Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NdV74 schreef:Tja die discussie is me wel bekend. Wij hebben het in 2012 uiteindelijk wel voor elkaar gekregen (na veel passen en meten) om het op een dag te houden (mendurance en endurance) want men mocht elkaar vooral NIET tegenkomen in het parcours. Een deel van de endurancepaarden (lees: ruiters) vinden aanspanningen eng en die wil je niet tegen komen tijdens je wedstrijd. Voor het gemak werd toen maar vergeten dat je onderweg ook gewoon recreatieve menners tegen kon komen.
In duitsland start alles door elkaar heb ik begrepen maar hier is dat een echt NO-GO, totaal ondenkbaar.
Gem schreef:Keona, ik ga de E-trex GPS eens installeren op mijn wagen. Dan kan ik eens bijhouden hoeveel km hij loopt op een gewone doorsnee koetsrit. Heb ik een beter beeld of en wanneer hij de afstanden aan kan.
Vanmiddag liep hij ook weer zo super te sjouwen, volle draf, oortjes erop en gáán..... krappe bochtjes stappen (voor zijn eigen veiligheid), maar verder onuitputbaar, wordt niet heet en geen spoortje van zweet bij terugkomst.
Gem schreef:Denk het niet..... momenteel 2 of 3 x per week, maar echt trainen kun je het niet noemen tussen de velden. Zoals vanavond ging er iemand mee, dus kon ik het bos in door de hekjes naast de veeroosters om km's te maken. Ben nog niet zover met Moos dat ik afstap, hekje open, paard en wagen erdoor, hekje dicht en er weer op. Voorheen met de pony en met de Andalusiër is dat geen probleem. Volgende keer dat maar eens oefenen met voor de zekerheid iemand achterop.
Barney1978 schreef:Nee want er zijn geen mensen die daar starten in de klasse 2. Piet Vermaat start de volgende wedstrijd weer in de klasse twee i.v.m. nieuw paard. En Vincent en ik starten in de drie. Bertus start niet en Wim Koot ook niet.