[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:13

Ik weet het niet :n. Hij ook niet.

Ik moet nu tot en met zondag medicijnen geven en maandag/dinsdag komt hij weer langs.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:10

Vind het echt vervelend voor je Tass en natuurlijk voor Blond. Kan me voorstellen dat je er helemaal beroerd van bent :(:) ;(

Zit je lekker House te kijken, nu al 3e keer reclame >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:56

Hoi allemaal. Heb al hele dag geen internet op laptop. Heb alles bijgelezen via foon en dus korte reactie want is kastig met foon. Hoop voor tass dat het meevalt met de kreupele pony. Zit nu ook lekjer House te kijken. Morgen menles. Hopelijk valt het weer een beetje mee.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:00

@ tass :(:)
@ naaltje heeft muffins gemaakt en buiten gereden
@ nouvel morgen vrij
@ tine zit met veel appels in der maag heeft marathon ambitie's
@ tallechie lekker gezwommen
@ betteper heeft nieuwe stal gevonden
@ bianca buiten bezig geweest en ijsje gehaald
@ vhu last van maag door nasi paarden een dagje vrij
@ ollie was op tijd vrij hondje is zielig
@ dennis wil DA wat minder vaak zien
@ rhine komt ook even voorbij

ik heb gister weer menles gehad met annika die zat op links erg vast dus lekker aan het prutsen geweest en liep op het eind wel aardig uzma die heeft weer in het 2 span gelopen dat ging ook niet onaardig

vandaag van 8 tot half 4 gewerkt nou ja gewerkt ;) ik was om half 2 vrij en heb daarna 2 uur in de auto gezeten om een rondje mcdonalds stadskanaal,winschoten, appingedam, stadskanaal gedaan omdat we een hogere omzet draaien als ingeplant is komen we voorraad te kort en hebben we uit de andere restaurant van onze franchise nemer wat voorraad kunnen halen en dat mocht ik doen +:)+ dat betekent dus extra centjes *\o/*

vrijdag en zaterdag weer werken en het paard van me moeder beide dagen longeren en vrijdag avond misschien toch nog les maar dan niet met het 4 span maar met ons jonge paard en dan zondag een demo met het 4 span in klazienaveen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:02

echt vervelend zulke dingen tass... :(:)

vanavond Fifi weer even gelongeerd, ze hoestte een paar keer maar verder deed ze het weer fijn!

ze hoest wel eens vaker, even afkijken maar, misschien een stofje in 'r keel ofzo... :+
Verder deed ze het best weer goed, ben het draven iets aan het uitbreiden op een ruime volte en ook beide kanten nu klein stukje galop erbij, kan ze mooi weer wat sterker van worden...

daarna lekker afgespoten en staart gewassen, want van dit weer worden ze niet echt schoner... 8-)
lekker over straat met dun dekentje op drooggewandeld en toen op stal slobbertje eten! :j

hoop dat het morgen een beetje droog wil blijven!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:08

Dank jullie wel voor het meeleven met ons :+:.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:09

tass: echt balen,arm dier
hier ego-post:IK HEB EEN IDEALTUIG GEKOCHT!!! *\o/* :):) en sun zal balen...die moet aan het werk _O-
die mensen hebben nog een onwijs leuke wagen te koop voor A/B pony en de kleur is : groen(nog een kermit-de-kikker-mobiel := )
dus als iemand wat weet ?(ik hou niet zo van groen en centen zijn op :j )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:11

ht gefeliciteerd met je tuig! *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:11

Weer terug.

Daan wil weer niet slapen, lijkt ergens pijn te hebben, dus maar weer druppels en zetpil gegeven.

Nouvel vervelend van het hoesten
Tass beterschap voor blondie
Lanouska druk bezig geweest

Ik ga nog even tv kijken en dan op bed.

Morgen veale mennen, tuig poetsen, veale poetsen. Zaterdag en zondag wedstrijd

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:15

@HT; super van je tuig!! :D
lanouska weer druk :=

@nouvel; lekker bezig geweest, hopelijk is het hoesten niks ernstigs en gewoon een stofje :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:20

Misschien last van zijn oortjes Tallechie? Gaat vaak samen met tandjes...zo ook luieruitslag, hebben ze ook vaak als ze met hun tandjes bezig zijn. Altijd zo sneu ze kunnen nog niet praten alleen maar wakker blijven en beetje huilen :(:) arm Daantje en arme jij (jij zult er ook wel moe van worden, vond het een leuke tijd toen Han zo klein was, maar jeetje wat kon ik af en toe moe zijn zeg!).

** sorry ben erg aan het tv kijken **

En tv is klaar haha.
HT dat wordt werken ~~}>
Zeg Nouvel wat heerlijk dat je weer wat 'echter' met Fief aan de slag bent geweest, voelt vast erg fijn (voor jullie allebei).
Frensie morgen weer menles, leuk he.
Lanous alle Mc's in OostGroningen gezien, dat zijn wel veel kilometers zeg !

Ik ga een lekker lang paardenweekend tegemoet *\o/*
Morgen eerst vergadering (da's dan wat minder maar goed..) dan als een speer naar stal en lekker mennen met peerd en hopenlijk ook met poown.
Dan zaterdag groomen bij stalhouderij.
En zondag groomen bij Naaltje & Diddle.
Vind het een heeeeeeerlijk vooruitzicht :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:44

ik heb ook een drukke paardenweek

vrijdag en zaterdag me moeders paard doen die is met iemand mee op wedstrijd die geen groom had en me moeder kent hem al heel lang en bood zich aan als groom
zondag demo met 4 span. maandag weer les met uzma. dinsdag nog niks en woensdag weer menles en van donderdag tot zaterdag met me moeder mee op wedstrijd naar wierden, daar wordt het nk marathon gereden. dus weer allemaal leuke dingen in het vooruitzicht

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:51

VHU: dat klinkt als een goed weekend :j Ik neem House altijd op (trouwens de meeste programma's) kan ik de reclames mooi overslaan.
Tallechie: hopelijk kan je vannacht toch nog lekker slapen. Heb je wel even nodig. Lastig altijd met die kleintjes, waar ze dan last van zouden hebben.
HT: gefeliciteerd met je tuig
Tass: sterkte
Nouvel: was het misschien gewoon stoffig? Ik had het zelf vanavond ook flink benauwd.
Lanouska: lekker met paarden bezig geweest en druk met werk
Naaltje: klinkt me wel heel onrustig bij jou op stal. Wordt steeds samenstelling gewijzigd. Hoop voor je dat het goed uitpakt voor Dids

Nou, ons puppie heeft zich voorbeeldig gedragen in de les. We waren al op tijd op de vereniging. De pensionpaarden (die staan aan de bak) waren nog buiten, de manegeles werd in buitenbak gegeven, dus in alle rust in binnenbak kunnen inspannen. Ging volgens het boekje <3 Toen de andere 2 menners kwamen was er kort wat herrie, maar meer dan dat was het niet. Ik stond met instructeur te kletsen terwijl man aan het mennen was. Vroeg hij is het merrie of ruin? (ik dacht dat hij wist dat we met hengst kwamen) Nee, hengst. Nou instructeur bijna in paniek. :j Ook tijdens de les steeds opmerkingen: hou hem in de gaten hoor, hij kan er zo vandoor gaan. Of ... over een paar jaar is het een heel ander paard. Terwijl paard er heel relaxed uitzag en heel fijn ontspannen liep. We waren echt supertrots op hem. En we zien wel of hij qua gedrag veranderd. Rembrand was met 9 jaar ook nog steeds een heel goed te hanteren hengst. Het kan ook goed gaan. En zo niet, dan kan altijd het mes er nog in.

Er kwam ook nog een vrouw kijken, die heeft besloten lid te worden en te gaan mennen, dus we hebben weer 4 lessende menners. Daardoor gaan we nu weer iedere week lessen ipv 1x per 2 weken. *\o/* *\o/* Hoop alleen wel dat mijn man straks met nieuwe opdracht toch mee kan blijven gaan (dan mag hij de lessen rijden), want in mijn eentje wordt het wel lastig inspannen. Zeker als het straks in de winter weer vol wordt in de binnenbakken.
Bovendien is Thabor rustig bij het inspannen als hij iedere dag wordt ingespannen, maar als het een tijdje geleden is is hij onrustig. En als man zo weer aan het werk is, kan ik Thabor dus niet meer mennen, want dat doe ik nog maar niet in mijn uppie. Maar goed, komt tijd, komt raad. Hij wordt ook steeds ouder en ervarener.

Moest net in het donker paard weer terugbrengen naar de wei. Dat is niet leuk!! Had zo'n mijnwerkerslampje op mijn hoofd gedaan. Terwijl ik door de winterwei liep draaide ik naar Thabor om, die schrok zich kapot en trok zich los. Gelukkig dus nog in de wei!!. Daarna het lampje dus maar uit gedaan.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 25-08-11 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:51

en dan vergeet je nog dat je misschien ff een keer met mij mee gaat te kijken bij onze nieuwe stal haha. Super man, langer gewerkt.

Arme Daan, is altijd zo zielig die kleintjes

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:53

[PP] Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...
>;)

@tine; nee hoor is helemaal niet onrustig :) Dids staat al zeker 5 maanden apart van zijn meisjes, en hij mag er als ik er ben regelmatig bij. Dat is gewoon 1 kudde zegmaar ;)
Nou zijn er 1 maand terug 2 ponys bij gekomen in de kudde. Maar dat was na dag 2 al lang weer rustig.
En nu wordt het gewoon gesplitst.
Voor mij is het onrustig :+ Omdat ik hem bij andere paarden wil hebben. en dat zo lang niet ging omdat hij dan terug dicht ging groeien...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:57

@ bettepet pfff ook dat nog nee hoor grapje we hebben het er morgen even over

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:58

Fijn dat je les goed ging Tine!! Wel beetje jammer dat je instructeur er zelf een beetje zenuwachtig van werd omdat het een hengst is. Ik stond vorige week Gwin in te spannen naast een 4 jarige Friese hengst en dat ging super. Hij hinnikte niet eens naar haar, het is maar net wat ze gewend zijn.

Internet doet het weer :) Ga nu lekker slapen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:00

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, foto's zijn niet scherp. Camera vindt dat blijkbaar moeilijk als het donker is en het beweegt. (of ik doe iets verkeerd, kan ook goed)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:01

netjes voor zo'n puppie tine! :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:04

@ tine super dat het zo goed ging. Dat lampje kan ik snappen. Moest van de week ook pony
terug zetten in t donker. Dus remko met de lampen van de auto er op schijnen maar toen liep
ferro tegen de draad. Vonden ze ook maar niets.
@ tass balen dat er niets uitgekomen is.
@ HT gefeliciteerd met je tuig heb je het al ?
@ tallechie leuk dat het zwemmen leuk was jammer dat daan zon last heeft van zn tandjes en
succes met de schoonmaak.
@ nouvel hoesten is altijd lastig. Ferro heeft t ook hoor je m weken niet dan weer tijdens het rijden 5x
dan weer 1 of 2 x geen peil op te trekken.

Zo ik heb vanmorgen robijn even gelongeerd. Zn turbo was op dus hij deed braaf zn rondje. Was niet
stijf ofzo alleen zat ie onder het opgedroogde zweet.

Vanmiddag nog een setje peesjes en strijkjes gekocht voor Ferro die wil ik gaan gebruiken bij de vaardigheid en indoor marathons. Had eerst van BR maar daarvan zijn de peesjes te lang. Heb nu HH en die zitten super. Daarna nog lekker een buitenritje gedaan met ferro het was lekker weer hier. Ben benieuwd hoe het morgen is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:18

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 06:53

Daan heeft het ontzettend goed gedaan. Om 2230 sliep hij en hij is net wakker. En eindelijk heb ik zelf ook goed geslapen. zo Daan fles geven en klaar maken. Om half 9 breng ik hem naar de creche

HT super van je tuig
Lanouska drukke planning, veel plezier

super tine van de foto's. Heb je les van GS??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:07

Goedemorgen

Heb inderdaad weer les van GS. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, maar goed, moet belang van paard maar voor ogen houden ;)

Pff, ben wel weer erg moe. Was om 1 uur nog wakker en zoonlief maakte om kwart voor 7 al weer geluid. (als hij wakker is gaat hij lief liggen zingen in bed. Hij kwam pas om kwart voor 8 eruit, maar ja, ik hoor alles, ondanks oordoppen) Had gehoopt dat hij wat langer zou slapen, omdat hij er pas om half 10 in lag (kon geen oppas krijgen gisteren, dus hij is mee geweest naar les)

Nou, ik ga ontbijten en dan eerste "slachtoffer" uit de wei vissen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:13

Goedemorgen
Het schijnt slecht weer te worden. VOlgens de buienradar breekt het hier om 9.00 uur los; grote rode vlekken dus veel water en onweer :(
Morgen dressuur vaardigheid wedstrijd op Ermelo (haflingerdag) dus hopen dat er nog ergens droog wordt om Janouk weer blond te maken.
Ze is onze eigen Leco hairdresser. Ze is creatief in het verven van haar manen en staart in natuurlijke kleuren; groen, zwart, bruin en geel. :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:22

@ Janouk: rode vlekken is niet per definitie onweer hoor. Kans is vandaag wel groot, maar die kleur geeft alleen hoeveelheid water aan. Veel dus.

Hier komt het als het goed is pas vanaf 17 00 uur. Dat hoop ik wel, want heb om half 2 nog les.

Leuk van die creatieve ponys in de wei ;(