[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:26

Ohja, dat is wel anders. Wist niet dat het al zolang bezig was.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:36

sander_lotte schreef:
@ tine: dan ben jij vroeg op geweest als je al ohz gereden hebt met Rembrand en gefietst met Amerigo :D
Ik ben rond 10 uur pas opgestaan.. Vannacht om half 4 opgestaan, schoonouders naar de luchthaven gebracht en bij thuiskomst om half 7 Romeo eten gegeven en in bed gekropen met vriendje.

Nou, dat valt wel mee hoor. Gewoon om 7 uur. Toen ik mijn zoontje naar school had gebracht, snel Rembrand gevangen, gepoetst en gezadeld. Na een dik half uur gestopt. Hij liep wel aardig, denk niet dat het winstpuntwaardig is, daarvoor kan het nog veel beter, maar ik vond het geschikt. Na een douche R weer in de wei. Ik kon Amerigo zo pakken, snel een borstel erover, hoofdstel in en fietsen. Ik denk dat we 2,5 km hebben gedaan, dus nog niets, maar ik durf nog niet zover. Was nu 3e keer dat we dit hebben gedaan. Maar ging wel goed. Een keer werd hij erg onrustig, toen zat er een daas onder zijn oog, maar toen ik die dood had gemaakt, liep hij weer heel netjes. En hij schrok 1 keer van iets, maar herstelde heel snel, dus was niet eng. Volgende keer wil ik de andere kant op, zodat we langs huizen komen en er meer te zien is. En de afstand steeds iets verder uitbouwen. Nu kan ik zelf geen hele einden fietsen, maar ik doe dit vooral ook om gewoon weer eens op andere manier met hem bezig te zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 15:28

Mooi dat je ze alle twee weer wat hebt kunnen laten doen.

Ik ben vanavond thuis, heb geen puf om naar stal te gaan, gisteren hebben we veale nog gereden.

Kom net bij de ha vandaan, heb nu met mijn andere arm een tennis elleboog gaat dus weer geweldig, ook heb ik nog maar 1 week werk en oet ik weer op zoek naar wat anders

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:25

gaat weer lekker he tallechie? sterkte met je arm!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:51

Nee niet echt dus, als iemand nog een schip met geluk voor bij ziet gaat.... dan mag je me bellen... normaal gesproken zeggen wij dit met geld, maar kan het nu ook wel voor mijn gezondheid gebruiken

ben aan de studie, moet ik al 3 hoofdstukken breuken doen, dit was niet mijn beste vak en dan heb ik er dus ook al geen zin meer in

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:58

Jakkest tallachie!

Ik begin weer warme bultjes te krijgen :\ dat zijn een soort vochtblaasjes op mijn handen...... die zitten er een paar dagen, springen dan open, vocht gaat eruit en dan ga ik vervellen....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:03

komt dat van het zonnen evelli?

M'n wobbemans heeft lekker vrij vandaag.
heb gisteren nog gement.
terwijl het niet in de planning lag.
dus vandaag heeft ie lekker vrij.
morgen ook en zaterdag weer aan de longe of voor de sulky

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:05

nee, van de warmte -> daarom heet het warmtebultjes :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:10

ok, nu ga ik een hele domme vraag stellen.
hoe kan ik zien of dat de koker van wobbe dikker is dan normaal?
ik heb namelijk soms het idee dat hij dikker is, maar ik heb ook het idee dat ik het misschien verkeerd zie.......

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:16

Geen idee :+ ik heb alleen maar merries

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:22

hihi
normaal heb ik ook een 'grote mond' wat dat betreft... van: "ik weet het wel... of dat is zo en zo"
maar gaat het over mijn eigen paardjes weet ik het ineens niet meer haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:24

Door de warmte zou hij wel wat vocht kunnen vasthouden :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:32

ja daar dacht ik ook al aan.
maar heb het idee dat hij ook met minder warm weer zo is.
dus wie weet hoort het zo bij hem en heeft ie gewoon een dikke koker.
Ik doe hem wel iedere keer afspoelen in ieder geval.
en hij gedraagt zich niet anders ofzo.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:32

@ IvysToeter: meten? :Y)

@ Evelli: lijkt me vervelend die warmtebultjes!

Romeo heeft geen vrij vandaag, hij heeft gisteren vrij gehad. Vanavond ga ik weer een rondje mennen met vriendlief.
Vind het wel leuk als hij mee wil :o Er is nog wel een meisje dat tijd heeft en met me mee wil, maar zij is echt tegen zweepgebruik. Als Romeo niet luistert als ik hem raak met de zweep, moet ik de hulp versterken en evt een hardere mep geven als hij echt niet luistert. Als hij vertraagt, moet ik ook de zweep en de stem gebruiken, maar die groom is daar helemaal tegen. Ik heb haar al uitgelegd dat mennen heel anders is dan ohz, omdat je alleen maar je leidsels, zweep en stem hebt. Ohz gebruik je je benen en gewicht voortdurend, met het mennen gebruik je je stem en de zweep voortdurend. Uiteraard niet liggen meppen met de zweep, maar je gebruikt het wel...ohz ziet een leek ook niet dat je iets met je benen en gewicht doet. Maar dan kwam de reactie: "en toch ben ik tegen het zweepgebruik" Ja dan kan je zo vaak uitleggen als je wil hé... :Y)

Mijn vriend daarentegen is van het principe: "als hij niet luistert, moet je het hem laten voelen. Je kan hem beter nu straffen en het afgeleerd krijgen dan nu lief doen en later dikke problemen hebben met hem"
Romeo heeft bijvoorbeeld de gewoonte om heel erg naar links te trekken, als ik hem laat gaan loopt hij gewoon het bos in. Hij luistert wel naar kleine ophoudingen rechts, maar dan gaat hij weer terug naar links. Ik heb hem eergisteren eens een tik gegeven tegen zijn linker schouder met de zweep, en toen bleef hij recht lopen. Af en toe probeerde hij wel nog eens, maar met een tikje op de schouder bleef hij weer netjes waar hij moest lopen.
Als ik op zulke momenten de zweep niet gebruik, lig ik hier nog jaren mee te klooien en gaat Romeo dit ongetwijfeld uitbuiten door te gaan lopen over de schouder, wat ook weer niet de bedoeling is (1 van mijn vz-haflingers doet dit, zéééér vervelend!)

In het begin liet ik de zweep vaak in de koker staan, maar nu kan ik er niet meer zonder. Zonder zweep vertrek ik gewoonweg niet, zelfs tijdens het uitstappen heb ik de zweep vast. Soms gaat hij de koker in, maar binnen de 2 minuten heb ik hem (onbewust) weer in mijn handen :+
Zonder zweep voel ik me gewoon naakt, dat is als rijden ohz zonder je benen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:10

@ IvysToeter Dat zie je wel of hij dikker wordt dan normaal. Goed in de gaten houden iig!!

@ SL Ik kan ook niet zonder zweep. Schouders kun je er mee sturen, in laten buigen, vliegen mee meppen maar vooral wielrenners mee meppen ;)

Ik ben met meneer hengst bezig geweest. Man wat was het warm. Heb gelongeerd en ik wens niet uitgedaagd te worden en zeker niet met van die maaiende benen want dan wordt ik ook weer boos. Hij heeft zich verder redelijk goed gedragen. Kan goed tegen de warmte volgens mij want ik had het zwaarder dan hij!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:13

SL misschien moet je het meisje eens zeggen dat jij tegen beengebruik bij het rijden bent is immers hetzelfde

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 21:14

Ik liep net met mijn vriend en de hond een rondje in het dorp zien we een huis te koop staan en zegt hij wat een mooi huis. Dit zegt hij nooit want hij wil absoluut niet verhuizen, net al even op funda gekeken, echt een superplek, superhuis maar helaas super centjes. Net boven ons budget...

Ben wel blij dat er dus wel een kans is dat we ooit gaan verhuizen, we hebben alle twee eeen heel andere smaak maar deze vonden we toch wel heel mooi allebei

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:15

mooi toch dat je toch even hebt kunnen kijken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:16

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:50

Pff anti zweep met mennen. Nou dan had ik miss wel al een keer in de sloot gelegen sorry maar dat vind ik dus onzin.
Ik ben wel tegen overmatig zweepgebruik maar dat is wat anders.

Net lekker een rondje met ferro gedaan hij was vrij voorwaarts. Thuis lekker afgesponsd. Hij heeft 2x gekucht buiten maar
toen ging hij op de wei op het stoffigste plekje rollen en toen moest ie weer kuchen.

Morgen geven ze echt TE warm weer af dus kan ik denk ik overdag niets met de pony's doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:55

Ik men ook absoluut niet zonder zweep, voel me, net als zonder cap, erg naakt. En het ding is gewoon onmisbaar. Zonder had ik nog veel meer ongelukken gehad |( .

Hier krijgen ze morgen ook een vrije dag. Zou om half 2 priveles hebben met Rembrand, maar dat lijkt me even minder verstandig. Of het moet in de avond nog afkoelen, dat ik dan nog wat doe. Maar meestal ben ik s avonds zelf niet meer zo fit. Ik wil wel morgen Amerigo even binnen halen, poetsen en weer buiten zetten. In de hoop dat het vangen beter gaat, dat hij het niet meer koppelt aan werken, als hij dat al doet ;) Vandaag kon ik hem trouwens wel weer zo pakken. Blijft gewoon een gek beest }> . Maar wel lief, tijdens het fietsen kijkt hij echt als een trouwe hond opzij. <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:07

dat heb ik ook zonder menzweep, het is me gewoon echt aangeleerd van dag een :)

Rivaldo krijgt van mij extra weken vrij :).. hij staat lekker op het land en mag even extra vakantie vieren.

Vandaag tabor en tommy beide voor de sleep gehad. Wat doen ze het braaf zeg!.. echt nuchtere pony's. Al is Tabor voor zijn gevoel echt nog hengst :P
Kreeg deze foto net nog van de eigenaar van de pony's, vind hem echt zo mooi, totaal niet geposeerd :Y)
Afbeelding

Morgen hebben ze allemaal vrij, te heet.
Ik hoorde iets van binnen halen die paarden doen jullie dat ook?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:20

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 06:25

paarden binnenhalen gebeurt bij mij op sta niet (geloof ik)
ik moet heel eerlijk bekennen dat ik al 3 dagen niet geweest ben, ben blij dat ik elke keer m'n toetsen red, en die selektvracht rondjes gered heb.. (gisteren kreeg ik binnenstad! :oo op koopavond := )

mooie foto :j

Ik ga zo naar school voor toets.. 't is al 25graden :\
hoop dat deze dag gauw om is, en anders ga ik nar m'n ouders, die hebben altijd alles potdicht zitten in huis, dus daar is het nog koel, kan hier echt niet tegen. En ik bel om 8u ff naar de huisarts. Die plekken op m'n benen zijn nu gewoonweg bláuw geworden.. Ik voel me beroerd, dus vriendje zegt dat ik moet bellen..

zo, zweet gutst al van m'n kop af nu :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:44

Ze staan hier in principe 24/7 buiten in de zomer. Tenzij het heftig onweert, dan haal ik ze binnen. Ze kunnen in de schaduw staan, maar dat hebben ze tot nu toe niet veel gedaan. In de stal is het wel koeler, maar dan kunnen ze niet meer lekker grazen en lopen. Tenzij ze straks druipend van het zweet in de wei staan, dan haal ik ze wel binnen. Er staat nu nog een lekker windje, dus wie weet valt het allemaal erg mee.