VHU ik zou prima met jou op vakantie kunnen. Des te noordelijker, des te beter en het liefst met zo min mogelijk. Ik kan het hele jaar al tussen 4 muren zitten dus een trekkerstentje met 1 pits brander is mijn manier van vakantie vieren. Vorig jaar met rugtas en tent een maand door Noorwegen getrokken. Dit jaar zit het er helaas niet in maar volgend jaar hebben we weer een maand op de planning en dan willen we door zweden naar de Noordkaap. Een paar bergen overlopen.... Misschien dat we proberen een kampeerbus op de kop te tikken.
Geef mij maar pony's. Ik hou wel van dat karakter. Ik krijg niet vaak commentaar, meestal wordt ik (of eigenlijk mijn mannen) schattig bevonden maar daarna ook vooral stoer. Zolang wij er spannen paarden uitrijden vind ik het wel best
Ow lekker zeg naar het noorden op vakantie!! Ik ben helemaal Finland fan!!
tine10
Geplaatst: 30-06-10 16:12
Nou, heb net een gesprek gehad met de vader van die verzorgster/bijrijder die niet kwam. Hij had een plausibel verhaal, dus afgesproken dat ze na de zomervakantie toch maar een keer moet komen (vond dat ik het niet kon maken om te zeggen dat het niet kon, ja ik ben laf). Ach, wie weet kan ze wel heel goed groomen en kan ik dan wat vaker met paard en wagen op stap? Of hoef ik niet meer alleen naar een dressuurwedstrijd, kan zij mijn proeven lezen? We zien wel. Ik ben zo dom geweest om het aan te bieden, vind dat ik dat niet zo maar terug kan trekken. Ze woont een eind weg, als ze echt gemotiveerd is, heb ik er wellicht zo toch nog wat aan.
Popkjen
Geplaatst: 30-06-10 16:50
b485 schreef:
Egopost: men koets is geleverd bij de koetsendealer. Volgende week ga ik ze afhalen !!! Wil ze liefst vandaag al gaan halen
Welke kleur wordt die van jou eigenlijk? Wij hebben trouwens weer DIKKE pech! Die van ons was de enige die niet juist geleverd is (zwarte bekleding ipv beige, geen molenrem,...). Dus terug wachten... Hoe lang ?????
Barbara een tweewieler. Merk weet ik niet. Wij een marathonwagen Leica pony.
Lacuna
Geplaatst: 30-06-10 17:50
sh*t... nog ZO mn best gedaan om me bij VHU achterin de kofferbak te proppen, ik wil zooooo graag weer naar Zweden. Ben er twee jaar terug met mn moeder (en vier honden) geweest, en dat was ZO gaaf!
Pfff... deze keer voel ik me bijna schuldig. Ik heb vanaf zaterdag 2 weken vakantie samen met mn vriend. Heerlijk, we gaan lekker dagjes weg, en een hoop dingen doen die telkens maar blijven liggen. Maar... 2 weken geen pony. :| dat vond ik veel te lang. Dus hebben we afgesproken dat we de zaterdag lekker met onze eigen hobby bezig gaan zijn. Hij gaat sleutelen aan zn auto, en ik ga toch ff lekker een rondje met Sunny mennen. De laatste zaterdag van onze vakantie gaat mn vriend mee op een rit van de menvereniging. Hij heeft totaal niks met paarden, behalve dan de PK's (en 1 pk is volgens hem veel te weinig... maar ik mag dan weer niet 100 paardjes houden... ) en toch gaat hij mee op rit en zegt hij zelfs dat hij er best zin in heeft en dat het hem heel gezellig lijkt. Heb wel meteen even de voorzitter gesproken, dat ik dus geen geschikte groom bij me heb, en of ik als de nood aan de man is, zijn groom ff mocht lenen
Dat personeel in die winkel... opvallend... ik kom ook niet meer bij de hyporama. Ook daar onbeleefd personeel wat niet de moeite wil doen om je te helpen en als je ze iets vraagt merk je ook dat de meesten absoluut geen verstand van zaken hebben.
Pony's waarop neergekeken wordt? Nou, bij mijn menvereniging niet hoor. Iedereen vind mijn Sunny'tje Superstoer en dapper en als ik hem niet goed in de gaten hou wordt hij zo ge-pony-napt! Heb 1 keer wel een opmerking gehad waarom ik mijn hond voor de wagen knoopte. Nog geen 2 uur later staan zij verschrikkelijk te tobben om hun grote paard in de trailer te zetten. Toen kon ik het ook niet laten om even te zeggen dat het grote voordeel van mijn hond is dat als hij de trailer niet op wil, we hem met 4 man op kunnen tillen en erin kunnen zetten. Van voorbijgangers krijg ik ook nog weleens rare opmerkingen. De mensen die een vraag stellen of die zich iets hardop afvragen geef ik netjes antwoord en uitleg. De mensen die alleen maar opmerkingen gooien in de hoop dat ik hap, die rij ik voorbij zonder te groeten
Laura, niet meteen spoken gaan zien. hoesten is natuurlijk ontzettend vervelend en mag zeker niet verwaarloosd worden, maar dat doe jij ook niet. Mocht je in het reguliere circuit er niet uitkomen, kun je altijd nog in de alternatieve hoek gaan kijken. Met bijvoorbeeld aromatherapie en een goed stal-management kun je vaak heel veel bereiken. Als je daar meer over wil weten mag je me altijd een pb sturen.
Naaltje, sterkte met je pootjes. Gelukkig ben ik niet helemaal lek, maar ik ben op beide onderbenen vorige week gestoken, en het zijn nu nog hele grote rood-paarse plekken. Doet ook nog steeds pijn, stomme beesten Wat bij mij tegen de jeuk heel goed werkt is een beetje pepermuntolie of de menthol-stick die ik tegen mn koppijn gebruik Misschien werkt dat bij jou ook.
Lacuna, zo is dat toch ook goed geregeld? allebei je eigen hobby doen? ook al hebben jullie samen vakantie.
Tine, ben benieuwd of dat het meisje dan wel op komt dagen
ik heb gereden..... mensen wat een onwijs gaaf paard! echt een machtig gevoel hoe die loopt. z'n gangen zijn zo apart gevoel... écht heel gaaf! hoe hij onder me liep te sjouwen, wow! Het gaf me echt het gevoel, ik kan de hele wereld aan. onwijs lekker gereden en het ging ook best goed! kreeg hem ook wel redelijk netjes door zijn hals gereden, al zeg ik het zelf. er zijn wel wat dingen waar aan gewerkt moet worden, maar dat komt wel goed er zijn een paar foto's gemaakt, maar die moet ik nog krijgen. volgende week waarschijnlijk weer rijden
sander_lotte
Geplaatst: 30-06-10 19:38
VHU die naar Zweden trekt, heerlijk Ik ging er als kind vaak, vooral naar Zweden en Denemarken. Heb er familie wonen, vandaar. Zonder Romeo zou ik nu niet meer lang weg gaan, kan hem echt niet missen.
@ Laura: je moet echt niet het gevoel hebben dat je hebt gefaald, je kan er echt niet aan doen! Romeo heeft die allergie, dat is nu eenmaal zo. Hier is wel het voordeel dat hij niet hoest tijdens het mennen. Bij hem zit het duidelijk niet in zijn longen, maar in zijn keel. Eigenlijk is het helemaal dezelfde hoest als ik heb. Ik hoest al van toen ik klein was, onderzoeken haalden niets uit, dus ik ben ermee gaan leven. Er zijn dagen dat ik mijn longen uit mijn lijf hoest (met erg hard geluid bij), en soms hoest ik niet. Op droge dagen moet ik soms zo hard hoesten dat ik geen adem meer krijg. Zondag besefte ik dat Romeo toen net zo hoestte als mij, hij bleef maar hoesten en hij maakte zo een stikkend geluidje(alsof hij geen adem meer kreeg).
Bij ons klopt het gezegde "zo beestje, zo baasje" helemaal De dierenarts zei: "Je moet proberen om die hoestbuien te vermijden, dat is erg slecht voor keel en longen." Maarja, hoe vermijd je dat? Hij staat nu dag en nacht buiten. Of ja, ik heb er een inloopstal van gemaakt. Overdag gaat hij meestal in de stal staan omdat het buiten veel te warm is, die keuze is volledig aan hem. In zijn stal ligt stofvrije bodembedekking(staat op de verpakking), dus kan normaal geen kwaad. Stal uitmesten doe ik altijd 's morgens als Romeo buiten staat, zodat er tijd is voor het stof om te zakken. Hij heeft ook continu fris water ter beschikking. Wat ik ook wel eens doe, is (vrij veel) water over zijn voer gieten, zo verplicht ik hem om te drinken.
@ Maisie: balen dat ferro weer hoest. Kans is wel groot dat het door het weer komt, het is super droog en er hangt héél weinig zuurstof in de lucht.
@ IvysToeter: sommige paarden hoesten inderdaad chronisch, ik denk dat het gevaar dan is dat het op de longen is. De dierenarts zei dat Romeo zijn keel chronisch verdikt is, maar hij was toch opgelucht toen hij Romeo onderzocht.
Het verschil met Romeo is ook dat hij niet snottert. Soms een drupje doorzichtig snot (geen slijm, eigenlijk gewoon water), nooit geel/groen, altijd doorzichtig.
@ ollie1: je hebt volkomen gelijk, wij mogen hoesten, maar paarden mag niet eens het kleinste kuchje geven. Ik heb soms ook zo harde hoestbuien dat ik kan huilen van de pijn in mijn borst...Dus gezond kan dit ook niet zijn. Alleen mijn oma's zeggen dat ik naar de dokter moet, mijn moeder zegt: "neem maar wat hoestsiroop of drink wat water", en eigenlijk heeft mijn moeder gelijk. Dokters sturen me naar Leuven (universitair ziekenhuis), onderzoek hier, onderzoek daar, en er komt niets uit. Ik voel me ook niet slecht, alleen krijg ik soms erge hoestbuien. Paardenlongen zijn inderdaad heel gevoelig, maarja een kuchje is ook niet het einde van de wereld.(je moet het wel goed in de gaten houden) Toen Romeo zondag zo een erge hoestbui kreeg en naar adem hapte, heb ik aan de alarmbel getrokken, dat was niet meer normaal. Toen was hij ook heel suf de ganse dag, dus hij voelde zich echt niet lekker. Maandag ging het al een stuk beter, en gisteren haalde hij 30 km/uur voor de wagen (zonder echte aansporing, enkel "jaa Romeo, galop!") dus het heeft gewoon zijn momenten. Ik heb hem nu al 3 dagen niet horen hoesten. Vandaag ben ik begonnen met de Cortisone, ik ben echt benieuwd of het gaat helpen!
@ babs: wat leuk dat je koets er is! Dat het maar snel volgende week is @ tine: ik ben jaloers op je trailer met koetsenframe, dat wil ik ook zo graag!
Ik ga zo dadelijk slapen, moet vannacht om 4 uur schoonouders naar het vliegveld brengen (is op een uur rijden van hier). Heb een hele zware dag achter de rug, ik ben gaan babysitten op 2 meisjes (8 en 9 jaar). Uiteraard werd er van me verwacht dat ik van half 9 vanmorgen tot half 6 vanavond met hen speelde. Ik deed het heel graag, maar het is toch vermoeiend! Eentje is een uurtje gaan zwemmen met een vriendinnetje (ouders van het vriendinnetje waren mee gegaan met hun), ze vloog me rond de nek toen ze terug kwam: "Lotteeeeee!!!" Ze had zich wel geamuseerd, maar ze was toch liever bij mij gebleven Het andere (oudste) meisje bood voortdurend haar hulp aan om te helpen met koken/opruimen/afwassen, en ze zei hoe leuk ze het vindt als ik kom babysitten, en dat ik heel lekker kan koken. Daar doe je het toch voor hé Ik vind het echt heerlijk om met kinderen bezig te zijn, zeker als die dezelfde opvoeding krijgen als ik het zelf zou doen. De ouders steunen me in alles wat ik doe, dat is erg leuk. Ik kijk er zo naar uit om zelf aan kinderen te beginnen
Paard groette me met een hinnik voor het eerst toen ik kwam Ben uitgemaakt door dierenmishandelaar omdat paard ging grazen terwijl we aan het fietsen waren en ik hem daarom een tik heb gegeven met mijn voet. Niet dat hij er onder de indruk van was, hij ging gewoon rustig verder eten alsof ik hem niet eens had aangeraakt. Het was eerst "dierenmishandeling is verboden!!" en toen hoorde ik nog "ze schopte hem!!!" toen ben ik maar door gefietst
Fietsen ging wat minder vandaag. Hij werd ontzettend druk doordat er veel paarden op de paden liepen, en wij dus niet konden fietsen. Opgekropte energie, en vervolgens gaat hij showen en en springen. Volgende keer weer even gewoon wandelen, dan heb ik niet ook nog een fiets waar ik me zorgen om moet maken.
Hoesten, mijn pleegdochter die hoest met dit weer ook ineens heel veel. Mijn pony's niet gelukkig. Licht volgens mij toch ook wel aan de stof door de droogte.
Net even bij de pony's rond gehinkeld, even kroelen heerlijk ondanks dat ik niks kan behalve een aai geven vind ik dat echt genieten.
haai iedereen! ik ga mee met de supersamenvattingen van Babs, gefeliciteerd alvast met de nieuwe wagen!
Milanka, altijd leuk als je begroet wordt met een hinnik. Voice doet dat ook altijd als ze mij ziet
@ maisie ik ben benieuwd, hoop dat jullie een superleuke nieuwe troef vinden!
zo afgelopen nacht geen oog dichtgedaan, van ellende om half 7 mijn bed uitgegaan en om kwart over 8 zat ik al op Voice, was ik achteraf wel blij mee, kon ze daarna lekker nog in het land, terwijl het niet zo heet was
daarna nog naar school geweest, Misty weer lekker enkelspan gereden, Magic heb ik gister voor het eerst in het enkelspan gehad sinds tijden, heb dat een tijd echt niet graag gedaan, hij is is zo vluchterig, als hij eenmaal gaat is er geen houden meer aan, maar als je hem toch het vertrouwen geeft om hem los te laten wordt hij al een stuk rustiger, alleen nog even lastig om hier het evenwicht in te vinden, wat ben ik trouwens blij dat ik hem geschoren heb zeg, moet er niet aan denken dat hij nog zo'n dik pak met haar zou hebben!
We zijn naar de burger King gewandeld een km of 3 heen en 3 terug
Toekomstige tandem?
Reuze paard
L_Rivaldo
Geplaatst: 30-06-10 23:21
Ik ben al weer wat rustiger.. Nadat er een paar mensen zeiden dat het nu zo droog is enzo, ben ik mijn land is goed van de andere kant gaan bekijken. Nadat tum had gerolt in het land was ik eruit Hij zat helemaal onder het stof en was echt grijs van het stof.
Pony's staan op een kort stuk gras (zowat geen gras) en het is kurkdroog. ''de kudde hoest nu allemaal wel'' Nu wil ik vragen of mijn kudde bij de oude kudde erbij mag, die staan nu op een nieuw stuk en ik ben blijven hangen.
Vandaag dus toch maar een rustig ritje gemaakt met de kar, rivaldo stond namelijk vol energie te wachten. Rustig gestapt en uiteindelijk in draf hem op zijn eigen tempo laten gaan. We hebben uiteindelijk langer gereden als verwacht met maar 1 kuchje. Ruiterpaden vermeden voor de stof en zwaarte en lekker op de fietspaden gereden
Tum weer lekker een lesje laten lopen, wat een heerlijk ding is het toch
Tine: wel mooi hoor zo'n mentrailer Maisie: ik ben ook echt een ponygek, vooral de echte kleintjes (a formaat), misschien ligt dat wel aan mijn lengte Lacuna: gosh wat naar dat het niet gelukt is om bij VHU mee te liften Opzich is alle info fijn over goede huisvesting, over het algemeen weet ik wel aardig wat erover, maar alles is welkom! Babs: nog even wachten .. leuk hoor! Napie: noorwegen lijkt me ook een pracht land!
ik heb gisteren half meegelezen lag om half 10 op bed, voel me brák..
Die fotos bij de burgerking ik wil met dids ook weer 'ns gaan wandelen zo leuk he, lekker samen op pad
vandaag nog 'n dubbel tentamen..buh
marrianne
Geplaatst: 01-07-10 09:55
wat een knap spannetje evelli! ze passen echt mooi bij elkaar
naaltje sterkte vandaag!
tine10
Geplaatst: 01-07-10 10:14
Vanmorgen met Rembrand ohz in de bak gereden en daarna met Amerigo nog even een stukje gefietst. Qua temperatuur is het nu gelukkig nog te doen. Morgen zal het niet gaan lukken, moet eerst naar huisarts, dus dan wordt het te laat en dus te warm. Krijgen ze een dagje vrij. Hopelijk zaterdag nog wat licht werk en zondag dan wedstrijd (met Rembrand) Ben heel benieuwd hoe de nieuwe trailer dan bevalt. Hij ziet er echt prachtig uit.
Poeltje
Geplaatst: 01-07-10 11:34
Haha, leuke foto's zie ik voorbij komen. Mooi span!
Las wat over nieuwe karren en een nieuwe trailer! Foto's?
Tine: Goed van je dat je haar alsnog een kans geeft, hoop nu voor je dat het allemaal heel positief uitvalt.
Sander_lotte: Bart hoestte gisteren ook. Ik was met hem aan het rijden in de bak en hij begon ook te hoesten door het stof. Kijk het even aan, het nu ook erg warm en stoffig.
IvysToeter: Ga nu je topic even bekijken.
Ik heb gisteren heerlijk gereden op Bart, eerst even in de wei, daarna nog even in de bak. Daarna even rondje gedaan over Schokland. Na Bartje heb ik Saffier nog even ingespannen, ik vond hem de afgelopen tijd niet echt fijn lopen. Pakte veel vast en liep ontzettend scheef. Dus eigenaar gevraagd of hij even achterop wilde om te zien hoe het ging en... hij liep super. Zul je toch altijd wel zien. We hebben daarna voor het eerst een tuig opgelegd bij Wiseguy. Hij was heel stoer en deed het heel goed. Af en toe deed ie nog wel een circuspaardje na, maar dat heb ik liever nu als voor de kar.
Ja, precies. Bart had het ook. Alleen die hoestte wat vaker.
sander_lotte
Geplaatst: 01-07-10 12:39
@ Poeltje: het nog langer aankijken ging echt niet hoor. Hij hoest al een jaar ofzo, maar dat was niet onrustwekkend. Als ik iets van een hoestsiroopje probeerde, was het hoesten gedaan. Tot de fles leeg was, dan begon hij weer. Ik kan uiteraard ook niet de ene fles na de andere geven hé, en zeker nadat Romeo zondag zo naar adem begon te snakken tijdens een hoestbui heb ik de da gebeld. Romeo heeft gisteren de eerste cortisonepilletjes gekregen, ik ben benieuwd of het gaat helpen.
@ Millanka: de oorzaak is waarschijnlijk inderdaad het stoffige weer, maar als je de indruk hebt dat ze geen adem krijgen, denk ik ook wel dat je de DA zou bellen. Een kuchje of een proest is niet erg, maar als ze 20 seconden non-stop blijven hoesten en hierbij ook naar adem snakken, krijg je wel schrik. Dat stoffige weer is verschrikkelijk, niet alleen voor de paardjes maar ook voor ons. Of ja, toch voor mij, ik hoest me ook te pletter.
@ tine: dan ben jij vroeg op geweest als je al ohz gereden hebt met Rembrand en gefietst met Amerigo Ik ben rond 10 uur pas opgestaan.. Vannacht om half 4 opgestaan, schoonouders naar de luchthaven gebracht en bij thuiskomst om half 7 Romeo eten gegeven en in bed gekropen met vriendje.
@ Evelli: leuke foto's!
@ IvysToeter: Mooie foto's! Ik sluit me aan bij je eigen commentaar, vooral het rechtop zitten en niet zo gespannen, je zit er helemaal verkrampt op. Daar zijn foto's erg handig voor vind ik, dan kan je eens zelf zien hoe je zit (filmpje is nog handiger, foto's zijn vaak slechte momentopnames)