[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:16

Nu moet niet iedereen ineens verhalen gaan plaatsen van paarden met zware peesletsels die ineens weer kreupel en moeilijk lopen en die zijn ingeslapen......

*Houd hart stevig vast*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:42

Hier begint het al benauwd te worden, maar volgens buienradar duurt het nog een paar uur voor er hier iets gaat gebeuren. Hoop het maar, wil straks nog wel les.

Vanmorgen heeft zoon weer op pony gereden en ik daarna op Thabor. Nu even pauze. Val bijna in slaap, is niet echt handig.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:08

Het is hier ook echt benauwd. Niet lekker.

Net fietsstoeltje voor Daan gekocht, hij kan nog niet helemaal zitten, maar dan hebben we hem vast. Nu nog even tot half 3 aan de studie en dan naar stal.

Super van P en veel succes straks

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:27

Het heeft hier echt enorm gegoten met wat flinke onweersklappen erbij!
Terrein op stal stond in no time blank...
Gelukkig trok vrij snel het ergste weg toen het even droog was.
We hebben toen snel de paarden gepakt en een klein rondje naar buiten over straat gestapt zodat ze even kon voelen hoe ze zit en reageert, dat ging goed, alleen ging het weer gieten toen we op de helft waren, dus doorweekt... :+

Net even bij mijn ouders bakkie gedaan, nu even eten en omkleden, hond uitlaten en dan terug om stal te doen en Fifi even te bewegen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:38

Heb les afgezegd, ben echt even ingestort. Had Rembrand al op stal staan en alles klaargezet. Dus Rembrand weer naar de wei gebracht. Flink stuk gras erbij (mocht het vanavond echt niet te doen zijn om naar achteren te gaan, dan hebben ze genoeg te eten). Tuig teruggehangen (kar staat er nog, dat lukt me echt neit meer) en ga nu maar zonder wekker mijn bedje in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:41

tine, sterkte...

het is hier nog droog, ik ga zo maar gauw op pad met de hond, even lopend naar stal maar, kan ik gelijk uitmesten...
Ik had Fifi gisteren helemaal gewassen, niet zo zinvol bleek toen ik haar eind van de ochtend de paddock in liet... :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:35

Sterkte Tine!!

Ik heb net menles gehad, van half 11 tot 12 uur is onze les. Ging weer leuk!! En we hadden geluk, iets voor twaalven begon het wat te rommelen in de verte, dus iets eerder gestopt, allemaal rustig uitgespannen en toen we allemaal binnen stonden begon het flink te regenen en onweren (we lessen buiten). De bui maar even afgewacht, lekker een warme chocomel gedronken, en half uur later regende het nog een beetje en kon ik inladen. Nu staat ze in de wei en hier is het alweer droog. Maar komt vast nog meer slecht weer aan vandaag. Heb voor maandag een privéles afgesproken, heb de smaak helemaal te pakken.

Net zoals Tine duik ik nu ook even mijn bed in. Ik lig nu op de bank met Bubbles de labrador naast me en zij ligt heel charmant op haar rug met haar poten in de lucht. Hihi, doet ze heel vaak. Toen haar pups nog maar twee weken oud waren lagen die ookal ondersteboven de boel lekker te laten luchten, hihi. Het is zo'n ontzettend lieve maar vooral ook maffe hond! Ze weet ook gewoon dat ze maf doet, echt een clowntje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:58

Jammer Tine van je les. Goed dat je aan je zelf denkt.
Super frensie.

Mijn vader belde net, die waren de auto aan het inpakken toen er een stort regen kwam. Gaan zich dus eerst omkleden en wachten de bui af...

Het is hier nu ook donker en regen, hele harde regen.

Ga straks dus maar even met veale binnen mennen, en Alwyn na het weekend maar weer. Nu hopen dat mijn vader veale van het land wil halen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:55

Jeetje wat een weer vandaag >;)
Gelukkig duurde mijn vergadering vanochtend niet lang... dus daarna naar stal. Snuitje gepoetst....regen....wachten....regenbroek, jas en reflecterend hesje aangedaan en maar weggereden in de regen je moet toch wat. Met wat druppels tussendoor over enorm natte weggetjes gereden flink stuk (zo'n 1.5 uur) dus 't mannetje is weer goed bezig geweest. Kwamen onderweg wandelclub tegen in rode en gele jassen en plu's dat bleek vreuselijk eng :)) wat ik me eigenlijk wel kon voorstellen maar dat mag je nooit hardop zeggen tegen je pony he

Ik was dus van plan met Bente te gaan mennen maar alles was zo nat en het dreigde weer te gaan onweren / regenen. Dus eerst gelongeerd door de plassen, dat was goede training. Ze moest enorm bokken hahaha erg grappig elke keer als ze door de plas denderde gingen die oren opzij en begon ze te springen. Maar.... na tig-keer springen dacht ze waarschijnljik ook dit is niet handig en hield ze ermee op. Toen ik erop in de bak, door plassen gestapt *\o/* dus super. Maar... toen begon het weer te plenzen... ik eraf. Afgezadeld en toen was het weer droog :roll: dus toch nog peerd aan de hand meegenomen over de oprijlaan waar een paar werkelijk enorme diepe plassen waren (soort semi-waterbakken zeg maar :+ ) en daar door gaan stappen, in stilstaan etc. Ging heel goed.

Dus het was K-weer maar plas-training-technisch gezien zeer geslaagd.

@Tass ik mag mezelf zeer gelukkig prijzen (klopt direct af op blank hout) heb nog nooit peerd/poown gehad met peesblessures, hoefkatrol of dergelijke enge dingen dus van mij hoor je geen griezelverhalen hoor :(:)
@Nouvel gelukkig toch nog iets kunnen doen met vosje
@Tine sterkte volgens mij lig je nog in je bedje ook even :(:) voor jou
@Naaltje, en geslaagd bij de Ikea?
@Janouk dappere zoon heb je, die van ons is 9 maar eigenlijk ook veel dapperder dan ik haha.
@Frensie fijn dat je lekker hebt gemend, jouw paard doet het leuk he!

Zo nog even boodschappen doen en dan lekker in huis chillen, is het echt weer voor!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-08-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:58

Hoi allemaal :wave:
wat een leuk topic!
Ben een beetje aan het twijfelen of ik me zou melden (heb al een paar Hk's :P )
Is het hier erg druk?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:06

Lottex ja het is hier druk :-)

jammer van het weer vhu maar super bente en snuit

ik zit de wachten tot dat de wedstrijd af wordt gelast :-) Dan hoef ik me niet te voorbereiden, maar ben bang dat ik heen moet.

Zo koffie op drinken en veale mennen en poetsen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:08

@ Lottex: welkom. Is wel erg druk hier, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Vertel eens iets over jezelf

@ VHU: stoere Bente

Ben net bed maar weer uitgekropen. Zoonlief wilde toch niet gaan slapen. Is wel heel lief gaan spelen hoor met zijn duplotrein en ging boekjes lezen. Maar ik vond toch dat ik niet uren op bed kon blijven liggen. Kostte echt heel veel moeite om er weer uit te komen... Oef.

Moet eigenlijk de keuken nog soppen, zou nog jam maken, wil nog mennen met Amerigo en Rembrand, moet nog uitmesten...... Ben bang dat er weinig van komt :o

Hoop dat manlief zo thuis komt. Die was voor gesprek voor nieuwe opdracht naar Rotterdam. Kan bijna niet verder weg. Ja, Middelburg, maar dat was echt te gek.

@ Tallechie: je kan natuurlijk ook zelf afzeggen. Oke, doe ik ook niet snel. Ook niet met mijn lessen, maar ja, soms moet je wel. Denk niet dat het terrein echt fijn is met allemaal blubber.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:12

Dankje :)

Ik ben Lotte, 15 jaar, ga na de vakantie naar het 4de middelbaar & doe de richting Latijn...
Mijn hobby is paardrijden :) En ik heb een shetlander (Luna) van 3 jaar, waar ik nu al een half jaar mee bezig ben om te langelijnen :) Normaal gezien ga ik ze binnenkort eens een bandje laten trekken & volgend jaar zou ik graag een sulky'tje kopen om aan het echte werk te beginnen :D

foto's van Luna in mijn profiel :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:23

hier is het droog, gelukkig en geen onweer meer. Ik ben toch zo'n held :o

Van ellende heb ik de schoolboeken van mijn zoon maar gekaft. Het was dat of strijken :D
Janouk is net gereden onder het zadel en daarna schoon gewassen; staart en benen.
Nu de auto laden en trailer voor de wedstrijd morgen. Dan de honden uitlaten. Voor het weer begint te regenen.

mirror666

@lottex; richting latijn? Moet ik me daarbij voorstellen? Gewoon Gymnasium of niet? Krijg je nog steeds die oersaaie verhalen over Aeneas en z'n vrienden? :=

@tine; balen dat je moest afbellen
@VHU; stoer van je! :D
Geslaagd bij de ika. Ja soort van :+ We gingen voor paar nep-planten voor 't balkon (veel te warm in de zon om planten in leven te houden..) en die hebben we gevonden. Maar naar mijn zin niet genoeg om de boel gezellig aan te kleden. En ik wilde nog wat nepbloemen meenemen om de badkamer wat op te fleuren etc.. Maargoed, we waren wel in recordtijd buiten :')

Nu ga ik met vriendje spelletje spelen op de xbox :+

Frensie

@ Lottex: welkom! Klets gezellig mee. Langelijnen werk is ook leuk he!

@ VHU: zo fanatiek hoor 1,5 uur met Snuitje op pad. En ja, plassentraining is met dit weer geen probleem. Het begint hier nu ook weer harder te regenen. Mijn paardje doet het inderdaad heel goed! Jammer dat ik zelf nog geen wagentje heb, maar voordeel daarvan is dat ik voorlopig nog altijd niet alleen kan gaan klungelen, hahaha.

@ Tallechie: geen zin in wedstrijd? Volgens buienradar komt er vanavond en vannacht ook nog veel regen, dus het zal mij niet verbazen als het afgelast wordt.

@ Tine: hopelijk kan je nog iets voor elkaar krijgen, ik weet hoe het is om jezelf weer uit bed te moeten slepen 's middags. Gelukkig kom ik op den duur wel weer op gang.

Ik ga even een verjaardagskadootje voor nichtje kopen, is 4 geworden. Geen idee wat ik moet doen, zit te denken aan een My Little Pony ofzo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:25

Hoi Lotte, wat leuk dat je met Luna aan de slag gaat voor te mennen. In dit topic post Rhine ook regelmatig, zij is van jouw leeftijd en ment ook met een shetlander, rijdt zelfs al wedstrijden en woont ook in Belgie. Grappig he.
Kijk maar of je ons bij kunt / wilt houden :+

@Tallechie ik weet niet hoe nat het bij jullie is geweest en of je op klei moet rijden of zand, maar als het klei zou zijn, ik weet niet wat ik zou doen. Het is hier echt dramatisch geweest, soort wolkbreuk en dan in het kwadraat of zoiets. Als het nog zand is glibbert het allemaal niet zo maar met klei....Veale trekt de boel er wel door natuurlijk maar ik vraag me af of het dan nog 'leuk' is zeg maar :=

Zelfs onze Snuitmans, die altijd doortrekt, had het vanochtend wel een beetje zwaar hij ging op een pad spontaan stappen, nou dat gebeurt eigenlijk nooit :x

@Frensie durf ook alleen met Snuit alleen op pad hoor maar eigenlijk is dat ook onverstandig maar goed...

Ik ga nu verder met mijn favoriete hobby...boodschappen doen >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-08-11 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:25

Naaltje schreef:
Geslaagd bij de ika. Ja soort van :+ We gingen voor paar nep-planten voor 't balkon (veel te warm in de zon om planten in leven te houden..) en die hebben we gevonden. Maar naar mijn zin niet genoeg om de boel gezellig aan te kleden. En ik wilde nog wat nepbloemen meenemen om de badkamer wat op te fleuren etc.. Maargoed, we waren wel in recordtijd buiten :')

Komt me bekend voor :+ ik was donderdag (vorige week) geweest, vazen en planten en een übergave lamp meegenomen. Maar vond het niet helemaal af :D
Dus maandag hebben we ook nog een nieuw kleed erbij gekocht. En Dinsdag zijn we het aquarium op gaan zetten :D
Nu is het bijna klaar, alleen nog een nieuwe bank :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:27

ik wil eigenlijk ook nog een leuk tafelkleedje voor buiten :') en van die gewichtjes eraan omdat de boel wegwaait :')
maar ik wilzoveel :)) het ziet er al vrij goed uit

*oh wacht, ik ging mee spelletje doen :o *

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:29

Vhu een mooie samenvatting, ik ga er volledig in mee...wat fijn dat je lekker met snuit op pad bent geweest, super, en een mooie training voor bente ! die word echt wel watermak.
Welkom lottex.
Naaltje naar ikea
Tine weer veel te veel van jezelf gevraagd.....tja...dat moet je dan bezuren helaas. :(:) slaapt je zoontje s'middags nog, hij is toch al wat ouder ?
tallechie, als je het niet ziet zitten, kun je idd afzeggen.
Nouvel lekker met vosje bezig geweest, en fifi ook nog doen.

Wat een vette regenbui zeg...Melody is helemaal doorweekt...met appeltjes op haar vacht, hihihi, ik was gelukkig net klaar met de nieuwe afrastering om de tuin, Frans Schapenraster !! we zijn er helemaal blij mee, staat supergaaf !!!
nu lekker filmpje kijken met zoontje samen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:30

Ik wil alleen nog een paar zinken bloempotjes :D dan ben ik wel klaar (buiten de bank om, maar dat willen we pas als de hond niet meer is)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:30

Lotte jouw kende ik nog niet hihi :P
Maar welkom!
Wat is eigelijk de geboorte datum van luna?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:32

VHU: Das mooi kan jij mij mooie verhalen vertellen :D :P.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:45

Bedankt allemaal! :)

Rhine : haha, leuk dat je hier ook zit :D
Hoe gaat het nog met Tabje?
Luna is van 1 juli 2008 :)

Janouk : hier is het ook droog, maar dat kan zoals gewoonlijk elk moment omslaan :P
ik moet ook nog mijn boeken kaften, pff...

Naaltje : goh, denk dat het een beetje anders is in België, wij hebben op school TSO (technische) en ASO. Aso bestaat uit moderne (dan nog keuze uit wetenschappen of economie) en latijn. We lezen verhalen over die 'dappere mannetjes die heel de stad Rome redden' :')

Frensie : ja, langelijnen vind ik leuk om te doen :j meestal gaan we langs de straat, soms eens op een veldje. Ben vooral aan het oefenen op overgangen en zweephulp :)

Oké, ik heb het al door dat het hier druk is :P Ga nu een beetje jullie profiel bekijken & de vorige pagina's wat doorlezen zodat ik een beetje mee ben :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:48

Lottex met tabje is alles prima! Normaal zondag een oefenmarathon.