[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:45

Moet zo ook naar mijn werk :j
@Naaltje doe maar wat jij denkt dat het fijnste is voor Diddle hoor, mij kun je alle kanten opsturen, ik heb daar toch geen idee hoe we rijden hahaha
@Cyclo86 aha, hij is aangeschaft +:)+
@Tallechie groom en ik zeiden al tegen elkaar, Bente heeft veel weg van Alwyn, voor wat betreft het plassen / vlekken op de weg gedrag :+
@Biancocoo landleven op hyves, meid ik heb werkelijk geen idee :o?
@Tine grappig dat je bang bent dat putdeksels er niet goed opliggen, ik vind ze meestal wat enger omdat het vaak wat gladder is. Snuit sprngt er soms voor opzij maar Bente dendert er gewoon overheen (dat dan wel weer)

Gisteren in de schoolkantine nassie gegeten maar .... ik moet steeds naar het toilet nu %) :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:54

Ik heb bij koetsiersbewijs destijds geleerd er zoveel mogelijk langs te sturen, voor het geval ze er niet goed op liggen. Paarden lopen er hier allemaal wel gewoon overheen hoor, met ijzers wel glad inderdaad.

Oeps, nasi is berucht he? Heb ik ook wel eens gehad. Eet dus weinig nasi/bami meer. Sterkte er mee!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:01

Wij leerden juist dat we er gewoon rustig overheen moesten en dat we de paarden dat ook moesten leren. Maar dat kwam denk ik ook omdat we dwars door Zoetermeer moesten met de paarden, allemaal verkeer links/rechts, als je dan putdeksels gaat vermijden zit je zo met blikschade.

Ik eet bijna nooit meer bij die kantine van die hogeschool want ik vind het altijd smerig en heb bijna altijd de volgende last geen echt lekker gevoel in mijn maag. Maar nu ben ik voorlopig echt helemaal genezen! Bleh.

Wat fijn trouwens bij jullie dat de meeste dazen weg zijn. Gisteren nog zo gelachen, rijden mensen langs met een auto, ik steek spontaan mijn hand omhoog om te zwaaien, Bente schrikt zich wezenloos, had ze nog nooit meegemaakt, o ja, jong peerd, even vergeten := . Voor hetzelfde geld steek je je hand omhoog, stuitert peerd er vandoor en lig je er zo naast :+

Moet nu echt in de auto stappen. Iedereen veel plezier vandaag, het lijkt erop alsof het aardig weer gaat worden :D

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:10

wuhaha, ik zie je al helemaal gaan VHU :+
Ach, over een tijdje is dat paard zo ongelooflijk bomproof

Ik heb ook last van m'n lijf gewoon. Alles auw..
nou, de was gesorteerd en er 1 aangezet. Afwas gedaan.
Zo ff de badkamer doen. Dan de was ophangen. En dan is het tijd voor ontbijt, en daarna de deken op gaan halen :)
Zit alleen nog te twijfelen wat ik met dids wil gaan doen.. Ik denk dat ik er met mijn leenzadel even op klim in de bak :) Alles doet zo zeer dat ik een rustig ritje wil, dus bosrit staat gelijk aan opgevreten worden >;)
(en ik heb nog over de 20 muggenbulten op m'n lijf staan (waarvan 11 op m'n voeten..))

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:14

Nouvel leuk iedee, maar ik kan amper lopen dus zoiets hou ik ook niet vol.
Cyclo leuk wagentje!
Ik heb een wagen met grote wielen en een met zeer kleine, ik vind die met de kleine het fijnst trekken voor tab.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:19

Zoooo jullie hebben een hoop gekletst! Kan niet alles bijlezen hoor :D dus spring nu weer in en zal proberen jullie weer bij te houden :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:20

Vanmiddag komt de DA... het zal ook eens niet :roll:.

-O-.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:27

Ik heb de VA al gehad, 4e keer binnen een week of 2...... Mag nu wel weer eens wegblijven....

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:45

Ik ken het helaas :(:).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:47

Sterkte met de diertjes.

VHU sterkte met je maag.

Ik ben net heerlijk wezen zwemmen met Daan. Hij heeft het 2 x 20 minuten vol gehouden. Moest voor ons 2 en 5,50 euro betalen, dus wilde niet direct weg. in totaal zijn we er 1,5 uur geweest. Hij vond het leuk.

Nu ben ik helemaal bekaf, heb daan net op bed gelegd en ik hoop dat hij gaat slapen, dan kan ik dat ook even doen.

Vanavond of morgen nieuwe laptop kijken en voor de rest aan de studie

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:55

Goedenmiddag,

Mijn werkdag zit er al weer op...
Vanochtend moest hondje naar de DA ivm weghalen van tandsteen , ze is nu net terug nog aan het bijkomen van de narcose en ook hebben ze 2 kiezen moeten trekken. Echt zielig zoals ze zich nu voelt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:05

@ Tallechie: mooi dat je toch bent gaan zwemmen. En nu lekker samen slapen :j
@ Dennis: je mag wel een strippenkaart nemen :\
@ Naaltje: al jouw klussen moeten hier ook nog gebeuren, heb er zo geen zin in. Hou niet zo van huishoudelijke taken. Maar goed, zal vanmiddag toch wel echt moeten gebeuren. Mijn hulp is ook nog eens op vakantie, dus mag hele huis doen ipv "alleen" de keuken (die is al ca 80 m2 :oo )
@ VHU: grappig hoe ze dan verschillend leren bij koetsiersbewijs. Ontwijken moest natuurlijk wel goed gebeuren dat je geen ongelukken zou veroorzaken, anders erover, maar liefst zo min mogelijk. Keuringsdienst van waren zou eens een testje mogen doen op school. Klinkt niet goed. Haha, die Bente die schrikt van zwaaien. Ach, daar went ze snel genoeg aan.

Vanmorgen heeft zoon weer bijna 3 kwartier gereden. Gaat zo leuk <3 . Hebben ook balkjes (4 achter elkaar) gestapt. Draven durfde hij nog niet. Daarna heb ik Rembrand even gemend, ging weer fijn gelukkig. Toen ik Rembrand weer terug bracht, zag ik dat die gekke Amerigo weer eens onder draad door was (doe aan strookbegrazing, en dat lint stond niet megastrak). Dus maar 3 lijntjes gespannen ipv 1 en maar even de stroom erop. Dan moet het wel weer goed gaan. Met zo'n 5 dagen zijn ze wel naar de volgende poel toegegeten, dan kan oude wei op slot en weer aangroeien. Ze komen wel steeds verder van huis, loop me toch een hoop km per dag zo.

Ben nu appelmoes aan het koken. Zoonlief heeft keurig geholpen met de appels in stukjes snijden. Heb nu ruim een halve emmer in de pan zitten. Zag alleen dat mijn diepvrieszakken bijna op zijn, dus kan niet meer maken. (Heb 4 cementtonnen met grote kop in de schuur staan. Die emmer eraf zag je gewoon helemaal niet :wow: :oo :Y) )

Nog steeds geen uitslagen op startlijsten, en de site van mendistrict noord doet het niet meer. Wil toch wel heel graag weten waar ik met vh ben geeindigd. Baal nog steeds van de dressuur. Als ik 60% had gescoord had ik doorgemogen, ben nl 5e geworden, mochten 5 door.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:41

@tallechie; lekker gezwommen
@tass; succes met DA
@tine; sja, je moet maar graag groot willen wonen :+ Hier is het complete appartement 57m2 :+

:):) Ik heb buitengereden met dids!!! :):)
Ik had éindelijk weer eens dat ''ja maar ik ga gewoon hoor!'' gevoel.
Ben maar een héél klein blokje om geweest. Denk nog geen 2,5 km. Maar hij ging fijn. Het stomme is dan dat ik gewoon niet durf, hem vertrouw ik wel. Touwhalstertje erom geknoopt, m'n leenzadeltje erop. Cappie op m'n kop en gewoon lekker stappen :) 2x een stukje draf gedaan.
:+:
En zijn deken is terug! :) Kei netjes gemaakt bij Epona. Je ziet aan zijn linkerkant nu zijn bovenbil, maar anders moest er een stuk stof aan enzo.. sja dit was handiger :D

Nu ga ik meloentje snijden en lekker oppeuzelen met een kan thee erbij. En dan nog een wasje draaien, opruimen, en even met de stofzuiger spelen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:55

Zo te horen ben jij erg goed bezig Naaltje!
Tine druk aan de appelmoes, onze appelboom bij de moestuin geeft ook heerlijke appelmoes-appeltjes maar met drie of vier emmers heb ik het dit jaar wel gehad, helaas.
Evelli springt weer in het rijtuigje :+
Tallechie uitgeput van het zwemmen :O

Ben gelukkig niet meer %) . Had vandaag zo graag nog even naar peerd/poown gewild maar dat zit er niet meer in :n Naja, hebben ze dagje vrij vinden ze vast niet zo erg.

Wat een DA/ VA toestanden allemaal :n

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:58

En ik ben weer ontwaakt :-)

Daan wilde niet slapen, heeft momenteel echt last van zijn tandjes. Wil constant zijn speen.

Heb hem dus maar bij ons op bed gelegd en ben er bij gaan liggen. Om half 3 ben ik er maar uitgegaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:31

Nou, ik ben ook weer uit bed. Heerlijk geslapen.

Die 4 cementtonnen vol appels komen uit slechts 1 boom. Echt ongelooflijk.:oo :wow:

Nu moet ik dus echt huishouden gaan doen. :r

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:49

DA is om 12 uur geweest...

Hij weet het niet. Pezen zijn niet warm of dik! Hij heeft met een tang in de hoef geknepen maar daar reageerde ze niet echt ernstig op. Ze staat nu tot maandag op de metacam en heeft een spuit tegen onsteking gehad! Nu afwachten...

Het was zo zielig. Ze wilde niet lopen van pijn, ik moest mee trekken en ging ze weer stil staan, echt zo sneu. Ze kon en wilde niet lopen. |(.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:57

zo, weer thuis van een dagje bezoekjes.
was erg gezellig, maar ook wel druk aan je hoofd.
@tine, leuk dat je zoontje het rijden zo leuk vind. Is vast enorm genieten als je dat ziet. Ik heb trouwens ook als kampioen nog steeds geen bevestiging hoor tine dat ik naar de hippiade mag. Als het goed is mag ik met de dressuur ook heen, de eerste 5 mogen door in de M pony en ik ben nr 5.
@tallechie lekker wezen zwemmen. Heb je al een beetje zin in Zuidlaarderveen? je gaat dit weekend ook op marathon toch?

uh, en de rest, ik ben geloof ik een heleboel vergeten. Maar weet het ff niet meer, mijn hoofd zit nog ff vol met geklets van alle visites. Dus sorry sorry sorry.

Poeh, ben nu aan het kijken voor een graasmasker voor mijn shet voor op zijn nieuwe stal, daar hebben ze aardig wat gras op het land staan en wil niet dat ie tonnetje rond is voor de Hippiade.
Hebben jullie misschien tips??
Die met 1 gaatje vind ik wel wat zielig, ik zit te denken aan de greenguard, wel wat prijzig, maar die lijkt mij het fijnst voor de pony.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:03

Naaltje geweldig !! supergoed bezig geweest.
Tine kookt appelmoes..
Tass, paard kreupel en DA nog niet echt een uitslag...klinkt niet goed.
vhu is weer opgeknapt, gelukkig maar.
Tallechie is wezen zwemmen !! leuk toch !!
sorry geen ervaring met graasmaskers...

Vanmiddag bezig geweest met het nieuwe hek...maar het was wel erg warm.
Zoontje hielp dapper mee, maar we zijn maar een ijsje gaan eten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:11

Bettepet ja hoor ben klaar voor zuidlaarderveen. Waarschijnlijk dan voor het eerst de nieuwe groom achterop, mocht het zondag klikken. Heb inderdaad dit weekend wedstrijd in Noordwolde.
Daarna nog flink trainen voor de 4 daagse.

Ik ben moe!!! Nergens geen zin in. Bah... Zoveel plannen en er komt dan niks van terecht

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:38

@tass; spierbevangen ofzo? balen dat paul 't niet wist!

@tine; jammer dat je zo ver weg woont, appelmoes is heerlijk, en ik was graag een keer uit je cementton komen grabbelen :D

Zo! :) net nog de laptop van een vriendin opnieuw geinstalleerd. Die is weer helemaal snel nu als het goed is :D
En muffins gebakken Nu ga ik caramel maken om erover te druppen :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:53

Naaltje: jammer dat je zover weg woont, die muffins klinken ook wel goed :Y)
Tass: balen dat je nog niets weet.
Bianca: druk bezig met hulp van zoon (hier ook al kinderarbeid gehad)
Bettepet: ga jij ook naar Zuidlaarderveen? Ik ga met Tallechie kijken om te leren hoe zoiets werkt. Wie weet ga ik ooit ook nog marathon doen.
Geen ervaring hier met graasmaskers, dus kan je niet helpen. Ik hoop voor je dat je snel iets hoort over hippiade.

Ik hoop snel uitslagen te weten. Hoop stiekem dat ik nog voor vaardigheid door mag. Als ik niet heen mag, mag ik een wethouder op halen en naar de manege brengen, want 17 september wordt onze 3e rijhal officieel geopend. En ik mag dus chauffeuren met Rembrand samen.

Nou, ik ga in pannen roeren en dan straks naar menles met Thabor, ik vind het zoooooooo spannend. Hoop dat hij zich gedraagt bij het inspannen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:10

hoi allemaal,
er is weer heel wat afgekletst hier

lekkere muffins bij Naaltje :P
zoontje van Tine lekker gereden, supergoed!
VHU niet meer naar de paardjes, ze stonden er heerlijk bij hoor vanmorgen, lekker buiten aan het genieten van mooi weer :j
Tallechie gezwommen, heerlijk!
en Tass wat zielig voor Blond, wat zei DA verder, moet je maandag terugbellen over hoe het gaat??? Sterkte meis!!! :(:)

wij hebben vanmorgen voor het eerst in ruim twee weken Har weer ingespannen voor de kar. Beetje last van beginnersstress weer, haha, hadden eerst verkeerde broek, van de pony's van Peter, daarna verkeerd hoofdstel van de pony's... dus Har heeft nogal wat moeten doorstaan, maar inspannen voor de kar ging toch wel relaxed, wel gelijk vertrokken toen hij weer ging trappelen, even maar niet de goden verzoeken dachten we...
Heerlijk gereden, alleen op het eind schrok hij zich opeens een hoedje van een koe met kalfjes achter het maisveld, die zag hij tijdens het pionnen lopen kennelijk 'opeens' staan, waarop hij besloot kop omhoog te gooien en rechtsomkeert te maken in draf/galop... daarna nog keertje geprobeerd en ging het ietsje beter... Hij lijkt zo koel, maar wat is 't toch een angsthaasje :+ De schat daarna lekker afgespoeld en plukje hooi gegeven, zo voor de eerste keer weer waren we dik tevreden :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:31

lees ik daar....
MUFFINS!!!! *\o/* :9

tass, balen zeg...
niet hoef- of spierbevangen ofzo?

har weer voor de wagen gelopen...

appelmoes in de maak... :9

menles met thabor, succes!

zo mijn eerste werkweek zit erop, morgen lekker vrij...
wel weer wennen hoor, best een druk clubje...
ben echt moe...

nu maar eens richting stal, kijken hoe spook het maakt...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:08

lekker vrij morgen nouvel :)

Net gegeten

Lees ook net dat de ''kudde'' op stal gesplitst wordt. Dids komt dus weer bij andere paarden te staan. Maar niet dezelfde als afgelopen winter.
Ik ben benieuwd of dit ervoor gaat zorgen dat hij wel gewoon in een goed lijntje de winter door komt..