[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:14

Oh Le Matsjo, grappig. Die staat hier 'om de hoek', ik kom er regelmatig.

En klopt hoor, als ze voor je bestemd zijn komen ze wel. Zo vinden al mijn paarden mij. Zo vond ik Royal ooit, daarna kwam Viva op m'n pad en later Angel. Ideaal :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:50

Haha onze las Vegas voor de kar is een le matsjo.. cupido is een hagelskruis valentijn..
Marjola mooi kar hoor veel plezier ervan.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:01

:~ gave wagen :~

zelf morgen weer rondje karren, maak ik gelijk foto's van het nieuwe onderleggersetje :)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:44

Grappig dat hij om de hoek staat! :) Ik heb 'm ooit wel een keertje gezien toen mijn grootouders de fokmerrie weg gingen brengen. Altijd leuk om even op zo'n stal rond te kijken als klein meisje B-) Als ik het mij goed herinner heeft de hengstenhouder toen het palomino hengstveulen wat eruit kwam gekocht (Arendsoog), maar die is uiteindelijk toch in de sport beland.

Leuk dat jullie ook een Le Matsjo hebben, Lanouska :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:07

Nou bij deze het filmpje van mijn 2 span debuut.

Commentaar is welkom! Het ziet er gelukkig minder erg uit dan dat het
aanvoelde. :D :o :Y)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:15

Mooie omloop, Maisie! Tips laat ik even over aan de mensen die verstand hebben van tweespan rijden ;) Ik vind het er in ieder geval voor een eerste keer best goed uitzien :)

Wat een mooie hal trouwens! Waar was deze wedstrijd? En is dit een 30x60 baan? Het ziet er echt megagroot uit!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 07:39

Fijn span heb je Maisie. *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:04

Goedemorgen, hier al weer een uur op...

Maisie, dat ziet er al super mooi uit zo, je tweespan, zal idd wel heel anders voelen dan tandem.
Maar het ziet er echt netjes uit !
Ga vooral zo door !! Mooi span.

ik ben weer fit genoeg om te gaan trainen met de hondjes, eten blijft er in, dus het zal wel goed gaan.

Fijne dag allemaal !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:56

Dank jullie!!

@ marjola de bak is idd iets groter 30 breed en iets van 65 meter lang is een fijne hal om te
rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:22

Je kan natuurlijk best in het donker de schapen verweiden, als je dat wilt. Dat kan best. :j

Maar je moet natuurlijk wel controleren of de hekken naar de paardenwei weer gesloten zijn, want je wil natuurlijk niet dat de paarden met die natte kleigrond het weiland aan gort trappen en remsporen gaan trekken. :o?

Maar als je dat niet controleert, voor de paarden vanmorgen in het schemer naar buiten gaan.
Oeps, dan controleren de paarden dat wel voor je. O:)
En laat je dan net het hek vergeten zijn te sluiten naar de paardenwei.

SPRING is in the Air! Paarden vrolijk, weiland aan gort. :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:33

Toch aardig van de paarden dat ze de hekken voor jou checken, Janouk :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:42

Goedemorgen

Ik sluit me even aan bij alle prachtige samenvattingen ;)

Janouk: handige actie :+
Marjola: mooie wagen
Bianca: weer opgeknapt gelukkig
Maisie: ziet er goed uit

Gister deed zoonlief weer mee met onderlinge. Met zijn nieuwe wedstrijdjas. Na afloop dus even foto's gemaakt. Amerigo was t daar geloof ik niet helemaal mee eens.

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo jaloers, de mannen heben net heerlijke buitenrit gemaakt. Rembrand heeft vandaag weer behandeling van fysio gehad. Er is niet echt iets t vinden, maar hij loopt ook niet echt goed. Lastig

Met hand gaat t ook nog steds niet fijn. Kan vingers inmidels wel weer wat bewegen, maar totaal geen kracht. Pink en ringvinger zijnaldoor in soort van slaapstand, inclusief muis van de hand. Bij duim geregeld soort van kramp

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:44

Mooie wedstrijdoutfit! *\o/* Die kop van Amerigo haha

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:27

Maisie super filmpje! Je kan zien dat je op safe rijdt, maar je hebt het gedaan dat is het belangrijkste toch! Op naar de volgende, met iets meer vertrouwen.
Janouk oepssss! Fijn he paardeninstinct...
Tine knappe foto's! Leuk dat hij B gaat starten binnenkort. Bixie ontgroeid haha.
Biancacoo lekker de hondjes getraind.

Ik heb lekker de paarden getraind. Of naja 1 gereden, Jort staat lekker te slapen buiten in het zonnetje dus die heeft een dagje vrij. Angel weer ff bitje in gehad, was al minder erg dan de vorige keer.
Het lijkt wel lente zeg, echt héérlijk!! Van mij mag het zo blijven tot april, en dan de échte lente in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:32

Ja wat een heerlijk weer he {:} :D was genieten!
Die Amerigo hahaha wat een kop trekt die pony zeg :)) erg mooie combi zo Tine, hij gaat in ieder geval op verzorging hoge punten scoren *D mag je al fysiotherapie doen met hand trouwens? Misschien een idee voor jou ook (net als Rembrand) :(:)
Maisie wat heb je een leuk span *\o/* enige wat ik kan verzinnen is gewoon heel veel rijden, om een span te maken (en daar goed gevoel bij te hebben) kost gewoon heel veel uren samen lopen. Lekker buitenritjes maken, schijnt erg te helpen (zegt mijn instructeur tenminste over hoe je een 4-span een 4-span maakt, zal ook wel zo zijn bij 2-spannen denk ik dan :7 ).
Janouk lekker door de wei geploegd :7 :+
En Biancocoo gelukkig weer wat beter :)
En palomino-pony's en papiertjes :list:

Vanochtend vroeg naar stal mijn zadel uitproberen, die zit zaaaaalig en past heel goed op Ollie dus helemaal blij. Lekkere rit gemaakt van zo'n uur of twee. Nergens last van. Zadeltje ook even op Hero gelegd, daar ligt hij gelukkig ook nog goed, maar maar net hoor. Die pony is nog korter dan Ollie, denk 2 cm wel qua zadelruimte. Even mee rondgestapt (ernaast uiteraard :P ). Boeide hem totaal niet :)

En Hero zowaar netjes voor de band gehad *\%/* . Maar klein stukje hoor, dat ging goed, elke keer halthouden en weer netjes en rustig voorwaarts stappen. Alles heel rustig opgebouwd en bijv flink tegen z'n benen aan laten gaan elke keer en flink rammelen enzo met los / vast maken (dat ook paar keer gedaan). Hij bleef keurig staan. Lette wel heel goed op <<) maar gelukkig na poosje rommelen ook diepe zucht :O en op drie benen in rust. Stond keurig stil met los en weer vastmaken enz <3 Gaan we komende weken rustig uitbouwen :D

Dus gewoon heerlijk bezig geweest :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:43

Janouk...paardenlol in de weide...balen zeg, die kwamen zeker ook niet meteen terug....volgende keer denk je daar wel aan hekken dicht..
vhu, superfijn dat het zadel past !
Wat fijn dat hero het zo goed doet.

Vanmorgen heerlijk getraind met de honden, 8,5 km. Mooie route.
Tine,...lijkt mij niet goed van je hand....
Heb je de arts nog gevraagd hoe lang het herstel duurd, en hoe veel last je er mag hebben ?
Mooie foto's van je zoontje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:46

Oja Marjola, sorry niet gereageerd op jouw prachtige nieuwe wagen, hij is echt *D *\o/* 8-) !
8.5 km da's een lekker stuk Biancocoo!

Trouwens Ollie krijgt dus sinds denk een dag of 10 nu? Drainage compositum en ze is dus veel alerter en wakkerder (niet vervelend) met rijden en rustiger in omgang als ik haar poets enz. En blijft dat dus ook in de bak (vandaag eerst half uurtje in bak gewerkt, liep super fijn). Misschien dat haar toch gewoon iets niet helemaal lekker zat en ze het nu kwijt raakt?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:59

Ik heb totaal geen sjoege van tweespan. Maar ik vind het er netjes gecontroleerd uitzien. Super voor de eerste keer.( eigenlijk geniet ik hier meer van dan dat gesjees).

Ik zei al op fb. Ik vind patrick en amerigo allebei mooi wijs kijken.

Net buitenrit gemaakt met db en NIET genoten. Wel van het zonnetje maar niet van db. K#T bok.
Hij wilde totaal niet de linker stelling doen, Kreeg ook nog ergens twee achter ijzers te zien. Toen heb ik hem een mep verkocht( de striem staat nog op zijn lijf) ook nog bijna in de sloot omdat in ene alles eng was. Mijn vriend achterop die alleen maar zegt, eigen schuld je bent veelste lief voor hem. Maar er zelf niet achter wil zitten. Lekker makkelijk in mij ogen. IK doe het toch altijd fout.
Ik probeer wel strenger te zijn maar ik wil er ook wel plezier aan beleven. Ik moet maar weer vaker met hem naar buiten.

Me net vanmorgen opgegeven om in maart voor het eerst L te starten. Nou vanaf nu moet hij eraan geloven. De draak.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:27

:(:) schuift roosvicee naar baudy :(:)
Hoe lang was het geleden dat je naar buiten was geweest Baudyh? Ze mogen niet zo draken natuurlijk maar als ik met Ol een week of twee niet naar buiten ben geweest is ze op z'n zachtst gezegd ook behoorlijk *\%/*
En van die mannen die wel allerlei commentaar hebben maar niets zelf doen die krijgen van mij ook een _-:( hoor >;) helemaal als het je eigen vent is }>

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:02

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:11

Baudyh, duidelijk je dag niet. Ze kunnen je soms ook het bloed onder de nagels vandaan halen he..
En dan dat commentaar vanaf de achterkant van de wagen, dan kookt het bij mij ook wel eens. (Was op zoek naar de smiley met die stoomwolken uit de oren, maar die kan ik niet vinden)
Adem in, adem uit en volgende keer beter!!

VHU, fijn dat het werkt voor Ollie. Wat doet dat Drainage Compositum precies??
En mooi dat het zadel past!! En Hero voor de sleep, ging lekker vandaag!!

Royaltjuh, prachtig weer inderdaad, maar hoorde dat het koufront vanaf de USA deze kant op komt. Niet van een weerman hoor, dus bron is redelijk onbetrouwbaar. Maar als hij over zee moet komen warm hij wel wat op. Moet er niet aan denken, -30, hihi..

Tine, hihi.. Kijk eerst naar het geconcentreerde koppie van je zoon en vervolgens naar de pony, hihi.. Nogal een tegenstelling in gezichtsuitdrukking!! Maar verder een mooi duo, mooi jasje ook!!
Is de pijn in je hand normaal volgens de artsen, of had het al beter moeten zijn??

Janouk, ze zullen ook nooit gewoon rustig even komen vertellen dat het hek niet dicht zit, altijd misbruik maken van de situatie, hihi.. Wel herkenbaar, zie nog shet en fjord in volle galop door de groententuin van mijn pa denderen, oeps!! :D

Lekker met Jeskim door het bos gewandeld! Ze was lekker fris dus dacht even een drafje aan de hand door het bos.. Whoei, heb me de benen onder mijn gat weg moeten lopen, stevig tempo erin, gevolgd door een sprong en een bok waarna ze volgens mij van plan was om aan te galopperen, hihi.. Kon haar gelukkig stoppen, want denk niet dat ik een galop aan de hand bij kan houden!! :+ 8)7
Ze is dan 25 en in bezit van korte beentjes, maar ik ben 30 en in bezit van maar 2 korte beentjes!!
Alleen op de terugweg weer even zo'n rare schrik aanval..

Daarna heb ik haar maar even een sprintje door de wei laten trekken, ze moest toch even haar ei kwijt en de mok geneest heel goed, dus toe dan maar even!! Oma kan nog best hard!!

Daarna even met Fjella aan de hand bij huis wat gedaan. Heb voor haar derde ook wel wat parelli achtigs gedaan met haar. Nu even weer proberen, ging niet zo verkeerd, maar het blijft voor Fjel moeilijk om haar aandacht bij mij te houden. Er lagen wat grote stukken boomstam bij de stal, dus ik er een van gepakt. Op het blok, dat gaan we eens proberen!! Ik haar voet erop gezet, nadat Fjella uiteraard even had geproefd van de stronk, blijft wel een fjord, en ze had het geintje snel door. Nu nog een commando ofzo eraan plakken denk ik. Moet wel zelf het eerste been op de stronk zetten, maar dan zet zij netjes de andere erbij, hihi..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:41

Tine gave set heeft je zoon. Ziet er super uit zo met amerigo. Jammer dat je
hand nog niet echt wil meewerken. Ben benieuwd wat de arts er van zegt?

VHU heerlijk gereden dus en Hero gaat het ook al fijn doen. Zal wel een mooi span worden voor
de wagen.

Janouk heeft lekker op de wei gelopen. Of de wei omgeploegd?

Royaltjuh ook genoten van het weer. Ja ik rijd idd op safe maar goed dit was de 1e keer
met 2 span.

Biancacoo heeft er ook een hele afstand op zitten met de hondjes!!

Baudyh oeps voor zowel vriend als paard {:)-:( Soms heb je idd wel eens van die
dagen dat ze overal spoken zien. Commentaar van achterop kan ik dan ook slecht tegen.

Nou ik kom net van onder de douche was een beetje verkleumd.

2x tandem en 1x enkelspan gereden vandaag.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:22

Leuke foto's tine! Pony en je zoontje hebben allebei zo'n kijk mij nu blik 8-) :D Mooi jasje ook :j

@baudy volgens mij hebben alle paarden de lente in hun bol door dit zachte weer. Sam legde vandaag ook tijdens het longeren de staart op de rug en stond als een hengst te blazen (er kwam namelijk een 2-span over de weg - dan moet je even indruk maken natuurlijk ;))
@VHU wat fijn van het zadel. Nieuwsgierig naar de foto's ;)
@Jeskim klinkt alsof ze de rollen even wilde omdraaide bij het uitlaten ;)
@Janouk haha, wat zijn het ook een boefjes!
@biancacoo mooie training achter de rug met de honden en Maisie met de pony's. :)

Vandaag druk bezig geweest met allemaal paard gerelateerde zaken. 's Ochtends beweging geven en mesten, daarna werd de mestplaat leeg gereden (die zat tot zijn nok aan toe vol). Toen moesten we binnen even opwarmen en hebben we de hele wedstrijdkalender doorgespit. We gaan lekker het land doorreizen: weer heel Noord-Holland door plus af en toe een uitstapje naar Friesland en Gelderland. Dit doen we trouwens omdat mijn vader en ik elkaars groom zijn, dus allebei op dezelfde wedstrijd starten is lastig qua vervoer (2 karren) en helpende handjes. Maar een volgeplande agenda was niet het leukste nieuws van de dag.... we hebben vandaag afgesloten met een wagen pas momentje! *\o/*

We hebben gelijk een paar foto's gemaakt. Poseren voor de fotograaf is Sam favoriet bezigheid ;) (let trouwens niet al te erg op het tuig, na deze foto's hebben we nog wat kleine aanpassingen gedaan) Sam had er trouwens al een maand niet meer voor de kar gestaan, maar gelukkig gedroeg ie zich redelijk netjes (al was hij niet gediend van de zweep, dus nog een keer een brul gegeven dat hij zijn staart bij zich mag houden).

Afbeelding

Beetje bewogen, maar het gaat om het idee ;)
Afbeelding

Zoals je op de foto's kan zien is onze bak een mooi maanlandschap (het is nog te nat om te slepen), dus ik heb gelijk goed mijn nieuwe luchtvering uitgeprobeerd. Het zit heerlijk!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:28

staat super samen :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:20

baudyh...balen dat DB zo druk deed..zal zijn dag niet gehad hebben..t'is ook wel spannend buiten rijden als je al een poos niet meer buiten bent geweest..
jij doet je best, en het moet groeien om samen met DB te werken...het is en blijft een dier..en onvoorspelbaar, fijn dat je het zo opgelost hebt en veilig thuis gekomen bent ! volgende keer weer positief starten en lekker aan het werk zetten, komt vast goed !

Bicci..ik zag je mooie onderleggers op FB ! supermooi ! *\o/*
maisie druk met tandem's en mennen, goed bezig.
Marjola..supermooi je wagen in combi met Sam !! heeeeeel gaaf, heel veel plezier ermee !
jeskim bezig met parelli achtige zaken, altijd leuk !

ik ben nog steeds erg trots op m'n hondjes..voor het eerst 8,4 gelopen...gemiddelde snelheid was 18,7 km per uur..

verder nog schoonmoeder die jarig was..en die hebben we een donderglas gegeven..een soort barometer zoals die begin 17e eeuw gebruikt werden, ze vond het erg mooi ! zoontje gaf haar een lieveheerstbeestjeshuisje en ook nog bloemenmengsel voor lieveheersbeestjes erbij..dus die had ook een leuke dag.