[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:43

Goedemorgen

Maisie: van harte!

De wereld niet vergaan. Nee, want de Maya kalender gaf dat dan ook helemaal niet aan.
Wel ellendige berichten van ziektes.

Gisteravond met Thabor naar menles geweest. Op het opstappen op de kar na, alles alleen gedaan. Bij het uitspannen was er niemand beschikbaar dus ik moest wel haha. Dressuurmatig ging de les niet helemaal geweldig. Ik mag eerste half uur bijna niets doen met leidsels en druk, tweede half uur vindt Thabor en dat wel best. Bij de les onder het zadel moet ik hem anders rijden en dat werkt veel beter. Ook laag, rond over de rug, maar dan heb ik wel in het begin even wat druk en daarna loopt hij dan fijn. Ik vind het heel lastig om dan toch mijn eigen ding toe te passen in de les. Wil niet als dwars overkomen in de les. Lastig.
Maar goed, paar flinke schrikmomenten gehad. Instructrice wilde even naar tong/bit kijken, maar Thabor had het niet zien aankomen, dus maakte halve pirouet. Gelukkig maakte hij alleen die sprong en ging er niet vandoor ofzo. Er lag ook een heel enge deken in een hoek over de bakrand, maar daar kreeg ik hem na een paar keer heel netjes langs.

Zometeen wil ik met Rembrand thuis gaan mennen :brr: . De andere twee mogen vanavond mee naar springles (als de wegen begaanbaar blijven tenminste)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:21

Happytime, nog maals veel sterkte :(:) Y;(
En ook een :(:) voor Ollie.

Janouk gele snottebellen := , is nie goe nie!

Thabor heel braaf geweest en oefent al pirouettes _/-\o_ , Nou ja, halve dan, maar das ook wat :D !

De Maya's maken ook wel eens een rekenfoutje

VHU heeft haar handen even hond-vrij.

Gisteren les in de hal met de Andalusiër, stalgenootje een half uur, ik een half uur. Hij begint steeds lekkerder te lopen :j . Het was wel echt steenkoud, vooral met op- en afladen :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:29

@Maisie: gefeliciteerd *\o/* *\o/* .

Hier veel nattigheid, maar goed, als dat alles is.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:31

voor Maisie!!!

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:38

Hier is het heeeel vies weer. Het sneeuwt, is koud, waait flink. Heb toch gemend met Rembrand (met mendeken hoor, voordat jullie gekke dingen gaan denken), hij liep heel fijn, alleen ik had totaal gevoelloze vingers. Nu nog hooinetten vullen, uitmesten, eventueel bak slepen (komt vorst vannacht, maar als het goed is maar 1 nacht, dus misschien laat ik het maar zo. Moet ik morgen maar weer naar binnenbak, zucht....)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:49

Mogge,

@Maisie, van harte gefeliciteerd en nog vele sportieve jaren toegewenst!
Afbeelding

@Gem, zijn er al ontwikkelingen vwb een nieuwe menwagen ?
@Tine, je bent een bikkel :j
@Avaluna, kunnen jullie wel wat doen met al die nattigheid ?
@Janouk, waardeloos dat Janouk even in de lappenmand zit... een dikke knuffel voor de grote vriend van Brutus :(:) en hopelijk is hij snel weer opgeknapt :j
@Tallechie, hoe is het met de verkoop van Veale ?
@HT, een beetje geslapen vannacht ?

Ik zit te twijfelen om mee te doen aan de kur op muziek in Ermelo 23 februari... er gaan er nog een aantal van het westen die kant op.. heb gisteren al muziek zitten te luisteren maar is wel weer een hoop werk.. maar wel leuk om te doen... @Tine, ik zag dat jij het ook ging organiseren... helemaal leuk :j
Doen er van jullie nog mee ?

Nou nu nog snel een :9k , paardjes buiten zetten , mesten en dan behangen. Zoonlief heeft sinds gisterenmiddag vakantie en de paardjes hebben vandaag vrij. Gisteren heeft Brutus heerlijk gelopen en hij blijft een stuk 'frisser' als ik hem niet iedere dag pak...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:52

@Ollie: volgens mij wordt de kamer van je zoon prachtig, jij bent altijd zo creatief. *heb jij trouwens Cambridge gedaan of iets anders? evtl. via pb, ik moet nodig actie gaan ondernemen :o *
Bak is best nog wel te doen, stuk voor de stal is echt blubber, in de wei is het nog goed, want ze staan pas in een nieuwe wei.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 10:58

Een :(:) voor Ollie, HT en nog voor VHU

Maisie, ook hier PROFICIAT!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wij zijn gisteren naar musical Annie geweest, vooral voor degenen met meiden hier (Ava!) een aanrader, wat een vrolijkheid zeg, de zaal was nog niet half uitverkocht, maar barstte uit zijn voegen na afloop.

En nu moet ik rennen... druk programma :wave:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:59

@Avaluna, niet te veel credit's hoor vwb mijn creativiteit...zijn kamer krijgt een beetje een 'British Accent'. Eigenlijk niet gepland maar wordt wel leuk met jeansbehang (met klein engels vlaggetje) en voor de rest rood/blauw en grijs. Laten er nu dekbedovertrekken met Engelse vlag in de aanbieding zijn bij de Lidl en ook bij de Action een leuke muismat (met Engelse telefooncel) kunnen scoren. Deze liggen nu ingepakt onder de boom.

Vwb mijn dieet heb ik inderdaad Cambridge gedaan en werkte écht super goed. Moet wel eerlijkheidshalve bekennen dat ik het na het afbouwen in juli super goed volgehouden heb vwb mijn aangepaste eetgewoonte echter deze maand is het 'bal' met al die lekkernijen, kerstpakketten, kerstborrels, sinterklaas etc...In januari wil ik het daarom even weer een paar weken gaan doen om dat de december er af te krijgen :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:03

@Ollie: ik vind het een beetje eng, zo'n dieet, maar zie wel veel goede resultaten :j . Leuk zo'n themakamer. Hier moet ik nog wat verzinnen voor dochterlief, straks, maar dat is best moeilijk op haar leeftijd. We hebben hier eigenlijk wel erg veel plaats, dus ze heeft straks twee kamers, wss mag ze 1 dan helemaal zelf beslissen (speelkamer) en de ander (slaapkamer) houden we wat meer zelf de hand in/wat rustiger.

@Smickey: oeh, nostalgie <3 , echt leuk zo voor kerst Annie.

Hier wat moeite met nieuw personeelslid, aardige jongen, maar verslaapt zich wat erg vaak, heel irritant, nog maar eens goed de wacht aan zetten, want dat gaat echt niet...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:49

:wave:

Avaluna vervelend zo'n verslapend personeelslid!
Ollie druk dagje met kamer behangen, leuk in Engels thema!
Tine al gemend met Rembrand, brrrr...
Maisie gefeliciteerd!!
Smikkel gezellig bij Annie geweest en nu drukdrukdruk!

Vanochtend poging gedaan om met Gwin te stappen onder het zadel. Was het pad bij stal nog maar net af, toen er bij de overburen een woeste Golden Retriever vanuit het niets naar het hek rende, Gwin in volle galop de weg over.... grrrr... gelukkig rustige weg, maar heel teleurstellend dat Gwin, ondanks 5 volle schepjes vetranquil, toch nog zo druk doet. Daarna nog geprobeerd in de binnenbak te stappen maar was alleen maar dribbelen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:01

@Frensie: oh, wat rot, zeg, gebeurt natuurlijk net dan zoiets. Lastig zo dat opbouwen met zo'n hittepetitje.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:40

Ollie 2 kijkers gehad. 1 wordt het sowieso niet, de ander moet eerst haar eigen merrie kwijt. Verder nog niet veel concreets. Wel heel veel mail gehad.

Cambridge ga ik ook even na kijken. Hardlopen wordt hem namelijk niet. En ben al wel 12 kilo kwijt, maar wil toch wel wat kilo's kwijt nog.

Maisie gefeliciteerd.

Hier ook druk. Ben paspoort kwijt dus vanochtend ritje gemeentehuis, politie, foto's maken, gemeentehuis. 1,5 uur bezig geweest. Net huis netjes gemaakt. Moet nog dweilen, was en bed opmaken. Vriendlief is vandaag jarig dus vanavond visite. Helaas hebben er een aantal mensen afgezegd.

Pony's en paard moeten dus maar even wachten tot zaterdag. We hebben samen twee weken vrij, dus dan kan vriendlief op Daan letten als ik ga rijden.

Frensie wat vervelend dat ze zo druk blijft.
Avaluna vervelend van zo'n personeelslid
Smick waar draait Annie? Lijkt me zo'n gave musical. Heb hem ook op dvd kijk hem geregeld
Hier is het ook kouid, en sneeuw, niks aan.

Zal even verder met het huishouden... al lokt het bedje ook wel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:53

*\o/* Maisie gefeliciteerd *\o/* en een heel goed jaar gewenst!

Musical Annie lijkt me ook erg leuk :j leuk dat het ondanks de halve zaal dus wel een geweldige zaal was krijg je super sfeer!

Ollie druk met de kamer, die van Han hebben we vorig jaar onder handen genomen en denk dat het voorlopig nog wel goed is. Maar die van jullie gaat natuurlijk straks naar het VO. Dan is de tijd van LEGO posters en knuffels denk ik wel voorbij (helaas, wat gaat dat toch snel, dus Tallechie en Biancailona geniet maar lekker van dat grut).

HT ik hoop voor je dat je wat hebt geslapen na die enorme beslissing van gisteren :(:)

Hier vanochtend lekker op Bente gereden, linksom / achter is nog ietsje stijver bij kortere wendingen maar denk dat als je haar niet kent onder het zadel dat je het niet eens ziet. Na werken in de bak ook nog buiten uitgestapt gedroeg ze zich voorbeeldig ook langs twee stilstaande vrachtwagens die met van die hoogreikers aan het lossen waren (moest tussen hoogreikers en vrachtwagens door stappen.... ja verkeersmak is ze nu onderhand echt wel :+ wie had dat ooit gedacht hahaha). Dus fijn gevoel. Blondie moest het vandaag doen met beetje kwallen in de paddock }:0

En nu even omkleden, eten en naar Meppel nog verder zaken regelen...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:57

Test of ik weer kan posten..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:00

Yes!!

Sterkte voor ht

Musical annie geweest

Vhu fijn gereden

Ik kon sinds gisteren dus opeens moet meer posten. nu blijkbaar opgelost. :)

Onderweg naar utrecht voor afstuderen, maar voel me zo beroerd.. Hoop dat ik beetje intelligent over kom..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:10

ik ben nog altijd niet vergaan,en jullie.......

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:14

Ollie: nee, koop / verkoop menwagen ligt even op een laag pitje, even andere prioriteiten. Daarna kijken we weer verder :o .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:30

Nee wij zijn ook nog niet vergaan. Maar de Maia's hebben nooit gezegd dat we zouden vergaan, hun kalender ging gewoon niet verder. Denk dat ze toen hebben gedacht, da's nog zo ver weg, doen we dan wel :7

De Azteken hun kalender schijnt op te houden ergens in 2017, krijgen we weer zo'n doemdenkgroep :+

Mocht de wereld ondertussen wel vergaan, hebben we het allemaal verkeerd begrepen en zal er nog een sub-groep zijn die een aflopende kalender had incl planning 'einde wereld' :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:35

Oja er er schijnt ook in 2020 een einde te komen aan de wereld zoals we die nu kennen of zondag, want andere berekeningen komen op 23 december.

Wikepedia...
" Aanhangers van eschatologische theorieën gaan ervan uit dat op 23 december 2012 een apocalyptisch einde komt aan de nu bekende wereld. Op internet wemelt het van de websites met onheilspellende teksten over dit onderwerp.

Volgens aardwetenschapper Andreas Fuls berust het 2012-fenomeen op een misrekening. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat de dertiende b'ak'tun pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220."

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:09

Een uur te vroeg voor mn afspraak... Mijn hersenen zijn blijkbaar wel vergaan.. Zucht..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:17

dan ben je zeker niet te laat :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:32

Pffff hier komt niks uit mijn handen vandaag...
Even een off-day, blegh!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:32

Haha, nee dat niet! Wel koud nu.. Maar nog 20 minuutjes :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:03

Vandaag niet kunnen mennen met Luna... Voormiddag rapport afhalen in school en straks een etentje met familie. Morgen sowieso wel aan het werk met Luna :) ofwel menrit ofwel gaat mijn broertje nog eens op haar rijden. Hopelijk niet te veel regen.

Smickey: wat een leuke kersttraditie hebben jullie! Wandelen & daarna warme choco, klinkt heerlijk :) Bij ons ook allemaal familiebezoeken.
Akshay : kerst bij vriendje, wat leuk :D
Tine gemend in dit koude weer :brr:
Maisie: gefeliciteerd! *\o/*
Frensie: gezellig in het bos gereden met bijrijdpaard. & Jammer dat Gwin zo schrok van de labrador.
VHU : verkeersmakke Bente :D

& dan ook heel wat trieste berichten :(
VHU: lief van ze dat je hulp krijgt met paardjes. Wat een rottijd voor jou :(:)
HT: wat jammer, moet echt een moeilijke keuze geweest zijn! Je bent echt een goed baasje. Sterkte :(:)
PSM: ook voor jou een :(:) moeilijke tijd met al die herinneringen!
Juangi : beterschap!
Ollie: wat naar… sterkte!
Janouk : beterschap voor de paardjes.