[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:34

Janouk,mooi filmpje,benieuwd naar je kur
Vhu aan shop bij van rijs
Aks -stalbaasje mag naar huis mits hij hulp krijgt,want ene arm doet het nog niet helemaal,dus afwachten wanneer er hulp kan komen,ondertussen heb ik een deur met 3 ruiten erin gesloopt in zijn huis....ik pakte de post van buiten en een windvlaag smeet 3 deuren open en een knal....2 ruiten in een binnendeur( gelukkig geen buitendeur) kapot......wat een glasscherven.....hoop dat ze me heel veel geluk geven dit jaar....... :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:07

Ojee ht boel niet afbreken hoor := hoop dat er snel hulp kan komen voor de meneer, is toch veel fijner als hij naar huis kan ipv in ziekenhuis....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 08:01

@jeskim en vhu ik ben niet boos }:) haha

Gisterenavond clubkkampioenschap Janouk was op dreef in de vaardigheid. 1e bij enkelspannen en 3e overal achter 2 dubbelspannen. 1 balletje over 2 omlopen.
*\%/*

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:14

Voorlopig blijf ik in het meeleeshoekje.....
Ik had gehoopt meer tijd te hebben om weer mee te kletsen maar vaak red ik het net om via mn telefoon tussendoor snel bij te lezen. Aan reageren kom ik dan niet meer toe, baal daar wel van.
Hoe het de komende tijd zal gaan weet ik nog niet. Ben overgeplaatst en heb nu veel meer reistijd (auto, OV is nog langer en heel ongunstig met de tijden), dus dat zal behoorlijk vermoeiend zijn de komende tijd.
De wil om mee te kletsen is er dus wel maar...................tijd....... -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:10

zo....enigzins bijgelezen geloof ik..
Janouk gaaf hoor zo'n filmpje, wat een supermooie rijbaan is dat zeg op het eind ! strak ! lijkt me heerlijk om in te mennen en rijden. Muziek past wel bij janouk.

bicci, gaaf filmpje, zo dat de paarden zelf komen en meteen de trailer in stappen, doet me denken aan vamor, die deed dat soort dingen ook altijd zo makkelijk, heerlijk paard was dat..

Aks..ik train de honden zonder hartslagmeter, wel met fietstijden, en meter op de kar zodat ik kan zien wanneer het tempo terug komt, wanneer we pauze gaan houden en wanneer we moeten versnellen.
ik bouw trainingen rustig op vanaf 1,5 km als we beginnen in het seizoen naar 10 eind seizoen, maar dat is niet vergeleken met de lange afstandslopers..maar goed, die lopen een andere snelheid, ik zie graag zo'n 20 tot 25 km per uur op de teller staan een lange afstandloper ziet zo 8 tot 15 km per uur op de teller staan.
geen idee of er harstlagmeters voor honden zijn, ik laat ze in het begin van het seizoen vaak stilstaan om te zien hoe hun ademhaling is, en of ze niet staan te pompen, als ze pompen...zit ik over de grens die ik wil, dit komt dan ook bijna niet voor, voordat ik het idee heb dat er 1 het zwaar krijgt, laat ik ze op stemcommando terug in tempo komen in draf zodat ze op adem kunnen komen en de harstlag weer omlaag kan gaan, het is dus zaak dat je heel erg goed je honden kunt observeren.
Bij wedstrijden vind ik het belangrijk dat de hondjes het goed aan kunnen, als dat niet zo is...tempo terug, of zelfs 2e dag niet starten.. zo..lang verhaal..sorry.

Vhu, denk niet dat jij de griep naar me hebt gebracht, want ik voel me al langer niet lekker....missellijk en overgeven en errug moe, gisteren was echt helemaal kaarsje op, ik voel me weer wat beter..maar t'is nog niet over..griepje ofzo..is nog niet weg..
die film secret life of walter mitty was gisteren een voorstukje van op de tv..leek me wel leuk aan de ene kant..maar aan de andere kant niets aan..haha..

Baudy mooie plannen !
Jeskim veulenplannen.
Lanouska, leuk hoor naar klasse IV, spannend en gaaf, ik hoop dat jullie veel plezier en ook veel mooi wedstrijden kunnen gaan meerijden. Succes in ieder geval !

zoontje is nu even met mijn man rondje fietsen.
hondjes hebben we mee gewandeld, klein stukje, want dat gesleur hield ik nog niet vol.
misterlady, geeft toch niet als je niet dagelijks wat schrijft..gewoon hier bij blijven hoor..
op telefoon is niet altijd handig, en soms gaat het wel wat hard..
succes met je werk !

HT raam kapot..kan gebeuren natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je er wel van baalt..

verder...nu weer kapot, dus even bijkomen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:05

@ML maakt toch niet uit als je niet elke dag post of leest of het bijhoudt, is toch niet te doen :+ lekker mee blijven doen hoor :) zwaar balen van je werk :(:)
@Janouk *\%/* jeetje zeg +:)+
@Biancocoo %) da's niet fijn :(:)

Zo net het andere zadel opgehaald. Hoop dat het net zo lekker zit als het eruit ziet. Morgen testrijden :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:13

Ik red het ook niet om heel fanatiek mee te kletsen en overal op te reageren hoor. Doe mijn best en het moet leuk blijven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:26

Janouk, goed zeg ! Gefeliciteerd ! 3e overall prima resultaat.

Vhu, wat voor soort zadel heb je gekocht ?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:05

Ben benieuwd VHU.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:20

Het is een Massimo Son, 17.5 inch. Een bruine *D Kussens zijn 43/44 cm lang (oftewel kort). Moet dus qua lengte prima passen op die korte ruggetjes van de pony's van mij.

Hero was vandaag helemaal *\%/* en :wow: volgens stalbaas. In het kader van morgen is er weer een dag maar even niets spannends mee gedaan }:0 Ollie heeft ook wel eens van die buien. Is toch wel grappig dat je best overeenkomsten ziet tussen gedrag Ollie en gedrag Hero.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:25

Ik ga gewoon mn best doen, reageer op berichten boven mij op de momenten dat ik tijd heb.

@VHU: Hero niet alleen hoor ;) Ollie was ook vrij druk op stal. En pony's van stalbaas waren ook aan het stuiteren. Storm op komst? ;) :D

@Biancacoo: beterschap!

@Janouk: gefeliciteerd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:29

:+ was het gewoon een frisse zaterdag ofzo :P
Zal ze morgen allebei flink afmatten :))

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:31

Ik hoop het :D
Het heeft al meer dan genoeg gewaaid de afgelopen tijd.
Ben daar nu wel klaar mee.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:58

Wagen fotospam! :D Vanochtend vroeg vertrokken naar Nijkerk om mijn nieuwe wagen op te halen. Hier een fotootje in de werkplaats bij Kraay. We gaan van de week het lamoen op maat maken, want helaas is de bak nu nog te zacht door alle regen (het wordt tijd voor koud zonnige winterdagen zonder rommel uit de lucht) om een rondje te rijden. Dus de witte pony ervoor moet je er even bijdenken ;)

De wagendetails voor de geïnteresseerden: type Ergonomic, kleur staalblauw met zilveren bies en zwarte bekleding, gewicht 187kg, 21" voorwielen 19" achterwielen, luchtvering, zweng is touwtjessysteem.
Afbeelding

Ben er heel blij mee :D Deze wagen is wel blauwer dan mijn vorige wagen (die neigde meer naar zwart), maar ik denk dat het wel heel goed gaat passen bij Sam.

Volgens mij loop ik alweer een paar dagen achter met reageren, dus ga deels mee met de samenvattingen. Y;( Verder...
@HT Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met je stalhouder. Thuis herstellen lijkt mij ook fijner dan in het ziekenhuis.
@Biancacoo goed dat je zo op de honden let. Ze moeten langer mee dan een handvol wedstrijdjes. :j
@lanouska tof dat jullie de overstap gaan maken naar klasse 4. Ik heb het Drents vierspan inmiddels geliked op FB. Leuk om jullie avonturen te volgen :D
@ML balen van je werksituatie, maar blijf vooral af en toe hier je neus laten zien. Goede afleiding/ontspanning :)
@VHU mooi nieuw zadel binnen. Bruin klinkt erg chic. Ben benieuwd naar de foto's *hint* ;)
@janouk Top van jullie vaardigheid resultaat :D En mooi filmpje hoor. Wat een luxe dat jullie in de Agterberg bak kunnen rijden ;) Verder als tip voor de filmmakers: ik vraag me af of iemand het geduld heeft in een oriënterende fase om een filmpje van 15min te kijken. Ze zouden bijvoorbeeld een korte en lange versie kunnen maken en het geheel wat meer kunnen structuren door titelkaarten erin te stoppen (gangen, oefeningen, op stal, optuigen, op reis etc.). Dan kunnen mensen makkelijker doorspoelen naar hetgeen wat ze willen zien.
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 04-01-14 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:07

marjola: wauw die is gaaf,nu maar snel heeeel droog weer gaan worden zodat sam hem kan testen(ik ben ook klaar met die regen)
janouk: toppie gedaan maar 1 bal
VHU foto....met zadel op natuurlijk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:21

Marjola, wat een :~ wagen... ik kan me voorstellen dat je staat te popelen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:34

Ohh wauw Marjola wat een enorm gave stoere wagen!!! Jaloerssss :wow: Zoiets wil ik ook wel haha!
En verder ga ik ook maar even mee met de bovenstaande samenvattingen. Wel braaf meegelezen maar om alles nu te herhalen...

Voor de FB-lozen...
Jort heeft vandaag zn officiële dressuurdebuut gemaakt. Tussen de witte hekjes, hij keek z'n ogen uit haha! Ondanks dat ie het vreselijk spannend vond liep ie toch een mooie winstpunt, dus de kop is eraf.
Toch braaf voor zo'n puppypaard :j
Afbeelding

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:58

Wat een leukerd die Jort!! Gefeliciteerd met je winstpunt!!

Marjola, wat een gave wagen!! Dat worden fijne uurtjes op de wagen!!
Ben het met je eens dat het filmpje wat aan de lange kant is, als koper wil je in korte tijd de pony even in actie zien. Verder is de titelkaarten een goede tip denk ik.

VHU, hopelijk bevalt het zadel!

Biancacoo, best interessant hoor je verhaaltje!! Beterschap!

Gelukkig is Janouk niet boos, hihi.. Muziek blijft lastig. Wij hebben eens in de twee jaar hengstenshow en dan zoek je er ook wat muziek bij, iets wat een beetje bij het paard past en een beetje leuk is. Vorige keer was mijn 3 dagen oude hengstveulentje te zien op de show, dat was toen het enige veulen dat er al was, muziek achter gezet van Millie, My boy lollipop, was zooo schattig!!!
Gefeliciteerd met het resultaat van de vaardigheid!

HT, wel het huis een beetje heel laten he!! Maar fijn dat hij snel weer naar huis mag.

Dids ook lekker drukjes dus!! Ziet er wel mooi uit vaak, hihi..
Heb tijdens een buitenrit ohz met Tea wel eens een opmerking gehad van een voorbijganger, zo jij hebt een mooi paard. Tea was zo heet op dat moment, whoei!! Meneer wel even bedankt, maar waarschijnlijk als een boer met kiespijn, haha!! -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:21

Wow marjola wat een mooie wagen. Mooie kleur blauw.
Wat is Jort leuk. Mooue kleur. Royaltje

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:25

Gaaf marjola!! En jij hebt wel een zwart touwtje!! Die van mij zijn wit 3x raden hoe ze er nu
uit zien. Ga je veel plezier mee hebben!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:30

Mooie wagen hoor!
En een eerste wp binnen, helemaal top!

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:48

Dankjewel allemaal! :D Ik zit af en toe naar de foto te kijken van 'wow, is dit nu echt mijn wagen?!' :oo :oo := Hopelijk kan ik binnenkort genoeg trainingsuurtjes maken zodat ik begin februari een VH wedstrijd kan rijden en half februari een minimarathon. Is gelijk een mooie test voor de wagen :D

@Maisie haha ja, speciaal om gevraagd. Toen we de verschillende systemen kregen uitgelegd, zagen we een erg mooi 'grijs' touwtje voorbijkomen. ;) Dus we hebben expres een "zwart touwtje" op de offerte laten zetten.

@Royaltjuh goed gedaan! Gefeliciteerd :D En witte hekjes: altijd spannend ;) Jort is een erg mooie palomino Welsh trouwens. :~ Wat is zijn afstamming?

Over mooie pony's gesproken... soms kijk ik wel eens voor de grap op marktplaats (dromend over een tweespan) en af en toe zitten daar erg leuke paardjes tussen. Ik zag er van de week ook eentje die van het beeldscherm afsprong... Dan is het wel jammer dat we niet de ruimte, tijd en geld hebben om er nog eentje bij te nemen O:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:54

Marjola, supermooie wagen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:31

_Marjola schreef:
@Royaltjuh goed gedaan! Gefeliciteerd :D En witte hekjes: altijd spannend ;) Jort is een erg mooie palomino Welsh trouwens. :~ Wat is zijn afstamming?

Jort is een zoon van Klein Roderijs Cocktail. Welsh NWR dus.

En dat met die mooie pony's op marktplaats ken ik... Ik zou een hele verzameling hebben als ik plek en geld had... 8-)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:52

Die hengst ken ik niet. Ik reed op D/E Welshen toen het nog een Welsh K heette :+ Toen was Le Matsjo heel populair als palomino dekhengst. Was wel toevallig geweest als dat Jort zijn vader was geweest :)

Over de mooie pony's denk ik maar, als ie voor je bestemd is dan vindt ie vanzelf wel zijn weg naar je toe. Zo heb ik Sam ook gevonden :)

Bedankt Biancacoo! En sterkte trouwens nog met je opkomende griepje :(:) Half ziek zijn is helemaal vervelend.