[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:50

bij mij ook al. alleen mijn vader is onze kamer aan het sauzen en de kledingkast moest dus leeg en van de kant af. Kleding ligt nu op bed en kan het nu dus mooi uitzoeken en gelijk weer in de kast leggen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:53

Gisteren is de osteopaat geweest voor een bijrijdpaardje. Was wel heel apart om te zien aangezien het holistische osteopathie was. Paardje genoot er echt van en het leek ook echt te helpen. Paard dat naast haar in de box staat werd ook helemaal rustig.
Ben benieuwd wat dit allemaal uithaalt en of er straks ook echt verbetering inzit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:39

Heerlijk zonnetje hier. Hoop maar dat hij de bak goed droog krijgt (vanmiddag nog maar even extra de bak gesleept, als het los ligt droog het ook sneller) , want vannacht gaat het weer vriezen. ;(

Morgenochtend komt fysio. Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen.

Net voor de zekerheid nog maar thermo onderhandschoenen gekocht, want zaterdag is het ook flink koud hier. Kan ik die onder mijn leren handschoenen aandoen. Hou ik hopelijk eindelijk eens gevoel in de handen als ik de proef in moet.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:03

Vervelend pony's die niet in de standaard dekens passen,Lotte paste ook nooit een deken door haar nek,alleen een imperial deken lag goed op haar.

Fysio of osteophaat kunnen idd erg veel rust in paarden brengen,vaak staan ze gewoonte genieten.

Gisteren heerlijk gelest hij liep echt lekker,alleen helemaal verzopen toen ik mijn wagen op de trailer zette.

Ik hou de verwarmde handschoenen ook nog binnen bereik,zodra het weer koud wordt gaan ze weer aan.

Happy time-Beterschap

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:43

Hopelijk droogt de bak tine. Los trekken heeft veel zin inderdaad, helaas doen ze dat bij ons op stal niet. Ik heb dan wel een binnenbak, maar rijdt liever in de buitenbak ivm de drukte.

schaduw lekker gelest, jammer dat je verzopen bent.

ik heb de kledingkast opgeruimd. Heb ruim 3 zakken weg gedaan en mijn moeder neemt nog wat over,.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:52

actief tallechie :))
alle babykleertjes ook al in de kast gefrummeld? :)

ik ben naar dids geweest, en naar de hei gereden. Ik ben zo trots op ons :o
we zijn met z'n 2tjes langs de drukke weg 't bos in gegaan, daar lekker aan de gang geweest, na het 1e galopje was de rem zoek, en ging hij om elk ritseltje, elke beweging en elke zucht van mij lekker hard rennen.. ^) Dus dat werd ik beu, toen ben ik hem in de war gaan maken met langzaam draven, voltes rijden, omdraaien en de andere kant op rijden etc..
Dids werd daar weer boos om :') Wisten jullie dat een overgang uitgestrekte draf - achterwaarts te rijden is?.. Dids kan 'm :') ''ready for take off'' :=

Maar we hebben lekker afgesloten :) 11,5 km gereden, top op 28 km/h.
Dids was compleet zeiknat, en liep nogsteeds te stuiteren.. zucht.. :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:06

Diddletje heeft het voorjaar in zijn hoofd! Knappe overgang :+ En super knap dat je niet afgestapt bent ;)

Tallechie aan de opruim en Happytime aan de dweil, letterlijk & figuurlijk :(:)
Rembrand wie weet toch op tijd fit en nog steeds geen koopcontract per TNT, daar word je toch echt gek van, een postduif is nog sneller :7

Vandaag echt bagger college gegeven aan zo'n groep 1e jaars studenten die het voorjaar in de bol hebben....had ook geen zin om er verder aan te trekken ben maar eerder opgehouden, wat een stel dreuzels zeg }:0

Maar doordat ik eerder was opgehouden had ik wel tijd om even lekker te tutten met de pony's, dat was al best lang geleden. Het was steeds koud, nat, wind of geen tijd. Dus alle drie flinke poetsbeurt (ze haren trouwens nog nauwelijks :o? ), voetjes netjes, manen / staart weer bijgewerkt, ze zagen er weer mooi uit :* Volgens mij groeit het gras al wat of verbeeld ik me dat? Vond dat de wei alweer zo'n groen zweempje erover kreeg?

Vanavond weer college geven maar dan gelukkig aan 3e en 4e jaars, dat is meer mijn ding B-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:15

gras groeit al ja :j je ziet 't gewoon :)
bomen krijgen ook al knopjes :+:

Dids heeft inderdaad voorjaar in z'n bol, hij zit me iets te goed in z'n vel nu :+
ik vergeet wel te vertellen dat ie in volle galop achteruit de wei kwam aangerend (nadat ik 'm 9x had geroepen en toen maar met een plastic zakje frommelde :') )
hij was overigens ook verschrokken van 3 (!) houtduiven die opvlogen, dus toen heb ik 'm maar een verhaaltje over Rizanta verteld :+

1e jaars die dwars doen krijg je die niet bang met dreigen met straf enzo? :+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:15

Suc 6 met de college vanavond!!

Tallechie, hoe je het voorkomt weet ik niet.. Ik denk dat je gewoon pech heb en het niet is tegen te gaan.. Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt op een kale pony altijd ponys met dik in de winterharen die het hebben… Misch dat dat sneller broeit en ze uitlokt ofzo.

Didsy, met zijn coole rambo deken. Stoer joh. :D :D :D
Kun je de sluitingen van de hals niet laten verplaatsen door zadelmaker?
Heb ik ooit laten doen met mijn BR en dat kosten maar 5 euro.

Mijn kindertjes vanmiddag. Ze staan appart nu van de paarden.
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:20

Naaltje dat had ik gisteren al gedaan. Kinderkamer is nu helemaal klaar.
Goed bezig geweest naaltje met dids. Vind het knap dat je dat zo kan oplossen.

Vervelend vhu dat de studenten niet mee wilden werken

buck leuke foto

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:24

Ze staan er lekker bij Buckje :j

Citaat:
hij was overigens ook verschrokken van 3 (!) houtduiven die opvlogen, dus toen heb ik 'm maar een verhaaltje over Rizanta verteld
1e jaars die dwars doen krijg je die niet bang met dreigen met straf enzo?

:D Rizanta stond na een houtduif al achterstevoren dus dan vind ik je helemaal dapper 8-)
Ach die 1e jaars, ik moet er eigenlijk altijd wel een beetje om lachen. Volgend college zal ik eens met ze in gesprek gaan, over professioneel gedrag en hoe je met elkaar omgaat enzo. Kijken wat voor ideeen ze daarover hebben. Maar had gedacht dat het niet nodig zou zijn, want we zitten al in het 3e kwartaal.... alleen deze groep (en ook de groep die ik morgen heb) hebben hiervoor een docent gehad die ze geloof ik soort van eruit gewerkt hebben, dus denk dat ze zich altijd zo hebben gedragen. Denk dan, dat laat je je als docent toch niet gebeuren?
Alles zat ook tegen hoor, was echt zo'n rampencollege. Doorlinks op mijn sheets werkten niet goed, opdracht die ze zouden gaan doen werd niet goed ge-upload, bepaalde groepsindeling ging niet....pfffff. Was blij dat ik weer buiten stond :+ Snel naar de pony's }:0

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:59

Wat een lekker voorjaarsdagje vandaag zeg.. heerlijk. Buitenritjes (of moet ik ritten zeggen :o ) Pony's op de wei in het zonnetje.. iedereen het voorjaar in de bol, genieten is dat(voor sommige van ons dan ;) ).

Ik heb vandaag voor de tweede dag achtereen wegens tijd gebrek gewandeld met Eef. Geloof het of niet, maar ik voel me daar altijd schuldig over.. met wandelen is ze sloom en kan ze echt alleeeeeeeen maar aan eten denken. Voor de kar heb ik het idee dat ze dat veel leuker vind. Maar ach ik moet me niet aanstellen, ze zal het me niet kwallijk nemen..:P:P haha.

Hopen dat het morgen nog zo'n dagje is, dan heb ik wel tijd om lekker te gaan rijden met dr..
Laatst bijgewerkt door eefielover op 16-02-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:00

woehaha, ja ik moet zeggen als wij zo'n college krijgen met niet werkende dingen enzo gaan we ook wat luidruchtiger worden :=
maar als je bij ons je kop niet houdt kun je gewoon naar buiten.. dan laat je 't wel :=

@tallechie; thanx :o ik ben helemaal niet zo dapper hoor, maar weet nu gewoon als ik hem laat doen en laat gaan dat het van kwaad naar erger gaat. hij is nu blij, en wil rennen enz, ik vind dat ook prima, laat 'm maar knoerhard gaan. Als die ho 't maar doet ;)maar hij was nu zo ver dat ie vanuit halthouden vertrok in galop :') en zogauw ik omdraaide in galop ging.. da's mij wat teveel he, op een hobbelig pad :P

zo, net boodschapjes gedaan, nu wat eten, zo een ibuprofen eten, en dan aan de stage :)
hopelijk doen die ibu's waarvoor ik ze gekocht heb, hoofdpijn wegjagen :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:05

Goedenavond.

@VHU: fijne studenten. bleh.
@ Tallechie: fijn dat alles klaar is. Nu lui op de bank en beentjes omhoog.
@ Buckje: schattige foto <3
@ Naaltje: ik vind je heel dapper :j , dat je door bent gegaan. Geloof dat ik heel bang zou zijn geworden als de rem kaduuk was. Knappe overgang :D
@ Schaduw: lekker gelest.

Fysio vinden paarden inderdaad heel fijn. Maar Rembrand heeft zo veel behandelingen gehad, dat hij er nu soms wat geirriteerd erbij staat. Hij wil naar de wei of aan het werk, gaat staan klauwen met voorbenen, staat niet stil. Maar ja, zal zondag ook wel pijn gedaan hebben.

Gras groeit vanaf 6/7 graden, dus dat kan kloppen :D . Merk het ook aan de paarden, ze eten minder hooi. (maar goed ook, heb nog maar 40 balen, hoop dat ik het daarmee ga redden. Gras mag dus flink gaan groeien, want ik wil graag paar balen over hebben, bijv voor in de trailer en als ze in zomer een nacht op stal moeten bijv ivm wedstrijd)

Bak is ver droog. Voor de zekerheid toch nog maar wat zout gestrooid en nog een keer gesleept. Dat is voordeel van bak aan huis. Kan slepen zovaak als ik wil. Als de traktor meewerkt is het in 5 minuten gedaan.

Paardjes hebben hele baal hooi in het net zitten, waterbak gevuld met water (voor het geval de automatische waterbak bevriest) en emmer slobber gehad. Ik ga zo lekker naar bed. Komende dagen zullen heel druk zijn, dus moet maar proberen zoveel mogelijk te slapen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:21

**blij dat jullie eens een keer niet zoveel hebben gekletst :) **

-burka-tyd breekt weer aan geloof ik, haha
-kleintjes met dekentjes, super schattig..

nog iets over buitenbakken gelezen,
bij ons is die echt super nu,
ik rij er nooit in ,maar longeer er wel, en knollie liep vandaag lekker zn rondjes aan de longeerlijn.
ik had weinig tyd ivm veel werken vandaag.
dus ikke op de fiets, ff longeren :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:41

goedenavond!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:50

Afbeelding

ik heb tijdens een stilstaan-straf vandaag deze foto nog gemaakt :D
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 16-02-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:51

goeieavond.. sluit me aan bij de samenvattingen als dat mag.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:29

Das wel een prachtig plekje voor stilstaan-straf ;)

Luizen,geeft toch meestal aan dat het dier in kwestie een verminderde weerstand heeft. Oudere paarden, of juist jongere dieren zijn daarom ook gevoeliger. Ook dieren die ziek zijn (of herstellende) of veel stress hebben pikken de luizen makkelijker op.
Voorkomen is een groot woord, maar je kunt natuurlijk veel doen door het stressniveau binnen de perken te houden, je paard op een (voor dát specifieke individu) correcte manier te huisvesten, goede voeding etc. Daarnaast kun je de weerstand natuurlijk ondersteunen door bepaalde voedingssuplementen als kuur bij te geven. Zo staan Storm en Sunny momenteel op de Silsterk en Immulon, en Zoë op alleen de Silsterk.

Net bij de spookjes geweest. Moest ze in het donker van de wei afhalen, maar ze kwamen weer keurig naar het hek toe! <3 Liepen ook lekker vlot mee.
Storm is toch ook een superpoownie hoor. Je kunt immulon oraal geven, maar ook injecteren. Zaterdag al gedaan, de rest van de dagen over het voer gegeven, en dan vandaag is de laatste kuurdag en die wilde ik dus weer injecteren. En dat maffe beest blijft gewoon keurig stilstaan, geeft geen kik, zet zelfs geen stap opzij. Sun breekt bijna de boel af als je alleen al met de naald in zn buurt komt ;)

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:36

:')
pas maar op, straks kijkt storm dat af ;)

stilstaanstrafplek is bij de heide ;) het pad waar we op stonden was 3 meter breed, zand, vlak, en droog... vandaar dat hij daar straf had, we vonden het beide een mooi galopstuk, alleen wist ik zeker dat meneer de rem zou vergeten :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:21

paar plaatjes van mijn wedstrijd zaterdag

Afbeelding
Robijn in de vaardigheid

Afbeelding
Ferro (je ziet dat ie loopt te drammen) had ook hiervoor een balletje op de 12

Afbeelding
Robijn middendraf

Afbeelding

Verder foto's van buckje gezien en van naaltje. Tallechie heeft een opgeruimde kledingkast en VHU een vervelende klas.
Ollie heeft lekker gereden in het zonnetje. Dat was wat ik heb onthouden.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:48

Gave foto's zeg! Stoere pony's, maar dat wist ik al. Maar die wagen is ook om te kwijlen zeg! Wauw...(haalt er even een bakje bij.. :~) Echt stoere combi's zo. En de twee rode accentjes vind ik ook goed bedacht zo.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:09

Robijn is leuk!!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:17

Ik zal dan niet achterblijven, echter ben ik kampioen gekke bekken trekken :o
Afbeelding

Afbeelding

Verders geprobeerd om bij te lezen
VHU had een aantal pubers in de collegazaal zitten :7
Tallechie is goed bezig geweest met kleertjes :P
@Happytime, beterschap :(:)
@Buckje, leuke foto van je pownies met hun mooie dekentjes en bijpassende halster <3
@Naaltje, mooie foto 8-)
@Schaduw, je hebt weer goed je best gedaan tijdens de les *\o/* Heb je les van Piet ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:45

He jullie zijn rustig geweest :j
Wat een prachtige dressuurfoto's en wat een mooie hoeden :~ moet daar dus ook naar op zoek als ik met Rizanta of Alwyn wil gaan starten :+
Rijden er ook mensen dressuur met een gewone cap???? Ik vind een mooie hoed dus heel mooi maar ben ook nogal een 'boerentrien' zeg maar van doe maar gewoon doe je gek genoeg...durf het niet zo goed, zo'n hoed := Maar zal eens naar een heel leuk winkeltje hier in de buurt... wie weet :))

Vanavond weer heerlijk college gegeven :D morgen weer met de pubers aan de gang >;) ;)
Welterusten allemaal :wave: