[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:46

leuk dat janouk zo goed gaat. Robijn had deze week in de les ook een beetje te veel impuls. Was niet fijn rijden. Hopelijk gedraagt hij zich morgen al is een beetje impuls niet zo erg natuurlijk.

Ga straks denk ik nog een klein rondje met ferro of longeren. Dan kar wassen en eind van de middag pony's wassen. Kan ik eindelijk de manen ook eens doen. Dan zijn ze lekker fris voor morgen.

Frensie veel plezier.
Tine fijn dat feestje leuk was wat wil je met zulk weer !!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:33

@ Janouk: Moet ik dan maar met Roos en bellentuig achter jullie aan gaan rijden in je proef volgende week :+.
Parcoursbouwer bouwd altijd erg fijn vind ik. Ik rij 9 van de 10 keer foutloos bij hem en nog binnen de tijd.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:26

janouk schreef:
Even beeld schetsen:
gisterenavond in de les : Haflinger voor de koets. Ondanks de lome warme dag in de bak en in de wei was Janouk mega fit en wakker. Ze vertrekt in een super middendraf, verzamelt gemakkelijk om vervolgens weer te vertrekken. Van halthouden naar galop in 3 passen en weer terug ook gemakkelijk.
Normaal is Janouk liever lui dan moe. Op het protocol staat geregeld: paard toont erg moe. :z haha Voor ons was de M dressuur het hoogst haalbaar. Ze sprokkelt de winstpuntjes bijelkaar in de Z, maar impuls blijft een moeilijk punt. Tot nu.........

Instructeur blijft roepen: wow, wat is er gebeurd? Andere Haflinger? Op stal gestaan de laatste week? Wat is er??

O zegt Paul; ik ben 2 weken terug bij Olga op de koffie geweest. Instructeur: wie is Olga en wat heb je dan met Janouk gedaan??
:D :D :D Is dat een heks of tovenaar? haha

Nee ze heeft Redcell afgeraden en sinds die tijd heeft Janouk het impuls licht gezien. De instructeur wilde savonds meteen de ingredienten hebben en begrijpen wat Olga heeft gedaan. hahaha Wie weet moet je binnenkort bij de Koningin op stal komen om uit te leggen wat je met janouk heb gedaan, Olga

Nu kijken of de jury het volgende week ook kan belonen.

Een heks >;) een tovenaar :roll: neeeeee, het is Ollie *\o/*
Super dat Janouk het zo goed doet op de Redcell :):) :):)
Ene appelflappen :9 en een bezoekje bij de Koningin lijkt me ook wel leuk ;)

Hier een beetje druk gehad de afgelopen dagen :):) , werken, taart maken voor de man van Kiss (dit tot 3x toe mislukt was :( en als je dan avonddienst hebt en het niet af kunt maken dan wordt je niet vrolijk....). En vanochtend moest ik onverwachts de politie bellen want er is hier het eea niet helemaal aan de haak... echter zet ik dat liever niet op een openbaar forum :o

O ja, alle jarigen nog van harte gefeliciteerd en voor wie van het weekend moet rijden heel veel succes +:)+
en sorry voor de rest ben ik het even kwijt :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:19

Goedemiddag!
Ik heb een heerlijke Enjoy the Ride gereden! Wel was het warm en de paden waren behoorlijk mul. Neem dus genoeg water mee VHU!

Ik heb de 26 km gereden in 11,6 km/uur. Groot deel van de rit heb ik een mendurance combinatie op sleeptouw genomen, dat paardje was niet zo gemotiveerd om in zijn eentje te lopen, arm ding.

Kleine foto impressie

Afbeelding Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:40

Frensie, ziet er top uit. Is dat Kootwijkerbroek? Dat nieuwe fietspad bij het Kootwijkerzand? Dat pad wilde wij vorige week passeren, maar daar was met de koets niet op te komen zonder de banden te beschadigen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:16

Dat is inderdaad het nieuwe fietspad!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:22

Het was inderdaad vorige week al mul zand en na een weekje droog zal het nog wel erger zijn. Maar de omgeving is zo prachtig.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:50

Maisie schreef:
leuk dat janouk zo goed gaat. Robijn had deze week in de les ook een beetje te veel impuls. Was niet fijn rijden. Hopelijk gedraagt hij zich morgen al is een beetje impuls niet zo erg natuurlijk.

Ga straks denk ik nog een klein rondje met ferro of longeren. Dan kar wassen en eind van de middag pony's wassen. Kan ik eindelijk de manen ook eens doen. Dan zijn ze lekker fris voor morgen.

Frensie veel plezier.
Tine fijn dat feestje leuk was wat wil je met zulk weer !!

Succes met wassen!

Wat een heerlijke foto's Frensie! Ook echt geluk gehad met het weer :j

Zo net terug van menles. Ging eigenlijk best goed! Op het begin ging het wat moeizaam , maar later had ik de smaak helemaal te pakken. :D Helaas kan ik volgende week niet..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:08

Super gereden dus Frensie heb je ook nog hartslag laten controleren e.d. of zit dat altijd wel goed bij die van jou? Ik heb werkelijk geen idee wat ik er van verwachten moet / kan, ken Bente gewoon nog niet goed genoeg onder warme omstandigheden, mul zand en lange trailerrit e.d. Ze was vandaag erg relaxed, heb nog tractor geoefend, want de bak werd gedaan. Ze was echt super want we konden aantal keer gewoon op twee meter afstand met lichte aanleuning erlangs _/-\o_ Haar ook nog even zo ongeveer op de chauffeursstoel geparkeerd naast stilstaande tractor waar de motor nog van liep nou dat had ik een half jaar geleden niet durven dromen :D

Ik zie het morgen wel, ga lekker genieten van mooie rit :7
We nemen 40 liter water mee, zal toch wel genoeg zijn :=
Ben benieuwd hoe het met Baudyh is gegaan met mendurance!

@Janouk in hoeverre mag je die Red Cel steeds geven? Ik ken het als oppepmiddel na bijv bloedarmoede, maagzweer of overtraining maar vraag me af of het kwaad kan als je het langdurig geeft?

Tja die van twee mij zijn dus altijd zeer voorwaarts en ik werk echt veel met ze maar er zit gewoon enorm veel pit in. Krijgen ook geen overdreven hoeveelheid krachtvoer of zoiets dus ik weet ook niet hoe dat komt. Heerlijk he dat lekkere weer en dan van die lekkere luie paarden in de wei of paddock <3

Nou we moeten nog naar feestje (totaal geen zin in maar goed :x ) dus ik ga :evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:16

@ VHU; ik heb inderdaad ook alle keuringen gedaan, maar ook met hartslagmeter gereden.
Bij de p/a na 7 minuten aangeboden en bij de finish niet aangeboden omdat er 3 mendurance combinaties binnen kwamen, maar met de hartslagmeter in de gaten gehouden en na 8 minuten ook weer onder de 60. Heb dus altijd wel wat tijd nodig met Gwin. Half uur daarna nag nakeuring gedaan, toen was de pols 44.
40 Liter water lijkt mij genoeg. Ik had geen grooms en op de p/a was voldoende water, dus daar goed kunnen koelen. Daarna bij de finish bij de auto gekoeld. Heb maar 3 liter water van mezelf gebruikt.

@ Janouk; geweldig dat die red cell zo goed werkt!

@ Ollie mislukte taarten, wat frustrerend!

@ WK; niet gemeen bedoeld, maar zou je niet alles willen quoten? Topic gaat al hard genoeg ;) Fijn dat je menles goed ging.

@ Maisie pony's weer lekker fris?

@ Tine; visite overleefd? Hoe lang moet je man nog in Middelburg werken? Of is dat voor langere periode?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:18

Wat heeft dat met topicsnelheid te maken als ik vragen mag? :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:19

Zoveel grote berichten voor iedereen om bij te lezen.
We hebben Bicci het quoten ook grotendeels afgeleerd ~~}>

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:20

Mwah ik vind dat zelf nog wel mee vallen, aangezien het meer een 'bijlees-post' is haha en anders moet je soms veel onthouden. Maar ik zal het proberen om het niet meer te doen!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:31

Frensie schreef:
Zoveel grote berichten voor iedereen om bij te lezen.
We hebben Bicci het quoten ook grotendeels afgeleerd ~~}>

:P

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:44

Ik heb niet bijgelezen, :o jullie gaan ook zo hard. Gisteren is Arie (mijn man) 50 geworden. *\o/* Ollie had een geweldige taart gemaakt _/-\o_ , die iedereen geweldig vond, en ook heel lekker was. ga van de week wel proberen foto's erop te zetten.
moet nog veel leren voor een maandag, dan heb ik examen voor jury allround.
Morgen wedstrijd, ga ik weer voor de eerste keer een vaardigheid rijden, ben benieuwd.
Dus bijlezen lukt nu effe niet, allemaal succes voor degene die ook moeten starten.
en voor de zielepietejs onder ons :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:55

leerze Kiss!

Janouk is een stuiterlinger aan het worden tot grote vreugde van de baasjes :D

Net thuis, gauw gedoucht. Heerlijk gewerkt en daarna door naar stal. Heb zo'n 7,5 km gefietst met paardjelief. Ging wel lekker. Hij wilde een paar keer achterop komen zitten, maargoed, zal vanzelf beter gaan (hij schrok drie keer wat heviger waardoor hij even achter me liep.)
nu gauw eten :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:07

Heb gespijbeld van bezoek waar ik heen moest erg he, maar ben gewoon toch geen gezellig gezelschap heb maar een ding in mijn hoofd :P
Mooie waardes Frensie :j Ik heb dus geen idee hoe die van mij is in de p/a of als er van alles langsstuiterd. Ik vermoed dat het erg meevalt, in het bos komen we ook regelmatig van alles tegen en daar reageert ze ook niet echt op..... 3 liter water gebruikt, nou da's niet veul, ik heb trouwens 35 zie ik, geen 40. Ik heb allerlei flessen verzameld (10x1.5 liter) en ook nog een tankje (10 l, kan dan mooi in de emmer voor na afloop) plus een soort campingdouche (10 l), super handig ding, kun je aan de trailer hangen als je onderweg bent, dan wordt het lekker lauw. En dan na afloop kun je het paard er lekker onder wassen / afspoelen. Maar ja jij bent natuurlijk zo thuis, dat arme ding van mij moet na haar rit ook weer 2 uur op de trailer terug naar huis... ook nog berg dekens bij me, het lijkt wel weer alsof we weken op vakantie gaan _O-

Akshay bijna geplet door poown, Kiss moet studeren (lijkt me lastig als je morgen ook nog wedstrijd hebt, succes trouwens, mooi dat je weer vdh start +:)+ ), mooie taart ik heb wat gespot op facebook := , en bij Ollie is het niet pluis _-:( niet fijn :(:) , WB mag niet teveel quoten ~~}> :+ Bicci durft het niet eens meer <<)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:12

VanHuisUit schreef:
Heb gespijbeld van bezoek waar ik heen moest erg he, maar ben gewoon toch geen gezellig gezelschap heb maar een ding in mijn hoofd :P
Mooie waardes Frensie :j Ik heb dus geen idee hoe die van mij is in de p/a of als er van alles langsstuiterd. Ik vermoed dat het erg meevalt, in het bos komen we ook regelmatig van alles tegen en daar reageert ze ook niet echt op..... 3 liter water gebruikt, nou da's niet veul, ik heb trouwens 35 zie ik, geen 40. Ik heb allerlei flessen verzameld (10x1.5 liter) en ook nog een tankje (10 l, kan dan mooi in de emmer voor na afloop) plus een soort campingdouche (10 l), super handig ding, kun je aan de trailer hangen als je onderweg bent, dan wordt het lekker lauw. En dan na afloop kun je het paard er lekker onder wassen / afspoelen. Maar ja jij bent natuurlijk zo thuis, dat arme ding van mij moet na haar rit ook weer 2 uur op de trailer terug naar huis... ook nog berg dekens bij me, het lijkt wel weer alsof we weken op vakantie gaan _O-

Akshay bijna geplet door poown, Kiss moet studeren (lijkt me lastig als je morgen ook nog wedstrijd hebt, succes trouwens, mooi dat je weer vdh start +:)+ ), mooie taart ik heb wat gespot op facebook := , en bij Ollie is het niet pluis _-:( niet fijn :(:) , WB mag niet teveel quoten ~~}> :+ Bicci durft het niet eens meer <<)

:P :P :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:16

Zoooo we gaan best weer snel hier....hahaha...bicci je durft toch nog wel _/-\o_ , hahaha...ik zal je helpen het topic vol te maken met 2 fototjes..hihihihi.. :j
genoten van het mooie weer allemaal !!
hahaha...aks ik zie jou al met je peerdje op de bagagedrager.....omg :+ ...arme jij en arme fiets..
Frensie dat ziet er superfijn uit die rit, geweldig genoten volgens mij.
VHU heel veel succes morgen, en vooral veel plezier, ik hoop dat je ook tijd hebt voor een fototje ???
janouk lekker met...veeeul impuls.....haha..kan handig zijn voor je punten idd !!!
Olga een supergave taart gemaakt, en Kiss nog van harte gefelicitaard dan maar !!
maisie pony's wassen..en succes morgen.
WB als je hele lappen tekst quot, dan zijn de pagina's sneller vol, hahaha.. :+

ben dan eindelijk hier begonnen aan mijn eigen project om te airbrushen...mijn supershetlander dame.
begint na een paar uur airbrushen al aardig ergens op te lijken,..hier de opzet
Ze heeft een streep wit zoals van een maanoog, maar dat is nog een moeilijk punt waar ik nog eens een poos over na ga denken hoe ik dat later als hij helemaal op kleur is ga afwerken..voor nu eerst een opzet in voornamelijk bruin en sepia...
Afbeelding

en als we met z'n 3-en een ijsje eten in de tuin....hoe kijken husky's je dan aan ????
Afbeelding
met 4 priemende ogen tegelijk, en dan hopen dat iemand zo slim is om de ijsco te laten vallen want dan hadden zij ook lekker wat extra verkoeling gehad....helaassss..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:18

Hahaha Biancacoo wat een super foto! En een gaaf airbrush begin!

Bicci :n :') Gek mens :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:19

Bic :')

Leuke foto's zeg! Die honden! :+:

Maar quoten zorgt er niet voor dat de pagina's sneller vol zijn, aangezien er op iedere pagina 25 berichten pasten. En of die nou kort of lang zijn die berichten, maakt niet uit. :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:23

bic=braaf....toch??

dacht ik???

Y;( Y;( Y;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:24

bicci schreef:
bic=braaf....toch??

dacht ik???

Y;( Y;( Y;(

Dacht het ook hoor bicci...hahahaha...
wat maakt het uit..??? :j :j :j :j

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:24

Jawel hoor! :(:)

Mn vader heeft vandaag ook foto's gemaakt, zal er morgen paar laten zien!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:25

*\o/*

gelukigst :D