebben ze hier het erf schoon gespoten, moest natuurlijk ook de trapjes voor de voordeur gedaan worden... had het vieze water binnen staan op mijn natuursteen met zilvergrijze voeg... -O- .
Kind was denk ik een jaar of 11, zo'n bijdehante, ik wist idd niet wat ik hoorde, ik voelde dat ik rood/warm werd ervan :') .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:51

Avaluna: voor mennen is zand idd al heel gauw te zwaar, merk ik. Zelfs de binnenbak in Katsbek vind ik voor Ster al niet heel makkelijk trekken, en die is geheel vlak.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:16

@Gem: rijbak is ook voor het rijden ohz en om in te mennen in de winters, ik heb zelf een dressuurwagen dat scheelt ontzettend.
Ik heb wei genoeg om met goed weer in te mennen :D.

@Lanouska: wat een gaaf span is het toch <3 , mooi zo in tenue!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:02

Lanouska...supergave foto's !!!
ziet er stoer uit, is het rechterachterpaard nieuw ??
Gem mooie samenvatting..
Tine balen dat je bijrijdster niet komt...duim voor je dat het maar voor 1 x is..
Wat sneu voor je zoontje dat hij zich nog niet beter voelt...zielig zeg, duim voor hem !
Frensie..lekker met de honden gewandeld...heeeeerlijk toch !!!
En wat leuk friesje oren !! en wapperende manen..!! super.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:17

Nog even terugkomen op de rijbak: wij hadden hier woudzand. Was prima ohz, maar voor de pony met mennen erg zwaar als het heel droog was of als het heel nat was. Ik wilde een oplossing, waarbij ik niet met sproeiers oid aan de slag moest. Want kost bakken met water en tijd. Ook wilde manlief iets, wat later niet als bodemverontreiniging gezien zou worden en iets wat niet snel rot, want dat wil je ook niet.

Wij hebben inmiddels al 2 of 3 jaar houtsnippers (let op dit is iets anders dan schors!!) en ik vind het ideaal. In de winter met vorst is het ideaal los te houden, want de snippers zijn met weidesleep heel makkelijk los te trekken. En het rot ook niet. Zal uiteindelijk natuurlijk wel gebeuren, maar het zijn versnipperde pallets, is goed gedroogd hout.

Als je belangstelling hebt, kan ik je wel het adres geven. Zit ergens in het midden van het land, ze bezorgen overal.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:19

:wave:

net thuis
heb nog een paar sportschoenen gekocht voor mijn nieuwste verplichting

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:25

@Tine: manlief is erg huiverig voor hout en kokos, we gaan eens kijken hoe het zo gaat (met grondwaterput om te sproeien) en anders zullen we idd moeten kijken om er iets door te mengen (stoft natuurlijk ook minder). Ik ben wel benieuwd wat de prijs is van die houtpallets (eventueel per pb) en een foto van je rijbak.

@Akshay: oeh, sportieve voornemens *\o/*