[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:21

Moeilijke keuze hoor tallechie!!

Ik heb vanavond les ohz met een aardig groen paardje nog van 7 jaar. Zondag hebben we weer onderlinge wedstrijd op stal. Eerste helft dressuur en vaardigheid hebben we al gehad. Nu nog vaardigheid en speel uw spel. Ben benieuwd hoe het gaat want onze jongste menner doet ook weer mee. Ben benieuwd, want hij is hard aan het oefenen om zowel pony als wagen door de pionnetjes te krijgen, of hij nu meer laat staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:02

@ Jouke: veel plezier met je les vanavond
@ Tallechie: persoonlijk zou ik het wel doen. Hij is wel heel vaak kreupel. Dan weet je zeker of het iets is wat steeds terug komt. Je wilt straks toch je training weer oppakken. Als hij dan steeds weer rust moet houden, schiet dat ook niet op. Lijkt dan toch dat het werk teveel is voor hem. Je kunt denk ik dan beter nu wat geld kwijt zijn en zekerheid hebben. Zeker als je daardoor weet wat de oorzaak is, en problemen evtn kunt voorkomen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:18

Telefoon ging net, dus maar snel verzonden. Maar als je wijzigt, kun je vorige berichten niet meer scrollen, dus even een nieuw bericht.

@ Dennis: hoop voor je dat je nog even kunt oefenen. Lijkt me zooooooo moeilijk. Ik zit met pony steeds op 178/179 punten. Zooooo frustrerend. Maar goed, in de les gaat hij hard vooruit. Dus dat moet bij de wedstrijden toch ook een keer gaan lukken zou je zeggen.
@ Joke: welkom
@ Biancaocoo: hoe gaan ze dat bultje weghalen? Plaatselijke verdoving of helemaal onder zeil?

@VHU: hoe is je les gegaan?
@ Poeltje: waar heb jij besteld?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:23

Het is idd erg frustrerend om steeds tegen een winstpunt aan te zitten. Heb het met Roos in het Z ook lang gehad, schoot gewoon niet op.
Maar het gaat wel goed komen. Voorjaar is onderweg, dus dan kan ik zelf weer wat meer gaan rijden hoop ik :).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:34

Tine ikheb inderdaad ook zo iets van dan weet ik het zeker. Stel je voor dat er wel meer aan de hand is. Als er niks aan de hand is kan ik hem met een gerust hard weer oppakken. Zoveel werkt hij niet bij mij hoor. Gemiddeld 3 x in de week denk ik.

Babykleertjes liggen in de commode. Daar zijn we de hele middag mee bezig geweest. Dus nog geen foto's van de hele kamer. Die moet namelijk nog ingericht worden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:44

Luitjes!
:wave:

Ik heb bijgelezen (stuk of 12 paginas? :P )
heb niet voor iedereen een reactie

wel een dikke knuff voor tine, zit allemaal even niet mee las ik :(:)
hele mooie fotos gezien van moddersnuiten, zwarte duivel, SL-s ponnie etc
staarten wassen voorbij zien komen
lauras wedstrijd ging niet helemaal naar wens
etc

me bewezen? :P

Zo, ik ben net terug thuis, en ga nu eerst gauw de douche in, m'n chloorkop afspoelen.. kon in 't huisje m'n haar niet wassen namelijk ivm pisstraal uit de sproeier.. sja, met lang haar ben je dan de l*l natuurlijk :+
En dan komt de ramp van alles opruimen en wassen etc

Lacuna schreef:
Volgens mij had Millanka die geadopteerd, ben ook wel heel benieuwd hoe het daarmee gaat?

Leuk om weer wat van SL te horen! Ik hoor inderdaad ook dat ijslanders (en trouwens andere gangenpaarden ook) erg fijn zijn voor je rug. Heb er zelf geen ervaring mee, ik merk bij mij dat ik wel aardig zonder al te veel pijn op een paard kan zitten als het zn rug loslaat, en dan eigenlijk het liefst nog in een actieve maar zeer langzame draf. ;)

Mijn lieve schattige jongste Pluizenbol is zn P kwijt...
Das n partij ellende zeg! Gister Sun en Storm gewassen met sebacil (eigenaresse zou Zoë smiddags zelf doen), alle dekjes, dekens, borstels, halsters, touwen, en natuurlijk mn eigen paardenkleding, ALLES gewassen met dettol (mn wasmachine staat nog steeds overuren te draaien)
*zucht*
Heb mn potje weerstandverhogers al klaar staan. Nu nog een stalspray maken van mn oliën om die ook schoon te krijgen en ik denk dat ik Storm ook maar in de anti-luis-olie-spray ga zetten.
En dan natuurlijk maar hopen dat het komende week woensdag of donderdag in elk geval mooi weer is, want dan mag ik ze fijn nog een keer wassen met sebacil...

Groetjes, lacuna

Cool, als dids ze ook krijgt weet ik dat ik jou kom ophalen om 't nog eens dunnetjes over te doen :P :))

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:01

Bedankt allemaal voor het verwelkomen? :P

Kleine sammenvatting;

@Schaduw: Heb je al foto's van je nieuwe aanwinst? Klinkt als heel leuk. Is die bedoeld voor in het tweespan?

@Tallechie: Ik zou denk ik ook meer zekerheid willen hebben. Heb het even opgezocht maar ik was zo'n 30 euro per foto kwijt op de kliniek.. Wist daarna wel waar het om ging en kon toen ik weer startte met haar, heel gericht haar (spat)been ontzien en daarna op de juiste manier trainen. Ik heb dus erger kunnen voorkomen doordat ik wist wat het was en waar het precies zat. Tja lastig. Het blijft een hoop geld en alleen jij kan beslissen..

@Tine10 en Poeltje: Jullie krijgen dus allebei een nieuwe wagen? Van Tine had ik gevolgd. Maar van poeltje dus even gemist, haha. Lijkt me ook heel vervelend als je zo lang moet wachten, zou niets voor mij zijn.. Als ik iets in mn kop heb moet ik het ook meteen hebbe hebbe...

@IT: Spannend die osteopaat. In principe had je geen problemen met wobbe toch? Heb er ook wel eens over zitten denken om Eef voor de zekerheid een keer te laten behandelen maar ja, het kost behoorlijk wat centen en vele zeggen dan minimaal 3 of 4 keer te willen komen..

@Dennis: tandem is gaaf!! Maar lijkt me ook heel lastig om te rijden. Ben weer benieuwd hoe het gaat en naar de foto's natuurlijk!!

Zo vandaag eef even simpel gelongeerd en even actief gemaakt. Daarna even soepel gemaakt met wat lange teugel werk en voornamelijk buigen, wenden, schouder binnen en buiten en wijken. Ze ging er heerlijk van ontspannen.. jee :D .

Gister heerlijk buitenritje gemaakt in het zonnetje.. Heb een nieuw bitje voor eef en eigenlijk liep ze daar als een tierelier op. Heerlijk, maar vrees dat het gewoon de nieuwigheid is van het bit zoals al vaker is geweest.. Toch maar genieten van deze fijne momenten dan:)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:17

Heb je genoten Naaltje ? vertel is wat meer.. :D

Tallechie, ik zou het wel doen heb je zekerheid.. al die wat vaker kreupel is weet je igg of er iets aan de hand is of niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:19

euh, we hebben gezwommen, op 't binnenterras gehangen, gegeten, gezwommen, gegeten, gedronken etc
gewoon geen ruk gedaan
heerlijk toch! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:20

Joke welkom! Leuk ding die bonte merrie van je :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:23

@Buckje, jammer van je deken
@Eefielover, welcome back
@Schaduw, ik ben benieuwd :D
@Naaltje, heb je het naar je zin gehad ?
@Tallechie, ik ben ook benieuwd naar je kamertje, maar wat in het vat zit verzuurd niet ;)
@Tine, fijn dat je pony lekker ging sjouwen tijdens de les, wel balen van Rembrand
@Dennis, tandem lijkt me zooooo moeilijk. Misschien met de tijd maar een 2-spannetje gaan proberen :o

Verders weet ik het even niet meer..... vanavond een pony scheren met de ziekte van cushing, gisteren al een poosje mee bezig geweest maar het haar was helemaal vervild en ik kwam er bijna niet door heen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:33

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:45

@Jellee: Thanks, ben ook wel gek met dr.. :)
@Ollie: Dank je. Ben er nooit echt geweest, maar wel een fanatieke meelezer..
Zou als ik er met de tondeuse niet door kom ook eerst maar eens gaan knippen. Wel fijn voor het paardje dat ze zo'n vacht kwijt gaan raken zeg.
@ Buckje: Tja, wat een lekker ding he.. echt leuk, hoe oud is ze nu?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:51

@Buckje, wat heb jij toch een heerlijke pony's en kan ook niet genoeg krijgen van jouw foto's :o

We zijn al aan het knippen geweest maar onder zijn buik en oksel moet je goed opletten dat je niet in de huid knipt |(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:53

Mijn valentijn :P

Afbeelding

de makkers samen
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:56

Wat heeft die veel haaaaaar voor een welsh!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:06

Net hier een hevige discussie gehad over wel of niet op de foto zetten.
Van het dikke been nu is dikke pech, hij heeft ruzie gehad met stalgenoot en tegen schot aan lopen trappen. We hebben de staleigenaar namelijk gebeld en de dierenarts wat zij vonden.

Dierenarts, staleigenaar, mijn vader en vriend zeggen alle vier zet hem op rust in het land tot dat ik zelf weer wat kan. Waarschijnlijk juli of augustus. Dan gaat hij naar de fysio en gaan we het rustig opbouwen. Mocht hij dan weer kreupel worden laten we alsnog foto's maken. Het blijkt dat de dierenarts 3 jaar terug veale helemaal heeft onderzocht ivm de verkoop. Daar wilde hij nooit wat over zeggen, maar heeft het nu toch gedaan.

We geven hem nu dus volledige rust, ongeveer voor een half jaar en kijken dan hoe hij het oppakt. Naar de fysio van de laatste keer heeft hij niet meer kreupel gelopen en dat kwam omdat de bekken scheef stonden. Dat kan de oorzaak zijn geweest. Dierenarts bleef er bij dat de meeste onregelmatigheden puur toeval was.

Ik twijfel nog, alleen om dat de da duidelijk heeft aangegeven dat er niks mis is met hem moet ik daar maar in mee gaan. Dierenarts is goed te vertrouwen.

Verder ga ik mee met de samenvattingen

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:25

tallechie-Op rust zetten kan geen kwaad,mocht hij daarna niet goed lopen kan je altijd nog foto's maken.

Verder ga ik ook mee met de samenvattingen.

Nieuwe paardje is zowel voor 2 span als voor enkelspan.
Ik was mijn camera vergeten foto's komen dus pas na Zaterdag.
Morgen eindelijk weer eens les,steeds als er les afgesproken was was de bak nat of bevroren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:34

Ik kon het niet laten en heb dus net even foto's gemaakt. Ben ze aan het uploaden

buik 29 weken (ondertussen al weer 3 cm gegroeid,nog steeds maar 4,5 kilo)
Afbeelding
Afbeelding

Toeschouwer
Afbeelding
Afbeelding

Kleertjes (en dit is nog niet alles)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Box (krijgt nog een andere plek)
Afbeelding

Maxicosi
Afbeelding

Ledikant
Afbeelding
Afbeelding

Schommelstoel
Afbeelding

Wipstoel
Afbeelding

Kinderwagen
Afbeelding

Kledingkast
Afbeelding

commode
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:51

tallechie, wat een geweldig kamertje!!! :+:

gevulde kledingkast voor jullie ''ut'' je :D
lief :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:52

Wat een leuke spulletjes <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:54

Ik zal morgen nog wel even foto's maken van de binnenkant van de kast
Dank jullie wel. Ben er ook erg blij mee

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:54

Wat schattige dingetjes <3

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:18

Wat lief, werk op een kinderdagverblijf en kan nog steeds geen genoeg krijgen van al die baby spulletjes.. Leuke combi ook, dat bruin met paars!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:20

Superleuke spulletjes gezien
Gelezen over een baal-resultaat voor Rivaldo
En over rotpunten voor Ciska (maar gelukkig gaat Whitney wel steeds meer vooruit) en over een foutloze vaardigheid met Whitney!
Verder een gescheurde deken voorbij zien komen
En gaat Veale voorlopig op rust.
En heeft Jelleee een superleuke valentijn ;)

Naaltje: allemaal leuk en aardig, ik wil gerust komen druppels-voeren, spuiten, sprayen en wassen-met-sebacil, geen enkel probleem. Maar je borstels, dekens, dekjes en kleding die mag je toch echt zelf doen... Wat een ellende is dat zeg!!
En ben er nog niet klaar mee, want de dekens die gebruikt zijn om ze te laten drogen na het wassen, de halsters die we deze week gebruiken en de borstels en dekjes die deze weer gebruikt worden, moeten ook weer gewassen worden straks! :\

EEffielover: volgens mij hebben we jou toch ook in het vorige HK-topic gezien? In dat geval, welkom terug natuurlijk ;)

Groetjes, Lacuna