kunnen samen proberen de pagina vol te krijgen naamgenootje
Biancacoo
Geplaatst: 24-03-12 21:38
hihihi...hahaha......zou wel kenne....maarree.....ik ga lekker relaxen en die pc uitdoen, en mijn hoofd aan de binnenkant bekijken...heb een drukke lange dag gehad, en morgenvroeg...de hondjes al weer lekker wandelen,....de nacht is een uur korter als anders he ?!!! Dus ...........succes morgen iederen, geniet, en veel plezier...
Ipv morgen, krijgen jullie de foto's nu te zien! Dit is nog op het begin toen het niet zo goed ging. Had erg moeite met de goede druk maar dit ging later echt super!
tine10
Geplaatst: 24-03-12 22:12
Ik kom even zwaaien. ben echt super moe. Maar was een leuke (2e) verjaardagsdag. Zoonlief heeft weer prachtige kado's gekregen. Hele dag heerlijk buiten gespeeld met neefjes en nichtjes, pony gereden, op zijn nieuwe fiets rondgereden.
Ships, vannacht gaat klok een uur vooruit, ik ga dus maar snel naar bed.
Weet niet meer wie het vroeg, maar manlief werkt nog zeker tot half 2013 in Middelburg (tenzij opdracht gever ineens opdracht intrekt, dat risico loop je altijd helaas).
ja ze verzetten de klok leuk met de wedstrijd morgen moeten tussen 7 en half 8 wel weg.
Pony's zijn lekker gewassen en gevlochten. Was geen straf om dat met dit weer te doen. Moet nu nog even de bitjes schoonmaken en dan ga ik ook maar eens naar bed.
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-12 22:41
goedeavond
ik ben weer is aardig kapot.
wij zijn vandaag naar de oefenmarathon van wierden geweest. ging best wel aardig, of in ierder geval wij zijn wel tevreden. we hebben maar 3 x vast gestaan. zijn 2x van de kar af geweest en hebben H5 4x gereden
Dat was ik die dat gevraagd had Tine, dat is nog een hele lange tijd!!!
Maisie vroeg opstaan morgen!! Succes met je wedstrijd.
WK lekker bolletje wol voor de kar. We hebben hier samen 'afgesproken' in dit topic dat we niet elkaars posten gaan quoten. Vandaar het verzoek ook aan jou.
Ik moet morgen ook vroeg op, om 8 uur zomertijd de dienst overdragen. Dus 7 uur wintertijd. Gelukkig ben ik een ochtendmens.
lanouska dat vraagt om meer uitleg??? Jullie hadden er net wel mooi weer bij.
Ik ben vanavond bij een eventuele nieuwe groom geweest, maar ben bang dat het niet gaat lukken. Hij rijdt ook wedstrijden, althans wil hij weer mee beginnen en dat vindt hij lastig omdat ik zelf ook wedstrijden rijdt.
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-12 23:04
@ tallechie uh ja tja wij haden ons jonge paard bij ons rechts achterin die nog nooit een marathon hindernis gezien had en in de dressuur loopt die dus wel op alleen had ie daar vandaag geen zin in dus zodra de voorpaarden naar rechts gingen ging hij dat ook en tja dan rij je met de kar tegen een paal of boom aan en sta je vast de 1ste x kon haary zich en nog redelijk simpel uitsturen maar de andere keren stonden we zo vast als een huis en moesten we er af. om hier een daar de paarden wat bij te sturen.
en omdat we toch als laatste mochten starten. hebben we H5 een paar x over gedaan en toen begon die het spelletje te snappen en ging het al wat beter.
was heel mooi weer gister al in t'shirt verkend en vandaag hele dag zonnebril op gehad. in de marathon ook zonnebril op gehad maar dan met doorzichtige glazen omdat ik anders zand/ stof in de ogen krijg waar ik dus niet zo goed tegen kan. ik krijg dan vrij snel dat mijn ogen heel erg gaan tranen, lijkt dan net of je huilt.
avaluna
Geplaatst: 24-03-12 23:31
Tjee, wat een hoop bij te lezen...
@Ollie: tjee, iig een dikke knuffel . Ben wel benieuwd wat dat Redcell is, al heb ik het voor de Welshkes hier absoluut niet nodig.
@Kiss: fijn dat de taart geslaagd was.
@Frensie: mooie rit gehad.
@Aksay: flink gefietst.
@VHU: gespijbeld
@Tine: geslaagde feestjes en nu bij komen.
@WB: leuk om foto's te zien!
Ik ben de rest even kwijt
janouk
Geplaatst: 25-03-12 08:15
http://www.dochorse.nl/FARNAMREDCELL/product/detail(601).aspx Voor het een heel eigen leven gaat leiden: dit is Redcell een multivitaminen preparaat met veel ijzer. Geen doping. Ik ken het vroeger uit de Draf- en Rensport, alleen reageerden de paarden daar vaak heel heftig op. Te heftig in mijn ogen. Olga had dezelfde ervaringen bij een paard vroeger. Paul kende het niet en wilde wel eens zien wat het voor Janouk zou doen. Dus hebben Janouk de halve dosering gegeven om eens te kijken wat het voor haar doet. Janouk heeft problemen met impuls en activiteit. Ze gelooft het altijd wel voor de koets.
Na een week merkten wij in het bos al de resultaten: ze was heel wakker zonder rillerig te zijn. Iets wat ze op haver wel doet; dan wordt ze zo springerig en dat heb je ook niet nodig in de dressuur. Ze herstelde steeds heel snel en wilde na elke staprust fanatiek aan de slag met de oortjes erop. Normaal moeten wij haar altijd wel weer even motiveren na een staprust. Nu schrokken we soms hoe snel ze vertrok en moesten wij haar terugrijden En vrijdag in de les was het helemaal duidelijk dat het ijzer uit Redcell blijkbaar veel voor haar doet qua hersteltijd en impuls. Ze is zo weg. haha Op stal wordt ze wel brutaler dus de dosis blijft voorlopig nog even op half staan. Gewoon goed kijken hoe ze het blijft doen. Dat is het verschil tussen Paul en mij; Paul houdt van activiteit voor de wagen, maar ik moet het onder het zadel ook kunnen managen.
Succes vandaag in de wedstrijden! En veel plezier allemaal. Wij gaan zo lekker even een rondje Haarlemmermeerse Bos pakken met de koets voor het te druk wordt met recreanten en honden.
Biancacoo
Geplaatst: 25-03-12 08:58
ha...lekker geoefend dus !! lanouska, super weer hadden jullie er wel voor !! WB mooie foto's hoor van je peerdje !! power voor de kar. Janouk vandaag lekker ritje doen, super. Maisie veeeeel succes en veel plezier vandaag ! Tine fijn geslaagd feestje gehad !!
Ollie1
Geplaatst: 25-03-12 11:12
Goedemorgen, @Janouk heel veel plezier vandaag.. @Maisie en VHU, heel veel plezier en succes! @WB, leuke foto's zo voor de wagen... @Tine, heeft een gelukkig zoon die een super geslaagd verjaardagsfeest heeft gehad
Hier druk in de weer geweest en voel me nog steeds een beetje gisteren nacht hebben we ongewenst bezoek in de stal gehad en de aanwijzigingen wijzen er op dat ze iets gedaan hebben wat een mens met normaal verstand nooit in zijn botte kop zou halen .....). Ik ben gewoon helemaal van slag . Ik heb zoonlief vandaag beloofd te gaan picknicken in het bos(je) met de Brutus... heb niet zo'n zin... maar ga het toch maar doen.....
Tine super van het feestje. Ollie sterkte. Wedstrijdgangers heel veel succes en de rest veel plezier. Het is mooi weer.
Ben een groom aan het regelen, wilde met beiden wel even een blokje om doen
Nouvel
Geplaatst: 25-03-12 11:54
ik kom gewoon maar even langs om te zwaaien, red het niet meer om het hier bij te houden... bijlezen probeer ik, maar lukt helaas ook niet altijd...
iedereen die het nodig heeft, sterkte... en iedereen die wedstrijd heeft, succes! en de rest allemaal veel menplezier met dit prachtige weer!
jeetje, ollie... heel veel sterkte...
wij hebben gisteren Ola naar de VDB stables gebracht om voor de wagen te beleren, was dus een lange auto zit gisteren, 2,5 uur heen en daarna weer 2,5 uur terug... ze vond het wel spannend, maar bleef verder mooi rustig, ben echt benieuwd hoe ze het gaat doen!
ik ben nog leuk met 2 aanspanningen met net beleerde paarden mee het bos in geweest, altijd leuk en leerzaam! daarna gezellen mee patatjes gegeten en toen weer richting huis...
avaluna
Geplaatst: 25-03-12 14:27
@Ollie: tjee, dat is gewoon verschrikkelijk, alleen het feit al dat zulke mensen in de buurt van je dieren zijn geweest...
janouk
Geplaatst: 25-03-12 15:12
Zo 5 regen- en winterdekens met de hoge druk spuit onder handen genomen, met Dettol ontsmet, en ze hangen nu lekker over de rand van de bak te drogen. Deze dekens passen echt niet in de wasmachine. Maar zo worden ze prima schoon. Meteen ook maar alle springschoenen, peesbeschermers en neopreensingels schoongespoten, gaat met hoge druk toch gemakkelijker dan met een borstel en emmer water.
Paul is ondertussen het tuig uit elkaar te halen, schoonmaken en in het vet zetten. Normaal mijn werk aan het begin van het wedstrijdseizoen, maar nu was Paul al begonnen. haha ik voel weinig enthousiasme om het over te nemen. (al zie ik natuurlijk wel dingen die ik anders zou doen. Maar als ik het beter weet, dan moet ik het zelf doen, dus ik kijk wel uit. )
Nouvel
Geplaatst: 25-03-12 16:01
heerlijk aan het werk dus janouk, lekker met dit weer!
ik laat mijn dikke dekens altijd wassen, komen ze keurig schoon als nieuw weer terug...
Frensie nee helaas niet. Maar ben wel heerlijk de hele dag buiten geweest.
We (Daan, hond, vriendlief en ik) zijn eerst naar mijn schoonouders gelopen. Is ongeveer 40 minuten lopen. Daar even gezeten en hoorden we dat er een derby gevoetbald werd dus daar heen gelopen. Was ongeveer 30 minuten lopen. Daar voetbal gekeken en daarna weer terug gelopen. 45 minuten over gedaan. Ben kapot. Hele huis is een puinzooi dus dat moet nog en moet nog boodschappen doen.
Biancacoo
Geplaatst: 25-03-12 17:12
Ollie....ja vreselijk balen zeg..dat geloof je toch niet....sterkte !! Tallechie jammer dat je geen groom had vandaag....was wel mooi weer voor een ritje. Frensie rustig dagje.. nouvel lekker op pad geweest met ola en nog met jong spul, ben benieuwd hoe ola het voor de wagen gaat doen !! janouk aan de schoonmaak en man ook, goed bezig !!
wij hebben caravan buiten gezet, moest nog schoon....en de puppen hadden een fijne plek uit de zon...onder de caravan, want ze mogen er niet in, en waar ik ben....daar willen zij ook zijn, dus dan maar eronder...haha gekke dieren.
volgende week zondag is er jonge hondendag voor de husky's, daar gaan we heen met ze, ik vind het wel erg leuk, en ook wel spannend...