[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:07

goedemorgen lief dat jullie het vragen: staleigenaar heeft een TIA gehad,hartfunctie was ook niet optimaal,hij blijft 48 uur in het ziekenhuis voor wat onderzoeken enz
gelukkig daar in goede handen en ik zorgde toch al voor de ganzen,geiten, kippen alleen de oude kat er nu bij :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:09

:(:) wat zul je geschrokken zijn, Monique :(:)

Schrijf even in je agenda: 23 februari training in Lisse met de menclub olv Jeremy; indoor vaardigheid
Kom je gezellig meedoen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:03

Gelukkig nieuwjaar allemaal *\o/* !

HT: oeiii, das idd ontzettend schrikken, hopelijk komt de oude man er weer bovenop!

Mijn doelen voor dit jaar zijn niet hoog: dressuur verbeteren en beginnen aan de oefenwedstrijdjes, met als ultieme doel officieel inschrijven en uitrijden (zonder een E :D ) van onze thuiswedstrijd in Schinveld.
En verder gezond en tevreden blijven met mijn gezin en familie :) .

Wij hebben de jaarwisseling doorgebracht bij mijn schoonzus en zwager, van manlief's kant, in Voorhout. Zolang mijn neef er nog is (hij heeft dystrofische EB en is inmiddels toch al 20 jaar) proberen we elk jaar te gaan. Het was wel 5 uur autorijden, maar met de Top 2000 op de radio vanaf de NL grens is dat nooit erg.
Eerst even op oudejaarsdag naar mijn ouders gereden (zelfde dorp) en daar wachtte ons een leuke verrassing: mijn broer stond vader te worden! Hij belde dat W binnen een uur een keizersnee kreeg en om 17.30 uur kregen we live via de telefoon babygehuil te horen :D . We hebben er een neefje bij, Oscar Johannes *\o/* !
'sNachts thuis geslapen, op nieuwjaarsdag even naar stal geweest en daarna weer terug naar boord en nu weer op weg naar Mannheim / Lüdwigshafen om te laden.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:15

Gefeliciteerd Gem!!! :):)

Ik vergeet in te gaan op alle doelen voor 2014..

Ik heb er een aantal voor mezelf, maar de paardgerelateerde zijn:
- strandrit onder het zadel met Dids
- vertrouwen terugkrijgen en wat onbezorgder zijn in de omgang met mijn pony :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:34

Goedemiddag alweer :D

@Janouk, jullie staan in uitgelicht :D
@Aks ik zie mogelijkheden voor strandrit met z'n tweetjes :j lijkt me ook zooooooo leuk!
@HT lief van je dat je dat doet :(:)
@Gem van harte, wat lief <3
@Biancocoo manlief heeft al wel eens geprobeerd te airbrushen maar blijft uiteindelijk bij een kleur hahaha

Hier nog ander goed voornemen, ik wil minder bokken en facebooken, denk dat me dat niet gaat lukken maar het voornemen is er :P ik vind het zo lastig want als ik voor mijn werk aan de slag ben zit ik vaak online (e-mail, dingen maken op de computer, online werken en overleggen...) en dan is de verleiding zo groot om even heen en weer te zappen :o

Het zonnetje breekt hier door {:} ga zo naar de pony's, hoop dat de baan niet te zwaar is dat ik weer even kan mennen en met Hero even lopen aan de lange lijnen en wie weet een bandje erachter. Maar dan moet het dus ook niet te zwaar zijn anders moet hij direct wel heel zwaar aan de slag :(:)

Iedereen fijne middag :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:11

@vhu; lijkt me gezellig plan! :D

Ik heb met mijn camera gespeeld met de jaarwisseling ;)
[FK] [FOTO] Vuurwerk

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:16

gem: leuk zo op tijd zijn voor een baby en met de top 2000 is autorijden niet zo erg(gehalve voor degene naast me in de auto...die heeft echt oordopjes nodig zo zuiver-vals zing ik'
janouk,ik moet me nog opgeven,hoop alleen geen sneeuw en ijzel rond die tijd :brr:
hier net 2 dekens opgehaald die weer gemaakt zijn,waarom zetten ze toch op ponydekens zulke lange buiksingels,ik snap dat echt niet ^) ,ze stappen er zo in als ze met hun achterbeen tegen de buik schoppen voor vliegjes enz

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:38

lanouska schreef:
@ iedereen.. andewi.. me zus... is al sinds 20 december terug in Nederland. Door een verschil in trainings methode is er besloten niet met mekaar verder te gaan..

Zit nog even terug te lezen.... Andewi was toch pas 16 december geland in Canada? Dat was dan wel héél snel bekeken -O- .
edit: Florida bedoel ik. Ben idd ook wel benieuwd of de reis naar Canada wel doorgaat! Het lijken mij toch wel heel mooie ervaringen :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:15

HT, ik herken dat met die te lange singels..waardeloos is dat..
Gem..drukke dagen en veel km-ers ! en baby met top2000..bijzonder !
janouk in uitgelicht..jaaa gaaf ! *\o/*
vhu, lekker bij de paardjes geweest ?

hier gezellig met z'n 4-en route gemaakt met 5 hondjes gedaan, was echt leuk !!

en ik lees nog meer goede voornemens !! goedzo !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:59

Zo hier even heel fout aan de pizza met lekkere te zoute patat en cola :Y) . Hoop dat dat helpt tegen mijn nog steeds niet stabiele lijf. Is eigenlijk een 'uit mijn studententijd tegen katers en aanverwante artikelen-aanpak', maar soms helpt het gewoon ook nu nog :P

Die singel-problematiek herken ik zelf ook en heb toch geen kleine poowns. Heb hier ook alle singels op zijn kortst en dan gaat het, maar het gaat zeg maar :7 wat leuk dat het samen met andere honden zo leuk liep, soort toertocht dus :+

Heb vandaag werkelijk heeeeerllijk gemend met Ollebol. Ze liep bij tijden zo super fijn *D en liep veel beter door dan afgelopen keer. Ook goed opgelet dat ik niet te lang doorga (telefoonwekker had ik op 40 minuten gezet) Heb leidsel weer door bril ipv door sleuf gedaan, werkt toch lekkerder bij haar.

:~ <3 detailfoto van airbrush van Hero
Afbeelding
Die het vandaag ook weer heel goed deed aan de lange lijnen. We hadden expres de strengen lekker los erlangs hangen en de broekriemen, het maakte hem allemaal niets uit. Van het weekend kijken of we de band er weer achter hangen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:04

Ik heb een bolle pony, bij mij valt het meestal mee met singellengte van dekens :))

vhu fijn gewerkt met de ponies.

Zo.. Etenstijd hier.
En een hoop :):) Ik ga ook een sollicitatietraject in. Van iets vrij intensiefs geloof ik zo :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:21

heeft het studentenvoer geholpen VHU?

@biancacoo; gebruik jij ook zo'n endomondo-app ding voor jouw hondenritjes?
En werk je met hondjes nou ook met hartslag-controle ofzo? :)

@happytime; ik hoop dat je stalhouder goed herstelt..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier was ik gisteren :) En nee, niet gedoken ;) Verder dan mijn enkeltjes durfde ik niet, brrrrr

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:36

Vorige week gevraagd door een startend filmbedrijf of ze een bosritje met Janouk mag vast leggen. Ze willen zich gaan richten op verkoopfilmpjes voor paarden. Oefenmateriaal nodig met koetsen, toch anders dan een rijpaard. Wel apart: voir ons heel normale bosrit en dan nu vastgelegd op sound of music. Het is een hele lange film geworden. Benieuwd wat jullie er van vinden.
https://youtube.googleapis.com/v/yr2z5RZ8FHg

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 10:11

Goedemorgen..

Tja onze doelen van het 4 span komen steeds dichter bij.. en een paar stappen daarvan zijn al nog in 2013 gerealiseerd.
Omdat Harry zelf niet op bokt zit mag ik het jullie vertellen.

Namelijk... We heten niet meer menteam streutker maar.. het drents vierspan. Andere kleur.. paars... en we gaan in 2014 de overstap maken naar de klasse 4.. daarbij hoort ook wat promotie.. en in deze tijd dus een Facebook pagina.. ik heb al enige vrienden uitgenodigd.. maar schroom niet om zelf even... Het drents vierspan... Op te zoeken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:34

Goedemorgen :D
Goed idee van dat bedrijf. Vind het een heel leuk filmpje Janouk, het geeft echt een indruk van hoe Janouk is 8-) *D en <3 geweldig dier is het toch. Hou zelf niet zo van die muziek eerlijk gezegd maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. En de outfit van Janouk hahaha, zoals ze uit de trailer komt zo geweldig, zo van kijk mij nou eens ben ik niet prachtig :D ze draait nog net niet een rondje voor de camera.

Ga zo even naar de facebook pagina Lanouska. Klasse IV, dat is een hele stap, wat leuk en spannend. Hebben jullie een wedstrijdplanning voor komend jaar (vast wel) en staan daar ook internationale wedstrijden op? Heb wel begrepen van mijn instructeur dat het een kostbare zaak is (alleen een FEI paspoort al... laat staan 5, en het vervoer, plus je vrije dagen etc die je op moet nemen .... als je die grote wedstrijden rijdt), dus kan me de reclame/promotie goed voorstellen. Gaaf hoor.

Hier zo naar Van Rijs, de tuig/zadelmakerij, wil mooie frontriempjes aanschaffen of bestellen of in ieder geval bekijken :+ daarna even naar stal. En natuurlijk boodschappen, huis aan kant, wasjes erin/eruit etc. Willen vanmiddag naar film met z'n drieen. Oftewel weer een vol programma.
Iedereen fijne dag :wave:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 11:09

We hebben indd al een planning maar we blijven dit jaar nog binnen de landsgrenzen..

Ermelo HC kl4
Heukelom kl3
Horst HC kl4
Zuidwolde kl3
Hellendoorn kl3
Driesum wouterswoude
Boijl kl3 noordelijk kampioenschap
Driesum wouterswoude Nederlands kampioenschap
Deurne kl4

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:11

De muziek is ook niet mijn smaak. Zitten ook wel stukjes bij waarvan ik me afvraag of het meerwaarde heeft. Maar goed, dit is een oefening.
Paard is wel een schatje!!

Wauw Klasse IV!!

VHU, ik heb een Ukiefrontriem op mijn menhoofdstel, staat ook heel leuk!!
Als ik niet lekker ben heb ik ook vaak zin iets zouts, dat heeft je lijf dan ook wel eens nodig. Helpt inderdaad ook goed tegen een kater!! In cola zit veel suiker, dus je krijgt eigenlijk een soort O.R.S. binnen!! Hartstikke gezond dus!!

Aks, mooi, geen echt nieuwjaarsduik dus!! Je enkels gaan in ieder geval goed het nieuwe jaar in, hihi..
Succes met de sollicitatie!!

Oei Happytime, wat naar zeg!!

Tine, mennen met je tanden, ach ja, je moet je redden soms, hihi.. Maar zat wel goed dus!!
Heb je zelf het gevoel dat het niet goed zit met je hand?

En nog een leuk shetje voor de wagen van Suus_elviera!!

Iedereen natuurlijk een goed 2014!!
Mijn jaar begon fantastisch met een zeer teleurstellend ziekenhuisbezoek na een reeks onderzoeken. Einduitslag, we kunnen er niets aan doen, je moet er maar mee leren leven..

Jeskim heeft niet gereageerd op het vuurwerk, Fjella stond in eerste instantie ook lekker bij de voerbak alsof ze met een bak popcorn naar een film stond te kijken. Maar helaas begon Tea wel ze zenuwpezen en bedacht Fjella dat er dan ook wel wat engs zou zijn.. zucht.. Van je oude moeder moet je het leren..

Mijn doelen voor 2014:
- In het voorjaar weer mennen met hopelijk meer succes dan afgelopen weken, hihi..
- Weer lekker lessen straks.
- Proberen op de keuring Fjella Ster te krijgen, moet ze alleen nog even 37 punten of meer halen..
- En Fjella mag naar de hengst, dus hopelijk is ze volgend jaar drachtig. Heb al een mooie hengst uitgezocht die volgens mij super bij haar past! Daarom moet het ook zeker dit jaar want hengst is kwestie wordt wat aan de oude kant..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:29

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:54

VHU :D wen maar aan de muziek, want het wordt de muziek bij de kur op muziek van Janouk.
In Oostenrijkse sfeer: Sound of Music. :D jeugdsentiment.

Geweldig filmpje Bicci

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:07

De muziek past op sommige stukken wel heel mooi..
Ik ben ook wel blond, had de link Oostenrijk-haflinger nog niet gelegd.. }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:56

lees later bij....
ik heb denk ik begin van een griep te pakken...baal er vreselijk van, want hele huis moet aan kant, morgen nog kijkers voor het huis...hoop dat ik snel beter ben, en deze griep niet doorzet..
sorry..lees later alles bij.. Y;(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:06

Omdat ik van iedereen hoorde als je mee wil doen aan de marathon in hellendoorn moet je er vroeg bij zijn. Anders is het vol. Heb ik heel enthousiast net na het gelukkig nieuwjaar zoenen van mijn vriend om 0:07 uur mijn mail de deur uitgedaan. Kreeg vanmiddag een mail dat we op de voorlopige startlijst staan. Joepie gelukt. Blij mee.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:45

@happytime; hoe is het nu met stalhouder?

@biancacoo; beterschap :*

@jeskim; mooie doelen, vooral 't veulentjesdoel vind ik :+:
Blij dat ik een ruin heb, kom ik niet in de verleiding ;)

Vandaag vroeg naar huis gestuurd op 't werk, was niks te doen..
Tja, wat doe je dan ;) naar stal gereden, Dids ingespannen. Stalhouder liep langs terwijl ik bezig was, dus ik vroeg of hij mee wilde. En dat deed hij :D
Hartstikke leuk, Dids was réuze gemotiveerd, en voor zijn doen behoorlijk :):) maar binnen de perken.
En toen bleek die reuze onweersbui hartstikke dichtbij te zijn :oo
Ik denk dat daar een deel van de :):) in zat.
Maar hij liep prachtig te sjouwen :+:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:58

Film is leuk janouk ( mooie paarse deken! hihi) Muziek is ook niet mijn ding maar gelukkig denkt iedereen daar anders over.

Ook al op fb gezien dat mooie schilderij van VHU. Helemaal top!

En ik geniet steeds van al die mooie foto's van aks. Zelfs van de auto's

En het drentse vierspan gaat voor klasse 4. Top hoor! Mooie reclame voor drenthe!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:05

@Janouk die link die Jeskim legt had ik ook nog niet gelegd, sorry Y;( :o? als de kur klaar is en ik zie & hoor hem vind ik hem vast prachtig :j +:)+
@Biancocoo :oo griep ... hoop toch niet dat ik die naar je toe heb gebracht? Ben nog niet helemaal 100% }:0
@Aks lekker op pad met Diddle, super fijn. Wat een weer was het vandaag zeg, ik was net thuis van stal en het ging me toch te keer. Vette hagel en onweer en dat midden in de winter :roll:
@Baudyh super :):) mooi vooruitzicht! Wij hopen dat we met twee die in de buurt van stal zijn mee kunnen doen, in impulsklasse hoor :)
@Jeskim een veulentje dat zijn mooie plannen <3 winkelmedewerker bij van Rijs zei ook al dat Ukie mooie frontriemen heeft, denk dat ik tzt daar een keer een mooi setje wil laten maken/bestellen. Heb nu heel mooi frontriempje uitgezocht, van Ideal dan maar wel mooi fijn. En voor Hero menhoofdstelletje besteld plus bitje (loopt nu met postbitje met zeempje, die heb ik niet in voorraad :7 ).
@Lanouska zooooo da's flinke planning :list:

Naar The secret life of walter mitty geweest. Film kwam wat langzaam op gang maar vond hem uiteindelijk erg leuk/goed. Zoonlief vond hem ook leuk. Voor de film aan lekker wezen eten bij onze plaatselijke toko. Die hebben ook wat tafeltjes dat je daar kunt eten is altijd zooooo lekker...