[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:45

Naaltje, ik zou toch maar eens langs arts gaan hoor. Klinkt niet goed.
Scces met je toets, zal niet meevallen met deze temperaturen.

MoniqueT

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:50

Wat een weer he? Wij moeten vandaag met onze winkelwagen op de Landbouwbeurs in Vlagtwedde staan. Afgesproken is afgesproken, maar tjonge, wat zal het warm zijn. Ik verwacht ook niet veel mensen, met die voetbalwedstrijd erbij.

Nog Groningers hier die dit weekend daar toevallig langskomen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:50

Mijne kunnen naar binnen als ze dat willen, of onder de bomen gaan staan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:15

tentamentijd veranderd.... %#&&^*($#^%*&&
zit ik hier op school, moet ik om 12u.. ''ff veranderd''... :\

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:22

Lekker Naaltje!! Lang leve de schoolsystemen...

Ik heb gister te horen gekregen dat de koetsier van wie ik de ponies rij/men en bij wie ik groom gaat verhuizen... -O- Ben ik ook meteen de wagen kwijt waarmee ik men...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:36

MoniqueT schreef:
Wat een weer he? Wij moeten vandaag met onze winkelwagen op de Landbouwbeurs in Vlagtwedde staan. Afgesproken is afgesproken, maar tjonge, wat zal het warm zijn. Ik verwacht ook niet veel mensen, met die voetbalwedstrijd erbij.

Nog Groningers hier die dit weekend daar toevallig langskomen?

Misschien morgen, hangt er een beetje vanaf hoe alles loopt. Maar vandaag in ieder geval niet. Veel plezier.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:37

he jouke wat vervelend :(.. zo in alles weg dan.

Iedereen heeft het over paarden binnen halen wat doen jullie?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:53

Wel heel lief dat er op stal dan mensen zijn die dan meteen zeggen van ja mijn paard mag je ook gewoon vaker doen. Maar het is zeker jammer.

Onze stal is laag. Dus binnenzetten is ook niet echt een betere oplossing. Maar denk niet dat het verkeerd is om ze beschut ergens te zetten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:57

he jouke.. vervelend :\

ze hebben op school na een rel van ons geregeld dat we in een ander lokaal toch konden maken :P 10 kwaaie studenten zijn niet leuk :P

ben nu klaar, zo toets inleveren en dan naar huis. Rijd vanaf station meteen naar stal, ff dids checken :(:) @rivaldo; hij blijft buiten.. hij kan sowieso kiezen of hij in de stal gaat staan :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:23

Ze hebben bij wel een bosje aan de zeikant die voor schaduw kan zorgen. Ga zo maar even langs wanneer het 1 uur is en het op zijn heetst is.

Net een mail gestuurd naar mijn instructeur om te informeren of ik Tum bij hem kan brengen om te laten beleren. Gelukkig is het ook niet zo ver en kan ik wel langskomen. Mn ventje wegbrengen doe ik wel met moeite hoor.

Ik had het graag zelf willen doen, maar veiligheid gaat voor alles en wil hem liever beleerd hebben door een ervaren persoon. Gezien zijn karakter.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:31

ik ga ze ook niet binnenzetten maar spring zo even op de fiets om ze van wei te verhuizen. Van geen naar wel schaduw. Mijn auto staat bij de garage contactslot kapot. Nou maar eens kijken wat dat geintje weer gaat kosten.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:33

- Vanhuisuit vertrekt op vakantie:prettige vakantie toegewenst
- Maisie gaat kijken voor een nieuwe pony
- Tallechie heeft een hond die niet zelf van de trap kan, pech met een tenniselleboog, een mooi maar boven budget huisje gespot
- Tine heeft een nieuwe koetsentrailer, geeft de potentiele bijrijder een nieuwe kans
- de nieuwe koets van Pokjen is helemaal verkeerd dus opnieuw wachten
- Lacuna heeft haar man onbewust kunnen overhalen om een mentocht mee te rijden
- Laura blijft zich zorgen maken over het hoesten maar weet nu dat het door het stoffige land komt en gaat Tum wegbrengen om te beleren
- Ivystoeter heeft gerden op een paard met geweldige gangen
- Lotte heeft positieve babysit ervaring en wil nu zelf aan kindjes beginnen, heeft haar vriend enthousiast gekregen voor een rondje
- Millanke had een springerige pony langs de fiets
- Marianne heeft vroeg gereden en Misty in enkelspan gezet
- Evelli is naar de Burger King gewandeld met een toekomstig tandem pony span, heeft blaasjes op de handen
- Naaltje moest nog steeds enkele examens doen. Veel succes En moet dringend naar de dokter met de blauw geweorden beten
- Monique moet met deze warmte op de beurs staan
- Joukhe's menner en koetseigenaar gaat verhuizen
- Het lijkt wel dat alle pony's en paarden een dagje vrij krijgen vandaag
- Joukhe had meer last van de warmte dan de hengst met opvoedingsproblemen
- Poeltje had een pony met circus trekken in het tuig

Binnenhalen of niet: hangt van de weide/stal/pony af. Men oude shetlander staat op de weide, maar vind haar vaak in de schuilstal en heeft verder voldoende schaduw. Zij blijft dus buiten. Petra (staat nu onder de zorg van Popkjen) staat door de dag binnen want het land heeft geen schaduw. s'avonds of s'nachts gaat zij buiten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:36

Leuke samenvatting babs :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:01

Net nog even in de wei geweest. Heb Amerigo gevangen (nou ja, gewoon kunnen pakken), gepoetst en weer buiten gezet. In de wei is het aangenaam, staat een lekker windje en ze kunnen in de schaduw staan, wat ze nog steeds niet doen. De geiten liggen wel voor pampus in de wei, maar ook lekker in de schaduw. Normaal drinken ze uit de sloot, maar voor de zekerheid nog maar even een emmer water erbij gezet.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:43

Naaltje is t nog steeds niet over?

Goedemiddag

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:50

Wat een hitte!! echt viessss alles plakt :')

En net ff de DA gebeld voor de castratie van Kay ;( Had hem zo graag hengst gehouden, hij is ontzettend lief naar mensen en paarden toe en heeft een prachtige uitstraling zo, maar hij zit echt met zichzelf in de knoop als ie een paard/koe/schaap langs ziet gaan, hij blijft maar hinniken en stressen en dat heeft ie gewoon niet verdiend.. Hopelijk maak ik de goeie keuze.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:06

npe naalt is nogsteeds 'n wrak :=
half 3 bij de huisarts zijn :)

Dids' deken net afgedaan (Eczeemdeken) vanavond terug opdoen ls 't wat afgekoeld is. Hij kwam keihard aangeracet uit de wei _O- hij was beetje zweterig op plekken waar gespen op de deken zitten, verder niks :) drolliepaard :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:03

Babs wat een leuke samenvatting! :D

Wat betreft het binnen halen, Romeo staat hier achter in de inloopstal, lekker in de schaduw. Hij staat eigenlijk voortdurend in de stal, dat vindt hij het leukste om te staan. Op de wei is het niet te doen, Romeo gaat dan ook de hele tijd aan de ingang staan hinniken, echt hartverscheurend. Alsof hij roept: "Kom me terug halen!!!!"

Gisteren weer een super ritje gehad, 22 km zonder problemen gereden. Romeo was super braaf. Onderweg alweer de brandweer kunnen bellen, nadat we vuur roken zijn we gaan zoeken en konden het erg snel vinden. Het was een stuk ter grootte van een voetbalveld dat al helemaal afgebrand was (een paar dagen eerder) en terug aan het branden geraakt was. Vriendlief had geprobeerd om het vuur wat uit te stampen, maar met stoffen schoentjes was dat niet echt handig :Y) Toen maar brandweer gebeld om het te melden, na een zucht zei die man dat hij iemand ging sturen. Blijkbaar zijn ze al de hele week naar die plek aan het gaan omdat het terug begint te branden.

Vanmorgen ben ik bosbessen gaan plukken met mijn moeder, mijn tante(mijn moeder haar zus) en mijn nicht. We hebben 2,5 kilo geplukt, dat kan al tellen :+ Nu is mijn moeder pannenkoeken met bosbessen aan het maken :Y)
Het enige nadeel is dat mijn rug nu helemaal geradbraakt is, ik kan nog maar amper lopen. Verschrikkelijk vind ik die rug, dan gaat het goed, denk je "oh dit gaat leuk worden" maar na een half uur verga je alweer van de pijn. Als die struiken nu eens wat hoger waren, dan moest ik me zo niet bukken :P

Ow ja, gisteren was ik naar mijn vriend zijn thuis geweest om kleren te halen voor hem, ondertussen de autodeuren open laten staan om het wat fris te houden. Komen we terug aan de auto, zit er een Jack Russel in de auto... Mijn vriend was helemaal verbaasd, hij had die hond nog nooit gezien.
We zijn toen terug gegaan naar mijn thuis, 's avonds gingen we terug naar zijn thuis om de bloemen water te geven, en toen zat die hond nog steeds daar. :? Ik heb wat water bij hem gezet, maar hij had geen dorst. We gaan zo dadelijk nog eens even kijken, als hij er dan nog zit, brengen we hem naar het asiel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:55

Kom ik net bij de paarden (nou ja net rond 11 uur) loopt ferro kreupel.
Gekoeld en remko er naar laten kijken en daarna toch maar even de DA gebeld.

Ze kwam en wat denk je hoefbevangen _-:( ;( Dat is dus echt balen. Hij moet nu van de wei af
en op het zand maar onze bak is niet dicht dus daar gaan we zo wat op verzinnen. Baal er echt van
hou ze altijd goed in de gaten en nu er bijna geen gras meer staat krijg je dit. Hoop dat het snel beter
met m gaat hij is wel erg zielig nu.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:57

He gadsie Maisie das wel erg vervelend!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:58

:(:)

kijk ik net naar m'n mail doorgestuurd naar mezel na 't tentamen
zijn om een of andere k*treden de bijlagen er niet bij gegaan
dat betekent dat die vrouwm'n bestanden niet heeft
en ik dus waarschijnlijk een 1 krijg...
en dat allemaal omdat die mail weer 's geweigerd heeft...

kan goed janken nu.. :\

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:02

@ naaltje :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:05

maisie wat k.ut zeg!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:22

je hoort nu best vaak over hoefbevangen. Er is veel zon, maar door de droogte kan het gras niet groeien, dan stapelt fructaan zich op. (net als in de winter alleen is dan de temperatuur hetgeen dat groeien voorkomt)
Sterkte!!!

En Naaltje ook. Is het nog op te lossen?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:54

Maisie veel sterkte. Op zo een dingen zit niemand te wachten.
Naaltje kan je niet onmiddelijk de mail opnieuw sturen en daarin alles uitleggen en ook meteen die leerkracht proberen te bellen? Hoop dat je het kan oplossen.