[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 00:16

LinSa schreef:
Ik wist helemaal niet dat jij ook meereed confetti! Maar super prestaties allemaal!

Had graag bij de prijsuitreiking gebleven, maar was vergeten om 's morgens de zonnekap om te doen bij Sabrina, dus daaar maakte ik me een beetje zorgen over. Terecht overigens, want ook zij is stevig verbrand helaas.

Maar wij zijn weer een hele fijne ervaring verder.
En Nicole, de aardbeitjes hebben het niet lang volgehouden in de bakjes: ze roken zo ontzettend lekker dat we ze allemaal opgegeten hebben! :D ze waren erg lekker!

Aaah jammer dat ik je verder niet gesproken heb jij zat zeker met je vriend op de controle post?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:21

L_Rivaldo schreef:
In oktober is er wel teteringen en hellendoorn

Hellendoorn is me te ver weg. Dus Teteringen klopt wel? Zag het er op de KNHS-site niet bij staan, op de kalender van District Zuid wel.

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:25

Linsa, zat jij bij de controle?

Ik ben inmiddels wakker na een lange nacht slapen. Oef ik was me toch een potje kapot.

Maar hier dan ons verslagje:
Pony's om vijf uur gevoerd na kwart over vier opgestaan te zijn. Ze stonden een km verderop dus alles gelijk meegenomen naar hun stal. Ze waren de nacht goed doorgekomen. De avond ervoor nog Electrolyten en pulp en sportmuesli gegeven. Deze ochtend extra pulp en sportmuesli.

Naar de start toe en daar waren we om half zeven. Alles klaar zetten en vrij snel moesten we keuren en daar gelijk opgetuigd. Hartslagen waren 40 dus voor onze pony's was dat laag, ik merk wel dat ze nu steeds lager komen te zitten.

Eerste ronde tussen de 10-12 km gereden met gemiddelde op onze gps van 11,8 geëindigd. Deze rit verliep prima en ontspannen. Pip was wel kijkerig en dat kan lastig zijn met de tweewieler. Rechts de hoek om stond een bankje en hij schrok zo erg dat hij zo weg sprong dat links de sloot dichtbij kwam.

Met keuren hadden ze hele goede uitslagen.

Ronde twee was de langste route, we merkten dat ze wat inkakten. Gelukkig bleef het wel allemaal goed verlopen. Uiteraard kwam ik de crossbuggies weer tegen, derde jaar dat ze voor mij snufferd stonden haha. Ook hier dezelfde snelheid aangehouden en onderweg heeft mijn groom altijd op twee punten gestaan om te koelen. Pony's wilden geen enkele keer van de zes momenten drinken. Maar wel een hapje appel.

Keuring verliep weer heel goed, ik was echt verrast over de turgor omdat vooral Barney daar nog weleens problemen mee kan hebben. Hartslagen bleven ook heel netjes.

Toen kwam de derde ronde, dat was voor ons een spannend moment. Je weet niet hoe de pony's zich gaan houden. En inmiddels verrekte wij van de pijn in onze rug. Martin had zich in ronde twee heel hard met zijn knie gestoten aan de wagen. Het leven gaat niet altijd over rozen dus ik had zo'n spierspray mee en even daarmee ingespoten.

De pony's startten prima en op hetzelfde tempo weer verder. Het leek wel of het eerste stuk beter liep dan ronde twee. Wat echt bizar was, we kwamen de crossbuggies weer tegen maar nu op een hele ongelukkig plaats. Precies op een heel smal pad precies in de bocht. Dat was dus ingewikkeld want ik kon er niet langs en zij konden ook nergens heen. Martin is erbij gaan staan en toen in overleg met die leider zijn ze rustig voorbij gereden. En de pony's gaven gewoon geen kik, ik was zo trots op ze want anders hadden we een serieus probleem gehad.

Barney is ook nog een keer gestruikeld en viel in het tuig. Gelukkig kon ik hem snel optrekken en liep hij niet mank.

De rit verder vervolgd en ik kan je vertellen dat het echt heftig is. Je pept jezelf en de pony's op. Het werd steeds warmer en gelukkig waaide het nog.

Die bordjes zijn zoooooooo fijn, vooral op 65 km. De pony's waren toen wel moe, we hebben ze echt aangemoedigd om nog Door te zetten en ze gingen gestaag verder. Wat een respect had ik voor ze.

Ze zijn binnen gekomen met een hartslag van zestig en dat was prima. Ze waren moe, het was warm en we waren zeventig km verder. Alles goed gekeurd en complimenten gekregen van de veearts omdat hun waardes zo goed waren. Zeker het vochtgehalte wat je toch verwacht dat dit achteruit zakt.

De pulp is een absolute aanwinst op hun wedstrijd rantsoen.

We zijn op FB overstelpt met lieve reacties. We hadden onderweg de foto's en filmpjes erop gezet. We zijn ook echt gevolgd en dat is echt heel lief. Dat geeft echt een super gevoel.

Bij aankomst kregen we applaus bij binnenkomst, toen moest ik wel even een traantje wegpinken. Wat een gevoel dat het was gelukt. Zonder mijn man en broer had het niet gelukt. Het team ging als een speer.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:44

Mooi verslag Tynie!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 07:47

Gem schreef:
L_Rivaldo schreef:
In oktober is er wel teteringen en hellendoorn

Hellendoorn is me te ver weg. Dus Teteringen klopt wel? Zag het er op de KNHS-site niet bij staan, op de kalender van District Zuid wel.

Teteringen moet nog goedgekeurd worden en was 17 of 18 oktober weet even niet precies welke dag

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:04

Ja wij stonden op de controle post. :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:20

Joh wat jammer dat we dat niet wisten. Hoe vonden jullie het?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 10:21

Ja idd ik vloog jullie voorbij en dacht later Oeps je zei nog iets en dat was dacht ik mijn nummer Oeps sorry haha leuk dat je vriend het ook leuk vond!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:29

Ja ,jij ging echt hard! Gerard heeft steeds het verkeer in de gaten gehouden. 1 keer wilde een trekker het zandpad op terwijl er precies een combinatie aankwam. Volgens mij was dat Tijnie? Maar verder was het steeds best rustig.

Ik vond het heel leuk om van dichtbij mee te maken. Mijn vriend heeft er nu ook een beeld bij en hij vond het ook echt leuk. Helaas zit een menwagen er even niet in omdat we eventjes geen grote uitgaven kunnen doen. :( maar tot die tijd genieten we gewoon van jullie verhalen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:57

Leuk verslag _/-\o_ en dat het afzien is wil ik graag geloven :7

Hier net terug van vrijwilligen bij endurance. Was gezellig. Wel weer paar z&^*%kerds ertussen om niets maar goed dat heb je altijd. Zat bij de start, atlijd leuk want dan zie je iedereen even :D Ben om 13.00 uur weggegaan, was mooi op tijd want 't lijf werkte toen niet meer zo.

En ooooohhhhh die aardbeitjes, die zijn echt zooooo heerlijk :9

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:30

Haha ja die aardbeien he! Die waren hier zo op!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 14:38

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 17:40

Wat vervelend Marja ik mis te je er al bij idd, hoe is het nu met je moeder?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:08

Mijn moeder is gelukkig oké. Ze is inmiddels alweer thuis.

Ik vind het wel heel jammer dat ik niet mee kon doen. Heb de foto's en filmpjes van Tijnie gezien en nog wat andere foto's en ben eigenlijk een beetje jaloers... :-)
Het zag er allemaal heel aantrekkelijk uit.

Een volgende keer hoop ik er toch echt gewoon weer bij te zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 18:26

Ik snap goed dat je jezelf dan toch af meld ben je er in teteringen weer bij?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:51

Nou helemaal blij en zeker weer supere dag gehad.
wel helaas inschattings foutje gemaakt en met 14,3km binnen gekomen.maar dat is het risico als je tegen de 14km wit finishen.
pony,s waren goed gekeurd dat is voor mij eigenlijk altijd het belangrijkste.

en of een hartslag wel of niet klopt,dit is een andere situatie ,je bent op ander terrein andere paarden merries enz.
omdan te zeggen dat ze niet goed gemeten hebben,vind ik eigenlijk niet kunnen.hun staan daar hebben er voor geleerd.

verder barny gefeliciteerd,en l rivaldo ook met jullie overwinningen.
onze pony,s hadden ook nog prijs te pakken voor laagste hartslag pony,s van die dag.

verder super dagje en ik wil dan ook de vrijwilligers en allemensen die weer gezorgd hebben voor deze wedstrijd bedanken.

wel heb ik nog vraag ik ging er van uit gediscwalifiseerd is ook geen winst punten,volgens mark die mendurans ysselsteyn organiseerd,heb ik toch mijn 2 winstpunten omdat mijn pony,s goed waren.weet iemand hoe dat zit.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 18:55

Bedankt Keona! Zag je vriendin nog voorbij schuren met de trailer haha we waren een stukje fout gestuurd en kwamen echt op boeren paadjes terecht haha

Ja dat viel mij ook al op ik dacht dat je dan gewoon diskwalificeert was maar of dat enkel voor de prijsuitreikingen is weet ik niet. Ene kant logisch als je paardjes het fit uitlopen maar andere kant hebben ze niets voot niets de 14km per uur als max.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:14

In de endurance weet ik dat je tussen de 13 en 15 km/u niet gediskwalificeerd wordt maar niet geklasseerd. Dit is om ruiters die hun winstpunten hebben voor klasse 2 maar eerst hun tempo omhoog willen brengen de mogelijkheid te geven te trainen.
Voor de mendurance weet ik het niet. Moet je echt even in het reglement kijken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:24

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:26

Ik weet ook niet hoe dat zit met de winstpunten, daarvoor heb nog niet genoeg reglementenkennis.

Mag de groom tijdens de wedstrijd plaats nemen op de bok? Of mag alleen de menner de leidsels vasthouden? Dat was zomaar iets wat ik mezelf afvroeg.

Pony is topfit vandaag lekker rustig aan gedaan en de komende week zal het nog steeds rustig aan zijn, jeetje wat een temperaturen worden er nu opgegeven, pff.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:32

Keona,
artikel 655 staat: Indien er niet voldaan wordt aan de maximale snelheid van 14 km per uur, dan volgt er uitsluiting.

Dan artikel 657 lid 2 deelnemer en paard krijgen winstpunten toebedeeld na het goed uitrijden van de wedstrijd.

Ik denk dat je bij uitsluiting dan geen winstpunten krijgt, volgens mij kregen ze vorig jaar ook geen winstpunten als er te snel gereden was. Ik denk dat je maar even moet kijken bij deze artikelnummers.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:36

confetti schreef:
Ik weet ook niet hoe dat zit met de winstpunten, daarvoor heb nog niet genoeg reglementenkennis.

Mag de groom tijdens de wedstrijd plaats nemen op de bok? Of mag alleen de menner de leidsels vasthouden? Dat was zomaar iets wat ik mezelf afvroeg.

Pony is topfit vandaag lekker rustig aan gedaan en de komende week zal het nog steeds rustig aan zijn, jeetje wat een temperaturen worden er nu opgegeven, pff.

Als je moet plassen dan moet de groom toch je paarden mennen denk ik.dus denk dat het wel mag.ja ik weet het niet hoe het zit met de winstpunten het is goed uitgereden maar ik ben ook gediscwalifiseerd.ik zelf dacht dus 0 punten ,maar volgens mark zou ik er 2 hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:40

Mark is zowel endurance als mendurancejury en haalt mijn inziens wel eens wat door elkaar

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:42

Voor zo ver ik weet heb je geen winstpunten gereden, je bent dan helaas uitgesloten van de uitslagenlijst en punten.

Ik moest drie keer plassen onderweg en dan stoppen we even. Martin houdt de leidsels dan even vast en dit mag wel, het valt onder persoonlijke verzorging. Maar je groom mag absoluut niet mennen en op de bokstoel gaan zitten. Mocht je dan een jury tegen komen dan ben je de pineut.

Dank je wel Gem, we vinden dit echt speciaal.

We zijn echt de hele dag overspoeld met reacties en complimenten, we vinden dit echt super lief. We hebben nu ook een topic gemaakt met wat foto's en een filmpje. De pony's stonden er goed bij vanmorgen, geen dikke benen of andere problemen. Ze ogen goed maar je merkt wel dat ze moe zijn, lekker dutten in de zon en in het weiland tukken. Ze hebben hun hooi goed gegeten en ze waren goed alert. Ik ben dus blij dat ze het er zo hebben afgebracht want dat is dan maar weer afwachten.

Het wordt inderdaad super warm, dat wordt weinig rijden of in de avond maar eerst staan ze nog even op rust in de wei.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:48

Barney1978 schreef:
Dank je wel Gem, we vinden dit echt speciaal.

Ere wie ere toekomt! _/-\o_