[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:25

Citaat:
@VHU, wanneer MOET je op vakantie ?
:D
Kan ook niet gaan natuurlijk.... alleen manlief MOET voor zijn werk deze zomer heel veel weg. Dus de enige tijd dat wij fatsoenlijk zo'n dag of 10 /14 achter elkaar wegkunnen zijn vanaf morgen t/m volgende week zondag. Daarna moet hij alweer naar het buitenland. Dus ik heb wel een beetje zo'n moeten gevoel. Daarbij heeft manlief, omdat hij zo weinig aan zijn hobby kan doen deze zomer (modelvliegen), zich ingeschreven voor een wedstrijd in Zweden die a.s. vrijdag begint. Dus tja, puur afstand technisch gezien moeten we morgen toch echt op pad gaan.
We gaan altijd kamperen, enorme zooi.
Wat heerlijk dat je iemand in je huis krijgt.
Ik heb enorm zitten stressen := met oppas voor de pony's te krijgen, is nu gelukt, gelukkig.
Heb alleen mijn administratie van mijn werk nog niet op orde, maar goed dat komt dan maar na de vakantie.

En ben zo vrij geweest om de oppas van Han ook in de vakantie als we weer terug zijn gewoon elke maandagochtend te vragen. Kan ik tenminste lekker gaan mennen. Erg he, voel me dan zo'n slechte moeder. Anders moet Han steeds mee naar de pony's / paarden en kan ik niet lekker relaxed lessen. Kan natuurlijk ook de hele zomervakantie gewoon niets met de paarden gaan doen, maar dan word ik 8)7
Wrrrraaargh... ik word gewoon gek van het geregel als er druk op staat dat we perse dan wegmoeten. Oppas paarden, hond, katten, huis, post, iets zodat ik als Bart (man) er niet is zelf nog iets kan ondernemen, nog leuke dingen doen met kindlief, boodschappen doen, kampeerspullen klaarzetten, kleren in de was, uit de was.

Maar goed.... we gaan in ieder geval nog op vakantie. Hele volksstammen kunnen niet op vakantie dus mag niet klagen :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:32

@VHU := , ik herken me in jouw verhaal! Ik heb dat ook dat ik me schuldig voel als ik met de paardjes in de weer ben, voel me soms een ontaarde moeder en slechte huisvrouw die altijd achter de feiten aanloopt :o . Dus daartegenover staat dat ik dan (met lichte tegenzin) met mijn mannen 11 dagen op vakantie ga. Ik mis mijn diertjes het meeste en moet er écht even los van komen. Je zit in zo'n ritme. Ook al weet ik dat ze goed verzorgt worden vind ik het toch moeilijk :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:47

heel herkenbaar,voor ik met mijn vriend ging was ik erg fanatiek met rijden onder het zadel,mennen enz
nu sinds 3 jaar een vriend met 2 lieve meiden,wel een heel geregel.
tja hij is niet gewent,dat ik me erg verantwoordelijk voel voor mijn paarden,en dat ze echt niet zelf hun eigen stal kunnen uitmesten en eten kunnen pakken.
ik ben echt van : regelmaat,alles op tijd enz
vakantie vind ik heerlijk...maar....wel alles moet geregeld zijn voor mijn dieren.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 06:32

wel lekker ff weg VHU! :)

ik ga dit jaar voor 't eerst week kamperenin 't buitenland... beide nog nooit gedaan zegmaar.. :=
Dids komt onder de hoede vn mn pa, en ik ga dat beest zó missen :o

Verder zit er hier eentje ambitieuze plannen uit e werken. En voel ik me niet lekker. Ga zo de bus in, tentamens.. vanmiddag leren en eten maken.. vanavondselektvracht :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:00

@Naaltje succes met je tentamens +:)+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:52

ik ga gewoon niet op vakantie :o of ja met paarden. Zonder paarden max een lang
weekend. En dat terwijl mijn paarden gewoon bij mijn ouders staan en die er prima voor zorgen.
Scheelt ook dat mijn man ook in de paarden zit natuurlijk.

Maar ja ik heb ook nog die cavia bende thuis en daar moet zeker wel iedere dag iemand voor komen.

Heb trouwens een leuke pony gezien voor Remko en miss gaan we van het weekend wel even kijken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:53

vhu, veel plezier dan op vakantie!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:11

Veel plezier op vakantie VHU, waar ga je precies heen?

Maisie: wat leuk, wat voor een?

SL: jij ook al na wat pogingen niet helemaal weg. Het leek hier zo goed te gaan na goede rust met medicijnen. Snot was hier ook weg en soms wat normale neusvloeing. Kuchen bij stappen deed hij ook niet meer. Na wat daagjes rustig aan stappen, klein ritje ohz met een meisje buiten, was ik vandaag van plan een half uurtje te stappen met de wagen. Omdat het zo goed waagde ik het op een drafje, helaas daar begon het hoesten weer. :(.. ik heb nu echt zo'n gevoel dat ik mijn ventje niet meer zal kunnen gebruiken op het niveau wat we deden (grote lange ritten maken om uiteindelijk menenduranche te starten) Ik zit nu echt in een dip hierover. Wil maandag de DA dus ook weer laten komen. Vandaag alvast telefonisch uitleg vragen. Ik kon vannacht niet slapen :(.. mijn ventje heeft nooit wat :(

hij kreeg bij het eerste bezoek:

Voreen suspensie (spuit van DA) en equipulium.
Daar moest ik na 10 dagen 2x p.d. mee stoppen anders werkte het niet meer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:18

Rivaldo is ook nu voor de helft geschoren, de mesjes hielden het niet vol, arme pony hij loopt nu voorschut.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:34

- Mooie foto's van een stoere haflinger die nergens van opschrikt
- laatste lootjes voor de toetsen voor Naaltje, Evelinee en Poeltje
- Marianne heeft tienerboeken in de aanbieding
- Marianne is er nog steeds niet goed van dat haar pony's ratten genoemd werden.
- Vervelende kinderen: grote mond, geen respect voor de verkeersregels (net zo min als de ouders) en een brutale jongen met een bal (en nu zonder bal }> dankzij Jouke)
- Ook onbeleefd personeel dat niet eens goede dag zegt
- de bultjes van Naaltje op sexy witte benen. Volgend de HA weinig om zorgen over te maken (al eens geprobeerd om er Euceta op te smeren?)
- Romeo die blijkbaar te hard moet werken, maar er toch vlotjes 30km per uur uitperst
- Paarden en pony eigenaars: zo gelijkend maar toch zo apart
- Vanhuisuit heeft een aanvaring gehad met netels en zit nu in de "alles regelen voor de vakantie"-stress
- Laura heeft 1,5u moeten wachten voor haar sollicitatie en was het toen beu.
- Popkjen wordt scheef bekeken op de club: zowel met Fries als met Haflinger
- Het vervoerprobleem van Lotte voor de veluwetocht is opgelost en ze kan beginnen met de cortisonekuur voor het hoesten van Romeo
-Wieneke van Sonjim moet een tijdje rusten.
- algemene afkeer van het regelwerk voor de beesten voor dat men op vakantie kan gaan, om dan nog maar te zwijgen van het gemis van de beesten als we dan eindelijk weg zijn.
- En een half geschoren Rivaldo die waarschijnlijk door Tum-tum zal uitgelachen worden.

Jouke: sterke actie met de bal. Ga alleen mee met de vorige opmerking dat de ouders meestal de kant van de kinderen kiezen. Kinderen leggen het wel zo uit dat het in hun voordeel is.

Hier in het bos vinden ze het superschattig als ik met Petra langsgemend kom. Toen ik vroeger in datzelfde bos met men paardje reed, bekeken ze me altijd scheef.

Mensen met beesten die niet aan de standaard (KWPN,BWP,...) voldoen worden denk ik altijd wel vreemd bekeken. Want hoe kan het nu dat een dergelijk mormel (haflinger, fries, shetlander of welsh) de show komt stelen. Ik denk altijd maar, het is uit jaloezie.

groetjes

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:53

We gaan (nu :+ ) naar Zweden! Onze favoriete bestemmingen liggen allemaal richting noorden, Schotland, Ierland, Noorwegen, Zweden, of als het ff kan bovenin Amerika / richting Canada 8-) Wij zijn van die rondtrekkers met kleine tenten, primitieve kookstelletjes, veel anti-mug en zwemmen in ijskoude meertjes waarna je bijkomt bij een BBQ/kampvuurtje. Als het K-weer is duiken we in een B&B waar we dan vervolgens proberen het vuil niet alleen uit onze kleren maar ook van onszelf af te krijgen :D :+
Jullie horen het... ik krijg er nu zin in!

Zwaar K van het hoesten Rivaldo. Het hoeft niet direct einde sportverhaal te zijn hoor, hij heeft nooit wat gehad, dit is hoop ik voor je gewoon even een zwakkere periode. Maar kan me heel goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit :(:)

:wave:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:11

Veel plezier VHU, geniet ervan, door jou vakantieverhalen hiero.. zit ik nu te kijken voor een vakantie.

(moeilijk wanneer vriend een beetje verwend is met hotels en ik gek ben op kamperen) :P.. ga wel via vakantieveiling iets boeken ofzo.. dan zeg ik schat ik heb dit en zus ga je mee? (hopelijk werkt het)

Ja uiteindelijk ga je zoeken en zoeken wat kan het zijn.. Heb al gebeld en morgen is degene aanwezig die kwam van de DA.. Misschien laat ik haar deze week al wel komen.. Je probeert zo je best te doen voor je beesies.. en dan voelt dit echt of ik gevaalt heb :(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:26

Ja ferro was ook gestopt met hoesten maar is deze week ook weer begonnen alleen niet zo heftig en ook niet in stap alleen in draf. Ik kijk het even aan of het van het weer komt en anders wordt het bij mij ook een bezoekje aan de veearts.

Ja we gaan waarschijnlijk kijken voor een kruising new forest heel donkerbruin 3 jaar oud en kent nog niets.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:59

vervelend dat hij weer hoest zeg!

Sommige paardjes hoestten chronisch toch?

De pony waar ik wel eens op reed had het ook aan zijn longen.
die moest een buitenstal of een stal met buitenluik.
het liefste op zaagsel en veel buiten.
en die moest af en toe nog wel eens ventipulmin hebben.
Regelmatig kwam ik dan op stal en plakte er een dikke snottebel aan de staldeur...
bij hem zou het nooit overgaan, maar met rijden had hij er niet altijd last van.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:59

@Rivaldo, waardeloos dat hoesten. Ik moet zeggen dat heel veel paarden/pony's daar momenteel last van hebben. Mijn pony hoeste zondag ook 3x en daarna heb ik hem niet meer gehoord, echter vind ik wel dat zijn ademhaling wat snel is.DA geweest longen en hart nagekekeken maar niets bijzonders kunnen vinden. Ik denk dat het toch wat met allergie/irritatie van de luchtwegen te maken heeft.
@Maisie, ik ben benieuwd :P
@VHU, prettige vakantie :wave:
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 30-06-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:01

Ja klopt tum begon gisteren ook al te kuchen tijdens het werk.. ik gelijk weer in paniek.. neej he niet jij ook.. Me zus denkt dat het miss wat versterkt door het droge weer, staan op kaal stukje waar dus ook meer zand op de oppervlakte is.

Het voelt echt of ik gevaalt heb :(..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:04

jij hebt echt niet gefaalt! je kunt er niks aan doen hoor.
kan inderdaad ook wel komen door het droge weer.
heb al gehoord dat meerdere paarden kuchen door het droge weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:09

Ik ga mee met de samenvatting van babs.

Vervelend hoestende paarden, gelukkig heeft veale er geen last van.

VHU fijne vakantie

Maisie gaat waarschijnlijk bij pony kijken. Veel succes!

Ik mag zondag al als 2e starten en het begint om 9 uur. Lekker voor de warmte aan dus, breng veale ook gelijk terug.

Kom ik net thuis voor mijn pauze zie ik de hond boven zitten. Hij kan wel boven komen maar komt niet meer naar beneden. Heeft daar dus ook geplast en gepoept. Normaal kan hij via het kattenluik in en uit lpen en doet hij dan ook buiten zijn behoefte

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:09

@L_Rivaldo, wat had je daar aan kunnen doen? Zoek de schuld niet bij jezelf. Heel veel mensen hebben momenteel ook last van hooikoorts en als wij hoesten dan mag/kan dat en als een paard een keer een kuch geeft zijn we direct in paniek. Ik vind persoonlijk ook niet dat je het moet negeren, want paardenlongen zijn heel erg gevoelig maar je kunt het niet altijd voor zijn, daar er altijd externe omstandigheden zijn waar wij niets aan kunnen doen. Kop op! het komt vast goed :(:)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:17

Egopost: men koets is geleverd bij de koetsendealer. Volgende week ga ik ze afhalen !!! Wil ze liefst vandaag al gaan halen :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:27

Handig die samenvatting!!! Ik ga erin mee.

Hier hoest Amerigo ook af en toe. Ik denk dat het komt omdat het zo vreselijk droog is. Kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar daar heb je een dierenarts voor nodig. Quincy had chronische bronchitis en kon ook flink hoesten. Heel belangrijk is goede ventilatie als ze op stal staan, dan ook niet-stoffige stalbedenking (zoals bijv strokorrels). Ik gaf hem als hij hoestte een boterham met honing of stroop, dat verzacht de keel.

VHU heel fijne vakantie.

Tallechie dat is balen. Als er iets vies is....... , dan is het wel hondenpoep. BAH

Over paard of pony: ik heb beide. Een kwpn-er, maar ja, dan wel een heel grof gebouwde en ook nog bont. Ik heb zelf nooit neerbuigend gedacht over ponys. Vind ze juist erg leuk. Nou ben ik zelf niet zo'n Shetten-fan, maar dat komt omdat ik alleen maar mormels heb gekend, die slaan en bijten en dat soort ellende. Als ik jullie verhalen lees, bestaan er ook heel leuke Shetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:30

Als het goed is, komt vandaag onze nieuwe trailer (2 paards met koetsenframe). Mijn man gaat zo naar de dealer, ze gaan dan in zijn bijzijn al onze aanpassingen maken (houten schot, zodat ik stangen voor pony veel lager kan bevestigen, zodat hij ook veilig vervoerd kan worden; aluminium plaat aan voorkant ipv oprijgoten omdat ik 2 verschillende spoorbreedtes erop moet kunnen vervoeren)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:40

dat is gaaf tine !!! Zou ik ook wel willen helaas geen geld. Maar ben wel aan het kijken voor een bus. We gaan mijn kar eens goed opmeten en dan kijken of ik ook een gewone bus kan kopen ipv een verhoogde (die zie je 2e hands bijna niet) en dan wordt het waarschijnlijk een renault trafic.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:41

Ik ben trouwens helemaal van de pony's vind pony's geweldig zou ook zelf geen paard willen hebben alhoewel ik soms wel hele mooie zie hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:01

Mijn kar van Rembrand is zo groot, dat ik wel een heel grote bus zou moeten hebben. Die bestaan zeker 2e hands niet, dus dit was de goedkoopste oplossing. Spoorbreedte is 135 en hij is ook zoiets (iets minder) hoog.

Ik ben wel van de paarden, wil er namelijk ook heel graag opzitten. :D Maar ik vind het ook heel leuk om met pony van mijn zoontje lekker bezig te zijn.