[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:21

^) ik vind je flauw :+
gelukkig gebruik ik amper borstels _O- alleen die ijzeren zweetmesdinges..

:(:) maar z'n juuksels zijn weg nu? :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:22

eefielover wat leuk. Ik ben met de opleiding bezig, gewoon thuisstudie. En als ik nu tijd en puf heb help ik ook op een creche. Opleiding duurt nog 2 jaar maar hoop snel aan het werk te kunnen. Dan moet ik bepaalde deelcertificaten hebben.

dank jullie wel voor de leuke berichten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:26

Mooie spullen Tallechie !! gave box en heel mooie meubeltjes en een stapel kleren !!
en............een dikke buik ! :Y)
Nou je hebt het goed voor elkaar hoor, ziet er allemaal super uit !!

En Vaele op rust is ook een goed idee ! kun je straks in alle rust kijken hoe hij opknapt en dan stappen ondernemen.

Tine: Melody krijgt plaatselijke verdoving waarschijnlijk....het is een vreemd rond balletje wat onder haar buik hangt naast haar achterbeen.

Buckje wat een heerlijke foto's toch weer, wat een kanjers heb je !

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:04

tallechie, mooie bruine kleuren in de babykamer :j

Osteopaat is geweest.
en heeft wobbe behandeld.
het viel eigenlijk wel mee.
Hij had 2 plekken die ze gedaan heeft.
eentje achterop z'n kont en eentje in zijn nek, vlak achter zijn oren.
en rechts is inderdaad zijn kant wat hij minder makkelijk buigt, maar wie weet gaat het na de behandeling beter.
Hij moet nu 3 dagen rust en dan 3 dagen longeren.
en dan moet ik goed opletten dat hij zijn binnen achterbenen als het ware 'tussen' zijn voorbenen zijn (of tussen de lijn van zijn voorbenen)
in ieder geval in die richting (en het beste/makkelijkste is dat op een klein rondje te doen in stap en in draf natuurlijk een grotere volte)
en steeds als hij dat weer even niet doet tijdens het longeren moet ik zijn hoofdje weer iets naar binnen vragen en weer goed opletten of hij zijn benen weer goed neerzet.
en na 3 dagen longeren mag ik hem weer voor de kar doen.
In het begin om de dag en de andere dag dan even longeren.
en later mag hij eventueel ook (als ik zin heb, want heb gezegd dat ik mennen leuker vind dan longeren en in vergelijking met mennen vind ik longeren geen flikker aan :+ ) weer 2 of 3 dagen achter elkaar voor de kar.
Maar ze zei dat longeren (als ik dus goed oplet hoe hij zijn benen neerzet) voor hem best goed is.
dus het advies is om hem sowieso 2x per week te blijven longeren.
en voor de rest is het inderdaad een kwestie van oefenen, trainen en blijven oefenen (zoals ik een klein beetje zelf al dacht) maar dit is misschien wel een extra zetje in de goede richting geweest om het voor ons beide wat makkelijker te maken.

Ik zit nu alleen gelijk al met een 'probleem'... zaterdag moet ik eerst de hele dag werken.
en daarna heb ik een meiden avond en kan dus niet naar stal.
Mijn moeder was er niet bij toen de osteopaat er was en weet dus niet waar ze op moet letten bij het longeren van wobbe.
en nu weet ik dus niet of het erg is dat zij hem gewoon longeert aan een halstertje zonder daar echt op te letten.
ik heb stalgenootje (is een vriendin van de osteopaat) al gesmst, want die is nog op stal omdat haar paard nog behandeld moest worden...
maar ze heeft nog niks terug gestuurd.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:10

@Lacuna: Dan is het voor mij niet zo heel bewust geweest.. haha misschien af en toe eens een opmerking of vraag, maar niet een echte meekletser.. meer een meelezer.. haha.

@Tallechie: Is ook leuk hoor! Fysiek wel zwaar maar wel erg leuk werk. Wat doe je nu voor werk dan als ik vragen mag? Ga je switchen of iets erbij doen?

@Biancacoo: Heb je je shetten niet meer? Jij had toch zo'n leuk spannetje en die HCA tweespan sulky?

@IT: Lijkt me dat het niet zo'n drama is, maar of het longeren dan ook echt een toegevoegde waarde heeft vraag ik me dan af..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:25

It een dag rust kan dan ook geen kwaad. Beter een dag rust dan de verkeerde manier.

eefielover ik ga switchen. ik werk nu in de administratie. Ene keer boekhouding andere keer gewoon administratief. Laatste jaar altijd bij een bank. Alleen verveel me heel snel en na een half jaar ben ik het zat. Heb nu een aantal dagen meegelopen en vind het geweldig om te doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:52

Lijkt me niet echt een drama hoor dat hij dan niet gelongeerd wordt. Gewoon de dag erna weer :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:08

sorry, ik probeer het lezen bij te houden, maar ik red het bijreageren gewoon niet... -O-
jullie gaan zo snel...

sluit me aan bij de andere samenvattingen en reakties als ik mag...
wil nog wel even zeggen dat ik een geweldig leuke babykamer voorbij zag komen! :j

Hier nog wat plaatjes van gisteren, niet veel want er gebeurde gewoon niks, hij heeft alleen als een doedel bij het hek gestaan... :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:56

:wave:
Ben ik ook weer :j
Sluit me aan bij alle samenvattingen....heb me net door vier pagina's gelezen :+
Wat leuk om te zien dat zwarte spook (hoe heet hij eigenlijk?) nog steeds bij zijn maatje staat (het vosje).
Naaltje heeft CenterParcs overleeft & Eefielover sluit zich weer aan (altijd goed :D ).
Rembrand lastig in te schatten allemaal en Veale beetje in de lappenmand maar ook twijfels over behandeling (rust / lichte beweging denk ik dan kan nooit verkeerd zijn toch, maar zou zelf wel foto's laten nemen, maar goed dat is aan iedereen om te beslissen, een paard dat een paar jaar geleden is gekeurd wil niet zeggen dat het nu nog goed is).
Tallechie zo gezellig zo'n mooie kinderkamer <3 wat een heerlijk gezicht. En wat heb je een mooie buik! Fijn hoor.

Citaat:
VHU, veel plezier met je menles! gaat vast goed komen he? enneuuhhh het is valentijns dag vandaag... verras je man en vertel hem dan later dat hij morgen met je golfje naar zijn werk mag (maar je golfje was toch kapot?)

Menles ging weer helemaal super :D Wat leer ik toch veel en wat geniet ik ervan B-) Peter had haar donderdag gemend en dat merk ik dan wel hoor....zo ze liep me toch fijn. Bak was natuurlijk best zwaar dus ze moest flink aan het werk. Ik ben zelf af en toe zo'n stuntel...met goede bochten doen, mooie voltes, netjes afwenden pffff nog knap ingewikkeld :7

Golfje doet het weer hoor, gelukkig, voor zolang het duurt }:0 Kon manlief niet verrassen moest hele middag en avond werken en ben nu net half uurtje thuis :+ Morgen ga ik wel gewoon lekker rijden :j

En... ik ga nu...mijn aanmelding met Rizanta versturen voor mendurance Kootwijkerbroek 26 maart *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:57

Klinkt super zeg die lessen!
en wat fijn dat ze tussendoor zo goed wordt bijgehouden, top!

zwarte heet een lange moeilijke naam... :D
Fevereiro Forte volledig... 8-)
afgekort naar Ferro, roept iets makkelijker aan...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:26

Zowel ik als het paard zijn nog in opleiding zeg maar :=

OK dan, da's wel een hele mond vol ;) Ferro is mooie leuke naam en herinnert natuurlijk aan die prachtige zwarte KWPN'er Ferro 8-)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:55

Gave kleuren tallechie!!
Super van je les VHU!
Heb weer mooie plaatjes langs zien komen. Nouvel echt een plaatje heb je!!

Heb les gehad vanavond. Rij een paardje voor iemand omdat ze er zelf niet op kan. Paardje heeft al van alles last gehad volgens mij. Slijm in haar longen, onregelmatig lopen, geopereerd aan koliek en noem maar op. Vandaar dat ze nu met 7 nog steeds groen is omdat ervoor wel veel met haar gedaan is alleen was er elke keer weer wat. Ben hard bezig geweest met lang en laag en dat ging vandaag dan ook super!! Ze vindt het heel erg lastig en eerst kon ze ook alleen maar met haar hoofd schudden, dat doet ze nu niet meer. Ging echt lekker en de eigenaresse heeft meegekeken. Die zat bijna met tranen in haar ogen dat haar paardje lekker ontspannen rondliep. Wordt het toch nog een keer wat!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:19

Ha, mensen die heerlijk gelest hebben !!! super gevoel geeft dat.

Wobbe weer helemaal losjes in zijn lijf...houden zo !! moeilijk is dat wel natuurlijk !
Misschien kun je hem een dagje gewoon lekker extra rust geven als je zelf niet kunt, dat iemand hem gewoon lekker buiten zet ? dan beweegt hij ook en overbelast hij niks.....denk ik.

Met Rizanta meedoen aan de mendurance ?? GAAAAAAAF !!!!

Nouvel *-:) ......... :~ wat een knapperd is die Ferro van jou, en leuke naam !!

Eefjelover; klopt idd ik heb idd die tweespan HCA sulky met die crossmini's ervoor gehad, 1 merrie heb ik nog, en een veulentje van 2010, als die groot is mag die ook voor de sulky.
De andere mini heeft een heeeeeel goed nieuw thuis gevonden !!
Ik wilde toch graag dressuurmatig wat meer ! en dat was met die propjes van mij niet echt haalbaar, helaas...... je verlegt je grenzen wel eens... :D

Zo zag mijn mini tweespannetje eruit voor de HCA sulky !
De bonte merrie heb ik nog, en een nieuw bont hengstveulentje v. Topper van de Kortenhof.

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:25

@VHU; ik ben benieuwd naar menfotos van jullie :D hoe je vertelt over dat paard zie ik zo'n mooi plaatje voor me! :)

@IT; fijn dat wobbe goed is nu. Ik zou kiezen voor niet aan het werk zetten boven door iemand die niet helemaal weet hoe :) lekker in de wei, onbelaste beweging is altijd goed toch? :)

:wave: moggel :)
allebei rot geslapen hier, die centerparcs bedjes sliepen we veel betere in, weer ff wennen :+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:41

Goede morgen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:46

Goodmorning

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:52

Goedemorgen!

Naaltje: wil vaker naar Center Parcs haha
Jouke: fijn dat je les zo goed ging
Nouvel: mooie jongen hoor. En leuke naam
VHU: ook lekker gelest.
Tallechie: leuke kamer
IT: gewoon een dagje vrij.

Ik ben toch blij dat ik met fysio niet steeds zo lang hoef te wachten. Is ook een ander soort behandeling. Ik hou niet zo van osteopaat. Is niet bewezen, fysio wel. Maar goed, ieder zijn ding.

Garage belde net. Mijn auto zou vanmorgen worden gemaakt, zodat verwarming het weer doet. Maar monteur is ziek. Kan wel de band van trailer laten maken. Hoop maar dat ie snel beter is, want het gaat weer vriezen. Brrrrr

Toen ik vanmorgen paarden buiten zette, had ik het idee dat Rembrand beter liep. Heb vanmiddag pas tijd om te longeren, dus dan weet ik meer.

En mailtje van Van Schie. Koopcontract is met post verzonden (TNT is niet echt betrouwbaar tegenwoordig, maar wacht het nog even af), maar hij heeft gegevens al naar fabriek gefaxt, dus ze gaan al wel beginnen!!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:04

Goedemorgen.

VHU-genoten van jullie les,fijn
mendurace,lijkt me ook wel wat
dus je bent weer mobiel.hopen maar dat golfje het weer een poosje volhoud.

Tallechie,leuke kleuren,klein buikje.

Naaltje-Wil thuis het zelfde bed als bij centerparcs.

rustig daagje vandaag,ik heb om 17.30 les,dus heel de dag de tijd om huisje te poetsen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:08

goh schaduw als je je nou heel erg verveelt kom je dan ook deze kant op? :P
Nee ik ga vandaag voor stage aan de gang, heb er wel een wasje in zitten nu, handdoeken, kan ik morgen kledingwas draaien en dan is dat weer zo goed als bij :)
Zal er wel eens gehakt gaan uithalen voor t avondeten, anders vergeet ik dat :))

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:17

Ik verveel me niet hoor :D
Lekker met een boek op de bank lijkt me erg fijn :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 09:18

:wave:

Tallechie twijfelt of ze Veale op rust moet zetten. Verder zag ik een heel schattig babykamertje, leuk hoor!

Wobbe is onderhanden genomen door de osteopaat.

VHU en Jouke hebben les gehad en dat ging goed.

Tine haar koopcontract is per post verstuurd.

Naaltje is terug van Centerparcs en heeft slecht geslapen.

Schaduw heeft vanavond menles en gaat verder aan de poets.

Dat was het zo ongeveer. :D

Ik ben gisteravond ook even naar de pony's geweest. Heb mijn tuig helemaal onder handen genomen.
Even schoongemaakt en ingevet. Verder Brunellie even lekker gepoetst.
Ze is echt zo lief in de omgang, binnenkort gaan we haar beleren voor de wagen.

Oh, enne.. onze nieuwe kar komt deze week! *\o/* Precies op tijd, want onze remmen op de andere wagen hebben het begeven. Kan ik zondag in Middenmeer mooi starten met de nieuwe wagen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:20

leuk nieuwe wagen :D

@schaduw; 't was te proberen :P :))

pff.. ''recreatieplan'' plan van aanpak schrijven.. da's nog niet zo makkelijk...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 09:22

Blegh, praat me er niet van, Naaltje. Ik ga straks op stage weer bezig met mijn marktonderzoek.. :O

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:27

Poeltje-leuk nieuwe wagen
Naaltje-veel succes met je recreatieplan,
Ik heb net een draaiboek in elkaar gezet,voor het ruiter/men weekend waar we in Mei heen gaan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:31

marktonderzoek voor wat poeltje? misschien kunnen we elkaar helpen ontwarren? :P
ik vind het moeilijk te bedenken wát er nou allemaal in moet... tis zo'n grote warboel nu zegmaar ''zou ik dit'' ''zouden ze dat'' ... :=