[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:57

Gaaf dat suppen!

Balen zeg Tine. Hopelijk kunnen ze je helpen. Hier ook een cliënt die al 5 maanden met hoofdpijn zit door een injectie in de nekspieren omdat ze daar last van had. En nu is het omhoog naar haar hoofd geschoten.

Hier heb ik mezelf gisteren voorbij gelopen met als gevolg een heftige aanval van mijn syndroom van Tietze tijdens het werk, dus vanochtend een gesprek gehad met de leidinggevende dat het niet gaat om hele dagen achter te werken. Dus ik krijg nu afwisselend halve en hele dagen zodat ik ook nog wat tijd voor mezelf hebben. Ik ga straks even met Alex te mennen, even ontspannen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 14:17

Bij Venlo een dijk doorgebroken... hopelijk zit iedereen uit dit topic veilig !!!!
Hier in Drenthe onvoorstelbaar dat het water zo hoog is...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:28

tine10 schreef:
Gisteren naar ziekenhuis gebeld met vraag naar uitslag van lumbaal punctie en gemeld dat het niet goed gaat. Nu moet ik woensdag naar ziekenhuis komen en tot die tijd mag ik zo min mogelijk doen, veel plat liggen. Waardeloos. Net een nieuw bit voor Thor, wilde ik uitproberen, zaterdag WE wedstrijd, maandag zou ik mijn eerste toltles krijgen. BAH. En tot nu toe helpt het ook niets..

Maar je moet wel echt je rust pakken hoor. Je blijft maar doorgaan. Dat is niet goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:46

Pijn is een signaal dat er 'iets' niet goed is. Of lichamelijk of psychisch. Het lichaam probeert je iets te vertellen. Ik hoop zo voor je dat ze in het ziekenhuis iets voor je kunnen doen Tine :(:)

Ai dat is ook erg naar Jorex. Wel erg fijn dat ze van je werk mee willen denken, hoop dat het voor je werkt.

Gem hoe is het bij jou, als Limburgse, is jullie huis veilig? En je paard?

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:54

Eens met de dames hierboven Tine, wees aub echt zuinig op jezelf :knuffel:

Gem, laat je even weten hoe het gaat? Thuis alles ok en manlief op het schip ook?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:00

baudyh schreef:
tine10 schreef:
Gisteren naar ziekenhuis gebeld met vraag naar uitslag van lumbaal punctie en gemeld dat het niet goed gaat. Nu moet ik woensdag naar ziekenhuis komen en tot die tijd mag ik zo min mogelijk doen, veel plat liggen. Waardeloos. Net een nieuw bit voor Thor, wilde ik uitproberen, zaterdag WE wedstrijd, maandag zou ik mijn eerste toltles krijgen. BAH. En tot nu toe helpt het ook niets..

Maar je moet wel echt je rust pakken hoor. Je blijft maar doorgaan. Dat is niet goed.

Het probleem is dat rust helemaal geen verlichting geeft aan de hoofdpijn. En als ik lig heb ik veel last van rug en heup. -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:53

Biancacoo schreef:
Wow dat is wel dapper Gem., dus
Ik hou het eerst bij kleine plasjes en slootjes.. :D

Voor het geval jullie denken dat ik dat ben ... nee, ben de fotograaf :D . Wij voeren langs dat supstel, dus toevallig hebben jullie het erover :P

Hier alles okee hoor, Maasbracht zit redelijk veilig achter de sluizen en achter het kanaal. Er staat hier maar één huis écht op een linke plek en dat is naast een scheepsbouwloods waar ze aluminium speedbootjes maken. Daar is het water inmiddels wel naar binnen gelopen, maar ik weet eigenlijk niet eens of het huis überhaupt nog wel bewoond wordt.

Wij thuis hebben wel lol om mijn man op het schip. Gisterenochtend ging hij in Worms (bij Mannheim / Ludwigshafen aan de Rijn) met hoge laarzen van boord om nog droge voeten te houden over de steiger heen. Onze dochter had gisteren diploma-uitreiking, dus daar wilde hij absoluut bij zijn. Vanmorgen ging hij terug, vanmiddag kwam hij weer in Worms aan. Het water was inmiddels zoveel gestegen dat hij tot vijf centimeter onder zijn onderbroek door het water over de steiger moest. En hij heeft al zo'n hekel aan vies water :D :D :D .

We moeten 700 ton laden, maar dat is te weinig om onder de brug door te kunnen met deze waterstand. Het schip moet naar Heilbronn (aan de Neckar), dus hij zou momenteel toch niet mogen varen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 20:51

Bizar al dat water Gem... en die waterstanden...dat jullie daar zo afhankrlijk van zijn....was ik niet volledig van bewust .weer iets geleerd ..
Tine...doe maar voorzichtig....
Ht..jij bent goed bezig.. knap dat je zo iedere keer van alles aanpakt
Jorex...ff kalm aan hoor..zorg voor jezelf !
Vhu,wat een stralende foto had je op fb.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:03

Hoihoi, mag ik me hier melden?

Mijn man en ik mennen met onze tinker Sneakers van de Gorterstraat.. Hij is ook onder het zadel belegerd en heerlijk veelzijdig.. Het is een werkwillig en voorwaarts paard, maar altijd betrouwbaar.. Wij komen uit het westen, maar omdat wij beiden van mening zijn dat het mennen op de wegen steeds onveiliger werd, hebben we de keuze gemaakt om Sneakers o pde Veluwe te stallen, in Elspeet.. Nu heb ik hier afgelopen zondag al een rondje ohz gemaakt, maar wij zijn nog geheel onbekend in de omgeving.. Is iemand hier bekend in de omgeving elspeet met wie ik evt eens mee mag rijden?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:10

Je hebt www.ruiterenenmennen.nl , hier kun je routes op uitzetten, downloaden naar je telefoon en in een GPX tracker app openen. Fijne manier om de omgeving te leren kennen. Er is ook een FB pagina gie meer uitlegt.

Veel plezier in Elspeet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:14

Ja dat weet ik, maar ik kan niet zoeken op adres in ruiteren en mennen.. Of ben ik gek? :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:29

Klopt, maar je kunt op de kaart wel inzoomen. Je weet waar je paard staat, zoek dat op de kaart op en plan wat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:34

Klopt, maar ik vind 't niet heel gebruiksvriendelijk op m'n mobiel.. :)
Ik had gehoopt dat iemand daar in de buurt stond die ons op weg kon helpen.. :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:41

Helaas, ik denk dat ik het dichtste bij woon aan de andere kant op de veluwe.
Ik plan routes op de ipad en mail de route naar mezelf en open deze op mijn telefoon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 12:37

Welkom Nine.. woon helaas niet in de buurt....dus kan je niet helpen....
Gewoon lekker op pad gaan... je leert de omgeving vanzelf kennen, veel plezier samen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:04

Mijn stalgenootje vergroot altijd de routekaart met de knooppunten en die print ze uit en lamineert ze.altijd een kaart bij de hand

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:14

Bedankt.. Toch maar eens op de laptop gekeken en zo is de site inderdaad een stuk gebruiksvriendelijker.. :D

Meteen maar een route gemaakt en komend weekend eens kijken of we er kaas van kunnen maken..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:42

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:22

Hey jenkins,ook weer actief met sil?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:17

Jenkins schreef:
Hoi allemaal! *\o/*

Rijdt er iemand van hier nog mee met de mendurance in Waalwijk op 31 juli? :D

Ik lees hier nog stiekem mee :o
Zie hier ons laatste avontuur :D
[AR-ITP] Prachtig menritje door Hoorn!

Ik twijfel nog.. pony heeft 3 weken stil gestaan door een verrekte spier.
Iemand een idee hoelang je ongeveer over 22km rijdt?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:38

Ik denk dat iedereen verschillend over de afstand rijd,na een verreking zou ik 5 tot 8 minuten draven en dan 1 minuut stappen enz enz zodat het lijf herstellen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:07

Dank je wel. Ik heb mijn planning gewijzigd en een dagje uit gepland. Roep al die tijd al dat de mendurence net een week te vroeg is voor ons. Ik moet mijn enthousiasme maar eens leren bedwingen. :') Sla mijzelf voor mijn kop als het toch too much is voor d'r, wil d'r nog niet kwijt zeg maar. :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:08

Even een vraagje. Een tijdje geleden werd er hier geschreven over magnesium bij mensen. Welke gebruiken jullie? Er stonden zoveel potjes, dat ik ging twijfelen ;-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:34

Een met citraat,citraat koppelt zich beter in je lichaam aan andere moleculen,andere magnesium verlaat te snel je lichaam ipv opgenomen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:04

Bloeg magnesium balans. Mag esium aangevuld met calcium is beter. Calcium versterkt de werking van magnesium.