Oh, dat is erg; gewoon ff dipje, maar kijk hoe mooi; al die felicitaties op bokt zorgen er voor dat je je toch lekker jarig gaat voelen xxx Thanks!
Keet
Geplaatst: 26-04-16 07:34
Voor jou
VanHuisUit
Geplaatst: 26-04-16 08:09
gefeliciteerd Ava!
Nou ik heb maar aangeboden dat ik haar terugneem dan zien we hier wel weer. Kan voorlopig op de wei en als die narcolepsie zo slecht is zien we dan wel. Heb al aantal keer da verklaring gevraagd maar die krijg ik niet dus vind het ook bijzonder vaag
Biancacoo
Geplaatst: 26-04-16 08:13
Goed besluit,...eerst maar terug, en dan kijken hoe het met haar is....vervelend, maar misschien beter. Maar kijken hoe het met haar is !
VanHuisUit
Geplaatst: 26-04-16 08:20
Reactie manlief: als ze afgemaakt moet worden omdat ze omvalt van de slaap kan ik er ook wel naast gaan liggen
Ja maar daar heeft zo toch alleen in rust last van. Dat is toch helemaal niet erg. Je kan gewoon met haar werken toch
avaluna
Geplaatst: 26-04-16 08:43
Mooi Keet! Ik moet toch ook van die mooie felicitatiekaartjes gaan plaatsen.
Raar dat ze zo vaag doen, dan is er vaak meer, maar super dat je haar terug neemt en verder kijkt!
Biancacoo
Geplaatst: 26-04-16 08:48
Blijft lastig,...er zijn paarden die prima als gebruikspaard gebruikt worden, en ter ondersteuning behandeld worden met imipramine, er zijn veel theorieën over narcolepsie bij paarden,...maar of ze erom ingeslapen worden.....? ermee werken als ze er echt ernstig last van heeft.....lijkt me toch wel gevaarlijk. ..
hahaha.....heel geheimzinnig....maar wel supersnel !! inhoud inlijsten en dan lekker ophangen..
VanHuisUit
Geplaatst: 26-04-16 12:02
Hahahahaha grappig Ava. Goed om te horen Baudyh. Ik heb met mijn da gesproken en die zei dat het best wel regelmatig voorkomt maar dat er prima mee te leven valt. Schijnt nu opeens dat Ber erg dominant is. Dat ze dáárom wegmoet. Was ze bij ons ook nooit ze was altijd onderste in rang,veel te lief eigenlijk. Heb er nu nachtje over geslapen en vind het ook wel gezellig dat ze weer terugkomt. Alles beter dan dat ze weer ergens anders terecht komt met een of ander vaag verhaal. Denk zelf gewoon dat ze er toch echt mee wilden gaan rijden en dat dat tegenviel. Maandag komt ze weer terug onze tuttebol.
Gefeliciteerd Ava! Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat dit komende levensjaar wel weer even beter/makkelijker voor je wordt als het afgelopen jaar!
Groot gelijk wat betreft Ber hoor! Ik zou het ook zo oplossen.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-04-16 13:38
Dat er dan zón verhaal om wordt verzonnen zeg dan gewoon het valt tegen wat doen we ermee Stalletje staat weer voor haar klaar kan ze de boel weer verbouwen.
Wat leuk Ava
happytime
Geplaatst: 26-04-16 15:06
ava: gefeliciteerd en laat je gruwelijk verwennen,las al over een koker vhu: wat een gemutst over ber, zeg dan inderdaad dat ze een rijpony willen en dat Ber daar niet aan voldoet,die kwam als gezelschapspony....
janouk
Geplaatst: 26-04-16 15:23
VanHuisUit schreef:
Reactie manlief: als ze afgemaakt moet worden omdat ze omvalt van de slaap kan ik er ook wel naast gaan liggen
Update Janouk en Meneer Anton
Janouk is 2 weken terug uitgebreid cranio sacraal behandeld en er is daarna veel gebeurd in het lijf van Janouk. Haar tongbeen, oog, neus en rechterkaak zat scheef en vol spanning. Dat is losgemaakt. Ze bleef afkauwen, likken, gapen, schudden tijdens de behandeling om los te komen van de druk. Heel speciaal om te zie en mee te maken.
De druk is duidelijk minder in haar hoofd, ze kijkt vrolijker uit haar ogen, ze kauwt weer van links naar rechts, het vocht is weg uit haar hoofd. Door de mindere spanning is de gevoeligheid op haar neus ook minder.
Ze knapt zo op, dat ik haar 3 x 10 minuten gelongeerd heb en ..............niet geshaket Zondag 20 minuten rechtuit gestapt voor de koets en ze was zoekerig en zwabberig, maar ze wilde graag lopen en ook niet geshaket.
Heel blij mee. Het lijkt de klachten te verminderen. Ze schudt nu met die stormen hagel wel, maar dat is niet raar. Het is ook nog niet klaar, ze moetnog een paar keer behandeld worden, maar het begin is veelbelovend.
Vandaag ook Meneer Anton laten behandlen tegen het knarsetanden en de onrustige aanleuning. Omdat het bij Janouk zoveel doet, dacht ik om hem ook te behandelen, Ook bij hem kwam veel spanning uit zij kaakgewricht los, haha hij bleef gapen, maar dat is goed. Ze zijn nu allebei op de wei aan het uitstormen. Ze moesten duidelijk uit exploderen samen stuter stuiter spring
Biancacoo
Geplaatst: 26-04-16 15:28
Zo... dat is heel veel Janouk,......hopelijk knapt HRB er enorm van op, en Anton ook door de molen...hahaha. Al erg mooi dat ze met longeren goed ging !
VanHuisUit
Geplaatst: 26-04-16 15:32
Wat apart Janouk en wat goed dat je dit hebt laten doen.
janouk
Geplaatst: 26-04-16 15:38
Misschien het straks ook voor Ber wat.
Maar ik ben voorzichtig positief. Het geeft in ieder geval verlichting. Of het het ook stopt, weet ik niet. Als Janouk zich maar eerst beter voelt. Eventueel rijden komt later wel, als het blijft verbeteren.
Alleen heb ik wel vaker gedacht dat ik het ei van Columbus had en dat bleek dan toch weer niet. Dus....ik wacht af. Vooralsnog maakt iedere shake vrije dag mij blij.
Ik denk ook VHU dat het een smoes is. Maar best leuk toch dat ber weer terug komt.
Klinkt goed janouk. Hopelijk zet de stijgende lijn voort.
Gefeliciteerd ava!! Hiep hiep hoera.
Ik voel me weer een beetje mens. Na een goede nachtrust. Had gisteren een mega slechte dag. Het fijne nieuws dat het laatste veulen er was verdween al snel door vervelend nieuws en als je dan al meer dan 20 uur wakker ben komt dat soms hart terecht. Ik ben zwaar teleurgesteld in iemand en heb nu ook het boek dicht gedaan. Ik dacht daar vanmorgen na een goede nachtrust nog zo over dus zal denk wel een goed besluit zijn. Maar ja dat moet weer een plekje krijgen dus dat duurt wel weer ff helaas.
Zirola gaat weer goed, krijgt nog wel spuitjes om de zooi schoon te krijgen van binnen maar het gaat goed. Ze is een super trotse moeder. Het veulen ging net ff wat minder maar gelukkig zag ik het snel en gaat hij nu weer beter. Hij had zich vast gerold en dat is voor mij al een teken dat ik op moet letten. Ik zag dat hij slecht kon poepen dus ff wat opgedroogd poep verwijdert en daarna kwam er wel 30 a 40 cm oranje smeurie af. Hij springt en speelt weer lekker door de stal loopt dus hopelijk goed af. Het is zo belangrijk om je paarden en zeker dat jonge spul goed te observeren. Ik zit nu op de camera te kijken maar hij lijkt weer een normaal veulen.
Ik zal binnenkort even wat foto's maken om de 3 jonge heren aan jullie voor te stellen. We zijn nu weer hard aan het brainstormen waar ze bij moeten. Hengsten keuzes soms best lastig.