[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:02

tallechie, veel plezier als je vandaag gaat mennen, het is hier best mooi weer!

napie. ow dat is vervelend zeg...
sterkte ermee!

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:06

het is hier bewolkt en grijs. Ik hoop dat het vanmiddag mooi weer is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:07

hier is het redelijk zonnig op dit moment, hopen dat het even zo blijft!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:23

het regent hier al....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:28

ow bah...
het is hier nu heel mooi!
zo maar even rondje wandelen nu het nog mooi is dan!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:29

Erg mooi paard Tallechie!

Veel succes op de wedstrijd Maisie, spannend!

Napie, wat vervelend van je bekken/heupen...
Hopelijk kun je snel weer op de bok stappen.

Ik ben gisteren hardstikke hard door mijn enkel gegaan, hij is gewoon omgeklapt. Ik baal als een gek, want ik wilde gaan rijden vandaag. Eens kijken of ik morgen een rondje kan mennen, of dat mijn vriendin wil sturen, dat kan ook. Op dit moment is lopen echt haast onmogelijk..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:34

vervelend marloes...
sterkte en doe voorzichtig!

maisie, succes inderdaad!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:38

Hoi, ik ben hier in het begin volgens mij wel eens geweest, maar zal mezelf nog even voorstellen.
Ik ben Esther, woon in Hooge Mierde en we hebben 3 welsh cob ruinen waarvan 2 bereden en betuigd in enkel en dubbelspan en 1 slecht alleen betuigd is.
Gisteren hebben we nog heerlijk een rondje met Eros gemaakt, we hebben hem van af zijn 2 jaar en heeft nu in totaal denk ik 15 keer voor de wagen gestaan, nog vrij groen dus :D
Maar hij pakte het gisteren na een paar maanden zo weer op, hij wil zo graag werken.
De andere 2 zijn Focus en Darwin een 8 en 9 jarige ruin die we ook recreatief onder het zadel rijden.
Vroeger hebben we met hun altijd westernwedstrijden gereden.
Als jullie nog iets willen weten, dan laat het maar horen :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:43

Vervelend Marloes.

Hallo Esther.

Maisie succes vandaag

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:11

Welkom Esther

Citaat:
Napie, wat vervelend van je bekken/heupen...
Hopelijk kun je snel weer op de bok stappen.

Nooit geen last van met het mennen en ik heb er al jaren last van. Kan er altijd wel mee leven, zo erg is het ook weer niet, alleen hebben we een Hikingvakantie (met rugtas en tent de bergen in) op de planning en dan moet ik liever niet te veel klachten hebben. Daarom was nu na me laatste (vrij normale, niet te zware) wandeling de maat vol en ben ik maar eens naar de dokter gestapt.

Het staat op de planning om vanmiddag te mennen maar hier ook regen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:06

Gaan jullie voor me mee duimen? Ik heb vandaag mijn kar terug naar de dealer gebracht, doordat er na 7 maanden veel te veel naar mijn zin aan mankeerde. Nu komt er een expert van de importeur naar kijken.......

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:41

Ik duim voor je....

Napie, balen zeg! Hopelijk hoef je je vakantie niet af te zeggen...

Marloes_R, hoe is het nu met je enkel? Heb je vanmiddag nog gereden?

Gisteravond hebben niet gelest omdat Rafiq van de week steeds erg ging hoesten zodra hij zich in moest spannen. We hebben alleen een lange weg op een neer gereden. Hij had er erg zin in en heeft niet gehoest gelukkig. Er was wel een mega-aso automobilist die met een rotgang ons voorbij scheurde. Ondanks onze gebaren gas terug te nemen gaf hij nog wat gas bij toen hij ons passeerde. Hij ging minstens 80 en ging ook nog eens vlak langs ons. Evert en ik waren zo pisnijdig dat we allebei onze middelvinger opstaken. Eigenlijk ligt zoiets totaal niet in onze aard, maar op dat moment....GRRRR!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:42

Ik zal ook duimen.

Ik heb voor de 1e keer gement. Om half 4 was het droog en hebben we de fries ingespannen. Vriendin van mij heeft even op de openbare weg gereden en daarna ik. We hebben een uur gereden. Had wel koude vingers. Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.,

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:10

Ipsilonka, ik duim ook! Spannend hoor!

Aukie, mijn enkel is vanmiddag ingetaped, dus ik heb nu wat meer steun. Maar rijden gaat nu even niet lukken helaas... ;(
Rondje koetsen moet wel gaan lukken, even kijken hoe het weer morgen is.

Vreselijk, zo'n aso automobilist :(
Bah, daar kan ik ook altijd zo kwaad om worden. Wat is er nou leuk aan om opzettelijk zo hard langs een paard te rijden??

Tallechie voor het eerst gemend, leuk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:11

Gelukkig heeft vandaag het verkeer bij ons alleen maar mee gezeten. Geen last van gehad. Kan me voorstellen dat je zo reageerd.

Ik vond het super. Ik had wel ' droog ' geoefend met het koetsiersbewijs, maar nog geen praktijk. Ik kon dus ook goed zien als ik iets niet goed deed. Dan ging het paard gelijk de verkeerde kant op :-)

Gelukkig troffen we het met het weer.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:19

Wij hebben weer een lange dag gehad. Maar niet voor niets :D

Was een erg leuk parcours. De bak lag erg zwaar en dat kon je ook wel merken in de 2e manche.
Remko was weer eens 1e en ik was toch nog 5e van de 14. Ben ik echt heel blij mee !!!!

Koetsiersbewijs heb ik me ook voor opgegeven. Ben benieuwd. Mijn instructeur geeft de cursus.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:20

Mooi dat de wedstrijd geslaagd is.

Wij hebben nu 3 theorielessen te gaan, dan nog 6 praktijklessen.
23 mei heb ik examen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:44

Ik heb vorig jaar mijn koetsierbewijs gehaald. Zonder fouten in de theorie en geen matig op t praktijk lijstje :D Ik zou ook nog wel 2 span en langspan willen halen, maar geen tijd voorlopig. Ik wil ook wedstrijden gaan rijden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:57

wij krijgen 5 theorielessen en 10 praktijklessen. 2 span en langspan lijkt me ook wel gaaf om te halen. Vooral 2span omdat ik dat zelf ook doe.

Vandaag is het wel lekker weer. Lekker een middagje bij de pony's doorbrengen. Ferro heeft een dagje vrij na zijn prestatie van gisteren. Maar de andere 2 moeten er wel aan geloven. En ik moet alle stallen nog doen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:05

Wij gaan dadelijk eerst een ritje onder de man doen met Focus en Darwin en als het weer vanmiddag nog goed is dan spannen we Eros nog even in.

Oh die aso mobilisten, daar krijg ik af en toe ook helemaal de schijt van, zelfs als je gebaart om rustiger te rijden , geven ze gewoon gas.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:58

Het is hier ook super weer. Alleen ga ik vandaag niet naar stal toe waar we mennen.

Ik ga vandaag maar met mijn eigen bezig. Momenteel staat ze nog op een andere stal.
Half maart verhuist ze naar de stal waar ik ook men.

Ik ga een poging longeren doen, 2 maand terug wilde ze alleen rechtsom en linksom ging ze steigeren.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:11

Goed gedaan Maisie!

Ik kon alleen vanmorgen naar stal en heb toen helaas niks kunnen doen omdat de bak best hard was... Nu zal hij wel ontdooit zijn maar mijn kleine meid ligt boven te slapen en Evert is naar een voetbalwedstrijd.
Morgen ga ik maar weer eens in de binnenbak onder het zadel rijden. Hopelijk valt het weer dan mee. Ik heb het wel gehad hoor met de winter nu. Ik wil 20 graden en heel veel zon!

Degenen die gaan mennen vandaag: Fijne rit!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:42

hoe brengen jullie weer wat conditie in de paarden/pony"s na de winterperiode? heb de laatste weken met sun weinig gedaan,beetje longeren, maar met de vorst heeft ze gewoon in haar loopstal gestaan en buiten gescharreld.
nu super mooi weer,krijg al de kriebels om haar in te spannen, maar vind het eigelijk beetje zielig na zo"n lange tijd niet meer gedaan te hebben.
laatste keer inspannen was 2de kerstdag.hoor graag jullie menigen,ook hoe jullie longeren(los aan de longe of bijgezet)
rijden doe ik af en toe, omdat sun maar 125cm is,ik weeg wel weinig(onder de 50 kg en maar maar een smurf van 162cm) maar wil haar daar niet teveel mee belasten,rij haar dan ook maar 20 minuten los door haar hals,buiging links en recht,wat weer bevordelijk is met mennen.beetje voorwaarts en terug om haar op het achterbeen te zetten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:43

Gewoon een stukkie voor de kar zetten weer, en de afstand opbouwen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:49

ik meld me ook weer.
Ik les sinds 2 weken met mijn shetlander, vanavond weer les.