[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:28

@PSM Pff da's heftig zeg.... dan ook heel jong overleden schat ik zo in... erg hoor.

Ik sta nu op een zeg maar 'self service' stal dus dat je alles regelt met voerbeurten enz. maar de dagen dat ik weg moet werd direct door verschillende mensen aangeboden om te helpen en de paardjes te verzorgen, vind ik wel super lief allemaal :)

En super blij voor Aks :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-12-12 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:28

@ VHU nog gecondoleerd en sterkte voor de komende dagen.

@ HT jij ook veel sterkte met het verlies.

@ tine ja hier is het ook bagger weer. Best koud flinke wind en alleen maar regen.

Ik ga kerstavond gourmetten bij mijn zusje met de familie. 1e kerst bij vrienden waarbij
idereen iets mee neemt en 2e kerst bij schoonouders.

Mijn oma word 4 jan 80 is ook al een hele leeftijd vind ik. Maar 101 is echt oud !!!

Heb nu vrij en moet volgende week donderdag pas weer werken. Maar met dit
weer vind ik dat helemaal niet grappig. Ga straks nog wel even stallen doen maar
verder kan ik ook niets denk ik.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:29

even een vraagje voor de brabo's / brabantkenners onder ons:

zou er een kaart verkrijgbaar zijn van de omgeving Pannenhoef/Kalmthoutseheide en de zandpaden daartussen. Het schijnt dat je bijna zonder verharde weg dit gebied kunt 'tackelen', maar ik kan het niet goed vinden en VVV en stichting Brabants Landschap kan me ook al niet verder helpen :?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:39

HT heel veel sterkte!!
VHU ook veel sterkte dit weekend, gelukkig heb je alles met de beestjes goed kunnen regelen.
Tine hier is het ook ijskoud!

Iedereen heeft drukke kerstplannen. Het idee van Smickey om lekker te wandelen en daarna warme choco met slagroom vind ik super! Ga zo ook slagroom en chocomel halen :D

Ik ben de hele ochtend weggeweest, en de honden zijn thuisgebleven, dus Beer is nu woest, haha. Heb hem maar even in de tuin gelaten, kan hij daar rondrennen.
Heb op bijrijdpaardje lekker in het bos gereden. Eigenaresse was mee op haar andere paard. Was gezellig en lekker om weer in bos te rijden! Rug gaat dankzij de diclofenac een stuk beter ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:43

Smickey2011 schreef:
even een vraagje voor de brabo's / brabantkenners onder ons:

zou er een kaart verkrijgbaar zijn van de omgeving Pannenhoef/Kalmthoutseheide en de zandpaden daartussen. Het schijnt dat je bijna zonder verharde weg dit gebied kunt 'tackelen', maar ik kan het niet goed vinden en VVV en stichting Brabants Landschap kan me ook al niet verder helpen :?

dan moet je wss bij aks zijn,
die is daar juist heel druk mee in de weer (geweest)
:))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:47

@Frens: als ik me niet vergis, las ik van jou laatst een berichtje over pijn, hoe gaat het nu? Had je last van je rug? Sorry, even vergeten! Maar dan wel fijn dat nu weer zo beter ging! En arme Beer mocht niet mee, haha, het portret van woeste hond :D

@Bic: ow, da's een goeie, zal Aks 's vragen...

AKS??? heb jij dé tip voor mij???

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:53

:o

Oh, PSM, ik lees jouw berichtje nu net, heftige tijd voor jou met herinneringen aan veel verdriet neem ik aan :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:04

En veel mooie herinneringen! Gister was DE dag... Heerlijk uit eten geweest en lekker met mama geknuffeld!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:08

mooi gezegd PSM

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:12

Ja ik heb een tip smikkel.. T is er niet, maar ik kan je wel helpen ;)

Keertje om de tafel kruipen met een gewone wegenkaart? Heb je die?

Inmiddels in de trein naar den bosch.

Nog een knuffel voor vhu

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:23

Ik laat ook maar weer wat van mij horen!

Flink ziek dus weinig spannends met Cas, die mag zich nu lekker vol eten en genieten. Vanaf maandag ontzettend duizelig, flinke hoofd- en keelpijn en nauwelijks een stem. Hele lichaam deed ook zeer, gaat nu wel iets beter dus vanavond Cas maar een bezoekje brengen...

@PSM: Jeetje, heel veel sterkte. Wat moet dat moeilijk zijn in deze periode...
@happytime: Heel veel sterkte, wat een leeftijd! En wat super dat je 25 jaar van haar hebt mogen genieten! Dat maakt t afscheid alleen niet veel beter op... :(:)

Wat heerlijk om jullie Kerstplannen te lezen, word er helemaal blij en vrolijk van!

@tine: Hier ook flink koud! Is de mest bij jou weer bevroren? Welke kleur heb je erin gedaan?
@Gem: Wauw! Wat een knappe leeftijd zeg! En super dta ze dan nog zo goed op de been is!
@Dingetje: Wat vervelend dat je steunzolen het erger maken! Ben jij erg scheef? Hoelang heb je ze al? Kan ook zijn dat je spieren en pezen helemaal moeten wennen!
@Tallechie: Phoe! Bij ons blijven cupcakes vaak wel 2-3 dagen goed, ze worden wel minder lekker...
@VHU: Heel veel sterkte met het verlies van je schoonvader! :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:11

@ Smikkel ik heb/had inderdaad last van mijn rug. Heb nu diclofenac, werkt goed!

PSM ook sterkte deze tijd!

Gister zou de 50e trouwdag van mijn schoonouders zijn geweest, maar schoonvader is 4 jaar geleden overleden. Dus even bij schoonmoeder langsgeweest.

Ga even de hondjes uitlaten en dan zo binnenzetten en daarna nog even werken :evaw:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:48

Jemig dames, wat kletsen we toch weer veel.

@Ht heel veel sterkte vandaag. Het is echt niet leuk om te doen, maar wat een leeftijd.
Het idee van een wandeling 2de kerstdag is eigenlijk wel een goeie, we zijn door het huis al een tijd niet in het duin geweest met de honden.
1ste kerstdag zijn we hier in huis met 11 volwassenen en 5 kids (0,2,8,13 en 15 jaar oud) Ik ga een buffet achtig iets maken want met 3 gourmetstellen in huis gaat het zo stinken. En de berg kadootjes groeit gestaag onder de boom dus anders komen we ook niet uit met de tijd haha.
Hier ook bagger weer, de wind staat van de verkeerder kant. Ik ben een tut hoor maar dat vind ik zo vervelend. In stal klappert dan het dak en in mijn zelf gemaakte opening ritselt het zeil getver!
Dus ben nu binnen en ga zo kadootjes inpakken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:06

@HT: heel, heel veel sterkte, is super dat je zo lang van haar hebt mogen genieten, maar dat maakt het verdriet natuurlijk niet minder :(:) :(:) :(:)

@VHU: :(:) :(:) , fijn dat ze zo goed helpen op stal.

@PSM: heel verdrietig zo met die dagen, maar mooi herinneringen opgehaald met je moeder, lees ik <3 :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:07

@Ips: wat heerlijk, super zo in je eigen bak, ik geniet er ook nog steeds van.

Hier flink wat inkopen gedaan, bijna alles binnen, nu nog even aan het werk en snel wat koken en dan naar Zonnewendefeest.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:46

@HT, ondanks de mooie leeftijd van Happytime, moet je toch besluiten dat het vandaag de dag is en dat het genoeg is geweest.... een moeilijke maar juiste beslissing... meis heel veel sterkte toegewenst en een hele hele dikke :(:) voor jou :j
@VHU, ook moeilijke en hectische dagen vol voorbereiding voor jou.. gelukkig alles goed kunnen regelen voor je diertjes... voor jou ook een dikke :(:).
@Smickel, jouw feestdagen klinken goed :):)
@Aks en Smickel als het wat beter weer wordt willen wij graag een x jullie kant opkomen om een mooie rit te maken (stond al nagenoeg gepland toen VHU nog in Braboland stond maar kon helaas niet doorgaan) dus wil misschien 1 van jullie wel als gids dienen :o ?

Verders weinig te melden, vanochtend nog heerlijk droog gemend in de bak..daarna stalletjes gedaan en vanmiddag alvast wat kerstinkopen (voor kerstspel) gedaan. Wel een ontzettend triest bericht gekregen vandaag ;( weer iemand in mijn naaste omgeving die getroffen is door die rotziekte -:(-

Verders morgen zoonlief zijn kamer behangen en met dit weer is het geloof ik niet zo erg ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:18

Sluit me even aan bij derest van de samenvattingen!

HT: Heel veel sterkte.. dappere beslissing heb je gemaakt :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:24

allemaal bedankt voor de lieve berichtjes,was moeilijk,maar ze was nu in staat om nog met de trailer naar de dierenarts te gaan(paar kilometer verderop) en van de zomer hebben ze daar het zo mooi en vredig met showtime gedaan :j
en dat wilde ik met happy ook zo. maar het is wel moeilijk om zo afscheid van mijn maatje te nemen....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:28

heel veel sterkte

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:39

Ht, ontzettend veel sterkte toegewenst !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:19

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken bij mijn KWPN, omdat ik haar verdenk van de Ziekte van Cushing; lange haren, veel plassen, bolle holtes boven ogen. Ze is megafit en vrolijk, maar ik wil het graag weten of medicijnen het ziekteproces kunnen stoppen.

Ik had les onder het zadel met Her Royal Badness. Ze was zo fit en stout, dat ik haar eerst even heb laten rennen. Jemig, die had het even nodig; ging helemaal uit haar panty *\%/* ~~}> :):) ze bleef galopperen en bokken/steigeren.
Zet ik haar op stal om op te zadelen, begint ze te hoesten en grote gele snottebellen. Ik was helemaal verbaasd, want er waren geen voortekenen. %) Ze werkt prima, hoestte niet, is fit en voorwaarts, maar blijkbaar toch iets aan het sluimeren.

Nu kwam de veearts bloed prikken bij Image, heb ik haar meteen Janouk laten luisteren. }:) -:(- blijkt Janouk te piepen op haar longen; taai slijm op de longen. Blijkbaar los gekomen door het maf doen.
Natuurlijk echt weer iets van Janouk om dat even te doen als de veearts er is. Scheelt weer voorrij kosten met de Kerstdagen. :D

wel balen, want ik was net zo lekker aan het trainen. Dat wordt even gas terug en alleen beweging geven.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:51

Geen fijne berichten...

@HT: nogmaals sterkte :(:)

@Ollie: :(:)

@Janouk: paardjes in de lappenmand :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:07

janouk: tjeetje lappenmand bij jullie? Y;(
iedereen aan het bedenken hoe en wat met kerst..... {:) nou ik hoop dat we de kerst redden...want ze zeggen dat morgen de wereld vergaat <<) ......weet je wat ik ga doen????
ik kruip snel onder mijn steen :)* en hoop tot morgen....... :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:20

HT ter geruststelling, vriendin van me woont in Australie, daar is de dag 21-12 volop bezig / voorbij gegaan en ze zijn niet vergaan berichtte ze net op Facebook ... dus er is hoop ;) sterkte met alles komende tijd, zal leeg zijn een stal zonder Happytime erbij... gelukkig heb je een paar heerlijke pony's waar je lekker mee bezig kunt zijn.

Ollie sterkte wat naar zeg weer iemand met die rotziekte.... denk ook dat het met 'de leeftijd' te maken heeft, dan gebeurt het steeds vaker... bij ons in de vriendenkring blijft het spook ook maar rondgaan, en het is zo'n rotziekte ...

Bij Janouk paardjes ff op 'hold'... die Janouk is toch een apart dier hoor, toen met haar been en nu met haar longen.

Rest als die er al is ben ik ff kwijt , zie samenvatting staan, ik ga erin mee :7

Hier vanavond heerlijk Thais gegeten (manlief en ik) terwijl zoonlief met zijn klas een Kerstgala had (ze verzinnen wat als ze in groep 7 zitten) dwz soort dans/gam gam style feest of zoiets. Toen we hem ophaalden nog wat gedronken en gekletst, waren we wel aan toe.

Hondjes stormden hun pensionhok in, ze vinden het daar altijd erg leuk. Tenminste Mischa kent het heel goed en wordt altijd al helemaal vrolijk als ewe de bocht omkomen van de straat waar het pension is, Wiske doet daar lekker in mee. Dus ze met gerust hart achtergelaten en hier even wat minder geregel.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:23

:wave:

De wereld is niet vergaan *\o/*

Ik wil iedereen een :(:) geven en een hele dikke :* in deze periode met alle rottige berichten, van ziektes en overledenen Y;(
Word er altijd een beetje stil van zulke berichten.