[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:49

Fijn TIne dat je een bijrijdster heb. Dat scheelt een hoop tijd en werkt ook positief voor de koets.

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:57

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:38

tine fijn van je bijrijdster. Hopelijk houdt ze het een tijdje vol en kun jij bij komen.

VHU super van je rit. Ik had geen wedstrijd. Aankomende zaterdag de kampioenschappen waar ik waarschijnlijk niks te zoeken heb maar goed

Verder wel bijgelezen, maar moet weer naar Daan toe. Die moet slapen, maar wil niet slapen, heeft weer last van kiezen die door komen.
Net bij de ha geweest. Die bult is een bloeduitstorting die nu naar buiten komt.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:58

@ Nouvel, mooie foto's! En wat is je paard wit'
@Ollie1, leuk zeg in het zonnetje!
@Maisie, jammer van de punten..
@Akshay, leuke foto! :D
@Gem, wauw super debuut zeg!
@naamvergeten :o , gefeliciteerd met je eerste plek!
@ Tine, wat leuk van je bijrijdster!

Bic gefeliciteerd! :):)

Hallo!
Pff mondeling Nederlands ging redelijk vandaag. Vrijdag begint de tentamenweek al.. :\ Vanavond nog wel even les op Passoa!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:19

**egoo**

heb zoooooon heerlijke rit achter de rug jongens...

tjek dit :D

Afbeelding

was supervet!!
zijn (half) rondje bredase-singels wezen doen :D
pownie-beest was zoooooow knap en braaf *D *D

kei en kei trots op stippelmans :D

.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:21

Jeetje dat is een flink rondje zeg, leuk! :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:26

bijna 21km :), valt mee toch?
veel gstapt en veel stoplichten gehad in de stad, dus laag gemiddelde :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:46

Bicci mooie verjaarsdagsrit met stippeltje. *\o/* _/-\o_

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:53

Bicci gefeliciteerd !!

VHU is aan het nagenieten.
Gaaf van je bijrijder Tine. Is zeker goed voor de paarden en als je zelf weer kan dan kan je ook weer lekker rijden
maar dan is het niet meer zo'n moeten.

Iemand nog tips hoe je een bit in doet bij een jonge pony? Robin weigert dat ding in zn mond te steken.
Gebruik nu een dubbelgebroken kunststof trensje. Hij heeft het al 3x in gehad maar vandaag een uur bezig
geweest en het is niet gelukt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:55

Is er iets wat hij eng vindt?

Bij mijnvorige paard hing het bit eerst los. had deze dus maar aan een kant vast.
Ik deed eerst de rest vast en daarna pas zijn bit in

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:58

Wat tallechie zegt idd, en vinger in zijn mond helpt niet? Anders eventueel iemand er bij die dat kan doen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:05

Bitje dopen in de stroop of honing, likken ze het bit zo op.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:28

ik kan niet in de buurt van zn mond komen. Hij vind het niet eng heb ik het idee.
Ga morgen stroop proberen. Bit los aan een kant heb ik al gedaan maar hij schud zo met zn
kop en houd zn tanden op elkaar dat ik niet eens in de buurt kan komen met het bit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:23

maisie dat is lastig....hij moet eerst het vertrouwen hebben dat hem niets gebeurd als je aan zijn mond zit..denk ik....komt vast goed...met heeul veeul geduld...en oefening...kost tijd.
vhu nagenieten..en terecht..
aks mooie wagen te koop !!
tine bijrijdster gevonden , super.
tallechie heeft het druk met Daan....wat sneu een bloeduitstorting die naar buiten komt...nog nooit van gehoord, heeft hij er nog veel last van ??
Bicci..lijkt mij een fantastische rit !!! en dat met dit geweldige weer, een superverjaardag dus !! genieten hoor !!
WB mondeling nederlands.. :D succes met de tentamens en later de examens !!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:33

Hoi allemaal,

Mijn excuses voor mijn afwezigheid, maar het is hier echt heel druk. Wil jullie even op de hoogte brengen van de stand van zaken.
Gisteren brevet gehad met Zhora, helaas gunde Zhora het me niet en ben ik niet geslaagd. Ze deed alles perfect, maar ze had even geen zin om te apporteren. Net de oefening waar ik het minst schrik voor had omdat ze het altijd zo goed doet... Je moet op alle oefeningen minstens de helft hebben om het brevet te krijgen, dus het maakte niet uit dat de rest wel perfect was.

Ik heb vandaag mijn eerste examendag achter de rug, nu gaat het plots in sneltreinvaart. Alles is geregeld voor Nieuw-Zeeland, enkel mijn koffer moet nog gepakt worden. Ik heb ook al een website aangemaakt waar ik een blog bijhoud, waar ik foto's zal plaatsen en waar anderen in het gastenboek kunnen schrijven. Ik zal de website (www.lottelenaerts.webnode.nl) in mijn onderschrift zetten, zodat diegenen onder jullie die willen ook mee kunnen volgen.

Groetjes!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:46

Spannend SL!!! Alvast heel veel plezier daar!!!
Jammer dat je het brevet niet hebt gehaald.

Maisie in ieder geval heel veel geduld hebben wat ookal werd gezegd. Succes!

Lekkere rit gemaakt Bicci!!!

Ik ga lekker een kopje thee zetten. :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:21

Bicci GEFELICITEERD *\o/* en wat een leuke rit heb je gemaakt :j
Gem: zie je nou wel dat je het kan...... _/-\o_ goed gedaan hoor!
sl: spannend.......ga je zeker volgen daar
maisie: ik geef de eerste keren een suikerklontje bij het bit(ben tegen suiker,maar smelt sneller dan een brokje)
VHU aan het genieten.....
Tine: ik ken het gevoel...kijken naar de paarden en zelf niets kunnen doen,hier nog zo"n rotlijf die ff niet wil...gewoon weer de moed verzamelen en opstappen en rijden..... :(
vandaag hele dag in de auto gezeten,mee geweest om een 9 maanden oude nw forestermerrie ophalen....zoooo leuk dier(maar niet voor mij hoor....ben van de welshjes :j )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:43

@Bicci wat een heerlijke rit zeg, wat een mooi verjaardagscadeautje van jouw Stippeltje aan jou :+:
@Tine en HT toekijken naar iemand anders die je paard rijdt terwijl je het zelf zo graag (weer) zou willen doen is niet leuk :n maar aan de andere kant blijft Rembrand dan wel lekker in beweging en wat HT ook zegt, als je dan weer wilt rijden stap je er zo op. Je kunt ook eventueel even uitstappen, nadat je bijrijdster heeft gereden? Dat je wat na kunt voelen? HT lang in de auto, en dat met dit weer, respect!
@Maisie gewoon heel veel geduld en eerst proberen halster rustig aan te doen, dat ze went aan je handen bij de mond e.d. ik zou niets forceren, met geduld duurt het meestal wat langer maar dan is het meestal ook gewoon 'klaar'. Ik werk zelf eigenlijk nooit met stroop, snoepjes of wat dan ook. Wel met kriebelen e.d. :+
@S_L wat jammer van het brevet....mag je het dan weer overdoen of zoiets? Zul je altijd zien he dat ze dan niet doen wat je verwacht dat ze wel doen en omgekeerd 8)7 Sterkte met alle laatste loodjes!
@Akshay is vast wel iemand die zo'n fijne wagen wil, hij ziet er keurig uit, prima wagen +:)+
@Tallechie arme Daan! Komend weekend wedstrijd dus, leuk!
@WB succes met de toetsen!
Iedereen weer gehad :list: ?

Bente bleek niet eens meer zo vies trouwens, raar he. Ze had zich lekker gerold, vanochtend lekker beetje geslapen / liggen soezelen en stond er prima bij, ietsje dunner maar beentjes ook mooi dun en totaal niet stijf of zoiets :D Heb haar lekker gepoetst/gemasseerd en wat met haar gewandeld.

En die Snuitmans nou nou nou wat een }:) vandaag :roll: Denk je even lekker te gaan mennen := Na drie kwartier heftig knutselen was hij helemaal drijfnat van het zweet, boos, chagarijnig en was hij eindelijk een beetje normaal te rijden.... dus Snuitje hebben we maar wel even helemaal gewassen, was hij nog bozer hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:49

SL zonde van je brevet....maar je doet vast nog een herkansing !! en dan doet Zhora het vast fantastisch !!
spannend nu nieuw-zeeland zoooo dichtbij komt....ik zou zoiets niet kunnen, dus petje af voor je !!
Schone Bente en niet stijf !! Snuit met een draakdagje...ha...dat hoort volgens mij echt bij hem, de ondeugd !
Tine..helaas snap ik helemaal hoe je je voelt..maar ..... idd je kunt wellicht over een korte periode zo lekker weer opstappen en het zo weer oppakken !! komt vast goed !!
SL leuk dat je een blog bij houd !! en handig als hij in je onderschift staat !

heb lekker gewandeld met de hondjes...even relaxen !!
en dan nu.....slapen.... :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:52

MOet die van ons ook uitlaten :O meteen maar doen want val hier wel zo'n beetje van mijn stoel :+

't Is inderdaad typisch Snuit gelukkig heeft hij vaker O:) dagen :+ toen hij zich een beetje gaf mocht hij van mij door de waterbak, daar ging hij dus een paar keer met zo'n enorme gang doorheen, kon hij al zijn frustratie in kwijt :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-03-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:52

fijn dat het met bente zo goed gaat VHU! :) da's helemaal een mooie kroon op je dag! :)
En snuit in een dwarse bui :D

Hier net nog even 18 km gefietst. Eerste helft op 19,8 km/h en 2e helft op 19,2 km/h..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:54

Fiets-endurance klasse II :+

**honden kijken me verwijtend aan**

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:56

VanHuisUit schreef:
Fiets-endurance klasse II :+

**honden kijken me verwijtend aan**

:')
wel zonder paard hoor... Die was met zo'n tempo vrolijk achterop komen zitten denk ik :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:04

VHu: Snuit was gewoon jaloers dat je met Bente zo'n mooie tocht hebt gemaakt. Hij wilde je gewoon even terugpakken :D

Ik fiets nu braaf iedere avond op mijn hometrainer. Ben met 10 minuten op de laagste stand begonnen en zit inmiddels op 26 minuten met trapsgewijze standen, dus dat gaat al wat beter. Nu het slapen nog. Ga dus zo naar bed met een pilletje. Moet echt slapen vannacht.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:07

Goedemorgen allemaal!

Tine heb je lekker kunnen slapen??

Hier een rustige nacht achter de rug gehad. Lag om kwart voor 11 in bed en toen kwam er om 10 voor 11 nog een opdracht binnen, kon ik er weer uit... Maar daarna hebben ze me de hele nacht laten slapen tot half 7. Prima!
Nu ontbijtje weg werken en dan naar de post, spullen opruimen en daarna zit het er weer op!
Vandaag Gwin dressuren en met de fries stukje door het bos rijden.