[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:17

@nouvel
Super nieuws! *\o/*

Wij hebben vanavond eens serieus naar de Vaardigheid gekeken. Eigenlijk rijden wij zo'n 5 keer per jaar een vaardigheid parcours: dus niet veel ervaring. Maar nu we naar de Hippiade gaan, is het natuurlijk wel nodig om serieus te trainen.

Ik het allemaal heel wetenschappelijk bekeken: aanspanning inclusief paard is 4.85m; dat is bijna 2 galopsprongen of 3 drafpassen, voordat je kan wenden, zonder de buitenste pion te raken. Wij net trainen, tellen etc.
Komt mijn puberzoon langs: hij heeft meer wiskundig inzicht dan ik. Hij kijkt en zegt tegen zijn vader;" je hoeft niet te tellen, gewoon pas wenden als de pylon net achter jouw schouder is".
En inderdaad; het werkt. Nu lopen de wendingen prima, zonder dat het balletjes regent. Paul stuurde gewoon net even te vroeg en Janouk reageert zo direct, dat het net te snel was.
Net mooi een parcourtje op de schapenwei uitgezet. Schapen vonden de pylonnen heel interessant.
En 2 x foutloos het parcours door. *\o/* op snelheid.
wij gaan de vaardigheid nog leuk vinden.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:19

hahahaa! Handig zo'n zoon!! :D Fijn dat je nu het punt gevonden hebt :) Logisch ook natuurlijk, want op dat moment zijn de voorwielen voorbij het poortje..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:19

janouk, thanx! :j

gaaf dat jullie zo lekker kunnen oefenen, veel succes!

naaltje, mocht ik nog een oefenpaard voor je kunnen bedenken hoor je het! :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:23

hahaha,...wetenschap en vaardigheid, geweldig !!
Bettepet zoekt een binnenbak ! *\o/* idd superhandig, kun je lekker doortrainen in de winter !!
Nouvel weer gemend.. *\o/* fifi is een kanjer.
Ben druk aan het airbrushen voor school van zoontje, voor kinderboekenweek....echt leuk om te doen hoor, snel klaar, het gaat over kikker !! jaja Kikker is een held. groep 1 en 2.
Daarna wil ik een husky gaan airbrushen en dan zit ik aan een bepaald paard te denken maar welke ??
En nu....ga ik lekker naar bed, trusten voor later allemaal !!! ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:25

owwww die wil ik ook voor mijn klasje!!!
Kikker is een held! *\o/*

en dan spook natuurlijk... 8-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:29

hey Naaltje, goed idee, dat carpoolen... ik heb helaas ook alleen maar m'n B rijbewijs, had ik nog niet eens aan gedacht :o

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:29

En het is me nog gelukt ook haha *\o/* *\o/* .
Vanaf volgende week dinsdag staan we daar. het is tussen Schoonloo en Schoonoord. Maar het heet nog Wezuperbrug. Nog wat dichter bij jou Bianco.
Ik moet de binnenbak daar wel delen met ruiters, maar goed, in overleg kan er vast het een en ander wel regelen.
Het is echt voor een super prijs!
Dus ik ben helemaal blij en mijn vriend ook. En als er geen ruimte is om te mennen in de binnenbak, dan kan ik natuurlijk wel lekker gaan lange teugelen bij hun in de bak.
En lange teugelen is natuurlijk ook heel erg leuk.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:30

super Bettepet! Gefeliciteerd met t vinden van zo'n super nieuwe stal!!! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:31

:):) voor bettepet!

@prinsjeH; deal. Moet het wel op een vrije zondag vallen. Op zaterdag valt voor mij al af ivm mijn auto-was-praktijken :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:33

okidoki, deal Naatje
Nouvel... haha, graag op een zondag dus :j

Ge-edit... duidelijker zo :+
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 24-08-11 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:34

+:)+ bettepet, super!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:39

Nouvel had ook graag mee gedaan, maar het is 2 uur en 15 min rijden voor mij, beetje ver

janouk goede tip, ga het uitproberen :-)

super bettepet

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:42

Iemand trouwens nog tips om 1 keer door te zitten. Als ik van hand verander en ik wil dus op het andere been rijden, moet je natuurlijk 1 keer door zitten. Maar dit lukt me niet. Worden er minimaal 3 en 9 van de 10 keer zit ik als nog verkeerd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:48

tallechie, heel veel oefenen, ook gewoon als je rechtuit gaat, pasje doorzitten, pasje lichtrijden, en goed tellen hoeveel passen je doorzit...

begin je met wat meer en als dat lukt steeds iets minder...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:53

En daar ben ik weer!
@PrinsjeH kleinere A 16 inch, A/B maat 18 inch, C/D maat 21 inch voor, E maat en hoger 23 inch heel grote paarden ook wel 25 inch (of dat men bok hoger maakt, zoals Tine heeft gedaan). Bij Rizanta en Bente men ik met dezelfde wagen (=23 inch). Rizanta 1.75, Bente 1.55. SNuit is 1.15 zijn wagen heeft 18inch voor/16 inch achter. Wagen van instructeur heeft 23 inch voor/21 inch achter, staat enkelspan van D t/m 1.75 dus voor.
Grotere wielen lopen trouwens lichter dan kleinere wielen. Als je twijfelt tussen twee maten zou ik altijd de grotere nemen.
@Tass ai, dat is naar... als ze binnendoor zijn gezet kan het ook spierpijn zijn he, hoop het voor je.
@Tallechie vindt de foto's zo leuk, jij zit ook echt trots op de bok bij Alwyn, echt leuk. En ik vind het al superknap dat je op jouw enorme peerd zit! Daan tandjes 8-)
@Tine er wordt hier in de buurt op het moment ook enorm ingebroken, ook in auto's _-:(
@Nouvel *\o/* knap Fiefje en van jou knap werk vwb bontje! Wat fijn dat ze regelmatig loopt zeg, is weer hele opluchting toch? Wat heb jij toch wat moeten doorstaan met jouw paardje afgelopen half jaar :(:)
@Bettepet tja als je dan toch gaat zoeken zou ik inderdaad ook gewoon 'echt' gaan zoeken naar wat je gewoon de beste prijs / kwaliteit verhuding vindt (voor wat je dan kunt betalen uiteraard :$ )
@Tine heerlijk dat jij zo al die reglementen doorleest :list: ;) ik vind zo'n flink brede zweng super fijn, kunnen ze lekker goed wenden ook. Dacht dat plm 68 cm standaard enkelspan zweng is bij pony's, bij paarden weet ik het niet. Tweespan is zwengmaat wat krapper.
@Biancocoo wat houd jij ons weer in spanning :') husky's zijn zeer dankbare tekenobjecten, ze zijn gewoon zo mooi *D

Ik ga a.s. zaterdag weer eens groomen bij de stalhouderij waar ik vorig jaar zoveel heb meegeholpen. Heb er erge zin in, was toch altijd erg gezellig :D

Nou voor de rest heb ik weinig te melden. Ga nu aan de rode wijn, ben er klaar mee voor vanavond haha.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-08-11 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:54

wij hebben ook 25 inch wielen, paard is 1.58...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:57

@Tass, hopelijk valt het mee :(:)
@Nouvel, wat heerlijk dat jullie weer een écht ritje hebben kunnen maken *\o/* en dat Fifi goed blijft lopen...., lange teugelen lijkt me wel wat...eens even kijken of ik dan al wat op de planning heb staan en hoeveel km het is vanaf hier ;)
@Janouk, jullie pakken het allemaal super serieus aan, gaat helemaal goedkomen de 17e +:)+
@Bettepet, wat super dat jullie een fijne stalling hebben gevonden :):)
@Biancoo, als de mensen op school net zo blij zijn met hun geairbruste kikker als ik met Brutus ben (heb origineel vandaag per post ontvangen) dan gaat het helemaal goedkomen +:)+ . Jij moet er écht je werk van maken want je bent een SUPER NATUUR talent :j

Nou ik haal vanavond Brutus zijn vliegendekentje af, zit hij helemaal onder de bulten en onder zijn buik hangen een soort van grote 'vochtschijven' :? Ik heb me rot zitten te bedenken maar ik kom niet verder dan een allergische reactie en waarschijnlijk op mijn nieuwe wasmiddel :o . Ik heb vorige week de vliegendekens gewassen en daarmee heeft hij al opgestaan, echter vandaag heeft hij voor het eerst ook ermee opgestaan terwijl het regende en ik denk (en hoop) dat dat de boosdoener is. Dekens heb ik nu weer in de wasmachine gedaan en draait nu zonder wasmiddel...

Oh ja , de stiekemerds hadden een stukje opgestuurd naar de plaatselijke krant van afgelopen weekend en dat hebben ze gepubliceerd :7 . Beetje jammer alleen van de foto :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:57

_O- vanaf E maat 23 of 25 inch wielen :+

@Biancocoo kikker vond onze zoon ook zo leuk <3
@Janouk heerlijk he hoe die kinderen het zo simpel kunnen zien B-)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-08-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:58

VanHuisUit schreef:
_O- vanaf E maat 23 of 25 inch wielen :+

@Biancocoo kikker vond onze zoon ook zo leuk <3

_O-
grote wielen rijden lichter, en daar gaan wij voor! :D

ik vind Kikker ook zooo leuk! <3

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:59

Ik heb voor 21 inch wielen en achter 19 inch wielen en mijn pony zijn rond de 1.30/1.32

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:01

ik heb euhh
ronde wielen? :=
ik zou het niet weten.. :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:02

ronde wielen???? :oo :wow: :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:04

>;)

:')
Ik probeer al heel de avond fotos te laten zien :') maar stalgenootje heeft ze te groot geuploadt en krijgt ze niet goed _O-
ik had nog wel zo'n mooie politie-rit gemaakt!
En, met hartslagmeter gereden.
Na 12,2 km. Was binnen een minuut de hartslag op 60. Zonder uitgebreid uitstappen (dat doe ik niet altijd na een relaxt menritje, aangezien hij daar niet van buiten adem raakt en hij daarna toch lekker de wei in mag)
dus stiekem wel trots :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:05

Naaltje schreef:
ik heb euhh
ronde wielen? :=
ik zou het niet weten.. :o

_/-\o_ :')

Ik heb ook ronde wielen :j maat weet ik ook niet.

Ik wil morgen zwemmen met Daan heb ik me net bedacht, maar niemand wil mee ;(
En alleen is toch een beetje lastig met zo'n kleintje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:05

+:)+ gaaf!