VHU: dat klinkt als een goed weekend
Ik neem House altijd op (trouwens de meeste programma's) kan ik de reclames mooi overslaan.
Tallechie: hopelijk kan je vannacht toch nog lekker slapen. Heb je wel even nodig. Lastig altijd met die kleintjes, waar ze dan last van zouden hebben.
HT: gefeliciteerd met je tuig
Tass: sterkte
Nouvel: was het misschien gewoon stoffig? Ik had het zelf vanavond ook flink benauwd.
Lanouska: lekker met paarden bezig geweest en druk met werk
Naaltje: klinkt me wel heel onrustig bij jou op stal. Wordt steeds samenstelling gewijzigd. Hoop voor je dat het goed uitpakt voor Dids
Nou, ons puppie heeft zich voorbeeldig gedragen in de les. We waren al op tijd op de vereniging. De pensionpaarden (die staan aan de bak) waren nog buiten, de manegeles werd in buitenbak gegeven, dus in alle rust in binnenbak kunnen inspannen. Ging volgens het boekje
Toen de andere 2 menners kwamen was er kort wat herrie, maar meer dan dat was het niet. Ik stond met instructeur te kletsen terwijl man aan het mennen was. Vroeg hij is het merrie of ruin? (ik dacht dat hij wist dat we met hengst kwamen) Nee, hengst. Nou instructeur bijna in paniek.
Ook tijdens de les steeds opmerkingen: hou hem in de gaten hoor, hij kan er zo vandoor gaan. Of ... over een paar jaar is het een heel ander paard. Terwijl paard er heel relaxed uitzag en heel fijn ontspannen liep. We waren echt supertrots op hem. En we zien wel of hij qua gedrag veranderd. Rembrand was met 9 jaar ook nog steeds een heel goed te hanteren hengst. Het kan ook goed gaan. En zo niet, dan kan altijd het mes er nog in.
Er kwam ook nog een vrouw kijken, die heeft besloten lid te worden en te gaan mennen, dus we hebben weer 4 lessende menners. Daardoor gaan we nu weer iedere week lessen ipv 1x per 2 weken.
Hoop alleen wel dat mijn man straks met nieuwe opdracht toch mee kan blijven gaan (dan mag hij de lessen rijden), want in mijn eentje wordt het wel lastig inspannen. Zeker als het straks in de winter weer vol wordt in de binnenbakken.
Bovendien is Thabor rustig bij het inspannen als hij iedere dag wordt ingespannen, maar als het een tijdje geleden is is hij onrustig. En als man zo weer aan het werk is, kan ik Thabor dus niet meer mennen, want dat doe ik nog maar niet in mijn uppie. Maar goed, komt tijd, komt raad. Hij wordt ook steeds ouder en ervarener.
Moest net in het donker paard weer terugbrengen naar de wei. Dat is niet leuk!! Had zo'n mijnwerkerslampje op mijn hoofd gedaan. Terwijl ik door de winterwei liep draaide ik naar Thabor om, die schrok zich kapot en trok zich los. Gelukkig dus nog in de wei!!. Daarna het lampje dus maar uit gedaan.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 25-08-11 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt